Napisano 20 Lipiec 200618 l Autor Jeszcze raz wszytkim dziękuję zostaje v3, a tutaj update'y v3 oswietlenia zgodnia z zaleceniami Ani i Cruzg3r'a Promien swiec został zwiękrzony do 3.5m, 3 warianty światła z drzwi + zmniejszyłem bump na tych bułach co wyraźnie im pomogło :)) renderowanie tego na moim sprzęcie to już mordęga dla tego nie mogę posówac się dalej, toteż po tych poprawkach które nastąpią po komentarzach do tych poprawek zakończę prace nad światłem. Osobiscie jestem za ustawieniem swiatel z drzwi na 160% albowiem w porównaniu do czasu trwania rendera z 240% jest dużo szybszy :p, jednak jesli wszyscy sie uprą to zrobię to 240% :D (chociaz i tak uwazam ze 160% jest wystarczająco jasne).
Napisano 20 Lipiec 200618 l 2,3 całkiem, całkiem, ale chyba to nie koniec oświatlania ? Scena w 2/3 jest czarna, musuisz czymś doświetlić z drugiej strony, ja bym tam widział jakieś chłodniejsze, niebieskawe, żeby ładnie się dopełniało z ciepłym światłem z za drzwi. Można by też dać jakiegoś ambienta, doświetlić delikatnie wszystko z góry, wydobyć detale z cieni, GI nie załatwi wszystkiego. Pozdrawiam
Napisano 20 Lipiec 200618 l dalej "cma jak w d..."... :/ Ten 3ci to juz jakos przejdzie ale reszty po prostu nie widac... :(
Napisano 20 Lipiec 200618 l Wiktor: odpowiedz co do ciemnosci to masz we wlasnym podpisie w postaci "SAMSUNG 913N". Na lcd rzadko kiedy co dobrze widac jak jest ciemne. Chyba ze jest to jakies dobre eizo. Wedlug mnie najlepsza jest druga propozycja gdyz pierwsza wyglada nienaturalnie a ostatnia wyglada jakby za drzwiami wisialo slonce:) Swieczke powinna dawac jeszcze wiecej swiatla. No i walcz z miekkimi cieniami rzucanymi przez swieczke bo to moze troche zmienic nastroj oswietlenia.
Napisano 21 Lipiec 200618 l Ciemnosc widze , ciemnosc .... Prosze o wyostrzenie obrazu oraz dodanie jakiegos piwa :) Nie wieze ze tam u goblinow jest taki porzadek :P
Napisano 22 Lipiec 200618 l Praca super tylko mało widać mi się wydaje że v. 1 i 2 były lepsze a jak juz wybrales v. 3 to 2 ośiwtlenie najlepsze ! :D Pozdro !
Napisano 22 Lipiec 200618 l teraz za to widać że bump na podłodze jest za ostry. Za ostre światło(wydaje się że z GI, oświetlony na środku oświetlał by dużo więcej,) Zamiast samymi światłąmi. pobaw się samym exposure Co do kompozycji to wykorzystaj ten trójpodział, bo teraz wzmocniłeś światło nad biureczkiem, ale nadal np. potworek jest niezauważalny. I te światło ze świeczki(?!?) po lewej za mocne.. powodzenia w dalszej pracy.' Baj de łej: CRUZH3R nie cruzgh3r:( :D
Napisano 22 Lipiec 200618 l Wiktor: odpowiedz co do ciemnosci to masz we wlasnym podpisie w postaci "SAMSUNG 913N". Na lcd rzadko kiedy co dobrze widac jak jest ciemne. Chyba ze jest to jakies dobre eizo. Rozjasnialem rozjasnialem ;P
Napisano 22 Lipiec 200618 l Wiktor: Jak masz mozliwosc to zobacz sobie te obrazki na monitorze crt i wtedy bedziemy rozmawiac:)
Napisano 23 Lipiec 200618 l Ale zmień prosze te texture kamieni na ścianach, bo strasznie wiadć jak się tilluje.
Napisano 25 Lipiec 200618 l Autor no tak, mały update z ciutką malowania w psp, teraz czas na gobby ! :D
Napisano 25 Lipiec 200618 l widzę że się nie dogadamy ;] Oczywiście, zrobisz jak chcesz ale ja chciałbym Ci pokazać moją wizję oświetlenia, kilka szybkich machnięć curvsami w shopie. Naprawdę 3/4 Twojej sceny to czarna plama, zmian praktycznie nie widać.
Napisano 25 Lipiec 200618 l Autor Ja wiem jak on to zrobił, ale to jest za jasne ! Ale rozumiem o Co mu chodzi już teraz mniej więcej :P
Napisano 25 Lipiec 200618 l Troszeczkę wyolbrzymiłem, żeby pokazać pomysł, ale mniej więcej w tym kierunku bym szedł. A jeżeli jest dla Ciebie za jasne w sensie przejaskrawione / blade, to powinieneś pomyśleć o kalibracji monitora :) No i chodziło mi też o kolorki, żeby wprowadzić jakieś dopełnienie, zróżnicować temperatury barw.
Napisano 25 Lipiec 200618 l no ja tez wiem jak to zrobil, ale tak szybko?? lol kacper -> na pewno jest za ciemno u ciebie...
Napisano 25 Lipiec 200618 l Autor ok, jest wersja z 45% światłem area z góry w kolorze srebrzystoniebieskim. Jaśniej już nie będzie, może te 5% dołożę.
Napisano 25 Lipiec 200618 l no Vorek wkoncu pokazal co na tej scenie sie znajduje... a moze te Gobliny beda mialy latarki...?? ;P Ogolnie pracka spoko!
Napisano 25 Lipiec 200618 l Vorkowa wersja kilka razy lepsza niestety. :( Ja rozumiem, że ma być ciemno, ale teraz to trochę wychodzi na to, że wiele rzeczy modelowałeś na darmo, bo ich nie widać. Testowałem na dwóch monitorach i tak czy siak, większość, to czarna dziura. :( A szkoda tak dobrej scenki i pracy w nią włożonej. pozdrawiam
Napisano 25 Lipiec 200618 l Autor Nie mam pojęcia jakie macie monitory, ale u mnie widac wszystko. dosklownie każdą krawedź :P.
Napisano 25 Lipiec 200618 l Autor mam pomysł. pozaznaczajcie mi gdzie macie czystą czerń na większych obrazach (tam gdzie zupełnie nic nie widac). Będę podjaśniał światlo aż zobaczycie kontury, ale tylko doputy, dopuki nie zepsuje to zamierzonego efektu.
Napisano 25 Lipiec 200618 l Ja widzę: > środek, z tym wielkim kotłem (ale też nie w całości), > drzwi i ich bezpośrednie sąsiedztwo, > baaardzo bliskie okolice świec, > ścianę, na której jak mniemam kładzie się światło zza drzwi. Reszta to ciemnia albo miejsca, w których coś się zarysowuje, ale nie wiadomo co to lub nie chce mi się już nad tym zastanawiać. :( To powinne być 3 sekundy i już widzę ogół, dopiero potem dopatruję się szczegółów, ale nie tych, których prawie nie widać.
Napisano 25 Lipiec 200618 l Autor To jest conajmniej dziwne, albowiem przy obecnym oswietleniu u mnie widac już dokładnie wszystko , co więcej przed chwilą skalibrowalem monitor i widac nawet lepiej. przeprowadziłem małą ankietę dotyczącą poprzedniego obrazka (ankiete wśród ludzie na moim gg) wyniki : 2 - za jasne 5 - akuratne 4 - zaciemne zwiekszę oświetlenie o te 5% i potem o kolejne 5% jesli nadal tak będzie.
Napisano 25 Lipiec 200618 l Zaczynasz iść w dobrą stronę powoli. Brakuje nieco zabawy tymi kolorkami i kontrastu. Ciemność nie oznacza czarności, możesz podkreśl;ić klimatyczność scenki właśnie modelując odpowiednia obiekty światłem. Chodzi tu też o równowagę, czy równomierność oświetlenia i kompozycji zarazem, u Ciebie cała uwaga oglądającego skupia się na tych pojemnikach pośrodku, wzrok się na nich zatrzymuje i kropka, żeby ogarnąć całość trzeba latać po poszczególnych obiektach. Nie o to chodzi, staraj się tak zrównoważyć oświetlenie żeby oglądający odrazu ogarniał całą scenkę. Bo kadr jest dobry, tylko właśnie z tym światełkiem poeksperymentuj. Nie chce Ci się czekać na render ? to rób sobie w shopie takie szkice. Pamiętaj jeszcze że jak dojdą postacie, będziesz musiał nieco zmienić oświetlenie, a może i kadr,dlatego warto by sobie już jakieś kukiełki poustawiać i patrzeć jak będzie na nich światełko grało. Tyle z mojej strony. Truję Ci tak bo widzę że scenka jest warta dokończenia i to dokończenia solidnego, ma potencjał. Oczywiście to co napisałem to moje spostrzeżenia i mogę się mylić :) Pozdrawiam
Napisano 25 Lipiec 200618 l Autor Dzięki vorek, ja doceniam każde wasze wsparcie, 13 stron sprawia, że chcę to skończyc i na pewno postaram się to zrobic tak by było dobrze, de fakto rozumiem o co wam chodzi, z tym, że każdy ma swoją 'wizję artystyczną' i inne gusta : ).
Napisano 25 Lipiec 200618 l Autor no dobra tutaj jeszcze 2 : jaśniej juz nie będzie poeksperymentuje jeszcze z fioletem / bordowym / zielonym gdzieś z tyłu, albo dodam fosforyzującą ciecz w fiolkach. 55% niebieskiego 60% niebieskiego
Napisano 25 Lipiec 200618 l Autor w lightwave nie ma bipedów niestety (%&@#)($*@#)(*$. mam wszystko obmyslone moge narysowac kontury jak to ci pomoze :D
Napisano 26 Lipiec 200618 l Autor 1 . goblin śpiący w taczkach 2 . goblin - szaman , spiący na książce 3 . goblin śpiący przy stole oparty nań rękoma 4 . goblin - wojownik, śpiący na deskach oparty głową o paczke 5 . goblin śpiący na pieterku, na jego glowie worek z grzybkami, jak chrapie to się wysypuja do leja (tzw nocna zmiana xDDD) 6 . tajemnicza postac: scena groteskowa : black ork z megafonem w rednej ręce i tabliczką 'wake up' w drugiej ręce scena planowana / lekko patetyczna : elfka w skurach (łowczyni) ze sztyletem i odizolowaną głową goblina w drugiej ręce (jeszcze krwawiącą) scena abstrakcyjna : wielka dłoń (wielkości drzwi) szukająca goblina (ew mająca jednego w garsci) stworek w klatce, będzie tą klatkę gryzł. Vorek patrz na poprzednią stronę :P ; który wariant 6 się najbardziej podoba ?
Napisano 26 Lipiec 200618 l Dwie rzeczy które wyglądają źle a mocno chwytają oko - drabinka i ściana. Warto by było je dopracować. W drabince szczeble są za wysokie. Ładniej by to wyglądało gdyby była w części sznurowa z przywiązanymi szczeblami. Mało roboty a niezły detal dajesz w ważnym miejscu. Co do ściany - ni to skała, ni to pień drzewa, ni to mur - trzeba się zdecydować i troszke dodać szczegułów i geometrii.
Napisano 27 Lipiec 200618 l ja mam spaczony gust i pewnie bzdury powiem, ale (moze juz ktos o tym pisal, ale z lenistwa mi sie nie chce czytac calego tematu): - za duzo chropowatosci (?). Nie wiem czy to dobrze nazwalem, ale praca miejscami wyglada jak podloze w grach na sinilinku infinity z 1998 roku, tj. 256 kolorow. Przydaloby sie troche gladkosci moze? - skoro to ma byc scena wesola (wnioskuje po tytule) to raczej jakies kolorki by sie przydaly, swiatelka i w ogole. Ale pewnie dodasz to po skonczeniu modelu tych goblinow i w ogole.
Napisano 27 Lipiec 200618 l praca niby ciekawa i modele dobre... ale textutki i render leży.. (tak oldschoolowo scanlinowo) : / wszystko za ciemne.. (vorek fajnie proponował) . powodzenia
Napisano 27 Lipiec 200618 l Autor drabinka sznurowa - to wejdzie na pewno (sam się dziwię, że wczesniej o tym nie pomyślałem x_X, dzięki), chciałbym poznać waszą opinię na temat charakteru nr.6 z tego obrazka. Ad sokół i krzyhhh - no cóż, nie każdemy się musi podobac, efekt wypracowany i gotowy, którego praktycznie zmieniał już nie będę (po dodaniu postaci mam zamiar przetestowac jeszcze jedną koncepcję oświetlenia, ale na tym koniec.) Co do ścian bocznych: Są dwie opcje: Kontynuacja 'w środku drzewa' - dodam więcej lian i korzeni wyrastających z niektórych miejsc. Jaskinia : stalagmity, stalaktyty i stalagnaty w roli głównej. Szkoda, że nie mogę zakładac ankiety xD. Cieszę się, że komuś się jednak podoba (ad Gedeon).
Napisano 31 Lipiec 200618 l 1 . goblin śpiący w taczkach Próbował alkocholowych półproduktów :] hehe Scena jest super i ma klimat, i wcale nie jest jak to ktoś powyżej określił chropowata, (cokolwiek to znaczy :)). Jedynie sie przyczepie do tekstury na tym takim boilerze (?) koło drabiny, troche sie rozciąga chyba w górnej czesci i niewyrazna jest i nieładna ogólnie ;]
Napisano 31 Lipiec 200618 l Autor zamaluje się, zamaluje :P post czyni cuda :DDDDD niech sie tylko uda, na razie i tak jest nimibitwa, rysuje sobie rózne gobbosy na kartkach, różne ornamenty, jak nie siedze przy kompie, a bitwa musi trwac (to zawsze moge skonczyc, tymbardziej, że oprócz wymiany drabiny i paru eksperypentów ze światłem sala jest już zamknięta ;) )
Napisano 31 Lipiec 200618 l Jeszcze na tym stoliczku po lewej(czy skrzynce) Hard shadow tej świeczki uderza w oczy
Napisano 31 Lipiec 200618 l scena groteskowa : black ork z megafonem w rednej ręce i tabliczką 'wake up' w drugiej ręce Jak dla mnie ta opcja jest ok :) P0zdro --------------------------------------------------------------- off topic : Kupie hurtowe ilości szalonych goblińskich grzybków :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto