Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wierz mi lub nie, ale pracka jest mało ciekawa. Nawet jeśli osiągniesz realistyczny render, to nigdy nie będzie to zachwycające. Kompozycja po prostu leży.

Chcesz zrobić na upartego 100 procentowe odwzorowanie tego pomieszczenia, a ono jest zupełnie nieciekawe - przynajmniej w takiej postaci, jaką nam tu prezentujesz. Ustaw inaczej kamerę, kadr jest niesamowicie ciansy, może trochę szersze pole widzenia - pokombinuj trochę - rzeczywistość nie zawsze jest warta uwiecznienia na zdjęciu (renderze).

Czasem warto trochę zmienić czy to ustawienie przedmiotów, czy oświetlenie, czy kolory.

  • Odpowiedzi 112
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
zniwelowac color bleeding??? a gdzie tu masz ten efekt w takim stopniu że chcesz go niwelowac? Wyrenderowałeś nową wersję z podrasowanym FG?

 

Teraz aktualnie (do czwartku) jestem u kuzyna bez 3dsmax'a i mojego pokoiku.

ale jak wrócę do domu to od razu zrobię render z Twoimi ustawieniami.

 

Jeśli mówicie, że kadr za ciasny i nie zawsze trzeba odwzorowywac wszystko tak jak jest w realu to jak azajade do domu to zacznę robić może połowę (a może nawet cały) pokoik a nie tak jak do tej pory 1/4 pokoju.

I dodam więcej przedmoitów, żeby nie było pusto.

Napisano

Taki jakby update :)

 

probapokoik16mk.jpg

 

Wyłączyłem GI i FG i dlatego oświetlenie jest do kitu.

Poprawiłem kadr.

Jeszcze tylko zrobię globus, krzesło, stół, poprawię grzejnik i już będzie jakieś 75% WIP'a.

 

Mówcie co jest źle.

Napisano

dibvrze mowisz ze oswitlenie do kitu... aha i drewno wogole nie odbija a powinno. zrob zamazane odbicia... nie wiem jak to sie ww mentalu robi wiem ze w vray to jest malusienki rerleks i reflection glossines sie zmniejsza troche.. a poza tym wiekszy bump na podlodze bump na sciane (jak nie masz to polecam noise w photoshopie i potem grayscale chyba...

Napisano

Więc tak ozzyslip:

1) drewno nie odbija bo to jest taki szybki próbny render - poprawię to

2) o bumpie zapomniałem :) - dodam go

 

A inni co sądzą o moim pokoiku??

Napisano

Hmm... Jesli uzywasz MentalRay i do tego oswietlenie GI to zmiejsz troche jasnosc tego swiatla bezposredniego. Przydalyby sie troche mieksze cienie... :P I popracuj na texturkami. Aha, ten grzejnik jakis dziwny. I albo masz strasznie maly telewizor albo strasznie wielkie okno. Pozdrawiam

Napisano

UPDATE

 

mojpokojnoc29al.jpg

 

Jest tylko połowa bo nie chciało mi się czekać :)

 

Zbliżenie grzejnika

 

grzejnik19lp.jpg

 

No więc "ostro" komentujcie bo finish już blisko.

 

PS odbicia na drewnie nie ma bo zapomniałem włączyć :)

Napisano

Ja też widziałem, podobne mam u siebie :)

 

Ale Ty patry to dziwny człowiek jesteś, najpierw się upierasz przy swoim twierdząc że tak ma być i nic do Ciebie nie dociera a później nagle zmieniasz koncepcje na to co ludzie ci powiedzą...

 

Powodzenia życzę

Pozdrawiam

  • Like 1
Napisano

Że dziwny jestem to wiem :)

Ale powiedzcie co jest źle (oświetlenie, rendering, modele itd.) bo ja już chcę wszystko poprawić i zrobić finishowy rendering.

Napisano

właśnie to co napisałeś ;)

-oświetlenie przepalone, brak GI

-rendering niczym SkyLinem, potencjał Mentala jest wykożystany w 0%

-modele krzywe (TV, kaloryfer - zaokrągłe katy 90* i 270*)

 

Pozatym masa dupereli co nadaja smaczkowi takich jak chociażby miedziane rurki od grzejnika, zrób kilka boxów, zchamferuj je , lekko wygnij, nałóż tekstórke i masz prowizoryczne książki. Podobnie jak w przypadku modelu samochodu.. nie śpiesz sie do finala... i słuchaj innych :P

Gość GenocidE
Napisano
ja nigdy nie widziałem takiego grzejnika :|
ja mam identyczny :)
Napisano

Grzejnika i tak nie będzie dokładnie widać więc za bardzo się tym nie przejmuję.

 

Proszę o dużo komentów o oświetleniu i renderingu (tą scenę zrobiłem szczególnie, żeby potrenować mental ray'a, oświetlenie i rendering)

Napisano

Grzejnik już znacznie lepszy.

 

Ten czarny materiał krzesła raczej do poprawki.

A żeby oceniać rendering, to pokaż finalny render, a nie, że zapomniałeś czegoś włączyć :/

Napisano

Mam przykrą wiadomość - chyba nie dokończę tej sceny, bo w 12h komputer wyliczył mi 100% GI i 94% FG!!

A na dłużej niż 12h nie mogę PC zostawić :(

Więc mam taką prośbę - gdyby ktoś mógł mi wyrenderować moją scenę będę bardzo wdzięczny.

Napisano

więc zrób tak. zapisz osobno mapy GI i osobno mapy FG. (około 6h na mapę). potem podczas kolejnej nocki tylko wczytaj i wyrenderuj. da ci to rozbicie na dwa razy po 12h.

 

Pozdrawiam

Napisano

ja robie tak że włączałem pauze i hibernuje kompa :] chyba tylko raz mi sie nie udało, tylko wtedy musze zabrać kabel żeby nikt go nie włączał:p

Napisano

UPDATE

 

mojpokojwersjanocnabezfg5ut.jpg

 

FG wyłączyłem więc plam nie komentujcie :) (przez FG rendering u mnie jest 5x dłuższy)

 

Ja znalazłem 2 błędy

1) telewizor ma za duży self illumination

2) światełko od telwizora (to małe czerowne) ma za duży self illumination i jest wogóle za duże

 

Mówcie co jest żle, poprawię, włączę FG i będzie finish

Napisano

javor ->

1) że pusto to nie znaczy, że źle :)

2) zamiast firanki są żaluzje (nie zauważyłeś :))

3) wiem, że teksturka globusu leży, ale nigdzie w necie (również na google) nie znalazłem dobrej teksturki.

 

lilowy ->

1) to samo co u javora przy pierwszym punkcie :)

2) a gdzie dokładnie leżą proporcje?? Wszystko zmierzyłem i nie powinny być złe proporcje

Napisano

kadr: leży

materiały: leżą

światło: leży

GI:

modelling: jakoś ujdzie

 

dużo pracy przed tobą. proponuję wrocić do testów nad samym oświetlaniem pomieszczenia. nie baw się w noc tylko dzień - prościej i efektywniej.

jak dojdziesz do efektów podobnych do tych umieszczanych w Light Contest to wtedy stopniowo dodawaj materiały. teraz nie ma to sensu.

 

Pozdrawiam

Napisano

istnieje coś takiego jak FOTOREALIZM czyli render jak fotka: takie samo oswietlenie jak w rzeczywistości, tak samo zachowujące się materiały jak w rzeczywistości etc.

 

po prostu spójrz krytycznym okiem na render i zobacz jak bardzo rózni się on od rzeczywistości.

 

poleam częste przeglądanie Evermotion a szczególnie wizualizacji.

polecam też (po raz drugi) Light Contest na naszym rodzimym forum. stamtąd można wyciągnąć naprawdę sporo informacji.

 

jak osiągniesz taki rezultat:

 

17991_1126793016_medium.jpg

 

wtedy możesz się zastanawiać co jeszcze może być źle :]

 

Powodzenia

Napisano

Witam

 

O ile modeling jeszcze ujdzie o tyle światło i ogólny render według mnie leżą całkowicie. Jak Ci radził tweety skup się na dziennym oświetleniu. Materiał krzesła(ten czarny) do wymiany. Mam podobne krzesło i czarny kolor się tak nie błyszczy.

Teksturkę na globus można znaleźć również w atlasie geograficznym. A jak nie jesteś w stanie tego zrobić to usuń globus ze sceny a daj tam np. lampkę, kalkulator lub nawet jakąś książkę.

I "wyłącz" ten obraz w telewizorze :P

Pozdrawiam

Napisano

Najlepiej tak jak radzili wywal wszystko ze sceny i spróbuj ją ładnie oświetlić dziennym światłem. Później ja bym na Twoim miejscu porobił troche boxów z wgłębieniami albo jakiś kulek ustawił światełko i poćwiczył a nim materiały jakie chcesz użyć w scenie. Później wrzuć w scene modeliki nadaj im dopasowane wcześniej materiały, ładnie zrenderuj i będzie luzik. Powodzenia ;)

Napisano

piksar: łeee.... to po co ja tak sie rozpisałem :]

 

cta: pomysł z boxami czy kulami nie jest zbyt dobry. często materiały będą doskonale widoczne tylko na okreslonym kształcie (np: sphere) a na boxie wyjdzie to prawie jak scanline. lepiej zrób hidden dla mebli i ustaw światełko. potem unhide all (diffuse szary) i znowu ustaw światełko. teraz po kolei dodawaj materiał na każdą szafkę sprawdzając jak wyglądają odbicia, rozjaśnienia i przebarwienia. na końcu pobaw się duperelami w stylu firanki, książki, szklanki, kubki etc.

 

Pozdrawiam

Napisano

Mam poważny problem - zrobiłem mape Final Gatheringu, zapisałem ją i teraz ja kchce renderować to od nowa chce mi wyliczać Final Gather, dlaczego??

Co trzeba zrobić, żeby nie liczył znowu FG??

Napisano

trzeba ja wczytać i zaznaczyć opcję Use File i odznaczyć Rebuild (Do Not Re-Use Cache).

 

tak zapytam: ile czasu zajmuje ci rendering próbny?

Napisano

Opcję rebuild mam odznaczoną, a FG i tak mi liczy! :(

 

Ale który rendering próbny??

Tzn. ja powiem tak, że:

GI liczy mi jakieś 5 - 10 min

FG liczy jakieś 8 - 9 h

A ostateczny rendering to jakieś 2 - 3 h

 

I dlatego bardzo zależy mi na tej mapie FG

Napisano

Hmmm, no niewiem, przeczytałem całego tutka SWRSC'a i ustawienia mam pdobne do tych co no miał w tutku, więc niewiem...

Ale tweety opcję rebuild mam odznaczoną, to dlaczego cały czas mi liczy od nowa FG??

Napisano

Zresetuj mentala(włącz scanline i znowu mentala), nic niezmieniaj tylko ustal żeby było Final Gathering i GI. puść na standardowych ustawieniach, jak potrwa dłużej niż godzinę, to znaczy że masz za słabego kompa, za mało pamięci. Przeinstaluj Maxa żeby wszędzie były podstawowe ustawienia...

 

Ja taki czas osiągałem jedynie kiedy Vrayem robiłem pierwszą moją pracke, ale wtedy było to usprawiedliwione kupą odbić dziwnymi kaustykami i kupą przeźroczystych obiektów.

 

Dwa: Odpal maxa,Zrób nową scenke i merge ze starą scenką. będziezs miał podstawowe ustawienia

Napisano
Tzn. ja powiem tak, że:

GI liczy mi jakieś 5 - 10 min

FG liczy jakieś 8 - 9 h

A ostateczny rendering to jakieś 2 - 3 h

 

I dlatego bardzo zależy mi na tej mapie FG

 

pokaż ustawienia (zrób screena z maxa), bo to raczej bez sensu.

 

 

poza tym ustawienia SWRSC nie są uniwersalne. czy nie lepiej zrozumieć zasady oświetlania wnętrz niż orbić na pałe z czyjegoś tutka nie wiedząc co jak i gdzie?

co do FG: masz helpa więc użyj go.

Napisano

Długo mnie nie było, no ale jestem :)

 

Więc tweety oto ustawienia -

ustawieniamojepokojnoc2fb.jpg

 

Ale nadal nie wiem dlaczego liczy mi FG a mam zrobioną mapę :(

Napisano

on ją nie liczy ale wczytuje (trwa to o wiele krócej niż ponowne liczenie) więc jeśli wywala ci Computing Final Gather Points to się nie przejmuj tylko poczekaj.

Napisano

no przecież napisałem. radiusów ci nie podam, bo nie znam tej sceny, ilość photonów GI mógłbyś w sumie zwiekszyć

 

jedyne co mi sie rzuca w oczy to to:

 

Average GI photons per light: 70k

Maximum Num. Photons per Sample: 500k

 

lekka dysproporcja :]

 

Pozdrawiam

Napisano

Mam OGROMNY problem :(

Zrobiłem mapy GI i FG w jedną noc, potem na następną noc robiłem już finalny rendering (mapy GI i FG wczytały się w 40min) i rano wstałem i myślałem, że będzie już całe wyrenderowane (10h się renderowało) i coś takiego 3dsmax mi pokazał :(

 

mojpokojwersjanocnafinalniepelnymr3.jpg

 

Nie wiem co robić i mam taką prośbę - czy ktoś mógłby mi wyrenderować ten pokój?? (prześlę mu scenę, mapę GI, mapę FG i potrzebne tekstury)

 

Błagam, pomocy!!

Napisano

A na jakim sprzęcie to renderujesz?? Osobiscie jeszcze nie znam dobrze opcji mental ray-a czy v-ray bo na razie uczę się modelowania potem teksturowania i renderu więc jedyne co mi podpowiada to to ze ci podzespoły komputera nie wytrzymały obciązenia podczas "rnderingu" w tak długim czasie i się render zwiesił. To tylko tyle co mi przychodzi do głowy.........

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności