Skocz do zawartości

Jaki styl gry bardziej by Ci się podobał?  

52 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jaki styl gry bardziej by Ci się podobał?

    • Science-fiction
      23
    • Fantasty
      29


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Od pewnego czasu w wolnym czasie robię grę ...

 

 

Gra będzie uruchamiona przez przeglądarke ... wykonanie - flash ... z pomocą PHP flash komunikuje się z MySQL (pobiera, analizuje i zapisuje dane) ... będzie można spotkać innych graczy ... walczyć z nimi ... pomagać ... i kombinować ...

 

 

Ogólny wygląd gry ... gra się WYŁĄCZNIE klawiaturą ... poruszamy się po szachownicy 2D swoim pionkiem (jeden ruch na pare sekund) ... gra z pomysłu miała być SF ... pionek miałbyć statkiem kosmicznym ... ale też się zastanawiam nad stylem fantasty ... rycerze, smoki, magowie itp. ... zastanawiam się nad zmianą planu i chce jakby poznać opinie innych ludzi ... gdybyście mieli zagrać w gre internetową to wolelibyście styl SF czy F?

 

 

Zapraszam do dyskusji :)

  • Odpowiedzi 28
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

SF, ale nie statki - wolałbym postacie SF :)

Napisano
zagłosowałem na fantasy ale to nie gatunek sie liczy...

 

Nie jest głównym elementem to fakt ... ale w praktyce wiem, że jedni wolą chodzić magiem z wielką różdżką niż jakimś kolesiem z działem laserowym ... ja przykładowo uwielbiam gry SF ale jako strategie ... jednak gry w których posiadało się jednego bohatera w klimacie SF nigdy do mnie nie przemówiły... wolałem biegać jakimś magiem niż cyborgiem :o

 

 

W SF nie mam pełnej wolności w zasadzie ... nie mogę wymyśleć czegoś co byłoby przesadą ... inaczej jest w Fantasty ... mam problem? To wymyślę czar ... albo jakiś przedmiot który rozwiązuje problem ... W grze napewno będzie można spotkać wrogów kierowanych skyptem PHP ... w Fantasty mogę wymyśleć w zasadzie przeciwnika dowolnego ... w SF to musi być coś co raczej choć częściowo mogłoby istnieć i by to coś pasowało do klimatu

 

 

W tej chwili mam ogólną szachownice i poruszającego się pionka ... pionek to tymczasowo figura geometryczna ... teraz robie system logowania się ale zaraz po tym będę musiał zdecydować co to będzie ... SF czy F ... bo później nie będzie miejsca na: "zmieniłem zdanie" ... a SF i F ma swoje wzorce ...

 

---

 

W pierwotnej wersji miało się być kapitanem statku i miało się latać nim w kosmosie ... wykonywać zadania ... okradać innych ... innymi słowy wzbogadzić się kupując coraz lepsze statki i latając coraz dalej ... w grze przewidywane było miejsce do któego bardzo trudno będzie się dostać ale jeśli komuś się uda był uznawany za zwycięsce gry co w ogóle nie wpływało na innych graczy ...

 

 

Ale to mało ciekawe jest ... rozwijać statek ... lecieć do "mety" i koniec ... to mnie skłoniło do myślenia nad fantasty gdzie mógłbym wymyśleć bez problemu ciekawy scenariusz końca ... i w ogóle mógłbym wymyśleć wiele ciekawych rzeczy bo w sumie w fantasty jest bardzo dużo możliwości ...

 

 

Jednak Wy zasugerowaliście mi zrobienie ruchu postaci SF a nie statków co przyznam jest ciekawe :) ... jednak jakibyłby wówczas cel gry? W Fantasty mógłbym dać zbieranie doświadczenia i zdobywania poziomów i umiejętności ... w SF widzę to szaro ... czemu?

 

 

W Fantasty zdobywamy poziom i poznajemy nowy czar ... nie trzeba wyjaśnieć tego - to fantasty

 

W SF robot zdobywa ... eee ... co? ... Działo laserowe z niego wyrośnie? Zdobywa kase i chodzi do warsztatu? Chce mieć rozwijające się postacie lub obiekty a nie statyczne ... szaro to widzę...

 

 

 

 

 

To co chce mieć w grze to cel grania a nie wyłącznie chodzenie i psocenie ... jaki cel miałyby postacie SF? Pomysły?

 

 

 

 

 

 

Pac-man...

 

A to odpada ... nie wiem czy to SF czy F :D ... ale trzeba Ci przyznać oryginalność :rolleyes:

Napisano

SF jest dobre...ale do gier akcji. Jak to ma być coś bardziej a'la przygodówka, strategia, RPG...coś tam coś tam...no to fantazy będzie chyba lepsze.

Napisano

[ OT mode on]

Zrób grę ośmiowymiarową o duszeniu marchewki XD

 

Teraz to się nie dziwie skąd u ciebie 660 postów. Trzaby usunąć z forum*

 

[ OT mode off ]

 

Fantasy i tylko fantasy. mozliwosci kreowania i rozwoju postaci/zdarzeń są nimalże nieograniczone. Chociaż S-F też może być. O ile postnuklear zalicza się do S-F. A klimat postnuklearny jest świetny (takie małe zboczenie po sesjach Neuroshimy)

 

 

 

* wskaźnik ilości postów

Napisano
[...] Chociaż S-F też może być. O ile postnuklear zalicza się do S-F. A klimat postnuklearny jest świetny (takie małe zboczenie po sesjach Neuroshimy)

[...]

 

Może, może ... jednak ja chce dać możliwość graczom zakończyć gre jako zwycięsca ale tak by jego koniec nie wpływał na gre innych ...

 

W fantasty widziałbym to tak: jest gdzieś na mapce wielka świątynia bogów ... kto tam wejdzie stanie się bogiem i trafii na listę bogów (zwycięsców) ... jednak nie byłoby to łatwe ... trzebałoby zdobyć kilka kluczy które napewno nie będą łatwe do znalezienia i zdobycia ... prawdopodobie wewnątrz świątyni czekałaby nas ostatnia walka z silnym przeciwnikiem sterowanym PHP, więc chyba nie wystarczy tylko wejść ... a wejść mógłby tylko posiadacz kluczy ...

 

Gracz mógłby zakończyć grę jeśli by chciał ... jeśli to mógłby grać dalej ... W klimacie SF już nie mam takiej wolnej ręki jeśli chodzi o koniec ... w pierwotnej wersji (ruszamy się statkami) był przeskok na inny wymiar ... w niczym by to nie zawadzało innym ... uciekł? I co z tego? :D ... jednak wydaje mi się, że statki kosmiczne na długą metę mogą stać się nudne ... gdy w Fantasty gracz zginie mogę wymyśleć jakieś ożywienie czy coś w tym stylu ... a jak zginiemy na statku to co wymyślę? :confused: ...

 

Co do klimatu postnuklearnego to w sumie tylko to wchodziło w grę jak zaproponowano postać w SF a nie statki ... ale ja tego nie widzę zbyt dobrze ... ja powtarzam ... gra MUSI mieć możliwość końca dla gracza ale to ma być koniec dobrowolny aczkolwiek trudny ... zakończenie gry powoduje wpis na listę zwycięsców i umieszczenie gracza w rankingu zwycięsców ... jaki koniec mogłaby spotkać postać w takim świecie oprócz śmierci?

Napisano
zrób 2 wersje, do wyboru, dla każdego :)

 

 

 

Jedną wersję dla fana SF

Jedną wersję dla fana S

Jedną wersję dla fanów klimatu 2 wojny światowej (commandos)

Jedną wersję dla fanów turówek

Jedną wersję dla fanów Pac-mana

Jedną wersję dla fanów pierogów

 

:rolleyes:

 

Dobra ... a tak serio to w sumie mogłoby być SF ... ale jaki dać koniec dla gracza w świecie zdegerowanym wojną atomową? Co on może takiego zrobić by wygrać i nie przeszkadzać innym graczom w dalszej grze? Napewno śmierć nie będzie równała się końcu postaci bo kto by w to grał? Musi być ożywianie ... jak wyjaśnić w SF ożywienie bohatera?

 

W Fantasty mogę wymyśleć niemal wszystko ... a wskrzesza cię magia pradawnych i sruuu ... chodzi o to, że w SF są rzeczy których nie potrafie wyjaśnić ... ale SF kurcze bardziej mnie kręci ... dla tego na różnych forach zakłądam takie tematy i pytam się ludzi ... może ludzie mnie jakoś ukierunkują ...

Napisano

Fantasy daje dużo możliwości. Chociaż ja jestem fanem Mitologii Cthulhu i w przypadku takiej gry (horror adventure) też masz bardzo dużo możliwości. Może i nad czymś takim warto się zastanowić.

A w świecie postapokaliptycznym też można dać jakieś fajne zakończenie np.

"Bohater wreszcie doszedł do końca swej trudnej wędrówki. Odnalazł kryształ starożytnych, który pozwoli ożywić zrujnowaną planetę". Wiem, że durnie brzmi ale mniej więcej pokazuje to jak można zakończyć grę.

Pozdrawiam

Napisano

Panowie, panowie, co wy w ogóle gadacie:)

SF jest fajne i tyle. A możliwości jest dużo, zobaczcie chociażby deus-ex, starcraft - kult na maxa, bez dwóch zdań. Tylko, że nikomu się nie chce niczego wymyśleć, bo przecież o wiele łatwiej stworzyć smoki (smok jak smok każdy wie), czary(czego to już w tym gatunku nie było, nawet zamiana w owcę;) i jakąś piękną uroczą laskę z ametystem i kupą czaru zamrażająco-spopielającego ze szczyptą odrzutu i trucizną z leśnego "ślimaka-mocy".

 

Postapokaliptic też jest ok, ale fantasy, po kilkuletnim wysypie gier tego typu, najzwyczajniej zmęczył się ów materiał.

A cel? hm no cóż można np. zakończyć grę uruchomieniem pierwszej postapokaliptycznej elektrowni atomowej zasilającej pobliską wioskę:P

niezmordowanych space-marinesów. Będzie super sami zobaczycie, hehe he khe k k k

End of transmission...

Napisano
[...]

"Bohater wreszcie doszedł do końca swej trudnej wędrówki. Odnalazł kryształ starożytnych, który pozwoli ożywić zrujnowaną planetę". Wiem, że durnie brzmi ale mniej więcej pokazuje to jak można zakończyć grę.

Pozdrawiam

 

I tu jest problem ... ja muszę mieć konic który ne wpłynie na gre innych ... a znalezienie czegoś takiego = koniec gry dla wszystkich ... choć może to nie głupie :rolleyes: ... ale ktoś zrobi sobie konto ... pogra 2 dni ... i koniec bo ktoś wygrał? Ja bym się zdenerwował

 

DaveBorck: ... ja mam cholerną wyobraźnię ... gra prawie w teorii powstała ale przewidywał statki kosmiczne zamiast postaci ... według mnie dają masę możliwości ... ja mam może dziwne wymaganie ale usiłuje wymyśleć dobrowolny koniec który w 0% wpływałby na gre innych ... elektrownia atomowa? To też miałoby wpływ ... a cholernie nie chce gry którym jedynym celem będzie chodzić ... chodzić ... i coś robić ... bez końca robić to samo aż do znudzenia ... chce dać możliwość pięknego końca ... W SF ze statkami widzę daleki czarny portal prowadzący do innego wymiaru ... a w SF z postaciami? Nie widzę końca dość dobrego...

 

 

Jeśli bohater SF zginie ... to NIE MOŻE SKOŃCZYĆ gry bo większość graczy by szybko zrezygnowała ... musi być ożywienie ... jak to wyjaśnić w SF?

 

 

Zdarzenie w czasie walki: ekslpodowałeś :D

 

I co dalej?

Napisano
Kuszące...

 

Fan pierogów? :D

 

 

 

Zdania są podzielone i nie tylko na tym forum ... ale mimo tego jest jedno forum gdzie nikt nie zabrał głosu, a jest to dziwne bo to strona o serialu StarGate (czyli forum o klimacie SF) ...

 

 

Oto jakie scenariusze zostały:

 

:) SF:) ... latamy statkie kosmicznym w kosmosie ... zasady jak w RPG tylko, że mamy statek kosmiczny ... wykonujemy zadania ... zatrudniamu załogę statku ... odkrywamy nowe miejsca ... spotykami innych graczy ... celem gry będzie znalezienie pewnego portalu który chyba raz na tydzień bedzie zmieniał lokacje ...przejście przez ten portal = koniec gry dla tego co wlęciał ... ale nadmieniam ... nie będzie to łatwe ... obok portalu będą się działy różne dziwne rzeczy i może nam się coś stać ... musimy mieć naprawdę SILNY statek by dać radę ... przed portalem będzie taż bardzo silna energia któa będzie zgniatać statek ... być może wlecimy do portalu ale jako złom :rolleyes: ... będą 4 rasy różniące się niemal całkowicie od siebie ... jedna będzie agresywna ... druga tajemnicza nastawiona na obronę ... trzecia handlowa (najwięcej kolonii i najlepszy rynek) ... 4 jakby pragnąca wiedzieć wszystko o wszytkim ... wszędzie mają szpiegów ...

 

:) Fantasty:) ... Zaczynamy jako "nikt" ... nie jesteśmy ani magiem ... ani wojownikiem ... nikim! To jak będziemy grać zalezy kom się staniemu ... możemy być wojownikiem znającym kilka zaklęć ... możemy też być delikatni niczym jedwab ale znamy takie zaklęcia, że nawet małą armie rozwalimy ...możemy być kowalami ... uczyć się kowalstwa i wyrabiać broń ... możemy uczyć się łowić ryby przez co później będziemy mogli złowić ryby ale też inne stwory które będą miały zastosowanie w robieniu, np. jakiejś trucizny ... jeśli będziemy znać magie i znać się kowalstwie ... może wyrobimy magiczną broń? Dynamiczna postać ... czego nie może być w wersji SF ... tam będziemy tacy jaki statek mamy i załogę ... w każdej chwili możemy znienić załogę i statek zmieniając statek piracki w naukowy :) ... w Fantasty będzie dynamiczna postać która będzie taka jaką ją zrobimy ... koniec gry będzie polegał na wejściu do świątni bogów która będzie wymagałą posiadanie paru kluczy ... nie będzie łątwo je zdobyć ... będzie też zasada ... klucz będzie pradopodbnie jakimś przedmiotem ale jakby z pewną mocą ... ta moc się ulatnia i klucz po tygodniu staje się śmieciem :p ... chyba, że w tym czasie wrócimy do miejsca gdzie go zabraliśmy i go naładujemy ... klucz no moc w przedmiocie a nie przedmiot ... być może tą moc będzie można wsadzić we wszysko ale tylko raz ... np. moc wsadzamy w miecz ... nasz miecz ma znaczą premie do zadawania ran ... ale po tygodniu tam moc wyparuje ... jeśli mamy wszystkie klucze (moce) możemy iść do świątyni bogów :)

Napisano
(...)będą 4 rasy różniące się niemal całkowicie od siebie ... jedna będzie agresywna ... druga tajemnicza nastawiona na obronę ... trzecia handlowa (najwięcej kolonii i najlepszy rynek) ... 4 jakby pragnąca wiedzieć wszystko o wszytkim ... wszędzie mają szpiegów ... (...)

 

Troszkę "zapachniało" mi Earth 2160. Może dać jeszcze dodatkowo ze dwie rasy?? I możliwość współdziałania graczy??

 

Ten pomysł na fantasy bardziej mi się podoba.

Napisano

Oczywiście, że Fantasty też byłoby 4 rasy ... ja teraz robię grę ale taką jeszcze bez "świata" ... ruszamy się pionkiem po szachownicy bez tła i grafik ... w każdej chwili mogę zrobić jakąś wioskę albo obraz widoku kosmosu ... sprawa wygląda tak, że nie jestem jedynym adnimem gry ale pozostali admini do końca września są nie do osiągnięcia więc nie mogę z nimi pogadać ... ja jestem głównym administratorem i postanowiłem zrobić jakby wywiad między ludźmi ...

 

 

S.T.O.R.M. -> 4 rasy są już rozplanowane ... choć w pierwszej wersji będzie 1 rasa ale z czasem się je doda ... nigdy nie widziałem Earth 2160 i jeśli jest podobieństwo to przypadkowe :(

 

W wersji SF byłyby to zmyślone rasy przed adminów ... każda miałaby kilka kolonii w galaktyce ... rasa handlowa więcej ...

 

W wersji Fantasty raczej bym się trzymał standardów ... Ludzie, Elfy, Orki itp. ... każda z tych nacji miałaby swoje miasto

 

 

I możliwość współdziałania graczy??

 

Gracze będą mogli ze sobą współdziałać ale w formie zmowy ... dwaj gracza siędogadują ... idziemy zrobić XXXX ... i idziecie ... jeśli gra będzie rozwinięta będziemy myśleć o wprowadzeniu systemu Party ... ale na początku będzie to tylko dobrowolna zmowa ...

 

 

 

 

Tu muszę jednak nadmienić, że gra w wersji fantasty czy SF będzie miała tryb walki który będzie walką turową ... nie jestem w stanie zrobić walke w czasie rzeczywistym przez WWW ... a nawet jeśli bym dał radę to gracze ze słabym łączem byliby dyskriminowani ...

 

Walka będzie tak: Gracz A ustawia zadania ... Gracz B zadania ... jeśli obaj wcisną OK wtedy obie postacie w tym samym czasie wykonują zadania ... i znów dalej to samo ... "Ustaw ruchy" :D ...

 

 

Kurcze... :rolleyes:

Napisano
4 rasy są już rozplanowane ... choć w pierwszej wersji będzie 1 rasa ale z czasem się je doda ... nigdy nie widziałem Earth 2160 i jeśli jest podobieństwo to przypadkowe :(

 

Nie krytykuję Cię za podobieństwo ras:) Pomysł SF też mi się podoba ale jakoś opis fantasy bardziej do mnie przemówił. Szykuje sie fajna gra:) Wyrobisz się z jej tworzeniem?

Pozdrawiam

Napisano

Sam na 10000000% nie ;) ... ale liczę na resztę ekipy ... ja dobrze nie znam się na PHP (znam tylko podstawy) i tu sporo robty ma drugi admin ... ja siedzę we Flashu i będę robił grafikę ... gra będzie robiona w wolnych chwilach ale powstanie jeśli nie zostane osamotniony ;) ... pierwsze beta testy być może ruszą w październiku :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności