piotrek Napisano 26 Czerwiec 2006 Napisano 26 Czerwiec 2006 Wierz mi lub nie, ale pracka jest mało ciekawa. Nawet jeśli osiągniesz realistyczny render, to nigdy nie będzie to zachwycające. Kompozycja po prostu leży. Chcesz zrobić na upartego 100 procentowe odwzorowanie tego pomieszczenia, a ono jest zupełnie nieciekawe - przynajmniej w takiej postaci, jaką nam tu prezentujesz. Ustaw inaczej kamerę, kadr jest niesamowicie ciansy, może trochę szersze pole widzenia - pokombinuj trochę - rzeczywistość nie zawsze jest warta uwiecznienia na zdjęciu (renderze). Czasem warto trochę zmienić czy to ustawienie przedmiotów, czy oświetlenie, czy kolory.
patry Napisano 26 Czerwiec 2006 Autor Napisano 26 Czerwiec 2006 zniwelowac color bleeding??? a gdzie tu masz ten efekt w takim stopniu że chcesz go niwelowac? Wyrenderowałeś nową wersję z podrasowanym FG? Teraz aktualnie (do czwartku) jestem u kuzyna bez 3dsmax'a i mojego pokoiku. ale jak wrócę do domu to od razu zrobię render z Twoimi ustawieniami. Jeśli mówicie, że kadr za ciasny i nie zawsze trzeba odwzorowywac wszystko tak jak jest w realu to jak azajade do domu to zacznę robić może połowę (a może nawet cały) pokoik a nie tak jak do tej pory 1/4 pokoju. I dodam więcej przedmoitów, żeby nie było pusto.
piotrek Napisano 26 Czerwiec 2006 Napisano 26 Czerwiec 2006 I dokładnie tak zrób :) Mając cały pokój masz znacznie więcej miejsca na manewry z kamerą.
patry Napisano 29 Czerwiec 2006 Autor Napisano 29 Czerwiec 2006 Taki jakby update :) Wyłączyłem GI i FG i dlatego oświetlenie jest do kitu. Poprawiłem kadr. Jeszcze tylko zrobię globus, krzesło, stół, poprawię grzejnik i już będzie jakieś 75% WIP'a. Mówcie co jest źle.
ozzyslip Napisano 29 Czerwiec 2006 Napisano 29 Czerwiec 2006 dibvrze mowisz ze oswitlenie do kitu... aha i drewno wogole nie odbija a powinno. zrob zamazane odbicia... nie wiem jak to sie ww mentalu robi wiem ze w vray to jest malusienki rerleks i reflection glossines sie zmniejsza troche.. a poza tym wiekszy bump na podlodze bump na sciane (jak nie masz to polecam noise w photoshopie i potem grayscale chyba...
patry Napisano 29 Czerwiec 2006 Autor Napisano 29 Czerwiec 2006 Więc tak ozzyslip: 1) drewno nie odbija bo to jest taki szybki próbny render - poprawię to 2) o bumpie zapomniałem :) - dodam go A inni co sądzą o moim pokoiku??
yooshi Napisano 30 Czerwiec 2006 Napisano 30 Czerwiec 2006 Hmm... Jesli uzywasz MentalRay i do tego oswietlenie GI to zmiejsz troche jasnosc tego swiatla bezposredniego. Przydalyby sie troche mieksze cienie... :P I popracuj na texturkami. Aha, ten grzejnik jakis dziwny. I albo masz strasznie maly telewizor albo strasznie wielkie okno. Pozdrawiam
patry Napisano 1 Lipiec 2006 Autor Napisano 1 Lipiec 2006 UPDATE Jest tylko połowa bo nie chciało mi się czekać :) Zbliżenie grzejnika No więc "ostro" komentujcie bo finish już blisko. PS odbicia na drewnie nie ma bo zapomniałem włączyć :)
tpiatek Napisano 1 Lipiec 2006 Napisano 1 Lipiec 2006 Materiał globusu wydaje mi się zaintensywny a grzejnik zmieniony wygląda troche lepiej. Pozdrawiam
Georgas Napisano 1 Lipiec 2006 Napisano 1 Lipiec 2006 ja nigdy nie widziałem takiego grzejnika :|, pokaż jakieś referki
thorgal Napisano 1 Lipiec 2006 Napisano 1 Lipiec 2006 ja nigdy nie widziałem takiego grzejnika :|, pokaż jakieś referki ja widzialem, w castoramie
Darmo Napisano 1 Lipiec 2006 Napisano 1 Lipiec 2006 Ja też widziałem, podobne mam u siebie :) Ale Ty patry to dziwny człowiek jesteś, najpierw się upierasz przy swoim twierdząc że tak ma być i nic do Ciebie nie dociera a później nagle zmieniasz koncepcje na to co ludzie ci powiedzą... Powodzenia życzę Pozdrawiam 1
patry Napisano 1 Lipiec 2006 Autor Napisano 1 Lipiec 2006 Że dziwny jestem to wiem :) Ale powiedzcie co jest źle (oświetlenie, rendering, modele itd.) bo ja już chcę wszystko poprawić i zrobić finishowy rendering.
BizU Napisano 1 Lipiec 2006 Napisano 1 Lipiec 2006 właśnie to co napisałeś ;) -oświetlenie przepalone, brak GI -rendering niczym SkyLinem, potencjał Mentala jest wykożystany w 0% -modele krzywe (TV, kaloryfer - zaokrągłe katy 90* i 270*) Pozatym masa dupereli co nadaja smaczkowi takich jak chociażby miedziane rurki od grzejnika, zrób kilka boxów, zchamferuj je , lekko wygnij, nałóż tekstórke i masz prowizoryczne książki. Podobnie jak w przypadku modelu samochodu.. nie śpiesz sie do finala... i słuchaj innych :P
Gość GenocidE Napisano 1 Lipiec 2006 Napisano 1 Lipiec 2006 ja nigdy nie widziałem takiego grzejnika :| ja mam identyczny :)
hkropinski Napisano 1 Lipiec 2006 Napisano 1 Lipiec 2006 ten grzejnik - brakuje mu w kilku miejscach chamfera, pozdr
patry Napisano 1 Lipiec 2006 Autor Napisano 1 Lipiec 2006 Grzejnika i tak nie będzie dokładnie widać więc za bardzo się tym nie przejmuję. Proszę o dużo komentów o oświetleniu i renderingu (tą scenę zrobiłem szczególnie, żeby potrenować mental ray'a, oświetlenie i rendering)
piotrek Napisano 1 Lipiec 2006 Napisano 1 Lipiec 2006 Grzejnik już znacznie lepszy. Ten czarny materiał krzesła raczej do poprawki. A żeby oceniać rendering, to pokaż finalny render, a nie, że zapomniałeś czegoś włączyć :/
patry Napisano 4 Lipiec 2006 Autor Napisano 4 Lipiec 2006 Mam przykrą wiadomość - chyba nie dokończę tej sceny, bo w 12h komputer wyliczył mi 100% GI i 94% FG!! A na dłużej niż 12h nie mogę PC zostawić :( Więc mam taką prośbę - gdyby ktoś mógł mi wyrenderować moją scenę będę bardzo wdzięczny.
tweety Napisano 4 Lipiec 2006 Napisano 4 Lipiec 2006 więc zrób tak. zapisz osobno mapy GI i osobno mapy FG. (około 6h na mapę). potem podczas kolejnej nocki tylko wczytaj i wyrenderuj. da ci to rozbicie na dwa razy po 12h. Pozdrawiam
patry Napisano 4 Lipiec 2006 Autor Napisano 4 Lipiec 2006 A jak coś takiego zrobić tweety?? Bo nie mam zielonego pojęcia
pecet Napisano 4 Lipiec 2006 Napisano 4 Lipiec 2006 ja robie tak że włączałem pauze i hibernuje kompa :] chyba tylko raz mi sie nie udało, tylko wtedy musze zabrać kabel żeby nikt go nie włączał:p
patry Napisano 5 Lipiec 2006 Autor Napisano 5 Lipiec 2006 UPDATE FG wyłączyłem więc plam nie komentujcie :) (przez FG rendering u mnie jest 5x dłuższy) Ja znalazłem 2 błędy 1) telewizor ma za duży self illumination 2) światełko od telwizora (to małe czerowne) ma za duży self illumination i jest wogóle za duże Mówcie co jest żle, poprawię, włączę FG i będzie finish
javor Napisano 5 Lipiec 2006 Napisano 5 Lipiec 2006 pusto na regale i brak firanki zdjęcie satelitarne na globusie też głupio wygląda :) lepiej daj zwykłą mapke
tpiatek Napisano 5 Lipiec 2006 Napisano 5 Lipiec 2006 wygląda jak w trakcie przemeblowania :P Popraw proporcje oparcia do siedziska ..hehe pewnie nie poprawisz :)
patry Napisano 5 Lipiec 2006 Autor Napisano 5 Lipiec 2006 javor -> 1) że pusto to nie znaczy, że źle :) 2) zamiast firanki są żaluzje (nie zauważyłeś :)) 3) wiem, że teksturka globusu leży, ale nigdzie w necie (również na google) nie znalazłem dobrej teksturki. lilowy -> 1) to samo co u javora przy pierwszym punkcie :) 2) a gdzie dokładnie leżą proporcje?? Wszystko zmierzyłem i nie powinny być złe proporcje
tweety Napisano 5 Lipiec 2006 Napisano 5 Lipiec 2006 kadr: leży materiały: leżą światło: leży GI: modelling: jakoś ujdzie dużo pracy przed tobą. proponuję wrocić do testów nad samym oświetlaniem pomieszczenia. nie baw się w noc tylko dzień - prościej i efektywniej. jak dojdziesz do efektów podobnych do tych umieszczanych w Light Contest to wtedy stopniowo dodawaj materiały. teraz nie ma to sensu. Pozdrawiam
weinert Napisano 5 Lipiec 2006 Napisano 5 Lipiec 2006 fakt oświetlenie skopane ale pracuj dalej powodzenia
tweety Napisano 5 Lipiec 2006 Napisano 5 Lipiec 2006 istnieje coś takiego jak FOTOREALIZM czyli render jak fotka: takie samo oswietlenie jak w rzeczywistości, tak samo zachowujące się materiały jak w rzeczywistości etc. po prostu spójrz krytycznym okiem na render i zobacz jak bardzo rózni się on od rzeczywistości. poleam częste przeglądanie Evermotion a szczególnie wizualizacji. polecam też (po raz drugi) Light Contest na naszym rodzimym forum. stamtąd można wyciągnąć naprawdę sporo informacji. jak osiągniesz taki rezultat: wtedy możesz się zastanawiać co jeszcze może być źle :] Powodzenia
piksar Napisano 5 Lipiec 2006 Napisano 5 Lipiec 2006 tweety jak zwykle zgadzam sie z toba 150 % ale tym razem nie klikne na małej ikonce pod avatarem
Dirk Napisano 5 Lipiec 2006 Napisano 5 Lipiec 2006 Witam O ile modeling jeszcze ujdzie o tyle światło i ogólny render według mnie leżą całkowicie. Jak Ci radził tweety skup się na dziennym oświetleniu. Materiał krzesła(ten czarny) do wymiany. Mam podobne krzesło i czarny kolor się tak nie błyszczy. Teksturkę na globus można znaleźć również w atlasie geograficznym. A jak nie jesteś w stanie tego zrobić to usuń globus ze sceny a daj tam np. lampkę, kalkulator lub nawet jakąś książkę. I "wyłącz" ten obraz w telewizorze :P Pozdrawiam
cta Napisano 5 Lipiec 2006 Napisano 5 Lipiec 2006 Najlepiej tak jak radzili wywal wszystko ze sceny i spróbuj ją ładnie oświetlić dziennym światłem. Później ja bym na Twoim miejscu porobił troche boxów z wgłębieniami albo jakiś kulek ustawił światełko i poćwiczył a nim materiały jakie chcesz użyć w scenie. Później wrzuć w scene modeliki nadaj im dopasowane wcześniej materiały, ładnie zrenderuj i będzie luzik. Powodzenia ;)
tweety Napisano 6 Lipiec 2006 Napisano 6 Lipiec 2006 piksar: łeee.... to po co ja tak sie rozpisałem :] cta: pomysł z boxami czy kulami nie jest zbyt dobry. często materiały będą doskonale widoczne tylko na okreslonym kształcie (np: sphere) a na boxie wyjdzie to prawie jak scanline. lepiej zrób hidden dla mebli i ustaw światełko. potem unhide all (diffuse szary) i znowu ustaw światełko. teraz po kolei dodawaj materiał na każdą szafkę sprawdzając jak wyglądają odbicia, rozjaśnienia i przebarwienia. na końcu pobaw się duperelami w stylu firanki, książki, szklanki, kubki etc. Pozdrawiam
Darmo Napisano 6 Lipiec 2006 Napisano 6 Lipiec 2006 Na marne wasze gadanie, on i tak zrobi swoje :PP Pokazuje render bez FG i chce żebyśmy oceniuali Gi... Pozdr
patry Napisano 6 Lipiec 2006 Autor Napisano 6 Lipiec 2006 Mam poważny problem - zrobiłem mape Final Gatheringu, zapisałem ją i teraz ja kchce renderować to od nowa chce mi wyliczać Final Gather, dlaczego?? Co trzeba zrobić, żeby nie liczył znowu FG??
tweety Napisano 6 Lipiec 2006 Napisano 6 Lipiec 2006 trzeba ja wczytać i zaznaczyć opcję Use File i odznaczyć Rebuild (Do Not Re-Use Cache). tak zapytam: ile czasu zajmuje ci rendering próbny?
patry Napisano 6 Lipiec 2006 Autor Napisano 6 Lipiec 2006 Opcję rebuild mam odznaczoną, a FG i tak mi liczy! :( Ale który rendering próbny?? Tzn. ja powiem tak, że: GI liczy mi jakieś 5 - 10 min FG liczy jakieś 8 - 9 h A ostateczny rendering to jakieś 2 - 3 h I dlatego bardzo zależy mi na tej mapie FG
Georgas Napisano 6 Lipiec 2006 Napisano 6 Lipiec 2006 Ja się na Mentalu nie znam ale sie troche dziwie że tyle ci to liczy, czy czasem nie masz coś skopane z ustawieniami??
patry Napisano 6 Lipiec 2006 Autor Napisano 6 Lipiec 2006 Hmmm, no niewiem, przeczytałem całego tutka SWRSC'a i ustawienia mam pdobne do tych co no miał w tutku, więc niewiem... Ale tweety opcję rebuild mam odznaczoną, to dlaczego cały czas mi liczy od nowa FG??
Cruzh3r Napisano 6 Lipiec 2006 Napisano 6 Lipiec 2006 Zresetuj mentala(włącz scanline i znowu mentala), nic niezmieniaj tylko ustal żeby było Final Gathering i GI. puść na standardowych ustawieniach, jak potrwa dłużej niż godzinę, to znaczy że masz za słabego kompa, za mało pamięci. Przeinstaluj Maxa żeby wszędzie były podstawowe ustawienia... Ja taki czas osiągałem jedynie kiedy Vrayem robiłem pierwszą moją pracke, ale wtedy było to usprawiedliwione kupą odbić dziwnymi kaustykami i kupą przeźroczystych obiektów. Dwa: Odpal maxa,Zrób nową scenke i merge ze starą scenką. będziezs miał podstawowe ustawienia
tweety Napisano 6 Lipiec 2006 Napisano 6 Lipiec 2006 Tzn. ja powiem tak, że: GI liczy mi jakieś 5 - 10 min FG liczy jakieś 8 - 9 h A ostateczny rendering to jakieś 2 - 3 h I dlatego bardzo zależy mi na tej mapie FG pokaż ustawienia (zrób screena z maxa), bo to raczej bez sensu. poza tym ustawienia SWRSC nie są uniwersalne. czy nie lepiej zrozumieć zasady oświetlania wnętrz niż orbić na pałe z czyjegoś tutka nie wiedząc co jak i gdzie? co do FG: masz helpa więc użyj go.
patry Napisano 13 Lipiec 2006 Autor Napisano 13 Lipiec 2006 Długo mnie nie było, no ale jestem :) Więc tweety oto ustawienia - Ale nadal nie wiem dlaczego liczy mi FG a mam zrobioną mapę :(
tweety Napisano 13 Lipiec 2006 Napisano 13 Lipiec 2006 on ją nie liczy ale wczytuje (trwa to o wiele krócej niż ponowne liczenie) więc jeśli wywala ci Computing Final Gather Points to się nie przejmuj tylko poczekaj.
patry Napisano 13 Lipiec 2006 Autor Napisano 13 Lipiec 2006 Aha, ok :) Dałem ustawienia i nic tweety na ich temat nie powiedziałeś, dlaczego?? PS za 2 lub 3 dni dam finalnego rendera
tweety Napisano 13 Lipiec 2006 Napisano 13 Lipiec 2006 no przecież napisałem. radiusów ci nie podam, bo nie znam tej sceny, ilość photonów GI mógłbyś w sumie zwiekszyć jedyne co mi sie rzuca w oczy to to: Average GI photons per light: 70k Maximum Num. Photons per Sample: 500k lekka dysproporcja :] Pozdrawiam
patry Napisano 15 Lipiec 2006 Autor Napisano 15 Lipiec 2006 Mam OGROMNY problem :( Zrobiłem mapy GI i FG w jedną noc, potem na następną noc robiłem już finalny rendering (mapy GI i FG wczytały się w 40min) i rano wstałem i myślałem, że będzie już całe wyrenderowane (10h się renderowało) i coś takiego 3dsmax mi pokazał :( Nie wiem co robić i mam taką prośbę - czy ktoś mógłby mi wyrenderować ten pokój?? (prześlę mu scenę, mapę GI, mapę FG i potrzebne tekstury) Błagam, pomocy!!
NV Napisano 15 Lipiec 2006 Napisano 15 Lipiec 2006 A na jakim sprzęcie to renderujesz?? Osobiscie jeszcze nie znam dobrze opcji mental ray-a czy v-ray bo na razie uczę się modelowania potem teksturowania i renderu więc jedyne co mi podpowiada to to ze ci podzespoły komputera nie wytrzymały obciązenia podczas "rnderingu" w tak długim czasie i się render zwiesił. To tylko tyle co mi przychodzi do głowy.........
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się