Skocz do zawartości

Pytanie : Normal Mapping VT- potrzebny?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Ostatnio sporo osób prosi mnie o pomoc w związku z normal mapami, tworzeniem ich, edycją etc. Zastanawiam się aktualnie, czy taki tutek faktycznie jest bardzo potrzebny? Jeśli tak, chciałbym spróbować zrobić swój pierwszy VT na ten właśnie temat. Napiszcie prosze czy bylibyście zainteresowani i jeśli tak, to co chcielibyście, żeby taki videotutek zawierał? Z góry piszę, że każda opinia się przyda :)

 

Pozdrówki

  • Odpowiedzi 23
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Takich tutków jest już sporo, ale przydałby się jakiś, w którym ktoś pokazuje, jak radzi sobie z małymi seam'ami podmalowując je odpowiednio :) -najlepiej w bodypaint 3d/ zbrushu itp. :P hehe

Napisano

hmm, okey, zatem wezme sie za ten tutek, jak skoncze na pewno dam znak :] generalnie nie chce pokazywac jak rozwiazywac problemy, tylko jak robic, zeby one nie wystapily, moze to dziwne, ale od poczatku swojej przygody z normalami nigdy nie mialem zadnych problemow (pomijajac edycje w maya :]), a poza to nie bedzie nic o ZB bo obiekty do 3mln i tak exportuje do maxa :] chce sie skupic na edycji cage i ew poprawkach w photoshopie, wspomniec o tym jak zmapowac element zeby nie bylo seamow (tak, tak, przewaznie seamy to wina mapowania) etc, coz, trzymajcie kciuki :)

 

pozdrowki

Napisano
a poza to nie bedzie nic o ZB bo obiekty do 3mln i tak exportuje do maxa :] c

 

no u mnie ZB odmawia wspolpracy w czasie exportu do .obj, a model ma 2.5 mln :-\ (p4 3.4 1gb ram) - pewnie za malo pamieci :(

Napisano
hmmm...od czasu jak jest z mapper to nie widze sensu w importowaniu tego do maxa...no ale jesli juz by sie uprzec to warto korzystac z xrefow ;]

 

toz dokladnie tak, zmapper generuje identyczna mape jak max jakosciowo boje sie uzyc slowa "lepsza" bo nikiedy mapki z "dobrego" modelu w maxie wygladaja bajecznie :)

Napisano

dawaj dawaj,

mój tutek w wielu miejscach ma poważne bugi (heh, wieki temu to robiłem, mało się jeszcze wiedziało) a ludzie cały czas się z niego uczą, więc zapotrzebowanie jest.

 

Nawet myślałem czyby nie zrobić tego tuta v.2, ale jak zrobisz porządnie to nie będzie już takiej potrzeby.

 

Najlepiej jakbyś pokazał cały swój pipeline przy robieniu takich modeli jak ten ostatni konik - przynajmniej tak w skrócie - bardzo chciałbym zobaczyć jak to robisz :)

 

pozdrawiam i czekam na tego tuta - na pewno jest na co :)

Napisano

Czy są jakieś postępy w pracy? Z chęcią obejrzałbym ten tutorial żeby porównać/uzupełnić elementy z tutoriala przedmówcy, za który kolejny raz dziękuję :D

Napisano

przepraszam, ze mecze kota z tym tutkiem, ale aktualnie wykanczam modele do niego, chce go zrobic mozliwie dobrze, prace ida do przodu, jak tylko sie pojawi napewno dam znac

 

pozdrowki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności