naeq Napisano 29 Maj 2006 Share Napisano 29 Maj 2006 Witamy!! Ja oraz hcpiter3d postanowiliśmy założyć wątek o nowym MoDo 201. Jest to połączenie naszych 2 wcześniejszych wątków :)) Będziemy (a raczej nie tylko będziemy ale też będziecie...) zamieszczać tu Tutoriale oraz Testy nowego modo. Zagadnienia pytania itd itp... Poniważ MoDo stał się juz programem z abrdzo dużymi możliwościami nie tylko modelowania ale też renderingu, poświęcamy mu ten oto Wątek :) Pozdrawiamy !! By XeaV: Dla nowych userów modo bardzo irytujący może być sposób obracania kamery tzw. tracball. aby go wyłączyć, odznacz: jeśłi przywzyczaiłeś się do innego typu nawigacji wystarczy, wejść do System>Preferences i reszta jak na screenie. Możesz wybrać ustawienia 3ds maksa, Cinemy 4D, Lightwave, Mayi, Silo i XSI By hcpiter3d (Testy) Na pierwszy ogień moje pierwsze renderki ogolnie testowałem sobie swiatełka Dome, Area i Directional wszystko z GI W pierszym dodałem noise w Psie a w pozostałych tylko sharpen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mentaller Napisano 29 Maj 2006 Share Napisano 29 Maj 2006 ciekawa inisjatzwa. fajna kulka ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
araneus Napisano 29 Maj 2006 Share Napisano 29 Maj 2006 Przy okazji testów napiszcie też coś o stabilności nowej wersji, bo slyszałem, że modo "lubi" się wieszać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hcpiter Napisano 29 Maj 2006 Share Napisano 29 Maj 2006 araneus wiadomą sprawą jest ze modo pisane jest wszczegolnosci pod MAC`a wiec napewno ta stabilnosc jest mniejsza, ale nie jest az tak tragicznie ;) jest mozliwosc robienia automatycznego backup`a i to duzo pomaga :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
naeq Napisano 29 Maj 2006 Autor Share Napisano 29 Maj 2006 GI naprawde trzyma poziom i jest bardzo wydajne, Tu mamy 2 rendery testowe,m jeden bez gi, renderował sie 17 sekund a drugi z GI i renderował się 1 min i 20 sekund. nieźle :)) aha, irr mapa ustawiona na 512 :)) Pozdro !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
naeq Napisano 29 Maj 2006 Autor Share Napisano 29 Maj 2006 SSS też jest dobre, zmieniłem materiał na niebieski i dodałem SSS na 80 procent :)) irr jest na 512 :)) RT: 4 min. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Destroyer Napisano 29 Maj 2006 Share Napisano 29 Maj 2006 modo 103 wywalało mnie kilka razy na dzień nawet a modo 201 jeszcze ani razu a już drugi dzień dłubie szybciej sie odpala i viewport też szybszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
naeq Napisano 29 Maj 2006 Autor Share Napisano 29 Maj 2006 Tak, Viewport jest duuużo szybszy, dodali zaawansowaną obsłue OpenGL i takie bajerki :)) a co Do sypania, mi się raz posypało... nie wiem czemy zorbiłem prostą scenkę z boxami no, wyrenderowął powróciłem do vii portów i nagle bach, ani widu ani słychu, ani śladu, okno znikneło i dosłownie jak by go nie było.... heh... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wizz Napisano 31 Maj 2006 Share Napisano 31 Maj 2006 Tututuuu :P znowu kulki, troche studia z hdri i takie tam :) Render 800x600 trwał około 8min ( Athlon 1,66ghz , 512 ram ) IRR na 512 Są jeszcze 2 area lighty ( intensywność: 1,3 | samples: 64 ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gordy Napisano 1 Czerwiec 2006 Share Napisano 1 Czerwiec 2006 może kogos to zainteresuje. oficialne tutki, chyba. http://content2.luxology.com/download/product/modo/201/modo201_tutorialVideos.exe http://content2.luxology.com/download/product/modo/201/modo201_content.exe http://content2.luxology.com/download/product/modo/201/modo201_clips.exe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xeav Napisano 1 Czerwiec 2006 Share Napisano 1 Czerwiec 2006 wizz, ładne cienie Gordy, thx, troche se to waży :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek_gfx Napisano 1 Czerwiec 2006 Share Napisano 1 Czerwiec 2006 Tez odpalilem wlasnie modo 2>Fajnie,fajnie chociaz mi sie troche sypnal :/ Interesuje mnie najbardziej jak ustawic mapy displacement z zbrusha,aby sie dobrze renderowaly w modo.Wie ktos moze jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
neosim Napisano 1 Czerwiec 2006 Share Napisano 1 Czerwiec 2006 Jak modo 201 sie sypie to sproboj wylaczyc "Vertex Buffer Objects" VBO mode w /Preferences/OpenGL/Performance Moze pomoze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wizz Napisano 1 Czerwiec 2006 Share Napisano 1 Czerwiec 2006 mnie sie modo sypało i zainstalowałem najnowsze stery do grafy i już śmiga bez zarzutów :) no może 1 zwiecha na 3 dni :D ale tyle można znieść. Chcieli tu niektórzy scenke z kulkami żeby speedy porównać na innych masznach ( moja nie najeży do tych szybkich :P ) więc pobierajta i press F9 ( gdyby po otwarciu nic nie było w scenie to press "a" :) ) http://www.mistrz.jawnet.pl/pc/kulki1.zip http://www.mistrz.jawnet.pl/pc/hdri.zip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
neosim Napisano 1 Czerwiec 2006 Share Napisano 1 Czerwiec 2006 Hyper threadingu nie mam. Ale jak widac na zalaczonym obrazku scene najszybciej wyrenderowalo na 3ech watkach. Przestawia sie to w System/Preferences/Rendering/Render Threads. Mozna jeszcze sprawdzic z inna wielkoscia bucket'ow. Ciekawe czy ta sama zaleznosc wystepuje na prockach intela. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hcpiter Napisano 1 Czerwiec 2006 Share Napisano 1 Czerwiec 2006 wizz Bardzo fajne reflekty ci wyszły :] mogłes np w zielonej troszke podbic gloss albo przezroczystosc wtedy by była inna niz ta zołta :D Ale ogolnie fajnie ! FAlcom3D No ciekawie ciekawie ten twoj SSS wygląda :D [+] Niedługo jak mi zrenderenuje to dodam renderek HDRI+SSS+GI :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 2 Czerwiec 2006 Share Napisano 2 Czerwiec 2006 Witam!! ogromny plus dla zmiennych preferencji wzgledem innych softow)max maya xsi itp) chodzi o obracanie kamery jest to naprawde swientna rzecz mala a cieszy tak samo jest w wings'ie :) super sprawa :) mozecie dac link do modo (demo) ?? jak jest pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xeav Napisano 2 Czerwiec 2006 Share Napisano 2 Czerwiec 2006 tak samo jest w wings'ie :) czemu ja o tym nie wiem :) gdzie to się ustawia ? mozecie dac link do modo (demo) ?? jak jest pozdro demka niema, możesz zostać powiadomiony jeśli się pojawi http://www.luxology.com/trymodo/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 2 Czerwiec 2006 Share Napisano 2 Czerwiec 2006 czemu ja o tym nie wiem :) gdzie to się ustawia ? edit-->preferences--> camera :) dzieki za linka :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xeav Napisano 2 Czerwiec 2006 Share Napisano 2 Czerwiec 2006 dzięki __________________ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
neosim Napisano 2 Czerwiec 2006 Share Napisano 2 Czerwiec 2006 Dwa materialy z maskowaniem gradientowym typu Slope. ::material z lekkim sss ::::maska gradientowa slope z blending mode :):) screen ::material z lekkim specularem Environment: tekstura HDRI Opcą preview ciesze sie jak dziecko. Modo rulez. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gordy Napisano 2 Czerwiec 2006 Share Napisano 2 Czerwiec 2006 jak na razie bawicie sie renderem. Co z tutkami i innym recenzjami, testami? Człowiek chciałby wiedzieć co to jest i z czym sie je. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
neosim Napisano 2 Czerwiec 2006 Share Napisano 2 Czerwiec 2006 http://www.luxology.com/whatismodo/ http://www.luxology.com/community/ http://vertexmonkey.com/tutorials_general_modoFeatures.php http://www.cgbeard.com/ Wrzucilem nizej galerie testowych renderow Modo201. Pochodza z forum Luxology (22mb) http://rapidshare.de/files/22040270/gallery.rar.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
naeq Napisano 2 Czerwiec 2006 Autor Share Napisano 2 Czerwiec 2006 neosim 0 lol z Kądś tego Happy Budde znam :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hcpiter Napisano 3 Czerwiec 2006 Share Napisano 3 Czerwiec 2006 Więc jak obiecałem tak i zrobiłem :] Umieszczam kilka moich małych testów 1. Jest to pierwsza proba malowania painterem z bumpem i mapą diffuse :] Render oczywiscie standart bez gi i jakis tam dodatków :] 2.Test mapowania i zabawa z shader tree :] Jakies tam sobie mapki dodane z kolorami i bumpem. Render z GI+2 swiatła Area 3.Render z Hdri i ustawienia z SSS i innymi, rozne materiały i inne ustawienia troszke przez hdri i area ziarno wyszło ale nie miałem czasu czekac :] PS. Zapodacie ten model buddy do testów ?:> Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wizz Napisano 3 Czerwiec 2006 Share Napisano 3 Czerwiec 2006 Co ty piter z tym ziarnem takie te rendery dajesz ::confused: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hcpiter Napisano 3 Czerwiec 2006 Share Napisano 3 Czerwiec 2006 To są tylko testy z małym samplem a wiadomo area robią ziarno duze a dodac do tego hdri to juz całkiem :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SirAnen Napisano 3 Czerwiec 2006 Share Napisano 3 Czerwiec 2006 Wiem ze to glupie ale czy to rzeczywiscie tyle bedzie wazyc ile pisza ( 3gb sic!) Bo z tego co rozumiem to chlopcy bawicie sie w ver. beta ?? A jak wyglada kombatybilnosc z innymi programami ?? Np. Widzi bez problemu pliki max'a ?? albo Cinema 4d ?? Dzieki za poswiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hcpiter Napisano 3 Czerwiec 2006 Share Napisano 3 Czerwiec 2006 Ja ogolnie na wersji ze sprzedarzy wiec nie jest to beta a 3gb to bedzie wraz z materiałami pomocniczymi, jakies tutoriale, przykładowe sceny itp. a co do kompatybilnosci to najlepiej modele wyexportowac do obj i juz wszystko pięknie masz bez gubienia poly itp :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SirAnen Napisano 3 Czerwiec 2006 Share Napisano 3 Czerwiec 2006 Musze to zobaczyc :) I tak pewnie nie kupie bo Maxon (Cinema 4d) wydaje mi sie najbardziej oplacana narazie i na rok mam z glowy :) Nie da sie tego uproscic ?? Nie kazdy musi miec te duperele ... Moze ktos napisze jakas recke tego czegos :) :D:D:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SirAnen Napisano 3 Czerwiec 2006 Share Napisano 3 Czerwiec 2006 Musze to zobaczyc :) I tak pewnie nie kupie bo Maxon (Cinema 4d) wydaje mi sie najbardziej oplacana narazie i na rok mam z glowy :) Nie da sie tego uproscic ?? Nie kazdy musi miec te duperele ... Moze ktos napisze jakas recke tego czegos :) :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wizz Napisano 3 Czerwiec 2006 Share Napisano 3 Czerwiec 2006 no to ustaw area light samples na 64 i wtedy nic ziarna a render szybki nawet na moim kompie leci , a jak takie ziarno dalej to hdri musisz mieć felerne, pamiętam ze z Fprimem tez tak było ze jak hdri nie podpasowało to koszmarne ziarno było. sir anen - do mayki jest dobry export bo uv sie ładnie zapisuje i w mayce wystaczy nałozyc materiał i model gotów do animacji itp :) zreszta tak jak pisał piter do obj albo Lwo jak ktoś jeszcze lw uzywa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 4 Czerwiec 2006 Share Napisano 4 Czerwiec 2006 Obejzalem te filmiki co podlinkowaliście do ściągnięcia (tylko dzięki szybkiemu łączu w kafeji, w domu byl to za rok sciagnol) i musze powiedzieć że funkcjonalność mnie zachwyciła. Ale po odpaleniu programu musze stwierdzić że edytowanie boxa to dla mnie wyzwanie, jak dla mnie to jest tak różne od Maxa że huhu :) Ale coś powalcze,może nawet sam coś tu wrzuce kiedyś :) Mirach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hcpiter Napisano 4 Czerwiec 2006 Share Napisano 4 Czerwiec 2006 Niedawno sobie zrobiłem render z hdri i wiekszym samplem dla area, niedługo dodam render z texturą i shaderami :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.P Napisano 4 Czerwiec 2006 Share Napisano 4 Czerwiec 2006 Moj pierwszy post na forum, zatem czesc wszystkim :) Tez odpalilem wlasnie modo 2>Fajnie,fajnie chociaz mi sie troche sypnal :/ Interesuje mnie najbardziej jak ustawic mapy displacement z zbrusha,aby sie dobrze renderowaly w modo.Wie ktos moze jak? Ja wiem, ja wiem ;) Proszz bardzo: http://content.luxology.com/modo/201/video/ZB-Basic-01.mov albo z torrenta: http://content.luxology.com/modo/201/video/ZB-Basic-01.mov.torrent I jeszcze link do wersji torrentowej do oficjalnych materialow edukacyjnych, o ktorych pisal Gordy: http://content2.luxology.com/download/product/modo/201/modo201_tutorialVideos.exe.torrent http://content2.luxology.com/download/product/modo/201/modo201_content.exe.torrent http://content2.luxology.com/download/product/modo/201/modo201_clips.exe.torrent Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hcpiter Napisano 4 Czerwiec 2006 Share Napisano 4 Czerwiec 2006 Testowałem kolorowe szkło, zwykłe i porcelane, przy okazji jakas tam mała kaustyka sie pokazała :] HDRI+Area Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
neosim Napisano 10 Czerwiec 2006 Share Napisano 10 Czerwiec 2006 Jakoś wcześniej przeoczyłem ten link. Znajdziecie tam wyniki benchmarkow na 6 scenach. http://www.vertexmonkey.com/benchmark_intro.php Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sala3D Napisano 11 Czerwiec 2006 Share Napisano 11 Czerwiec 2006 Czy może wie ktos jak modyfikowac Eedges w Modo tzn tak jak w Maxie Eedges cut modifier? Bo niemoge znalezc tej opcji, moze jest jakis tutsek? Pomocy.Czy cos takiego jest w tym programie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeet Napisano 11 Czerwiec 2006 Share Napisano 11 Czerwiec 2006 Zaznacz edges i wciśnij prawy przycisk myszy ,pojawią się wszystkie opcje modyfikacji . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sala3D Napisano 11 Czerwiec 2006 Share Napisano 11 Czerwiec 2006 Zrobilem to i po metodzie prob i bledow doszedlem do opcji "slide".Ladnie Eedgesy sie zduplikowaly jak chcialem. Ale po tej operacji gdy chcialem przesunac edgesa to zrobil sie polokragly(widac niewszystkie sie polaczyly):( .Zreszta sam sprobuj :) Mosi byc inny sposob:( A i masz linka do tutsa na podstawie kturego robie ten smochod http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=156460&page=2&pp=15 Na tej stronie na 2 rys autor pisze ze trzeba dodac te czerwone linie(edgesy)i problem tkwi jak w Modo je dotac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeet Napisano 11 Czerwiec 2006 Share Napisano 11 Czerwiec 2006 Wejdz w opcję MESH EDIT-Edge slice. Kreślisz siatkę tak jak chcesz,przetestuj też resztę narzędzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sala3D Napisano 11 Czerwiec 2006 Share Napisano 11 Czerwiec 2006 STARY jestes wielki :) Oto wlasnie mi chodzilo.Troche mi glupio ze to przeoczylem(normalnie lamer zemnie :p ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wizz Napisano 18 Czerwiec 2006 Share Napisano 18 Czerwiec 2006 Modo rux ! render time: 40 min (800x600) (athlon 1,6 Ghz 512 ram) 640x480 800x600 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wizz Napisano 21 Czerwiec 2006 Share Napisano 21 Czerwiec 2006 Na forum Luxology pojawił się niedawno ciekawy wątek a mianowicie porywnywano tam renderki z modo 201 z Vrayem. Niestety modo blado wyszło w tych testach :] Vray niestety ma większą dokładność i jest troche szybszy :D link do wątku : http://forums.luxology.com/discussion/topic.aspx?id=8421 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hcpiter Napisano 21 Czerwiec 2006 Share Napisano 21 Czerwiec 2006 Widziałem te puszki juz gdzies ;) no fajne fajne a wątek o vrayu tak samo widziałem i nie ma z czym porownywac poniewarz Vray jest oddzielnym programem nie tworzonym przez autodeska, modo ma swoj własny render wiec mozemy porownac sobie ze standartowym scanlinem i wtedy modo wychodzi znaczenie lepiej :) Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empierz Napisano 21 Czerwiec 2006 Share Napisano 21 Czerwiec 2006 Witam Mam takie pytanko.. Jak zrobic Bumpmaping w Modo? Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wizz Napisano 21 Czerwiec 2006 Share Napisano 21 Czerwiec 2006 Jak zrobic Bumpmaping w Modo? w Załączniku jest odpowiedź ale napisze też tu :) bierzesz nadajesz materiał obiektowi [ press m ] w Shader Tree dodajesz do tego materiału Image map [ tak jak na rusunku ] Potem zmieniasz tylko Efekt obrazka który wczytałeś na Bump. Koniec bajki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empierz Napisano 21 Czerwiec 2006 Share Napisano 21 Czerwiec 2006 Heh.. To bylo proste:D Wielkie dzieki!:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi