Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

W ramach odświeżania zapleśniałych umiejętności (niedługo zapomnę jak się modeluje) zacząłem robić "z taśmy", jeden po drugim modele samolotów japońskich. Nie ustawiam sobie jakichś strasznych limitów (podobno w najnowszych symulatorach 20 000 poly nie jest zadnym osiągnięciem- póki co nie wyszedłem ponad 2), po prostu dłubię ... i tyle.

  • Odpowiedzi 25
  • Wyświetleń 2,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ok ok, ale nie widze zadnego zalacznika

pole miniaturka zalacznika jest puste ?!

Napisano
  • Autor

A fakt- jak widać coś Max3dna stronie się rypło :) Tu jest:

 

{img}www.rkgalery.com/armour/suisei1.jpg{/img}

Napisano

popraw sobie na http://www.rkgalery.com/armour/suisei1.jpg - modelik prosty.. narazie nic specjalnego, zresztą co ja Ci bedę pisał :P Więcej błędów nie pamiętam :)

Napisano
  • Autor

To prawda, i dlatego ze normalny załącznik nie działa zrobiłem zgodnie z FAQ strony. Jak widać albo FAQ jest do faq albo ze mną coś nie tak :). W każdym razie wielkie dzięki za pomoc.

 

Update (o ile załącznik zadziała)

Napisano

Zanosi się na ładny samolocik, nie znam się na japońskich maszynach niestety, zatem nie powiem nic o zgodności z oryginałem.

 

Ciekaw jestem jak modeluje się golenie głównego podwozia, można poprosić na close up tego miejsca, jak już będzie skończone?

Napisano
  • Autor

Jasne, nie ma sprawy- powinno być w załączniku. Co prawda wnęka jeszcze nie wycięta ale goleń już się raczej nie zmieni.

 

Zacząłem rysować krawędzie blach żeby mieć podkład przed teksturowaniem.

Napisano

WitaM!!

piekna robota :)

mam pare pytan :)

moglbys pokazac unwrapa??

ten podklad pod texturki malowany w photoshopie??

moglbys pokazac tego unwrapa z tym podkladem :)

i kolejne pytanie

rysowales go normalnie liniami?? :D wiem glupie pytanie hehe

jaka rozdzielczosc tego podkladu ze te kreski ci sie nie romywaja??

chyba wszystko jak cos to bede pytal :)

swietny ten podklad

pozdro

powodzenia

Napisano
  • Autor

Dzięki za dobre słowo.

 

Unwrap w załączniku (przepraszam, jest na nim trochę śmieci bo nieskończony). Linie blach montuję ze skanów jak mam (tu dla części miałem), czego nie mam rysuję w Corelu 7 w 4096 x 4096 liniami 2 pix szerokości i potem skaluję w dół.

 

Update- wylane na płasko kolory.

Napisano

hehe, tekstura jak w modelu kartonowym :d podoba mi się!

 

pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Cieszę się że się podoba.

 

Pierwsze zabrudzenia

Napisano

wygląda git, ale zastanawia mnie jedno, czy to ma być MODEL[zrobiony w programie graficznym] modelu[z kartonu, który można sobie skleić], czy MODEL samolotu ?? bo jeśli to ma być odzworowanie rzeczywistego samolotu, to właśnie na to nie wygląda, tylko jak kartonowy, a zastanawiam się nad tym w ogóle bo te zabrudzenia stwarzają wrażenie jakby miały symulować realistyczny samolot, chyba, że to ma być realistyczny model z kartonu, ale wtedy to dziwnie wyglądają same zabrudzenia, jakby model był z plaskitu i jakiś smarkacz podpalał go zapalniczką..

Napisano
  • Autor

Heh- Por@szek- musze zrobić coś innego niż rzeczy do roboty bo inaczej mi coś wreszcie od... tego... ;)

Napisano
  • Autor

No i tyle- koniec. Będą jeszcze bump mapy ale ich w realtime mayowym tak czy tak nie pokaże także zostaje jak jest. Dzięki za oglądanie i do następnego razu.

Napisano

1 za działkami okopcenia

2 na skrzydle odrapana blacha (bo tam piloci buciskami łażom

3 na krawędziach natarcia farbę mógłbyś pozdrapywać

Brudu więcej dodaj i okopceń za rurami wydechowymi.

Spokojnie możesz dać ambient occlusion na texa

ogólnie dobrze jest jak najbardziej zużyć chamolot - teraz jest zbyt sterylny. Brud, zdrapania, okopcenia itp.

Sprawdż textury do IL2 Sturmowik - można bodajrze nawet skiny ściągnąć i sobie obejrzeć:)

 

 

O znalazłem moze sie przyda:

http://www.checksix-forums.com/showthread.php?t=103983 ciekawe rzeczy sie na 2 stronie zaczynają

ten tutek jest świetny

http://france-simulation.ipbhost.com/index.php?showtopic=2254

generalnie jeszcze bym go pomęczył

dla mnie tekstura nie skończona jest

 

oo jeszcze to

http://zargos-skins.checksix-fr.com/Tutoriels/PDF/nzsf-tutoriel-textures.pdf

Napisano
  • Autor

Dzięki wielkie stary. Co do otarć na skrzydłach (przy kabinie)- są jak najbardziej. Działka... no to będzie problem bo nie mają wylotów na kadłubie ;). Co do krawędzi natarcia za to zgodzę się- moja głupota, zapomniałem. Masz święta rację- do Twoich tekstur dużo mi brakuje.

Napisano

ej to nie były moje texturki:)

Po prostu jak pobrudzisz go to będzie wypas samolocik

a co do otarć, to nie widać ich:)

I wypal cienie - jakiś ambient occlusion, nie wiem co w mayce jest (bo to w majce robiłeś?)

Jeszcze teoria:

http://ezinearticles.com/?Weathering-Model-Airplanes&id=88915

http://www.simmerspaintshop.com/forums/photoshop/478-step-step-weathering.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności