naeq Napisano 29 Maj 2006 Napisano 29 Maj 2006 Witamy!! Ja oraz hcpiter3d postanowiliśmy założyć wątek o nowym MoDo 201. Jest to połączenie naszych 2 wcześniejszych wątków :)) Będziemy (a raczej nie tylko będziemy ale też będziecie...) zamieszczać tu Tutoriale oraz Testy nowego modo. Zagadnienia pytania itd itp... Poniważ MoDo stał się juz programem z abrdzo dużymi możliwościami nie tylko modelowania ale też renderingu, poświęcamy mu ten oto Wątek :) Pozdrawiamy !! By XeaV: Dla nowych userów modo bardzo irytujący może być sposób obracania kamery tzw. tracball. aby go wyłączyć, odznacz: jeśłi przywzyczaiłeś się do innego typu nawigacji wystarczy, wejść do System>Preferences i reszta jak na screenie. Możesz wybrać ustawienia 3ds maksa, Cinemy 4D, Lightwave, Mayi, Silo i XSI By hcpiter3d (Testy) Na pierwszy ogień moje pierwsze renderki ogolnie testowałem sobie swiatełka Dome, Area i Directional wszystko z GI W pierszym dodałem noise w Psie a w pozostałych tylko sharpen
araneus Napisano 29 Maj 2006 Napisano 29 Maj 2006 Przy okazji testów napiszcie też coś o stabilności nowej wersji, bo slyszałem, że modo "lubi" się wieszać.
hcpiter Napisano 29 Maj 2006 Napisano 29 Maj 2006 araneus wiadomą sprawą jest ze modo pisane jest wszczegolnosci pod MAC`a wiec napewno ta stabilnosc jest mniejsza, ale nie jest az tak tragicznie ;) jest mozliwosc robienia automatycznego backup`a i to duzo pomaga :)
naeq Napisano 29 Maj 2006 Autor Napisano 29 Maj 2006 GI naprawde trzyma poziom i jest bardzo wydajne, Tu mamy 2 rendery testowe,m jeden bez gi, renderował sie 17 sekund a drugi z GI i renderował się 1 min i 20 sekund. nieźle :)) aha, irr mapa ustawiona na 512 :)) Pozdro !!
naeq Napisano 29 Maj 2006 Autor Napisano 29 Maj 2006 SSS też jest dobre, zmieniłem materiał na niebieski i dodałem SSS na 80 procent :)) irr jest na 512 :)) RT: 4 min. pozdro
Destroyer Napisano 29 Maj 2006 Napisano 29 Maj 2006 modo 103 wywalało mnie kilka razy na dzień nawet a modo 201 jeszcze ani razu a już drugi dzień dłubie szybciej sie odpala i viewport też szybszy
naeq Napisano 29 Maj 2006 Autor Napisano 29 Maj 2006 Tak, Viewport jest duuużo szybszy, dodali zaawansowaną obsłue OpenGL i takie bajerki :)) a co Do sypania, mi się raz posypało... nie wiem czemy zorbiłem prostą scenkę z boxami no, wyrenderowął powróciłem do vii portów i nagle bach, ani widu ani słychu, ani śladu, okno znikneło i dosłownie jak by go nie było.... heh...
wizz Napisano 31 Maj 2006 Napisano 31 Maj 2006 Tututuuu :P znowu kulki, troche studia z hdri i takie tam :) Render 800x600 trwał około 8min ( Athlon 1,66ghz , 512 ram ) IRR na 512 Są jeszcze 2 area lighty ( intensywność: 1,3 | samples: 64 )
Gordy Napisano 1 Czerwiec 2006 Napisano 1 Czerwiec 2006 może kogos to zainteresuje. oficialne tutki, chyba. http://content2.luxology.com/download/product/modo/201/modo201_tutorialVideos.exe http://content2.luxology.com/download/product/modo/201/modo201_content.exe http://content2.luxology.com/download/product/modo/201/modo201_clips.exe
xeav Napisano 1 Czerwiec 2006 Napisano 1 Czerwiec 2006 wizz, ładne cienie Gordy, thx, troche se to waży :)
krzysiek_gfx Napisano 1 Czerwiec 2006 Napisano 1 Czerwiec 2006 Tez odpalilem wlasnie modo 2>Fajnie,fajnie chociaz mi sie troche sypnal :/ Interesuje mnie najbardziej jak ustawic mapy displacement z zbrusha,aby sie dobrze renderowaly w modo.Wie ktos moze jak?
neosim Napisano 1 Czerwiec 2006 Napisano 1 Czerwiec 2006 Jak modo 201 sie sypie to sproboj wylaczyc "Vertex Buffer Objects" VBO mode w /Preferences/OpenGL/Performance Moze pomoze.
wizz Napisano 1 Czerwiec 2006 Napisano 1 Czerwiec 2006 mnie sie modo sypało i zainstalowałem najnowsze stery do grafy i już śmiga bez zarzutów :) no może 1 zwiecha na 3 dni :D ale tyle można znieść. Chcieli tu niektórzy scenke z kulkami żeby speedy porównać na innych masznach ( moja nie najeży do tych szybkich :P ) więc pobierajta i press F9 ( gdyby po otwarciu nic nie było w scenie to press "a" :) ) http://www.mistrz.jawnet.pl/pc/kulki1.zip http://www.mistrz.jawnet.pl/pc/hdri.zip
neosim Napisano 1 Czerwiec 2006 Napisano 1 Czerwiec 2006 Hyper threadingu nie mam. Ale jak widac na zalaczonym obrazku scene najszybciej wyrenderowalo na 3ech watkach. Przestawia sie to w System/Preferences/Rendering/Render Threads. Mozna jeszcze sprawdzic z inna wielkoscia bucket'ow. Ciekawe czy ta sama zaleznosc wystepuje na prockach intela.
hcpiter Napisano 1 Czerwiec 2006 Napisano 1 Czerwiec 2006 wizz Bardzo fajne reflekty ci wyszły :] mogłes np w zielonej troszke podbic gloss albo przezroczystosc wtedy by była inna niz ta zołta :D Ale ogolnie fajnie ! FAlcom3D No ciekawie ciekawie ten twoj SSS wygląda :D [+] Niedługo jak mi zrenderenuje to dodam renderek HDRI+SSS+GI :]
nielot007 Napisano 2 Czerwiec 2006 Napisano 2 Czerwiec 2006 Witam!! ogromny plus dla zmiennych preferencji wzgledem innych softow)max maya xsi itp) chodzi o obracanie kamery jest to naprawde swientna rzecz mala a cieszy tak samo jest w wings'ie :) super sprawa :) mozecie dac link do modo (demo) ?? jak jest pozdro
xeav Napisano 2 Czerwiec 2006 Napisano 2 Czerwiec 2006 tak samo jest w wings'ie :) czemu ja o tym nie wiem :) gdzie to się ustawia ? mozecie dac link do modo (demo) ?? jak jest pozdro demka niema, możesz zostać powiadomiony jeśli się pojawi http://www.luxology.com/trymodo/
nielot007 Napisano 2 Czerwiec 2006 Napisano 2 Czerwiec 2006 czemu ja o tym nie wiem :) gdzie to się ustawia ? edit-->preferences--> camera :) dzieki za linka :)
neosim Napisano 2 Czerwiec 2006 Napisano 2 Czerwiec 2006 Dwa materialy z maskowaniem gradientowym typu Slope. ::material z lekkim sss ::::maska gradientowa slope z blending mode :):) screen ::material z lekkim specularem Environment: tekstura HDRI Opcą preview ciesze sie jak dziecko. Modo rulez.
Gordy Napisano 2 Czerwiec 2006 Napisano 2 Czerwiec 2006 jak na razie bawicie sie renderem. Co z tutkami i innym recenzjami, testami? Człowiek chciałby wiedzieć co to jest i z czym sie je.
neosim Napisano 2 Czerwiec 2006 Napisano 2 Czerwiec 2006 http://www.luxology.com/whatismodo/ http://www.luxology.com/community/ http://vertexmonkey.com/tutorials_general_modoFeatures.php http://www.cgbeard.com/ Wrzucilem nizej galerie testowych renderow Modo201. Pochodza z forum Luxology (22mb) http://rapidshare.de/files/22040270/gallery.rar.html
naeq Napisano 2 Czerwiec 2006 Autor Napisano 2 Czerwiec 2006 neosim 0 lol z Kądś tego Happy Budde znam :P
hcpiter Napisano 3 Czerwiec 2006 Napisano 3 Czerwiec 2006 Więc jak obiecałem tak i zrobiłem :] Umieszczam kilka moich małych testów 1. Jest to pierwsza proba malowania painterem z bumpem i mapą diffuse :] Render oczywiscie standart bez gi i jakis tam dodatków :] 2.Test mapowania i zabawa z shader tree :] Jakies tam sobie mapki dodane z kolorami i bumpem. Render z GI+2 swiatła Area 3.Render z Hdri i ustawienia z SSS i innymi, rozne materiały i inne ustawienia troszke przez hdri i area ziarno wyszło ale nie miałem czasu czekac :] PS. Zapodacie ten model buddy do testów ?:> Pozdrawiam
wizz Napisano 3 Czerwiec 2006 Napisano 3 Czerwiec 2006 Co ty piter z tym ziarnem takie te rendery dajesz ::confused:
hcpiter Napisano 3 Czerwiec 2006 Napisano 3 Czerwiec 2006 To są tylko testy z małym samplem a wiadomo area robią ziarno duze a dodac do tego hdri to juz całkiem :/
SirAnen Napisano 3 Czerwiec 2006 Napisano 3 Czerwiec 2006 Wiem ze to glupie ale czy to rzeczywiscie tyle bedzie wazyc ile pisza ( 3gb sic!) Bo z tego co rozumiem to chlopcy bawicie sie w ver. beta ?? A jak wyglada kombatybilnosc z innymi programami ?? Np. Widzi bez problemu pliki max'a ?? albo Cinema 4d ?? Dzieki za poswiec
hcpiter Napisano 3 Czerwiec 2006 Napisano 3 Czerwiec 2006 Ja ogolnie na wersji ze sprzedarzy wiec nie jest to beta a 3gb to bedzie wraz z materiałami pomocniczymi, jakies tutoriale, przykładowe sceny itp. a co do kompatybilnosci to najlepiej modele wyexportowac do obj i juz wszystko pięknie masz bez gubienia poly itp :]
SirAnen Napisano 3 Czerwiec 2006 Napisano 3 Czerwiec 2006 Musze to zobaczyc :) I tak pewnie nie kupie bo Maxon (Cinema 4d) wydaje mi sie najbardziej oplacana narazie i na rok mam z glowy :) Nie da sie tego uproscic ?? Nie kazdy musi miec te duperele ... Moze ktos napisze jakas recke tego czegos :) :D:D:D
SirAnen Napisano 3 Czerwiec 2006 Napisano 3 Czerwiec 2006 Musze to zobaczyc :) I tak pewnie nie kupie bo Maxon (Cinema 4d) wydaje mi sie najbardziej oplacana narazie i na rok mam z glowy :) Nie da sie tego uproscic ?? Nie kazdy musi miec te duperele ... Moze ktos napisze jakas recke tego czegos :) :D
wizz Napisano 3 Czerwiec 2006 Napisano 3 Czerwiec 2006 no to ustaw area light samples na 64 i wtedy nic ziarna a render szybki nawet na moim kompie leci , a jak takie ziarno dalej to hdri musisz mieć felerne, pamiętam ze z Fprimem tez tak było ze jak hdri nie podpasowało to koszmarne ziarno było. sir anen - do mayki jest dobry export bo uv sie ładnie zapisuje i w mayce wystaczy nałozyc materiał i model gotów do animacji itp :) zreszta tak jak pisał piter do obj albo Lwo jak ktoś jeszcze lw uzywa
mirach Napisano 4 Czerwiec 2006 Napisano 4 Czerwiec 2006 Obejzalem te filmiki co podlinkowaliście do ściągnięcia (tylko dzięki szybkiemu łączu w kafeji, w domu byl to za rok sciagnol) i musze powiedzieć że funkcjonalność mnie zachwyciła. Ale po odpaleniu programu musze stwierdzić że edytowanie boxa to dla mnie wyzwanie, jak dla mnie to jest tak różne od Maxa że huhu :) Ale coś powalcze,może nawet sam coś tu wrzuce kiedyś :) Mirach
hcpiter Napisano 4 Czerwiec 2006 Napisano 4 Czerwiec 2006 Niedawno sobie zrobiłem render z hdri i wiekszym samplem dla area, niedługo dodam render z texturą i shaderami :]
G.P Napisano 4 Czerwiec 2006 Napisano 4 Czerwiec 2006 Moj pierwszy post na forum, zatem czesc wszystkim :) Tez odpalilem wlasnie modo 2>Fajnie,fajnie chociaz mi sie troche sypnal :/ Interesuje mnie najbardziej jak ustawic mapy displacement z zbrusha,aby sie dobrze renderowaly w modo.Wie ktos moze jak? Ja wiem, ja wiem ;) Proszz bardzo: http://content.luxology.com/modo/201/video/ZB-Basic-01.mov albo z torrenta: http://content.luxology.com/modo/201/video/ZB-Basic-01.mov.torrent I jeszcze link do wersji torrentowej do oficjalnych materialow edukacyjnych, o ktorych pisal Gordy: http://content2.luxology.com/download/product/modo/201/modo201_tutorialVideos.exe.torrent http://content2.luxology.com/download/product/modo/201/modo201_content.exe.torrent http://content2.luxology.com/download/product/modo/201/modo201_clips.exe.torrent
hcpiter Napisano 4 Czerwiec 2006 Napisano 4 Czerwiec 2006 Testowałem kolorowe szkło, zwykłe i porcelane, przy okazji jakas tam mała kaustyka sie pokazała :] HDRI+Area
neosim Napisano 10 Czerwiec 2006 Napisano 10 Czerwiec 2006 Jakoś wcześniej przeoczyłem ten link. Znajdziecie tam wyniki benchmarkow na 6 scenach. http://www.vertexmonkey.com/benchmark_intro.php
Sala3D Napisano 11 Czerwiec 2006 Napisano 11 Czerwiec 2006 Czy może wie ktos jak modyfikowac Eedges w Modo tzn tak jak w Maxie Eedges cut modifier? Bo niemoge znalezc tej opcji, moze jest jakis tutsek? Pomocy.Czy cos takiego jest w tym programie?
zeet Napisano 11 Czerwiec 2006 Napisano 11 Czerwiec 2006 Zaznacz edges i wciśnij prawy przycisk myszy ,pojawią się wszystkie opcje modyfikacji .
Sala3D Napisano 11 Czerwiec 2006 Napisano 11 Czerwiec 2006 Zrobilem to i po metodzie prob i bledow doszedlem do opcji "slide".Ladnie Eedgesy sie zduplikowaly jak chcialem. Ale po tej operacji gdy chcialem przesunac edgesa to zrobil sie polokragly(widac niewszystkie sie polaczyly):( .Zreszta sam sprobuj :) Mosi byc inny sposob:( A i masz linka do tutsa na podstawie kturego robie ten smochod http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=156460&page=2&pp=15 Na tej stronie na 2 rys autor pisze ze trzeba dodac te czerwone linie(edgesy)i problem tkwi jak w Modo je dotac.
zeet Napisano 11 Czerwiec 2006 Napisano 11 Czerwiec 2006 Wejdz w opcję MESH EDIT-Edge slice. Kreślisz siatkę tak jak chcesz,przetestuj też resztę narzędzi.
Sala3D Napisano 11 Czerwiec 2006 Napisano 11 Czerwiec 2006 STARY jestes wielki :) Oto wlasnie mi chodzilo.Troche mi glupio ze to przeoczylem(normalnie lamer zemnie :p )
wizz Napisano 18 Czerwiec 2006 Napisano 18 Czerwiec 2006 Modo rux ! render time: 40 min (800x600) (athlon 1,6 Ghz 512 ram) 640x480 800x600
wizz Napisano 21 Czerwiec 2006 Napisano 21 Czerwiec 2006 Na forum Luxology pojawił się niedawno ciekawy wątek a mianowicie porywnywano tam renderki z modo 201 z Vrayem. Niestety modo blado wyszło w tych testach :] Vray niestety ma większą dokładność i jest troche szybszy :D link do wątku : http://forums.luxology.com/discussion/topic.aspx?id=8421
hcpiter Napisano 21 Czerwiec 2006 Napisano 21 Czerwiec 2006 Widziałem te puszki juz gdzies ;) no fajne fajne a wątek o vrayu tak samo widziałem i nie ma z czym porownywac poniewarz Vray jest oddzielnym programem nie tworzonym przez autodeska, modo ma swoj własny render wiec mozemy porownac sobie ze standartowym scanlinem i wtedy modo wychodzi znaczenie lepiej :) Pozdrawiam !
empierz Napisano 21 Czerwiec 2006 Napisano 21 Czerwiec 2006 Witam Mam takie pytanko.. Jak zrobic Bumpmaping w Modo? Pozdrawiam!
wizz Napisano 21 Czerwiec 2006 Napisano 21 Czerwiec 2006 Jak zrobic Bumpmaping w Modo? w Załączniku jest odpowiedź ale napisze też tu :) bierzesz nadajesz materiał obiektowi [ press m ] w Shader Tree dodajesz do tego materiału Image map [ tak jak na rusunku ] Potem zmieniasz tylko Efekt obrazka który wczytałeś na Bump. Koniec bajki
Rekomendowane odpowiedzi