Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam następujący problem:

Wypalam lightmapy w maxie (czołg ok 6tys. trójkątów)

I teraz: maxowy render to texture nie daje sobie rady. gubi niektóre scianki (nie renderuje ich)

Co jest nieco wnerwiające:/.

Próbowałem wypalać cienie w Light tracerze, Radiocity, Vrayu, Mentalu i ciągle to samo (tylko np. gubi inne ścianki)

Jakieś rady?

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Hmm, dziwne rzeczy. Może poprostu robią sie takie jaja na mirrorowanych elementach. Najlepiej je usunąć przed renderem albo żeby nie zmianiac rozkładu cieni zdetachować do innego obiektu. Jak to nie to, to nie wiem. ;)

Napisano

czy masz nakladajace sie na siebie fragmenty mapowania ? jesli tak , to to co powiedzial przybysz, lub przygotowujesz 2 kanal mapowania,(juz bez nakladania sie ) i wypalasz na tym kanale)

 

jesli z siatka jest ok to wtedy bylo by to dziwne, ale strzelam ze jednak nie

Napisano

mirrorowane elementy usuwam, nic się nie nakłada. Najdziwniejsze jest to że np. ścianka raz sie renderuje dobrze, zmieniam renderer (albo nawet light tracera na radiocity) i znika a pojawiają się te, których wcześniej nie było.

W każdym razie uvmapa na pewno jest poprawna

Napisano

tez tak mialem :D i tez nie wiedzialem co to i nie wiem dalej :P, ale (przynajmniej u mnie) naprawia to resetXform przed wypaleniem (mozliwe, ze sie okaze iz musisz obrocic normale) i oczywisce wspomniane wczesniej wywalenie mirrora (tez robilem na mapowaniu z nalozonymi elementami), czasem nawet bez wywalania mirrora tylko po rXf dzialalo bez problemu, mam nadzieje, ze pomoze :)

Napisano

hmm - wydaje sie dziwne - ale mam wrazenie ze jak siatka jest ok (poweldowane wszysttkie verty, bez podwojnych edgow, bez po-flipowanych normalnych) to powinno byc ok - a jak jeszcze poresetujesz wszelkie xformy, pivoty i inne boundin'-boxy to juz w ogole powinno byc miodnie :)

 

mozna jeszcze srpbowac np. wypuscic obiekt do *.3ds a poozniej go zaimportowac - to powinno go mocno oczyscic z roznych smieci...

 

pooa

Napisano
Próbowałem wypalać cienie w Light tracerze, Radiocity, Vrayu, Mentalu i ciągle to samo (tylko np. gubi inne ścianki)

 

Eeeee... Da się wypalić lightmape z pod Vraya i Mentala? Bo chyba nie na czasie jestem.

Napisano

Da się - render to texture z ustawionym mental rayem.

najlepiej wczesniej zrobic prekomputacje(zrenderowac scene), potem zaladowac pliki w rendererze i lightmapkę piecze bardzo bardzo szybciusio, normalnie kalkuluje wszystko z pare godzin bez precalcu - przynajmniej u mnie na 1gb ramczasu i pentiumie ;) hmmm.

anyway dziala

co do vreyja nie wiem ale podobno straaaaaaaasznie wolno idzie i ogolnie jak z dupy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności