Napisano 12 Czerwiec 200618 l Mam następujący problem: Wypalam lightmapy w maxie (czołg ok 6tys. trójkątów) I teraz: maxowy render to texture nie daje sobie rady. gubi niektóre scianki (nie renderuje ich) Co jest nieco wnerwiające:/. Próbowałem wypalać cienie w Light tracerze, Radiocity, Vrayu, Mentalu i ciągle to samo (tylko np. gubi inne ścianki) Jakieś rady?
Napisano 12 Czerwiec 200618 l Hmm, dziwne rzeczy. Może poprostu robią sie takie jaja na mirrorowanych elementach. Najlepiej je usunąć przed renderem albo żeby nie zmianiac rozkładu cieni zdetachować do innego obiektu. Jak to nie to, to nie wiem. ;)
Napisano 12 Czerwiec 200618 l czy masz nakladajace sie na siebie fragmenty mapowania ? jesli tak , to to co powiedzial przybysz, lub przygotowujesz 2 kanal mapowania,(juz bez nakladania sie ) i wypalasz na tym kanale) jesli z siatka jest ok to wtedy bylo by to dziwne, ale strzelam ze jednak nie
Napisano 12 Czerwiec 200618 l Autor mirrorowane elementy usuwam, nic się nie nakłada. Najdziwniejsze jest to że np. ścianka raz sie renderuje dobrze, zmieniam renderer (albo nawet light tracera na radiocity) i znika a pojawiają się te, których wcześniej nie było. W każdym razie uvmapa na pewno jest poprawna
Napisano 12 Czerwiec 200618 l Autor noo generalnie nic nowego właśnie tak robię (tylko używam swoich Unwrapek) kwestia tego że przy prostuch obiektach nie ma problemu
Napisano 12 Czerwiec 200618 l tez tak mialem :D i tez nie wiedzialem co to i nie wiem dalej :P, ale (przynajmniej u mnie) naprawia to resetXform przed wypaleniem (mozliwe, ze sie okaze iz musisz obrocic normale) i oczywisce wspomniane wczesniej wywalenie mirrora (tez robilem na mapowaniu z nalozonymi elementami), czasem nawet bez wywalania mirrora tylko po rXf dzialalo bez problemu, mam nadzieje, ze pomoze :)
Napisano 13 Czerwiec 200618 l barton- jesli chodzi o mnie to nie moge nic zamiescic z powodu umowy o pufnosci a to wlasnie przy tych modelach mialem ten problem;/ sry
Napisano 13 Czerwiec 200618 l hmm - wydaje sie dziwne - ale mam wrazenie ze jak siatka jest ok (poweldowane wszysttkie verty, bez podwojnych edgow, bez po-flipowanych normalnych) to powinno byc ok - a jak jeszcze poresetujesz wszelkie xformy, pivoty i inne boundin'-boxy to juz w ogole powinno byc miodnie :) mozna jeszcze srpbowac np. wypuscic obiekt do *.3ds a poozniej go zaimportowac - to powinno go mocno oczyscic z roznych smieci... pooa
Napisano 13 Czerwiec 200618 l Próbowałem wypalać cienie w Light tracerze, Radiocity, Vrayu, Mentalu i ciągle to samo (tylko np. gubi inne ścianki) Eeeee... Da się wypalić lightmape z pod Vraya i Mentala? Bo chyba nie na czasie jestem.
Napisano 13 Czerwiec 200618 l Da się - render to texture z ustawionym mental rayem. najlepiej wczesniej zrobic prekomputacje(zrenderowac scene), potem zaladowac pliki w rendererze i lightmapkę piecze bardzo bardzo szybciusio, normalnie kalkuluje wszystko z pare godzin bez precalcu - przynajmniej u mnie na 1gb ramczasu i pentiumie ;) hmmm. anyway dziala co do vreyja nie wiem ale podobno straaaaaaaasznie wolno idzie i ogolnie jak z dupy
Napisano 14 Czerwiec 200618 l Autor Noo po resecie xformy zadziałało:D Bardzo wam dziękuję panowie, dostajecie ode mnie order z ziemniaka:D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto