Napisano 9 Wrzesień 200618 l Gdy dowiedzialem się, ze w wersji 1.50 vray-a jest cos co zalatwia wiele spraw zwiazanych z oświetleniem pomyślałem, jednak zycie jest latwe z vray-em. Długo się męczyłem rozgryzając ustawienia i meczac mojego biednego kompa prze tydzień dajac mu co rusz do liczenia karkołomne sceny out jak i indorr. Korzystałem z wielu wskazówek z tego jak i innych for. Również przyjaciel każdego ciekawskiego (google) pomagal mi zrozumienie techniki oswitlania scen vray-owymi nowymi cudeńkami. Jednak wczoraj wymieklem, stwierdziłem ze to jakas pomylka chciałem kilkoma kliknieciami ustawien załatwić cala sprawe oświetlenia i mieć piekne realistyczne rendery. Już miałem olac vray-a i przesiąść się na Maxwella gdy natknąłem się na tutek Hindusa (maxwellHinudsTut) jak oświetlić scene w Maxwell-u. I tak wpadłem na pomysl, skoro ma to być pozegnanie z vray-em to sprawdzi go ostatni raz. Zrobiłem prosta scenke podobna do Hindusowskiej i dawaj suna i sky-a, walkuj to mój niedobry kolego i pokaz ze jestes do kitu i należy cie odstawic na polke z rzeczami starymi i niepotrzebnymi (pisze o vray którego chcialme znienic na Maxwell). Pierwsza proba wypadla tak jak myślałem (kiepski efekt bardzoo odlegly od tego jaki chciałem osiagnac) jednak pozniej pomyślałem ze sprawdze jeszcze ustawienia świateł jakie stosowałem w poprzednich wesjach v-raya. I tu jest pies pogrzebany. Mój drogi vray stworzyl mila oku i nawet realistyczna (jak dla mnie) wizke przestrzeni międzyblokowej. Pomyślałem człowieku głupi jestes, będziesz czekal na wynik renderu Maxwella nocami i znowu będziesz się uczyl obsługi nowego plugina daj se spokoj idz posprzątać pokoj a decyzje podejmiesz wieczorkiem. I tak nadszedł wieczorek i ja jako niedowiarek i potworek stwierdzam ze mój vray-ek zostanie ze mna i będzie mi liczyl moje (kulejące jeszcze) wizualizacje. I nie należy kombinowac z nowościami chcąc je zastąpić za wszelka cene dobre sprawdzone stare metody… No i na zakoczenie chce powiedziec ze: - napisałem duzo (ostatni raz tyle napisalme chyba z 2lata temu) i niektórym może się wydawac ten tekst do bani i „..o co tu chodzi?” ale czulem taka potrzebe (tak naprawde to mielem chwile wolnego bo mi się reneder liczyl ;-D) -swoje doświadczenia pokazuje w obrazkach (linki dostępne pod tekstem) -chcialem podziękować Hindusowi za to, iż jego tutek dal mi do myslenia i w efekcie stal się gwoździem do trumny w której znajdowaly się plany przesiadki na Maxwell-a. dodatkowo jestem pelen podziwu dla autora tego tutka za fachowa wiedze i chec pomocy początkującym (Hindus uwielbiam twoje tutki). - Wybór rendera jest sprawa indywidualna i każdy powinien wybrac taki w którym pracuje mu się najwygodniej (efekty można osiągnąć bardzo podobne, zalezy to tylko od umiejętności, ustawienia parametrow i ewentualnych poprawek w fotoszkapie). -Nie powinno się isc na łatwiznę (zwalając trudne rzeczy na program) tylko ustawiac rendery tak jak pan Bog przykazal (czyli z pomyślunkiem i dbaniem wszystkich szczegóły). Pozrawiam wszystkich którzy dotarli do konca tego postu i zycze im szybkich renderow.
Napisano 9 Wrzesień 200618 l jak patrze na te rendery to ciagle mnei dziwi co Wam sie tak nei podoba w scanline :)
Napisano 9 Wrzesień 200618 l Autor jak patrze na te rendery to ciagle mnei dziwi co Wam sie tak nei podoba w scanline :) czas renderu
Napisano 9 Wrzesień 200618 l ale przeciez nikt nie powiedział ze sun i sky bedzie sie super łatwo ustawiało a render bedzie wspaniały full real :] ogolnie dosc "sztywnie" manipuluje sie tym sunem aczkolwiek moim zadniem najlepszy do exteriorow, jest bardzo poprawny fizycznie i wogole ma bardzo fajne opcje w ktore warto sie wgłebic. Wazna jest wysokosc tego swiatła i nasycenie kolorow.
Napisano 9 Wrzesień 200618 l Przy exteriorach dobrym rozwiązaniem jest ustawienie dobrze jednej sceny i merdżowanie do niej innych, wystarczy raz się pomęczyć i potem można taśmowo oświetlać sceny.
Napisano 9 Wrzesień 200618 l Zwróć uwage że masz bielutkie materiały. Jeżeli jedziesz po skali logarytmicznej z oświetleniem, to nic dziwnego że masz nieco dziwny obraz. Physique camera? Jak możesz to daj scene i zobaczymy co się komu uda z tego wycisnąć.
Napisano 10 Wrzesień 200618 l Autor Jak możesz to daj scene i zobaczymy co się komu uda z tego wycisnąć. ehhe na to liczylem :-D http://rapidshare.de/files/32583082/Nowy_folder.rar.html plik ma 110 kilo
Napisano 10 Wrzesień 200618 l 5 minut ustawienia sceny, 5 minut renderu. :) Jeszcze dużo można sie tu pobawić z ustawieniami, ale to tak na szybko...
Napisano 10 Wrzesień 200618 l jeszcze jak mozna by doczepiac do renderow ustawienia i czy uzyta zostala Physique camera to by fajnie bylo :]
Napisano 10 Wrzesień 200618 l Najlepiej doczepie całą scenę. :) http://rapidshare.de/files/32596492/karr.zip.html A używanie vray suna bez fizycznej kamery troszkę mija się z celem. ;)
Napisano 10 Wrzesień 200618 l Autor o dzieki karrde wlasnie chcialem prosic o umieszczenie calej sceny. wiecej sie czlowiek dowie niz opisu ustawien, a zreszta komu sie chce to wszystko przepisywac, lepiej cala scene zalaczyc. moze ktos jeszcze cos pokombinuje?
Napisano 11 Wrzesień 200618 l Na tej scenie jest ok, ale jak wrzuciłem do niej swoje budyneczki z materiałami to nie wyglądało jak bym chciał. Ustawiałem też sam od podstaw na vray sun + sky. Niby jest ok, ale niezadowalająco. Ciągle coś mi nie pasowało z kolorami, za niebieskie przeważnie wychodziło. Straciłem cierpliwośc i wróciłem do zwykłych ustawień directlight + GI.
Napisano 11 Wrzesień 200618 l Autor i co sie stalo??? scena Karrde wyrendowala mi sie tak? dlaczego sa roznice? to moje to karreda http://www.max3d.pl/forum/attachment.php?attachmentid=38123&d=1157881662
Napisano 11 Wrzesień 200618 l Minie jeszcze dużo czasu zanim sky dojdzie conajmniej do poziomu maxwell'a :|
Napisano 11 Wrzesień 200618 l Hmm... ja osobiście nie mam żadnych problemów ze sky/sun, zarówno w interiorach jak i exteriorach. Wszystko jest kwestią ustawien color correction i kamery fizycznej i pozniej postprodukcji w VFB vrayowskim. Byc może uda mi się dzisiaj napisać krótki tutek na podstawie scen z Light Contest. Siwy -> Pobaw się ustawieniem white balance w kamerze fizycznej - dla normalnego dziennego słońca ten kolor powinien być lekko brzoskwiniowy. Ew. możesz popróbować z delikatnymi odcieniami niebieskiego. Jeśli scene masz zbyt niebieską, może przesadziłeś z wartościa ozonu dla słońca? Im bliżej wartości "1", tym bardziej na niebiesko świeci. I nie zapomnijcie, że kolor sun/sky zalezy od pozycji słońca w scenie.
Napisano 11 Wrzesień 200618 l vray sun&sky jest fajny :] oo79 a pokaz rednery bez sky&sun, takiej jak zawsze robisz.
Napisano 11 Wrzesień 200618 l ...ale Wy ganiacie za tymi nowinkami...pff;P U mnie się scena nie otwiera, bo pewnie już jako nieliczny pewnie, siedzę jeszcze na max'ie 7.0...
Napisano 11 Wrzesień 200618 l oo79 cos widze ze sie zabardzo nie napracowałes nad tym swiatłem i sun`em :) Zrobiłem na szybko taki tescik mini aby pokazac ze az tak zle z nim nie jest ;) Pozdrawiam (+) Jak dam rade jeszcze dzis dam render tej twojej scenki :)
Napisano 11 Wrzesień 200618 l kannu ogolnie to nie wiem jak wytłumaczyc taką kamere, moge jedynie napisac ze daje wiecej mozliwosci dla sun & Sky (poprostu jest do tego stowrzona :D ) A tu obiecany render vizki, model troszke kanciasty po exporcie i jakos rendeka nieciekawa ale tu chodzi o sun`a i sky`a :) Dobranoc :) (+) Sorka za takie same style ale kocham taką barwe słonca :*
Napisano 11 Wrzesień 200618 l to taka kamera z rak oszukana matematyka ze daje gorsze matematycznie rendery, czyli bardziej rzeczywisty obraz... najpierw pojawilo sie w majce, byl physique rendering, ma to cos z subdivisiami napackane... dobrze ze renderami sie nei interesuje bo by mi juz kompletnie na dekiel siadlo od dyskusji czy swiatelko sie ladnie na felgach odbija, a tak lubie sobie zajrzec na takie watki jak przez okno do domu wariatow :)
Napisano 11 Wrzesień 200618 l Autor oki hcpiter3d widze ze jest potencjal w tym sun&sky. Mam jednak wiele problemow: 1- dlaczego moj render (jego sceny) jest rozny od rendera Karrde ?? 2- moj biedny komp renderuje 10xdluzej niz "wasze" (choc nie wiem jak jest u ciebie), wiec sprawa renderow dla testu oswietlenia baaardzo przeciaga sie u mnie. 3- import? do czego importowales scene 3dsmaxa8-ki (do 7-mki)? 4- czy bylbys tak szlachetny i podzieli sie z nami swoimi ustawieniami? (najlepsze rozwiazanie to umieszczenie calej sceny do pobrania w celu doglebnej analizy)... p.s. obecnie renderuje sie kolejna wersja tej sceny (bez suna), pewnie bedzie dopiero rano :-/ p.s.2 karrde czekam na twoj tutek... p.s.3 vv3k70r (czy to jet numer rejestracji twojego samochodu? ;>) nie czuje sie jak wariat a raczej poszukiwacz ladnie siadajacego swiatla na scianach budynku. Mysle ze kazdy z nas (uzytkownikow pogramow 3d) ma swojego bzika na jakis tam temat w 3d (rendering, modeling i inne z koncowka -ing). Zagladaj tu czesto prosze cie bardzo i jak mozesz to pomagaj lub wspieraj dobrym slowem tych co staraja sie osiagnac cel lecz gdy wydaje sie im iz juz to zrobili to po chwili okazuje sie ze jeszcze dluuuga droga przed nimi... dobranoc all
Napisano 11 Wrzesień 200618 l taki maly tescik, w sumie 5minutek, nois i glow w szopie: render trwał okł. 5-6 min p.s sorrki za małą modyfikacje sceny ;]
Napisano 11 Wrzesień 200618 l Autor junioR czytasz w moich myslach :> chcialem dodac wode dokladnie tam gdzie ja wstawiles ale to przeciagneloby mi render na nastebna dekade. -------------------------------------------------------------------------- DO WSZYSTKICH: mozecie podawac opis scen (ustawienia) albo dawac linki do plikow z ta scena? ---------------------------------------------------------------------------
Napisano 12 Wrzesień 200618 l serwus :) HCpiter - dzięki :) No fajnie to wygląda :) Też bym ściągnąl chętnie jakas scenke do zrenderowania - wrzuci ktoś z ustawieniami ? :) pozdrawiam :)
Napisano 12 Wrzesień 200618 l Kannu -> Post numer #11. Scenak z moimi ustawieniami. :) Tutorial z oświetleniem interioru jest w dziale newsów. Zapraszam. :)
Napisano 14 Wrzesień 200618 l Autor oki da sie cos wycisnac z tego suna. wiec na zakonczenie tego topica daje ostatni render tej sceny jaki mnie choc troszke zadowlil... (lekka obrobka w fotoszkapie)
Napisano 14 Wrzesień 200618 l Cos zmieniles w ustawieniach ktore podawane byly wczesniej? Jak mozesz to wrzuc scenke. Pozdrawiam:)
Napisano 14 Wrzesień 200618 l Autor scene skasowalem :O!!!!!!!!! (to byl wypadek!!) byla to obrobiona scena karrde. niewielkie zmiany tylko byly. jak postepowalem : wstawile sun i sky (nic nie zmienialem) wstawilem kamere (zmiana ustawien tak aby render probny byl zadowalajacy) po koncowym renderze jazda z curvsami v-rayowego frame buffera te kroki zazwyczaj wystarczaja aby uzyskac zadowalajacy efekt. dobrze jest podpiac suna do dayligt systemu (linkiem) skupic sie nalezy na ustawieniach kamery. a dodatkowe modyfikacje to w fotoszkapie mozna szybko zrobic (auto-color, contrast ipt. itd... powstawiac elementy dodatkowe i gotowe...)
Napisano 14 Wrzesień 200618 l Oki dzieki wielkie! Jesli Ci nie sprawi kompotu to napisz mi cos o tym linku podpinajacym suna do daylight systemu? Jestem poczatkowym v ryjowcem;)
Napisano 14 Wrzesień 200618 l Autor to proste (i nie jest to moj patent, niepamietam kogo?) najpierw wstawiasz daylihgt i vsua i align oba do siebie dalej uzywasz link przycisk kolo cofania opercji linkiem podpinasz jedno swiatlo do drugiego. http://images4.fotosik.pl/126/ff1ca4314c003c2dmed.jpg dzieki temu gdy bawimy sie sunlightem odrazu nam suna przemieszcza (mozemy sobie ustawic realistyczne polozenie slonca np. na alasce w 215 roku ;P)
Napisano 14 Wrzesień 200618 l Hehehe wielkie dzieki raz jeszcze :D Potestuje jak projekt skoncze :D Pozdry:)
Napisano 9 Lipiec 200717 l i slusznie, sloneczko rulez;) pozdr edit offtopowy: 3korony? znaczy pabianice? edit2: aha..myslalem ze o to chodzilo pozdr
Napisano 9 Lipiec 200717 l Autor http://upload.wikimedia.org/wikipedia/pl/e/ee/SromowceNizneTrzyKorony2.jpg koniec tego dobrego...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto