Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witamy!!

Ja oraz hcpiter3d postanowiliśmy założyć wątek o nowym MoDo 201. Jest to połączenie naszych 2 wcześniejszych wątków :))

 

Będziemy (a raczej nie tylko będziemy ale też będziecie...) zamieszczać tu Tutoriale oraz Testy nowego modo. Zagadnienia pytania itd itp... Poniważ MoDo stał się juz programem z abrdzo dużymi możliwościami nie tylko modelowania ale też renderingu, poświęcamy mu ten oto Wątek :) Pozdrawiamy !!

 

By XeaV:

 

Dla nowych userów modo bardzo irytujący może być sposób obracania kamery tzw. tracball.

 

aby go wyłączyć, odznacz:

 

10sb3f8.jpg

 

 

jeśłi przywzyczaiłeś się do innego typu nawigacji wystarczy, wejść do System>Preferences i reszta jak na screenie. Możesz wybrać ustawienia 3ds maksa, Cinemy 4D, Lightwave, Mayi, Silo i XSI

 

xeavmodo2010zt.jpg

 

By hcpiter3d (Testy)

 

Na pierwszy ogień moje pierwsze renderki ogolnie testowałem sobie swiatełka Dome, Area i Directional wszystko z GI

W pierszym dodałem noise w Psie a w pozostałych tylko sharpen

39tk1.jpg

15pn2.jpg

46iv2.jpg

  • Odpowiedzi 47
  • Wyświetleń 4,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Przy okazji testów napiszcie też coś o stabilności nowej wersji, bo slyszałem, że modo "lubi" się wieszać.

Napisano

araneus wiadomą sprawą jest ze modo pisane jest wszczegolnosci pod MAC`a wiec napewno ta stabilnosc jest mniejsza, ale nie jest az tak tragicznie ;) jest mozliwosc robienia automatycznego backup`a i to duzo pomaga :)

Napisano
  • Autor

GI naprawde trzyma poziom i jest bardzo wydajne, Tu mamy 2 rendery testowe,m jeden bez gi, renderował sie 17 sekund a drugi z GI i renderował się 1 min i 20 sekund.

 

14yg.jpg

28vf1.jpg

 

nieźle :)) aha, irr mapa ustawiona na 512 :)) Pozdro !!

Napisano
  • Autor

SSS też jest dobre, zmieniłem materiał na niebieski i dodałem SSS na 80 procent :)) irr jest na 512 :)) RT: 4 min. pozdro

 

37ke.jpg

Napisano
  • Autor

Tak, Viewport jest duuużo szybszy, dodali zaawansowaną obsłue OpenGL i takie bajerki :)) a co Do sypania, mi się raz posypało... nie wiem czemy zorbiłem prostą scenkę z boxami no, wyrenderowął powróciłem do vii portów i nagle bach, ani widu ani słychu, ani śladu, okno znikneło i dosłownie jak by go nie było.... heh...

Napisano

Tututuuu :P znowu kulki, troche studia z hdri i takie tam :)

Render 800x600 trwał około 8min ( Athlon 1,66ghz , 512 ram )

IRR na 512

Są jeszcze 2 area lighty ( intensywność: 1,3 | samples: 64 )

 

modo_test.jpg

Napisano

wizz, ładne cienie

Gordy, thx, troche se to waży :)

Napisano

Tez odpalilem wlasnie modo 2>Fajnie,fajnie chociaz mi sie troche sypnal :/ Interesuje mnie najbardziej jak ustawic mapy displacement z zbrusha,aby sie dobrze renderowaly w modo.Wie ktos moze jak?

Napisano

Jak modo 201 sie sypie to sproboj wylaczyc "Vertex Buffer Objects"

VBO mode w /Preferences/OpenGL/Performance

Moze pomoze.

Napisano

mnie sie modo sypało i zainstalowałem najnowsze stery do grafy i już śmiga bez zarzutów :) no może 1 zwiecha na 3 dni :D ale tyle można znieść.

 

Chcieli tu niektórzy scenke z kulkami żeby speedy porównać na innych masznach ( moja nie najeży do tych szybkich :P ) więc pobierajta i press F9

( gdyby po otwarciu nic nie było w scenie to press "a" :) )

 

http://www.mistrz.jawnet.pl/pc/kulki1.zip

http://www.mistrz.jawnet.pl/pc/hdri.zip

Napisano

Hyper threadingu nie mam. Ale jak widac na zalaczonym obrazku scene najszybciej wyrenderowalo na 3ech watkach. Przestawia sie to w System/Preferences/Rendering/Render Threads. Mozna jeszcze sprawdzic z inna wielkoscia bucket'ow. Ciekawe czy ta sama zaleznosc wystepuje na prockach intela.

 

neosimbench8nk.gif

Napisano

wizz Bardzo fajne reflekty ci wyszły :] mogłes np w zielonej troszke podbic gloss albo przezroczystosc wtedy by była inna niz ta zołta :D

Ale ogolnie fajnie !

FAlcom3D No ciekawie ciekawie ten twoj SSS wygląda :D

[+]

Niedługo jak mi zrenderenuje to dodam renderek HDRI+SSS+GI :]

Napisano

Witam!!

ogromny plus dla zmiennych preferencji wzgledem innych softow)max maya xsi itp) chodzi o obracanie kamery jest to naprawde swientna rzecz mala a cieszy

tak samo jest w wings'ie :)

super sprawa :)

 

mozecie dac link do modo (demo) ?? jak jest

pozdro

Napisano

tak samo jest w wings'ie :)

czemu ja o tym nie wiem :)

gdzie to się ustawia ?

 

 

 

mozecie dac link do modo (demo) ?? jak jest

pozdro

demka niema, możesz zostać powiadomiony jeśli się pojawi

http://www.luxology.com/trymodo/

Napisano
czemu ja o tym nie wiem :)

gdzie to się ustawia ?

edit-->preferences--> camera :)

dzieki za linka :)

Napisano

Dwa materialy z maskowaniem gradientowym typu Slope.

::material z lekkim sss

::::maska gradientowa slope z blending mode :):) screen

::material z lekkim specularem

Environment: tekstura HDRI

 

Opcą preview ciesze sie jak dziecko. Modo rulez.

 

buddha15wz.jpgbuddha20zh.jpg

Napisano

jak na razie bawicie sie renderem. Co z tutkami i innym recenzjami, testami? Człowiek chciałby wiedzieć co to jest i z czym sie je.

Napisano
  • Autor

neosim 0 lol z Kądś tego Happy Budde znam :P

Napisano

Więc jak obiecałem tak i zrobiłem :] Umieszczam kilka moich małych testów

1. Jest to pierwsza proba malowania painterem z bumpem i mapą diffuse :]

Render oczywiscie standart bez gi i jakis tam dodatków :]

58mo.jpg

2.Test mapowania i zabawa z shader tree :] Jakies tam sobie mapki dodane z kolorami i bumpem. Render z GI+2 swiatła Area

60km.jpg

3.Render z Hdri i ustawienia z SSS i innymi, rozne materiały i inne ustawienia troszke przez hdri i area ziarno wyszło ale nie miałem czasu czekac :]

75jp.jpg

PS. Zapodacie ten model buddy do testów ?:>

Pozdrawiam

Napisano

Co ty piter z tym ziarnem takie te rendery dajesz ::confused:

Napisano

To są tylko testy z małym samplem a wiadomo area robią ziarno duze a dodac do tego hdri to juz całkiem :/

Napisano

Wiem ze to glupie ale czy to rzeczywiscie tyle bedzie wazyc ile pisza ( 3gb sic!)

Bo z tego co rozumiem to chlopcy bawicie sie w ver. beta ??

 

A jak wyglada kombatybilnosc z innymi programami ?? Np. Widzi bez problemu pliki max'a ?? albo Cinema 4d ??

 

Dzieki za poswiec

Napisano

Ja ogolnie na wersji ze sprzedarzy wiec nie jest to beta a 3gb to bedzie wraz z materiałami pomocniczymi, jakies tutoriale, przykładowe sceny itp. a co do kompatybilnosci to najlepiej modele wyexportowac do obj i juz wszystko pięknie masz bez gubienia poly itp :]

Napisano

Musze to zobaczyc :) I tak pewnie nie kupie bo Maxon (Cinema 4d) wydaje mi sie najbardziej oplacana narazie i na rok mam z glowy :)

Nie da sie tego uproscic ?? Nie kazdy musi miec te duperele ...

 

Moze ktos napisze jakas recke tego czegos :) :D:D:D

Napisano

Musze to zobaczyc :) I tak pewnie nie kupie bo Maxon (Cinema 4d) wydaje mi sie najbardziej oplacana narazie i na rok mam z glowy :)

Nie da sie tego uproscic ?? Nie kazdy musi miec te duperele ...

 

Moze ktos napisze jakas recke tego czegos :) :D

Napisano

no to ustaw area light samples na 64 i wtedy nic ziarna a render szybki nawet na moim kompie leci , a jak takie ziarno dalej to hdri musisz mieć felerne, pamiętam ze z Fprimem tez tak było ze jak hdri nie podpasowało to koszmarne ziarno było.

 

sir anen - do mayki jest dobry export bo uv sie ładnie zapisuje i w mayce wystaczy nałozyc materiał i model gotów do animacji itp :) zreszta tak jak pisał piter do obj albo Lwo jak ktoś jeszcze lw uzywa

Napisano

Obejzalem te filmiki co podlinkowaliście do ściągnięcia (tylko dzięki szybkiemu łączu w kafeji, w domu byl to za rok sciagnol) i musze powiedzieć że funkcjonalność mnie zachwyciła.

Ale po odpaleniu programu musze stwierdzić że edytowanie boxa to dla mnie wyzwanie, jak dla mnie to jest tak różne od Maxa że huhu :)

Ale coś powalcze,może nawet sam coś tu wrzuce kiedyś :)

 

Mirach

Napisano

Niedawno sobie zrobiłem render z hdri i wiekszym samplem dla area, niedługo dodam render z texturą i shaderami :]

8c4tr.jpg

Napisano

Moj pierwszy post na forum, zatem czesc wszystkim :)

 

Tez odpalilem wlasnie modo 2>Fajnie,fajnie chociaz mi sie troche sypnal :/ Interesuje mnie najbardziej jak ustawic mapy displacement z zbrusha,aby sie dobrze renderowaly w modo.Wie ktos moze jak?

 

Ja wiem, ja wiem ;)

Proszz bardzo: http://content.luxology.com/modo/201/video/ZB-Basic-01.mov albo z torrenta: http://content.luxology.com/modo/201/video/ZB-Basic-01.mov.torrent

 

I jeszcze link do wersji torrentowej do oficjalnych materialow edukacyjnych, o ktorych pisal Gordy:

http://content2.luxology.com/download/product/modo/201/modo201_tutorialVideos.exe.torrent

http://content2.luxology.com/download/product/modo/201/modo201_content.exe.torrent

http://content2.luxology.com/download/product/modo/201/modo201_clips.exe.torrent

Napisano

Testowałem kolorowe szkło, zwykłe i porcelane, przy okazji jakas tam mała kaustyka sie pokazała :]

HDRI+Area

99tx.jpg

Napisano

Czy może wie ktos jak modyfikowac Eedges w Modo tzn tak jak w Maxie Eedges cut modifier?

Bo niemoge znalezc tej opcji, moze jest jakis tutsek? Pomocy.Czy cos takiego jest w tym programie?

Napisano

Zaznacz edges i wciśnij prawy przycisk myszy ,pojawią się wszystkie opcje modyfikacji .

Napisano

Zrobilem to i po metodzie prob i bledow doszedlem do opcji "slide".Ladnie Eedgesy sie zduplikowaly jak chcialem. Ale po tej operacji gdy chcialem przesunac edgesa to zrobil sie polokragly(widac niewszystkie sie polaczyly):( .Zreszta sam sprobuj :) Mosi byc inny sposob:(

 

A i masz linka do tutsa na podstawie kturego robie ten smochod

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=156460&page=2&pp=15

 

Na tej stronie na 2 rys autor pisze ze trzeba dodac te czerwone linie(edgesy)i problem tkwi jak w Modo je dotac.

Napisano

Wejdz w opcję MESH EDIT-Edge slice. Kreślisz siatkę tak jak chcesz,przetestuj też resztę narzędzi.

<a href=13b7b7d2e239cca9.jpg' alt='13b7b7d2e239c

Napisano

STARY jestes wielki :)

Oto wlasnie mi chodzilo.Troche mi glupio ze to przeoczylem(normalnie lamer zemnie :p )

Napisano

Modo rux !

render time: 40 min (800x600) (athlon 1,6 Ghz 512 ram)

 

640x480

pepsi_pro.jpg

800x600

pepsi_tex5.jpg

Napisano

Widziałem te puszki juz gdzies ;) no fajne fajne a wątek o vrayu tak samo widziałem i nie ma z czym porownywac poniewarz Vray jest oddzielnym programem nie tworzonym przez autodeska, modo ma swoj własny render wiec mozemy porownac sobie ze standartowym scanlinem i wtedy modo wychodzi znaczenie lepiej :)

Pozdrawiam !

Napisano

 

Jak zrobic Bumpmaping w Modo?

 

 

w Załączniku jest odpowiedź ale napisze też tu :)

 

bierzesz nadajesz materiał obiektowi [ press m ]

 

w Shader Tree dodajesz do tego materiału Image map [ tak jak na rusunku ]

 

Potem zmieniasz tylko Efekt obrazka który wczytałeś na Bump. Koniec bajki

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności