Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witamy!!

Ja oraz hcpiter3d postanowiliśmy założyć wątek o nowym MoDo 201. Jest to połączenie naszych 2 wcześniejszych wątków :))

 

Będziemy (a raczej nie tylko będziemy ale też będziecie...) zamieszczać tu Tutoriale oraz Testy nowego modo. Zagadnienia pytania itd itp... Poniważ MoDo stał się juz programem z abrdzo dużymi możliwościami nie tylko modelowania ale też renderingu, poświęcamy mu ten oto Wątek :) Pozdrawiamy !!

 

By XeaV:

 

Dla nowych userów modo bardzo irytujący może być sposób obracania kamery tzw. tracball.

 

aby go wyłączyć, odznacz:

 

10sb3f8.jpg

 

 

jeśłi przywzyczaiłeś się do innego typu nawigacji wystarczy, wejść do System>Preferences i reszta jak na screenie. Możesz wybrać ustawienia 3ds maksa, Cinemy 4D, Lightwave, Mayi, Silo i XSI

 

xeavmodo2010zt.jpg

 

By hcpiter3d (Testy)

 

Na pierwszy ogień moje pierwsze renderki ogolnie testowałem sobie swiatełka Dome, Area i Directional wszystko z GI

W pierszym dodałem noise w Psie a w pozostałych tylko sharpen

39tk1.jpg

15pn2.jpg

46iv2.jpg

  • Odpowiedzi 47
  • Wyświetleń 4,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Przy okazji testów napiszcie też coś o stabilności nowej wersji, bo slyszałem, że modo "lubi" się wieszać.

Napisano

araneus wiadomą sprawą jest ze modo pisane jest wszczegolnosci pod MAC`a wiec napewno ta stabilnosc jest mniejsza, ale nie jest az tak tragicznie ;) jest mozliwosc robienia automatycznego backup`a i to duzo pomaga :)

Napisano
  • Autor

GI naprawde trzyma poziom i jest bardzo wydajne, Tu mamy 2 rendery testowe,m jeden bez gi, renderował sie 17 sekund a drugi z GI i renderował się 1 min i 20 sekund.

 

14yg.jpg

28vf1.jpg

 

nieźle :)) aha, irr mapa ustawiona na 512 :)) Pozdro !!

Napisano
  • Autor

SSS też jest dobre, zmieniłem materiał na niebieski i dodałem SSS na 80 procent :)) irr jest na 512 :)) RT: 4 min. pozdro

 

37ke.jpg

Napisano
  • Autor

Tak, Viewport jest duuużo szybszy, dodali zaawansowaną obsłue OpenGL i takie bajerki :)) a co Do sypania, mi się raz posypało... nie wiem czemy zorbiłem prostą scenkę z boxami no, wyrenderowął powróciłem do vii portów i nagle bach, ani widu ani słychu, ani śladu, okno znikneło i dosłownie jak by go nie było.... heh...

Napisano

Tututuuu :P znowu kulki, troche studia z hdri i takie tam :)

Render 800x600 trwał około 8min ( Athlon 1,66ghz , 512 ram )

IRR na 512

Są jeszcze 2 area lighty ( intensywność: 1,3 | samples: 64 )

 

modo_test.jpg

Napisano

wizz, ładne cienie

Gordy, thx, troche se to waży :)

Napisano

Tez odpalilem wlasnie modo 2>Fajnie,fajnie chociaz mi sie troche sypnal :/ Interesuje mnie najbardziej jak ustawic mapy displacement z zbrusha,aby sie dobrze renderowaly w modo.Wie ktos moze jak?

Napisano

Jak modo 201 sie sypie to sproboj wylaczyc "Vertex Buffer Objects"

VBO mode w /Preferences/OpenGL/Performance

Moze pomoze.

Napisano

mnie sie modo sypało i zainstalowałem najnowsze stery do grafy i już śmiga bez zarzutów :) no może 1 zwiecha na 3 dni :D ale tyle można znieść.

 

Chcieli tu niektórzy scenke z kulkami żeby speedy porównać na innych masznach ( moja nie najeży do tych szybkich :P ) więc pobierajta i press F9

( gdyby po otwarciu nic nie było w scenie to press "a" :) )

 

http://www.mistrz.jawnet.pl/pc/kulki1.zip

http://www.mistrz.jawnet.pl/pc/hdri.zip

Napisano

Hyper threadingu nie mam. Ale jak widac na zalaczonym obrazku scene najszybciej wyrenderowalo na 3ech watkach. Przestawia sie to w System/Preferences/Rendering/Render Threads. Mozna jeszcze sprawdzic z inna wielkoscia bucket'ow. Ciekawe czy ta sama zaleznosc wystepuje na prockach intela.

 

neosimbench8nk.gif

Napisano

wizz Bardzo fajne reflekty ci wyszły :] mogłes np w zielonej troszke podbic gloss albo przezroczystosc wtedy by była inna niz ta zołta :D

Ale ogolnie fajnie !

FAlcom3D No ciekawie ciekawie ten twoj SSS wygląda :D

[+]

Niedługo jak mi zrenderenuje to dodam renderek HDRI+SSS+GI :]

Napisano

Witam!!

ogromny plus dla zmiennych preferencji wzgledem innych softow)max maya xsi itp) chodzi o obracanie kamery jest to naprawde swientna rzecz mala a cieszy

tak samo jest w wings'ie :)

super sprawa :)

 

mozecie dac link do modo (demo) ?? jak jest

pozdro

Napisano

tak samo jest w wings'ie :)

czemu ja o tym nie wiem :)

gdzie to się ustawia ?

 

 

 

mozecie dac link do modo (demo) ?? jak jest

pozdro

demka niema, możesz zostać powiadomiony jeśli się pojawi

http://www.luxology.com/trymodo/

Napisano
czemu ja o tym nie wiem :)

gdzie to się ustawia ?

edit-->preferences--> camera :)

dzieki za linka :)

Napisano

Dwa materialy z maskowaniem gradientowym typu Slope.

::material z lekkim sss

::::maska gradientowa slope z blending mode :):) screen

::material z lekkim specularem

Environment: tekstura HDRI

 

Opcą preview ciesze sie jak dziecko. Modo rulez.

 

buddha15wz.jpgbuddha20zh.jpg

Napisano

jak na razie bawicie sie renderem. Co z tutkami i innym recenzjami, testami? Człowiek chciałby wiedzieć co to jest i z czym sie je.

Napisano
  • Autor

neosim 0 lol z Kądś tego Happy Budde znam :P

Napisano

Więc jak obiecałem tak i zrobiłem :] Umieszczam kilka moich małych testów

1. Jest to pierwsza proba malowania painterem z bumpem i mapą diffuse :]

Render oczywiscie standart bez gi i jakis tam dodatków :]

58mo.jpg

2.Test mapowania i zabawa z shader tree :] Jakies tam sobie mapki dodane z kolorami i bumpem. Render z GI+2 swiatła Area

60km.jpg

3.Render z Hdri i ustawienia z SSS i innymi, rozne materiały i inne ustawienia troszke przez hdri i area ziarno wyszło ale nie miałem czasu czekac :]

75jp.jpg

PS. Zapodacie ten model buddy do testów ?:>

Pozdrawiam

Napisano

Co ty piter z tym ziarnem takie te rendery dajesz ::confused:

Napisano

To są tylko testy z małym samplem a wiadomo area robią ziarno duze a dodac do tego hdri to juz całkiem :/

Napisano

Wiem ze to glupie ale czy to rzeczywiscie tyle bedzie wazyc ile pisza ( 3gb sic!)

Bo z tego co rozumiem to chlopcy bawicie sie w ver. beta ??

 

A jak wyglada kombatybilnosc z innymi programami ?? Np. Widzi bez problemu pliki max'a ?? albo Cinema 4d ??

 

Dzieki za poswiec

Napisano

Ja ogolnie na wersji ze sprzedarzy wiec nie jest to beta a 3gb to bedzie wraz z materiałami pomocniczymi, jakies tutoriale, przykładowe sceny itp. a co do kompatybilnosci to najlepiej modele wyexportowac do obj i juz wszystko pięknie masz bez gubienia poly itp :]

Napisano

Musze to zobaczyc :) I tak pewnie nie kupie bo Maxon (Cinema 4d) wydaje mi sie najbardziej oplacana narazie i na rok mam z glowy :)

Nie da sie tego uproscic ?? Nie kazdy musi miec te duperele ...

 

Moze ktos napisze jakas recke tego czegos :) :D:D:D

Napisano

Musze to zobaczyc :) I tak pewnie nie kupie bo Maxon (Cinema 4d) wydaje mi sie najbardziej oplacana narazie i na rok mam z glowy :)

Nie da sie tego uproscic ?? Nie kazdy musi miec te duperele ...

 

Moze ktos napisze jakas recke tego czegos :) :D

Napisano

no to ustaw area light samples na 64 i wtedy nic ziarna a render szybki nawet na moim kompie leci , a jak takie ziarno dalej to hdri musisz mieć felerne, pamiętam ze z Fprimem tez tak było ze jak hdri nie podpasowało to koszmarne ziarno było.

 

sir anen - do mayki jest dobry export bo uv sie ładnie zapisuje i w mayce wystaczy nałozyc materiał i model gotów do animacji itp :) zreszta tak jak pisał piter do obj albo Lwo jak ktoś jeszcze lw uzywa

Napisano

Obejzalem te filmiki co podlinkowaliście do ściągnięcia (tylko dzięki szybkiemu łączu w kafeji, w domu byl to za rok sciagnol) i musze powiedzieć że funkcjonalność mnie zachwyciła.

Ale po odpaleniu programu musze stwierdzić że edytowanie boxa to dla mnie wyzwanie, jak dla mnie to jest tak różne od Maxa że huhu :)

Ale coś powalcze,może nawet sam coś tu wrzuce kiedyś :)

 

Mirach

Napisano

Niedawno sobie zrobiłem render z hdri i wiekszym samplem dla area, niedługo dodam render z texturą i shaderami :]

8c4tr.jpg

Napisano

Moj pierwszy post na forum, zatem czesc wszystkim :)

 

Tez odpalilem wlasnie modo 2>Fajnie,fajnie chociaz mi sie troche sypnal :/ Interesuje mnie najbardziej jak ustawic mapy displacement z zbrusha,aby sie dobrze renderowaly w modo.Wie ktos moze jak?

 

Ja wiem, ja wiem ;)

Proszz bardzo: http://content.luxology.com/modo/201/video/ZB-Basic-01.mov albo z torrenta: http://content.luxology.com/modo/201/video/ZB-Basic-01.mov.torrent

 

I jeszcze link do wersji torrentowej do oficjalnych materialow edukacyjnych, o ktorych pisal Gordy:

http://content2.luxology.com/download/product/modo/201/modo201_tutorialVideos.exe.torrent

http://content2.luxology.com/download/product/modo/201/modo201_content.exe.torrent

http://content2.luxology.com/download/product/modo/201/modo201_clips.exe.torrent

Napisano

Testowałem kolorowe szkło, zwykłe i porcelane, przy okazji jakas tam mała kaustyka sie pokazała :]

HDRI+Area

99tx.jpg

Napisano

Czy może wie ktos jak modyfikowac Eedges w Modo tzn tak jak w Maxie Eedges cut modifier?

Bo niemoge znalezc tej opcji, moze jest jakis tutsek? Pomocy.Czy cos takiego jest w tym programie?

Napisano

Zaznacz edges i wciśnij prawy przycisk myszy ,pojawią się wszystkie opcje modyfikacji .

Napisano

Zrobilem to i po metodzie prob i bledow doszedlem do opcji "slide".Ladnie Eedgesy sie zduplikowaly jak chcialem. Ale po tej operacji gdy chcialem przesunac edgesa to zrobil sie polokragly(widac niewszystkie sie polaczyly):( .Zreszta sam sprobuj :) Mosi byc inny sposob:(

 

A i masz linka do tutsa na podstawie kturego robie ten smochod

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=156460&page=2&pp=15

 

Na tej stronie na 2 rys autor pisze ze trzeba dodac te czerwone linie(edgesy)i problem tkwi jak w Modo je dotac.

Napisano

Wejdz w opcję MESH EDIT-Edge slice. Kreślisz siatkę tak jak chcesz,przetestuj też resztę narzędzi.

<a href=13b7b7d2e239cca9.jpg' alt='13b7b7d2e239c

Napisano

STARY jestes wielki :)

Oto wlasnie mi chodzilo.Troche mi glupio ze to przeoczylem(normalnie lamer zemnie :p )

Napisano

Modo rux !

render time: 40 min (800x600) (athlon 1,6 Ghz 512 ram)

 

640x480

pepsi_pro.jpg

800x600

pepsi_tex5.jpg

Napisano

Widziałem te puszki juz gdzies ;) no fajne fajne a wątek o vrayu tak samo widziałem i nie ma z czym porownywac poniewarz Vray jest oddzielnym programem nie tworzonym przez autodeska, modo ma swoj własny render wiec mozemy porownac sobie ze standartowym scanlinem i wtedy modo wychodzi znaczenie lepiej :)

Pozdrawiam !

Napisano

 

Jak zrobic Bumpmaping w Modo?

 

 

w Załączniku jest odpowiedź ale napisze też tu :)

 

bierzesz nadajesz materiał obiektowi [ press m ]

 

w Shader Tree dodajesz do tego materiału Image map [ tak jak na rusunku ]

 

Potem zmieniasz tylko Efekt obrazka który wczytałeś na Bump. Koniec bajki

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.