Jump to content

vray 1.4 a 1.5RC2


tadzio

Recommended Posts

Gdzies widzialem porownanie tej samej scenki wyrenderowanej w v1.4 i 1.5rc2

z roznymi czasami renderowania. Czy 1.5 faktycznie potrzebuje wiecej czasu i ile???

 

Pytanko moze glupawe ale zastanawialem sie jak to jest z tym nowym vrayem, czy jest bardziej "wymagajacy" bo nie mialem okazji przetestowac, a sam mam 1,47;-).

 

Czy to pytanie jest az tak durne ze nikt mi nie chce odpowiedziec?? ;-)

Link to comment
Share on other sites

Guest George82
vray 1.5 rc3 ktorego uzywam jest najszybszym wydanym vrayem za to jego wersja rc2 pod maxa 7 i 8 jest sporo wolniejsza

Niedawno udalo mi sie dorwac do rc3, ale mam wrazenie, ze jest wolniejszy od poprzednika. Bawilem sie jakies pol godziny, jeszcze do obadania...;]

 

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

heh, przy małych scenach 32 bit powinien dużo szybciej działać, 64bit ma sens tam, gdzie zaczynają się systemy z wiecej niż 4GB pamięci, gdzie żeby zaadresować ją na 32 bitowym systemie, trzeba robić nieciekawe obejścia. 64 bitowe binarki są 2 razy większe od 32 bitowych odpowiedników, a więc i pamięć się szybciej zapełnia jak z takowych kożystamy, więc na małych scenach, gdize nie potrzeba więniej niż 4GB pamięci na dane, nie ma sensu używać 64 bitowego pakietu graficznego czy renderera i się zachwycać zasugerowaną poprawą wydajności.

Link to comment
Share on other sites

znaczy tak...swojego narazie nie mam(kasy stanowczo brak:D ) ale od znajomego zainstalowaliśmy na chwilę aby właśnie porównać... no i po pierwsze startuje z kopytem, nie trzeba tyle czekać. po drugie ma fajne ikonki:D a tak na serio to po prostu szybszy, viewporty udźwigają wiecej, nie ma takich p-rzeskoków. u mnie na dfwóch monitorach, na lewym 3ds 9 na prawym photoshop z wysoką rozdziałką texturą i chodzi bez zacięć. sprzęt to pentium 2.4 Ghz ramu 384 grafika FX 5700

Link to comment
Share on other sites

robiłem test

3ds max 9 i vray 1.5 rc3

vs

3ds max 7 i vray 1.5 rc2

vs

3ds max 7 i vray 1.4.10 czy coś

 

testowałe tylko i wyłącznie obliczenia GI !

najszybciej renderował rc3, potem 1.4 najwolniej szło rc2

moge wrzucić te rendery jak ktoś chce

z tego co pamiętam to rc3 był sporo szybszy od rc2 niż 23% :)

oczywiście wszystko na 32 bita i 1 rdzeniowym athlonie 2000 xp

Link to comment
Share on other sites

osobiście polecam maxa 9 lub 7.5

w 9 jest sporo usprawnień do tego działa najszybciej

za to max 8 jest chyba najwolniejszy w każdym razie u mnie działa on najwolniej a w stosunku do wersji 7.5 nie zauważyłem żadnych ważnych zmian więc 8 nie biore pod uwagę

 

ten sam vray pod max8 w stosunku do maxa 7.5 renderuje umnie 5 do 10 % wolniej

Link to comment
Share on other sites

Testy robiłem na VIZ 2007 SP1 (MAX8):

Rozdziałka 800x600 (GI)

 

LC: 2:42

Irradiance Map: 6:14

Render: 22:22

 

RAZEM: 29:18

 

Potem ten sam plik i te same ustawienia na Vray 1.46.15:

 

LC: 2:33

Irradiance Map: 8:55

Render: 13:35 (!?!)

 

RAZEM: 25:03

 

Potem zrobiłem modyfikację w AA na Vray 1.5:

Podwyższenie noise tresh do 0,01 przyspieszyło render o 1,5 min.

 

Jaki parametr zmienić by nie dostać wiecej szumu niż w wersji 1.46, a zmniejszyć czas renderingu?

 

Porównałem oba obrazki - trochę lepsze AA z wersji 1.5 - jeśli to tylko taka różnica w jakości to wolę starą wersję...

 

Podejrzewam, że to zasługa MAXA 9, że Vray ostro przyspieszył.

Na niższych wersjach maxa lepiej zostac przy Vray 1.46

Link to comment
Share on other sites

problem w tym ze przy tych samych ustawieniach vray 1,5 a 1,4 maja inna jakosc. wiec powodzenia w dalszych testach :)

 

No własnie nie bardzo... nie zmieniałem nic na początku w pliku max - ustawienia vraya przeniósł mi dokładnie.

 

Jakość tiffów jest porównywalna (szum dokładnie taki sam, 1.5 RC3 wypada lepiej w miejscach kontrastowych (lampa, krawędź blatu) ale takie drobiazgi wyciągałem zawsze w PS.

 

Czytałem o sprawie parametrów Adaptive QMC i samplera.

 

Sęk w tym, że standardowo mam takie parametry:

min.=1, max.=4, adaptive amount: 0.85, noise tresh: 0.002, min. samples 16 i global sudivs. 4 (obniżam za to HSph. subdivs. do 35)

 

Każda zmiana parametrów (tak by przyspieszyć render) kończy się strasznym ziarnem. Podwyższenie noise tresh. do 0.01 niewiele daje - czas renderingu tylko lekko się zmniejsza.

Link to comment
Share on other sites

fajne jest to, że wreszicie na rc3 i max9 moge sobie poogladac i uzyc niektorych nowych na to oprogramowanie free stufow, bo siedzialem na maxie7 i 1.48.03 i bylo rewelacyjnie tez, ale no cóż... jestesmy jakby, więźniami autodescu i chaos group, dzieki nam oni nie zdechna z głodu jakby nie patrzec;))) troszke wkurzajace jest to ze np. w 7-emce nie otworzysz pliku z 8-ki....

Link to comment
Share on other sites

Próbuję zrozumieć o co chodzi z optymalizacją Adaptive Sybdivision przy migracji pliku ze starej wersji do 1.5 - ale albo nie rozumiem albo coś nie bardzo się to sprawdza.

Może to ma znaczenie przy wyśrubowanych parametrach? (min. 1, max. 100)

 

Tak jak pisałem wyżej - przy min.1, max4 zmiany noise tresh. nic nie dają.

 

Adaptive amount zmieniłem na 0,95 i rendering dostał kopa ale wyszedł straszny noise!!! Może coś innego podregulować żeby dostać tą samą jakość i krótki czas - tak jak w wersji 1.46?

 

Może ktoś sprawdził dokładniej tą kwestię?

Link to comment
Share on other sites

nie wiem czemu masz jakikolwiek problem :)

vray jest prostszy niż budowa cepa :P

 

 

primary irradiance:

1.)podglądy na very low albo low reszta domyślnie

2.)na gotowo medium albo najwyżej high

"HSph subdivs--> 150" "interp samples --> 25"

 

secondary ja używam light cache może wolny ale zawsze ładnie liczy

tutaj parametry mogą zostać bez zmian jedynie można przy podglądzie obniżyć subdivs na 300 do 400 a na gotowo ustawić 1000 lub trochę więcej

 

do tego włączasz environment

 

chwila zabawy z natężeniem światła wtedy dajesz niskie parametry potem ustawiasz lepsze i render

wydaje mi się że to łatwiejsze od scanline z którym jest więcej zabawy dla dobrego efektu

Link to comment
Share on other sites

a propo szybkosci, zrobilem ostatnio test_scene, ktora zawsze testuje szybkosc zarowno sprzetu i softu i efekt jest piorunujacy - pomijam, ze zalozylem w miedzyczasie nowy dualcore, ale RC3 wydaje sie byc znacznie szybszy od RC2 bez nowego procka (ale wciaz moj "stary" byl jednym z najnowszych, w pracy) - 5:33 minuty do 2:46 minuty na nowym VRayu.

Link to comment
Share on other sites

nie wiem czemu masz jakikolwiek problem :)

vray jest prostszy niż budowa cepa :P

 

 

"HSph subdivs--> 150" "interp samples --> 25"

 

Ogólnie problemu nie mam w ustawieniach :)

Wszystko w miarę kontroluję - tu bardziej chodzi o optymalizację prędkości do jakości, a w przypadku założenia tego postu o uzyskanie takiej samej prędkości renderingu na nowej wersji, co w starej 1.46 (odsyłam do moich wyników)

 

Jeśli chodzi o HSph subdivs = 150 to nigdy tyle nie ustawiłem.

Tak jak pisałem, wolę obniżyć ten parametr do 35, a podwyższyć global multiplier do 4 i min. samples do 16. Wychodzi na to samo.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o HSph subdivs = 150 to nigdy tyle nie ustawiłem.

Tak jak pisałem, wolę obniżyć ten parametr do 35, a podwyższyć global multiplier do 4 i min. samples do 16. Wychodzi na to samo.

 

kurcze no muszę to zobaczyć! :D które min. samples?

 

tutaj parametry mogą zostać bez zmian jedynie można przy podglądzie obniżyć subdivs na 300 do 400 a na gotowo ustawić 1000 lub trochę więcej

 

parametry LC bez zmian? one są ważniejsze od subdivs :D

 

ten cały 1.5 jest słabą szpanerską wersją do lansu. prawdziwy vray zamyka się pomiędzy 1.47.15 a 1.49.xx -.-

Link to comment
Share on other sites

kurcze no muszę to zobaczyć! :D które min. samples?

 

ten cały 1.5 jest słabą szpanerską wersją do lansu. prawdziwy vray zamyka się pomiędzy 1.47.15 a 1.49.xx -.-

 

Anouk: Chodzi o min. samples w zakładce "QMC sampler" - 16 jest już ok.

Jeśli chodzi o global subdivs. to zwiększenie 4-krotne (jak rozumiem) 4-krotnie zwiększa wszystkie subdivs. w scenie (także świateł) w związku z tym trzeba w IR map zmniejszyć Hsph. do ok. 35 (poniżej już się pojawiają "chmurki") ale wszystko zależy od świateł i rozdziałki.

 

Więc to nie jest takie proste "jak budowa cepa" :)

 

Jeśli chodzi o wersje V-raya to chętnie bym wskoczył na 1.47 albo 1.49 ale VIZ 2007 nie działa poprawnie z tymi wersjami. 1.46 to ostatnia stabilna na VIZie - potem to dopiero 1.5 :(

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy