Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jeszcze raz wszytkim dziękuję

 

zostaje v3, a tutaj update'y v3 oswietlenia zgodnia z zaleceniami Ani i Cruzg3r'a

 

Promien swiec został zwiękrzony do 3.5m, 3 warianty światła z drzwi + zmniejszyłem bump na tych bułach co wyraźnie im pomogło :))

 

renderowanie tego na moim sprzęcie to już mordęga dla tego nie mogę posówac się dalej, toteż po tych poprawkach które nastąpią po komentarzach do tych poprawek zakończę prace nad światłem.

 

Osobiscie jestem za ustawieniem swiatel z drzwi na 160% albowiem w porównaniu do czasu trwania rendera z 240% jest dużo szybszy :p, jednak jesli wszyscy sie uprą to zrobię to 240% :D (chociaz i tak uwazam ze 160% jest wystarczająco jasne).

 

oswietlenie_v3_all.jpg

  • Odpowiedzi 140
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

2,3 całkiem, całkiem, ale chyba to nie koniec oświatlania ? Scena w 2/3 jest czarna, musuisz czymś doświetlić z drugiej strony, ja bym tam widział jakieś chłodniejsze, niebieskawe, żeby ładnie się dopełniało z ciepłym światłem z za drzwi. Można by też dać jakiegoś ambienta, doświetlić delikatnie wszystko z góry, wydobyć detale z cieni, GI nie załatwi wszystkiego.

 

Pozdrawiam

Napisano

Wiktor: odpowiedz co do ciemnosci to masz we wlasnym podpisie w postaci "SAMSUNG 913N". Na lcd rzadko kiedy co dobrze widac jak jest ciemne. Chyba ze jest to jakies dobre eizo.

 

Wedlug mnie najlepsza jest druga propozycja gdyz pierwsza wyglada nienaturalnie a ostatnia wyglada jakby za drzwiami wisialo slonce:) Swieczke powinna dawac jeszcze wiecej swiatla. No i walcz z miekkimi cieniami rzucanymi przez swieczke bo to moze troche zmienic nastroj oswietlenia.

Napisano

teraz za to widać że bump na podłodze jest za ostry.

 

Za ostre światło(wydaje się że z GI, oświetlony na środku oświetlał by dużo więcej,) Zamiast samymi światłąmi. pobaw się samym exposure

 

Co do kompozycji to wykorzystaj ten trójpodział, bo teraz wzmocniłeś światło nad biureczkiem, ale nadal np. potworek jest niezauważalny.

 

I te światło ze świeczki(?!?) po lewej za mocne..

 

powodzenia w dalszej pracy.'

 

Baj de łej: CRUZH3R nie cruzgh3r:( :D

Napisano

widzę że się nie dogadamy ;] Oczywiście, zrobisz jak chcesz ale ja chciałbym Ci pokazać moją wizję oświetlenia, kilka szybkich machnięć curvsami w shopie.

Naprawdę 3/4 Twojej sceny to czarna plama, zmian praktycznie nie widać.

 

sala_prawie_final_6.jpg

  • Like 1
Napisano

Troszeczkę wyolbrzymiłem, żeby pokazać pomysł, ale mniej więcej w tym kierunku bym szedł. A jeżeli jest dla Ciebie za jasne w sensie przejaskrawione / blade, to powinieneś pomyśleć o kalibracji monitora :)

 

No i chodziło mi też o kolorki, żeby wprowadzić jakieś dopełnienie, zróżnicować temperatury barw.

Napisano

Vorkowa wersja kilka razy lepsza niestety. :(

Ja rozumiem, że ma być ciemno, ale teraz to trochę wychodzi na to, że wiele rzeczy modelowałeś na darmo, bo ich nie widać.

Testowałem na dwóch monitorach i tak czy siak, większość, to czarna dziura. :(

A szkoda tak dobrej scenki i pracy w nią włożonej.

 

 

pozdrawiam

Napisano

mam pomysł. pozaznaczajcie mi gdzie macie czystą czerń na większych obrazach (tam gdzie zupełnie nic nie widac). Będę podjaśniał światlo aż zobaczycie kontury, ale tylko doputy, dopuki nie zepsuje to zamierzonego efektu.

Napisano

Ja widzę:

> środek, z tym wielkim kotłem (ale też nie w całości),

> drzwi i ich bezpośrednie sąsiedztwo,

> baaardzo bliskie okolice świec,

> ścianę, na której jak mniemam kładzie się światło zza drzwi.

Reszta to ciemnia albo miejsca, w których coś się zarysowuje, ale nie wiadomo co to lub nie chce mi się już nad tym zastanawiać. :(

To powinne być 3 sekundy i już widzę ogół, dopiero potem dopatruję się szczegółów, ale nie tych, których prawie nie widać.

Napisano

To jest conajmniej dziwne, albowiem przy obecnym oswietleniu u mnie widac już dokładnie wszystko , co więcej przed chwilą skalibrowalem monitor i widac nawet lepiej.

 

przeprowadziłem małą ankietę dotyczącą poprzedniego obrazka (ankiete wśród ludzie na moim gg)

 

wyniki :

 

2 - za jasne

5 - akuratne

4 - zaciemne

 

zwiekszę oświetlenie o te 5% i potem o kolejne 5% jesli nadal tak będzie.

Napisano

Zaczynasz iść w dobrą stronę powoli. Brakuje nieco zabawy tymi kolorkami i kontrastu. Ciemność nie oznacza czarności, możesz podkreśl;ić klimatyczność scenki właśnie modelując odpowiednia obiekty światłem. Chodzi tu też o równowagę, czy równomierność oświetlenia i kompozycji zarazem, u Ciebie cała uwaga oglądającego skupia się na tych pojemnikach pośrodku, wzrok się na nich zatrzymuje i kropka, żeby ogarnąć całość trzeba latać po poszczególnych obiektach. Nie o to chodzi, staraj się tak zrównoważyć oświetlenie żeby oglądający odrazu ogarniał całą scenkę. Bo kadr jest dobry, tylko właśnie z tym światełkiem poeksperymentuj. Nie chce Ci się czekać na render ? to rób sobie w shopie takie szkice.

 

Pamiętaj jeszcze że jak dojdą postacie, będziesz musiał nieco zmienić oświetlenie, a może i kadr,dlatego warto by sobie już jakieś kukiełki poustawiać i patrzeć jak będzie na nich światełko grało. Tyle z mojej strony. Truję Ci tak bo widzę że scenka jest warta dokończenia i to dokończenia solidnego, ma potencjał.

 

Oczywiście to co napisałem to moje spostrzeżenia i mogę się mylić :)

 

Pozdrawiam

Napisano

Dzięki vorek, ja doceniam każde wasze wsparcie, 13 stron sprawia, że chcę to skończyc i na pewno postaram się to zrobic tak by było dobrze, de fakto rozumiem o co wam chodzi, z tym, że każdy ma swoją 'wizję artystyczną' i inne gusta : ).

Napisano

no dobra tutaj jeszcze 2 : jaśniej juz nie będzie poeksperymentuje jeszcze z fioletem / bordowym / zielonym gdzieś z tyłu, albo dodam fosforyzującą ciecz w fiolkach.

 

sala_55p.jpg

 

55% niebieskiego

 

sala_60p.jpg

 

60% niebieskiego

Napisano

sala_kadr.jpg

 

1 . goblin śpiący w taczkach

2 . goblin - szaman , spiący na książce

3 . goblin śpiący przy stole oparty nań rękoma

4 . goblin - wojownik, śpiący na deskach oparty głową o paczke

5 . goblin śpiący na pieterku, na jego glowie worek z grzybkami, jak chrapie to się wysypuja do leja (tzw nocna zmiana xDDD)

 

6 . tajemnicza postac:

 

scena groteskowa : black ork z megafonem w rednej ręce i tabliczką 'wake up' w drugiej ręce

 

scena planowana / lekko patetyczna : elfka w skurach (łowczyni) ze sztyletem i odizolowaną głową goblina w drugiej ręce (jeszcze krwawiącą)

 

scena abstrakcyjna : wielka dłoń (wielkości drzwi) szukająca goblina (ew mająca jednego w garsci)

 

stworek w klatce, będzie tą klatkę gryzł.

 

Vorek patrz na poprzednią stronę :P ; który wariant 6 się najbardziej podoba ?

Napisano

Dwie rzeczy które wyglądają źle a mocno chwytają oko - drabinka i ściana. Warto by było je dopracować. W drabince szczeble są za wysokie. Ładniej by to wyglądało gdyby była w części sznurowa z przywiązanymi szczeblami. Mało roboty a niezły detal dajesz w ważnym miejscu. Co do ściany - ni to skała, ni to pień drzewa, ni to mur - trzeba się zdecydować i troszke dodać szczegułów i geometrii.

Napisano

ja mam spaczony gust i pewnie bzdury powiem, ale (moze juz ktos o tym pisal, ale z lenistwa mi sie nie chce czytac calego tematu):

- za duzo chropowatosci (?). Nie wiem czy to dobrze nazwalem, ale praca miejscami wyglada jak podloze w grach na sinilinku infinity z 1998 roku, tj. 256 kolorow. Przydaloby sie troche gladkosci moze?

 

- skoro to ma byc scena wesola (wnioskuje po tytule) to raczej jakies kolorki by sie przydaly, swiatelka i w ogole. Ale pewnie dodasz to po skonczeniu modelu tych goblinow i w ogole.

Napisano

praca niby ciekawa i modele dobre... ale textutki i render leży.. (tak oldschoolowo scanlinowo) : / wszystko za ciemne.. (vorek fajnie proponował)

. powodzenia

Napisano

drabinka sznurowa - to wejdzie na pewno (sam się dziwię, że wczesniej o tym nie pomyślałem x_X, dzięki), chciałbym poznać waszą opinię na temat charakteru nr.6 z tego obrazka. Ad sokół i krzyhhh - no cóż, nie każdemy się musi podobac, efekt wypracowany i gotowy, którego praktycznie zmieniał już nie będę (po dodaniu postaci mam zamiar przetestowac jeszcze jedną koncepcję oświetlenia, ale na tym koniec.)

 

Co do ścian bocznych:

 

Są dwie opcje: Kontynuacja 'w środku drzewa' - dodam więcej lian i korzeni wyrastających z niektórych miejsc.

Jaskinia : stalagmity, stalaktyty i stalagnaty w roli głównej. Szkoda, że nie mogę zakładac ankiety xD.

 

Cieszę się, że komuś się jednak podoba (ad Gedeon).

Napisano

1 . goblin śpiący w taczkach

Próbował alkocholowych półproduktów :] hehe

 

Scena jest super i ma klimat, i wcale nie jest jak to ktoś powyżej określił chropowata, (cokolwiek to znaczy :)). Jedynie sie przyczepie do tekstury na tym takim boilerze (?) koło drabiny, troche sie rozciąga chyba w górnej czesci i niewyrazna jest i nieładna ogólnie ;]

Napisano

zamaluje się, zamaluje :P post czyni cuda :DDDDD niech sie tylko uda, na razie i tak jest nimibitwa, rysuje sobie rózne gobbosy na kartkach, różne ornamenty, jak nie siedze przy kompie, a bitwa musi trwac (to zawsze moge skonczyc, tymbardziej, że oprócz wymiany drabiny i paru eksperypentów ze światłem sala jest już zamknięta ;) )

Napisano

scena groteskowa : black ork z megafonem w rednej ręce i tabliczką 'wake up' w drugiej ręce

 

Jak dla mnie ta opcja jest ok :) P0zdro

 

---------------------------------------------------------------

 

off topic : Kupie hurtowe ilości szalonych goblińskich grzybków :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności