Gość bercik111 Napisano 30 Wrzesień 2006 Napisano 30 Wrzesień 2006 A właśnie, chciałbym się Was, drodzy graficy zapytać, co jest oprócz 3DS Max'a (lub czegoś innego, jak kto woli) w tym fachu potrzebne. Mam na myśli dodatkowe oprogramowanie, zestawy narzędzi itd. Może przydają się też narzędzia 2D?
tweety Napisano 30 Wrzesień 2006 Napisano 30 Wrzesień 2006 oprócz maxa? na pewno Photoshop i Illustrator. z innych często Dreamweaver, Fireworks - czyli pakiet Macromedii. A podczas pracy to Winamp do sluchania muzyki i Firefox dla przeglądania forum. Do pełnego zadowolenia to używam też Canona 350D + zestaw obiektywów dla textur i referek (program Manual, AV lub TV). każde narzędzie do tworzenia CG się przydaje. mówiąc trójwymiarowa grafika komputerowa nie mam na myśli tylko i wyłacznie maxa czy majki. Wliczam w to Photoshopa czy illustratora do postprodukcji i textur, Zbrusha do detali, Wingsa do modellingu, Afterburna do dymu etc... etc... można by wymieniać i wymieniać... Pozdrawiam
hcpiter Napisano 30 Wrzesień 2006 Napisano 30 Wrzesień 2006 Potrzebny jest komputer :D a na serio to jak masz 3ds`a to mecz narazie podstawy, pozniej do podprodukcji jakis do 2d fotoshop lub corel to zalezy juz od ciebie
weinert Napisano 30 Wrzesień 2006 Napisano 30 Wrzesień 2006 jak robisz porzadna scene w 3d to najmniej w maxie :P
Leleń Napisano 30 Wrzesień 2006 Napisano 30 Wrzesień 2006 jak robisz porzadna scene w 3d to najmniej w maxie :P no dokladnie, bo w maxie robi sie tylko rewelacyjne/photoreal sceny:p a potrzebna to jest dobra myszka - podstawa - bez niej ani rusz..
naeq Napisano 30 Wrzesień 2006 Napisano 30 Wrzesień 2006 różnie to bywa, czasam i jest ci potrzebny zestaw oprogramowania do robienia textór np. Wood Workshop, albo dodatkowy do modelowania, np. Modo. Jest tego dużo, troszke bezsensowne jest pytanie co jest potrzebne... To chyba wiadome że jeżeli chcesz zrobić dobrą sceenę, musisz znać pewne podstawy oraz troszke bardziej zaawansowane techniki... jeżeli znasz jakiś inny graficzny program, np. modo do modelowania to w nim wymogdelujesz dany obiekt i wstawisz go do sceny, jeżeli po renderingyu finało obrazek ci się nie podoba za abrdzo to renderujesz do skutku z nowymi ustawieniami bądź retuszujesz w Photoshopie albo w gimpie czy w czym jeszcze... a jeżeli chodzi o animacje to Adobe Premiere, dio filmów :)) Tak mentnie napsiałem ale mam nadzieje ze da się rozczytać :P śpaiący jestem ... pozdro
Lis Napisano 30 Wrzesień 2006 Napisano 30 Wrzesień 2006 FAlcom -> Z tym Wood Workshop to był Joke rozumiem :) Tak naprawdę to nieważne czego się używa. ważne jest żeby był 1 program do 3d, 1 program do Rastrów, 1 program do Vektorów. Ja używam 3dsmax, PaintShopPro9 i poczciwego Corel Draw'a. Jeszcze nie zdażyło mi się żebym potrzebował czegoś więcej. Hmm. no przyznam się że mam jeszcze zainstalowanego PS ale ze względu na plugin Luxology.
tweety Napisano 30 Wrzesień 2006 Napisano 30 Wrzesień 2006 Lis: WoodWorkshop często się przydaje. zrobić dużą high res texturkę podłogi to dla niego hop siup. potem tylko w Psie dirt + jakieś poprawki coby tiling zamaskować i po pracy. można renderować.
Gość bercik111 Napisano 30 Wrzesień 2006 Napisano 30 Wrzesień 2006 Dzięki za liczne odpowiedzi, na pewno z porad skorzystam, pozdro..
hcpiter Napisano 30 Wrzesień 2006 Napisano 30 Wrzesień 2006 Lis: WoodWorkshop często się przydaje. zrobić dużą high res texturkę podłogi to dla niego hop siup. potem tylko w Psie dirt + jakieś poprawki coby tiling zamaskować i po pracy. można renderować. Do takich rzeczy polecam plugin luxology do PSa imagesynth sam maskuje, nie zamula kompa i wogole prosty w obsłudze no i co jest plusem nie wysypuje sie tak szybko jak modo ;)
naeq Napisano 1 Październik 2006 Napisano 1 Październik 2006 Ale w Wood Workshop bez żadnych materiałów możesz zrobić texturę drewna a w imagesynth... to poprsotu programik do rozpowielania textury i tyle...
piotrek Napisano 1 Październik 2006 Napisano 1 Październik 2006 Jeśli robisz animacje, to przyda się także porządny soft do compositingu - Fusion, Shake czy Nuke, oraz coś do montażu - np. FinalCut lub Adobe Premiere. Jednka, jeśli to są woje początki w grafice, to zajmij się na razie tylko maxem, ewentulanie jeszce Photoshopem.
Ania Napisano 1 Październik 2006 Napisano 1 Październik 2006 piotrek dobrze mówi, na początek lepjej za mało niż za dużo, potem i tak sam się zorientujesz czego ci brak. ja dodatkowo używam wingsa i corel photopainta, no i vray.
streaker Napisano 1 Październik 2006 Napisano 1 Październik 2006 Powtarzam to co wcześniej napisano, ale to dla potwierdzenia faktu :) Soft3d + Soft do graf. rastrowej + Soft do graf. wektorowej + winamp - to absolutna podstawa, do tego dodałbym jakiś porządny render, jeśli masz maxa, albo maye to masz mental raya (ale to kwetia gustu co wybierzesz, a wybór masz spory). Cała reszta zależy od tego czym sie chcesz zajmować, jeśli chcesz robić vizki, to to co wyżej napisałem wystarczy, jeśli chcesz robić modele postaci itp dołożyłbym do tego zbrusha, mudboxa albo sharp constructa, ewentulanie osobny soft do modelingu (modo, silo, wings,...), jeśli animacja to jakiś system do animacji (CAT, Motion Builder, Messiah,...) + soft do compositingu (After Effects, Combustion, Fusion,...). ...:::EDIT:::... No i Opera do przeglądania forum, szukania tekstur i googlowania, help i chęci do roboty
SUPER_OkO Napisano 1 Październik 2006 Napisano 1 Październik 2006 Ja bym polecil jeszcze kartke (czysta biala) olowek lub cos innego co pisze. Duzo checi pracy (jezeli tego brakuje to DO IT!) I cierpliwosci bardzo bardzo duzo a wszczegolnosci na poczatku zabawy. PS. Czlowiek uczy sie cale zycie, a cholera ja nie mam winampa...szybko ide instalowac bo normalnie przez to mi wychodza ciagle same shity.
voyager Napisano 1 Październik 2006 Napisano 1 Październik 2006 Zapomnieliście o kawie i bro... ;) A zamiast Winampa polecam Foobara - o wiele mniej zamula kompa To co wyżej wymieniałem + 3dsmax + Corel PaintShopPro 9 + V-ray + dostęp do neta To wszystko co mi potrzebne do stworzenia obrazka.
Lis Napisano 1 Październik 2006 Napisano 1 Październik 2006 Ale w Wood Workshop bez żadnych materiałów możesz zrobić texturę drewna Pokaż mi toto tę texturę drewna z wood workshop. bo albo ja jestem jakiś upośledzony ale mi nie udało się osiągnąć dobrego efektu. Na necie też nie spotakłem się z dobrą texturką z tego softu. hcpiter3d -> imagesynth rulez :D ale z drewnem sobie nie radzi Trzeba mixować ręcznie :D
naeq Napisano 1 Październik 2006 Napisano 1 Październik 2006 Hmm... Drogi Lisie jak mnie pamięć nie myli to nasz drogi Marcin użył do jednej ze swych FOTOREALISTYCZHNYCH wizek właśnie Wood Workshopa :)) a efekt był kapitalny...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się