gutekfiutek Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 Mam następujący problem: Wypalam lightmapy w maxie (czołg ok 6tys. trójkątów) I teraz: maxowy render to texture nie daje sobie rady. gubi niektóre scianki (nie renderuje ich) Co jest nieco wnerwiające:/. Próbowałem wypalać cienie w Light tracerze, Radiocity, Vrayu, Mentalu i ciągle to samo (tylko np. gubi inne ścianki) Jakieś rady?
Przybysz Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 Hmm, dziwne rzeczy. Może poprostu robią sie takie jaja na mirrorowanych elementach. Najlepiej je usunąć przed renderem albo żeby nie zmianiac rozkładu cieni zdetachować do innego obiektu. Jak to nie to, to nie wiem. ;)
bartonfink Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 czy masz nakladajace sie na siebie fragmenty mapowania ? jesli tak , to to co powiedzial przybysz, lub przygotowujesz 2 kanal mapowania,(juz bez nakladania sie ) i wypalasz na tym kanale) jesli z siatka jest ok to wtedy bylo by to dziwne, ale strzelam ze jednak nie
gutekfiutek Napisano 12 Czerwiec 2006 Autor Napisano 12 Czerwiec 2006 mirrorowane elementy usuwam, nic się nie nakłada. Najdziwniejsze jest to że np. ścianka raz sie renderuje dobrze, zmieniam renderer (albo nawet light tracera na radiocity) i znika a pojawiają się te, których wcześniej nie było. W każdym razie uvmapa na pewno jest poprawna
Por@szek Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 http://www.abandonedland.net/test/add_links/Tutorial_lightmapbake.htm
gutekfiutek Napisano 12 Czerwiec 2006 Autor Napisano 12 Czerwiec 2006 noo generalnie nic nowego właśnie tak robię (tylko używam swoich Unwrapek) kwestia tego że przy prostuch obiektach nie ma problemu
madman1987 Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 tez tak mialem :D i tez nie wiedzialem co to i nie wiem dalej :P, ale (przynajmniej u mnie) naprawia to resetXform przed wypaleniem (mozliwe, ze sie okaze iz musisz obrocic normale) i oczywisce wspomniane wczesniej wywalenie mirrora (tez robilem na mapowaniu z nalozonymi elementami), czasem nawet bez wywalania mirrora tylko po rXf dzialalo bez problemu, mam nadzieje, ze pomoze :)
bartonfink Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 Podeslij jakis przyklad to sie obada .
madman1987 Napisano 13 Czerwiec 2006 Napisano 13 Czerwiec 2006 barton- jesli chodzi o mnie to nie moge nic zamiescic z powodu umowy o pufnosci a to wlasnie przy tych modelach mialem ten problem;/ sry
ftorek Napisano 13 Czerwiec 2006 Napisano 13 Czerwiec 2006 hmm - wydaje sie dziwne - ale mam wrazenie ze jak siatka jest ok (poweldowane wszysttkie verty, bez podwojnych edgow, bez po-flipowanych normalnych) to powinno byc ok - a jak jeszcze poresetujesz wszelkie xformy, pivoty i inne boundin'-boxy to juz w ogole powinno byc miodnie :) mozna jeszcze srpbowac np. wypuscic obiekt do *.3ds a poozniej go zaimportowac - to powinno go mocno oczyscic z roznych smieci... pooa
Hynol Napisano 13 Czerwiec 2006 Napisano 13 Czerwiec 2006 Próbowałem wypalać cienie w Light tracerze, Radiocity, Vrayu, Mentalu i ciągle to samo (tylko np. gubi inne ścianki) Eeeee... Da się wypalić lightmape z pod Vraya i Mentala? Bo chyba nie na czasie jestem.
w!e8 Napisano 13 Czerwiec 2006 Napisano 13 Czerwiec 2006 Da się - render to texture z ustawionym mental rayem. najlepiej wczesniej zrobic prekomputacje(zrenderowac scene), potem zaladowac pliki w rendererze i lightmapkę piecze bardzo bardzo szybciusio, normalnie kalkuluje wszystko z pare godzin bez precalcu - przynajmniej u mnie na 1gb ramczasu i pentiumie ;) hmmm. anyway dziala co do vreyja nie wiem ale podobno straaaaaaaasznie wolno idzie i ogolnie jak z dupy
gutekfiutek Napisano 14 Czerwiec 2006 Autor Napisano 14 Czerwiec 2006 Noo po resecie xformy zadziałało:D Bardzo wam dziękuję panowie, dostajecie ode mnie order z ziemniaka:D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się