Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Gdzies widzialem porownanie tej samej scenki wyrenderowanej w v1.4 i 1.5rc2

z roznymi czasami renderowania. Czy 1.5 faktycznie potrzebuje wiecej czasu i ile???

 

Pytanko moze glupawe ale zastanawialem sie jak to jest z tym nowym vrayem, czy jest bardziej "wymagajacy" bo nie mialem okazji przetestowac, a sam mam 1,47;-).

 

Czy to pytanie jest az tak durne ze nikt mi nie chce odpowiedziec?? ;-)

  • Odpowiedzi 39
  • Wyświetleń 3,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

sciągnij sobie demko najnowszego vraya i bedziesz wiedział co jest grane, jednak nie wiem czy 1.5 jest az tak czasochłonny, wystarczy go dobrze ustawic

oczywiscie jesze zalezy jakiego masz vraya 1.4 bo starsze i nowsze są :p

Napisano
  • Autor

Kumam. Chodzilo mi o ten srubokret tu w dziale vray w testach.

Czas v1.49 jest 6,46 a v1.5 7,9. I stad moje pytanie...

Napisano

e tam porownanie jakiejs jednej sceny pokazanej na forum nie musi oznaczac ze jest wolniej, co prawda wiadomo ze moze byc troszke wolniej ale nie tak bardzo.

Sprawdz sam i sie przekonasz jak jest :)

Napisano

vray 1.5 rc3 ktorego uzywam jest najszybszym wydanym vrayem za to jego wersja rc2 pod maxa 7 i 8 jest sporo wolniejsza

Napisano
  • Autor

No wlasnie ja mam maxa7 i teraz v1.5rc2... i dlatego pytalem...

No trudno.

Pozdrawiam.

Napisano
  DonKichot napisał:
vray 1.5 rc3 ktorego uzywam jest najszybszym wydanym vrayem za to jego wersja rc2 pod maxa 7 i 8 jest sporo wolniejsza

Niedawno udalo mi sie dorwac do rc3, ale mam wrazenie, ze jest wolniejszy od poprzednika. Bawilem sie jakies pol godziny, jeszcze do obadania...;]

 

Pozdrawiam!

Napisano

RA: Na maxie 9, ale na 32 bitowym systemie... Pewnie rozwija skrzydla na 64... :(

Napisano

Nom, według moich testów, RC3 na 64bitach renderuje około 23% szybciej w stosunku do RC2 na maxie8.

Napisano

heh, przy małych scenach 32 bit powinien dużo szybciej działać, 64bit ma sens tam, gdzie zaczynają się systemy z wiecej niż 4GB pamięci, gdzie żeby zaadresować ją na 32 bitowym systemie, trzeba robić nieciekawe obejścia. 64 bitowe binarki są 2 razy większe od 32 bitowych odpowiedników, a więc i pamięć się szybciej zapełnia jak z takowych kożystamy, więc na małych scenach, gdize nie potrzeba więniej niż 4GB pamięci na dane, nie ma sensu używać 64 bitowego pakietu graficznego czy renderera i się zachwycać zasugerowaną poprawą wydajności.

Napisano

Rozumie że do naprawde prostych scenek niezastąpiony byłby ZX81 ;).

Napisano

masater: moze i teoretycznie masz racje, tylko, ze zwykle male sceny renderuja sie na tyle szybko, ze to ewentualne zwolnienie nie ma wiekszego znaczenia, a w wypadku duzych scen to przyspieszenie jest bardzo istotne.

Napisano

Ja tam to ujmę tak: Nie Rendery są wolne tylko naprzykłąd ja nie umiem ustawić idealnie ustawień rendera:] się nauczymy będzie szybciej:D

 

a max 9-tka wogóle jest szybszy.... mniej siedzi na systemie. moge nawet od biedy photoshopa mieć też włączonego na moich 384 tamu:D

Napisano

znaczy tak...swojego narazie nie mam(kasy stanowczo brak:D ) ale od znajomego zainstalowaliśmy na chwilę aby właśnie porównać... no i po pierwsze startuje z kopytem, nie trzeba tyle czekać. po drugie ma fajne ikonki:D a tak na serio to po prostu szybszy, viewporty udźwigają wiecej, nie ma takich p-rzeskoków. u mnie na dfwóch monitorach, na lewym 3ds 9 na prawym photoshop z wysoką rozdziałką texturą i chodzi bez zacięć. sprzęt to pentium 2.4 Ghz ramu 384 grafika FX 5700

Napisano
  • Autor

rozumiem. ale raczej na moim 1,5 Ghz i 512 ram GeForce4-128

to chyba tak slicznie nie bedzie. lepiej od siudemki to chyba nie podziala(?).

Napisano

robiłem test

3ds max 9 i vray 1.5 rc3

vs

3ds max 7 i vray 1.5 rc2

vs

3ds max 7 i vray 1.4.10 czy coś

 

testowałe tylko i wyłącznie obliczenia GI !

najszybciej renderował rc3, potem 1.4 najwolniej szło rc2

moge wrzucić te rendery jak ktoś chce

z tego co pamiętam to rc3 był sporo szybszy od rc2 niż 23% :)

oczywiście wszystko na 32 bita i 1 rdzeniowym athlonie 2000 xp

Napisano

Ja tam powiem że 3ds 9 to mi się wydaje że po prostu to samo co 7/8 tyle że nowy mental, nowe ikonki, nowy boolean i fajnei zoptymalizowany wieć szybszy dlatego;)

Napisano

czasy:

3ds 9 vray 1.5 rc3 --> 20 minut

3ds 7.5 vray 1.5 rc2 -->30 minut

3ds 7.5 vray 1.46.10-->22 minuty

3ds 7.5 vray 1.47.03-->34 minuty

 

 

 

32 bity i to tylko czyste GI

dziurka w boxie i swiatlo na zewnatrz kamera i kilka obiektow w srodku

Napisano

osobiście polecam maxa 9 lub 7.5

w 9 jest sporo usprawnień do tego działa najszybciej

za to max 8 jest chyba najwolniejszy w każdym razie u mnie działa on najwolniej a w stosunku do wersji 7.5 nie zauważyłem żadnych ważnych zmian więc 8 nie biore pod uwagę

 

ten sam vray pod max8 w stosunku do maxa 7.5 renderuje umnie 5 do 10 % wolniej

Napisano

Testy robiłem na VIZ 2007 SP1 (MAX8):

Rozdziałka 800x600 (GI)

 

LC: 2:42

Irradiance Map: 6:14

Render: 22:22

 

RAZEM: 29:18

 

Potem ten sam plik i te same ustawienia na Vray 1.46.15:

 

LC: 2:33

Irradiance Map: 8:55

Render: 13:35 (!?!)

 

RAZEM: 25:03

 

Potem zrobiłem modyfikację w AA na Vray 1.5:

Podwyższenie noise tresh do 0,01 przyspieszyło render o 1,5 min.

 

Jaki parametr zmienić by nie dostać wiecej szumu niż w wersji 1.46, a zmniejszyć czas renderingu?

 

Porównałem oba obrazki - trochę lepsze AA z wersji 1.5 - jeśli to tylko taka różnica w jakości to wolę starą wersję...

 

Podejrzewam, że to zasługa MAXA 9, że Vray ostro przyspieszył.

Na niższych wersjach maxa lepiej zostac przy Vray 1.46

Napisano
  Bobby_digital napisał:
problem w tym ze przy tych samych ustawieniach vray 1,5 a 1,4 maja inna jakosc. wiec powodzenia w dalszych testach :)

 

No własnie nie bardzo... nie zmieniałem nic na początku w pliku max - ustawienia vraya przeniósł mi dokładnie.

 

Jakość tiffów jest porównywalna (szum dokładnie taki sam, 1.5 RC3 wypada lepiej w miejscach kontrastowych (lampa, krawędź blatu) ale takie drobiazgi wyciągałem zawsze w PS.

 

Czytałem o sprawie parametrów Adaptive QMC i samplera.

 

Sęk w tym, że standardowo mam takie parametry:

min.=1, max.=4, adaptive amount: 0.85, noise tresh: 0.002, min. samples 16 i global sudivs. 4 (obniżam za to HSph. subdivs. do 35)

 

Każda zmiana parametrów (tak by przyspieszyć render) kończy się strasznym ziarnem. Podwyższenie noise tresh. do 0.01 niewiele daje - czas renderingu tylko lekko się zmniejsza.

Napisano

fajne jest to, że wreszicie na rc3 i max9 moge sobie poogladac i uzyc niektorych nowych na to oprogramowanie free stufow, bo siedzialem na maxie7 i 1.48.03 i bylo rewelacyjnie tez, ale no cóż... jestesmy jakby, więźniami autodescu i chaos group, dzieki nam oni nie zdechna z głodu jakby nie patrzec;))) troszke wkurzajace jest to ze np. w 7-emce nie otworzysz pliku z 8-ki....

Napisano

Próbuję zrozumieć o co chodzi z optymalizacją Adaptive Sybdivision przy migracji pliku ze starej wersji do 1.5 - ale albo nie rozumiem albo coś nie bardzo się to sprawdza.

Może to ma znaczenie przy wyśrubowanych parametrach? (min. 1, max. 100)

 

Tak jak pisałem wyżej - przy min.1, max4 zmiany noise tresh. nic nie dają.

 

Adaptive amount zmieniłem na 0,95 i rendering dostał kopa ale wyszedł straszny noise!!! Może coś innego podregulować żeby dostać tą samą jakość i krótki czas - tak jak w wersji 1.46?

 

Może ktoś sprawdził dokładniej tą kwestię?

Napisano

nie wiem czemu masz jakikolwiek problem :)

vray jest prostszy niż budowa cepa :P

 

 

primary irradiance:

1.)podglądy na very low albo low reszta domyślnie

2.)na gotowo medium albo najwyżej high

"HSph subdivs--> 150" "interp samples --> 25"

 

secondary ja używam light cache może wolny ale zawsze ładnie liczy

tutaj parametry mogą zostać bez zmian jedynie można przy podglądzie obniżyć subdivs na 300 do 400 a na gotowo ustawić 1000 lub trochę więcej

 

do tego włączasz environment

 

chwila zabawy z natężeniem światła wtedy dajesz niskie parametry potem ustawiasz lepsze i render

wydaje mi się że to łatwiejsze od scanline z którym jest więcej zabawy dla dobrego efektu

Napisano

a propo szybkosci, zrobilem ostatnio test_scene, ktora zawsze testuje szybkosc zarowno sprzetu i softu i efekt jest piorunujacy - pomijam, ze zalozylem w miedzyczasie nowy dualcore, ale RC3 wydaje sie byc znacznie szybszy od RC2 bez nowego procka (ale wciaz moj "stary" byl jednym z najnowszych, w pracy) - 5:33 minuty do 2:46 minuty na nowym VRayu.

Napisano
  DonKichot napisał:
nie wiem czemu masz jakikolwiek problem :)

vray jest prostszy niż budowa cepa :P

 

 

"HSph subdivs--> 150" "interp samples --> 25"

 

Ogólnie problemu nie mam w ustawieniach :)

Wszystko w miarę kontroluję - tu bardziej chodzi o optymalizację prędkości do jakości, a w przypadku założenia tego postu o uzyskanie takiej samej prędkości renderingu na nowej wersji, co w starej 1.46 (odsyłam do moich wyników)

 

Jeśli chodzi o HSph subdivs = 150 to nigdy tyle nie ustawiłem.

Tak jak pisałem, wolę obniżyć ten parametr do 35, a podwyższyć global multiplier do 4 i min. samples do 16. Wychodzi na to samo.

Napisano
  DonKichot napisał:

vray jest prostszy niż budowa cepa :P

jestes tego pewien, ze jest taki prosty ? ;>

Napisano

JA tylko powiem że jak teraz patrze sobie po dostaniu w łapki 3ds 9 i rajusia ELCIE 3 to siybciej mi kfadlacik śmiga lysiujać pśy lendelingu

 

tzn że szybciej jest;]

Napisano
  DonKichot napisał:

secondary ja używam light cache może wolny ale zawsze ładnie liczy

tutaj parametry mogą zostać bez zmian jedynie można przy podglądzie obniżyć subdivs na 300 do 400 a na gotowo ustawić 1000 lub trochę więcej

 

LC wolne ? ciekawe teorie tutaj wypisujecie

Napisano

light cache jest najlepszym rozwiązaniem i wcale nie jest wolny

Napisano
  sob napisał:
Jeśli chodzi o HSph subdivs = 150 to nigdy tyle nie ustawiłem.

Tak jak pisałem, wolę obniżyć ten parametr do 35, a podwyższyć global multiplier do 4 i min. samples do 16. Wychodzi na to samo.

 

kurcze no muszę to zobaczyć! :D które min. samples?

 

  DonKichot napisał:
tutaj parametry mogą zostać bez zmian jedynie można przy podglądzie obniżyć subdivs na 300 do 400 a na gotowo ustawić 1000 lub trochę więcej

 

parametry LC bez zmian? one są ważniejsze od subdivs :D

 

ten cały 1.5 jest słabą szpanerską wersją do lansu. prawdziwy vray zamyka się pomiędzy 1.47.15 a 1.49.xx -.-

Napisano
  anouk napisał:
kurcze no muszę to zobaczyć! :D które min. samples?

 

ten cały 1.5 jest słabą szpanerską wersją do lansu. prawdziwy vray zamyka się pomiędzy 1.47.15 a 1.49.xx -.-

 

Anouk: Chodzi o min. samples w zakładce "QMC sampler" - 16 jest już ok.

Jeśli chodzi o global subdivs. to zwiększenie 4-krotne (jak rozumiem) 4-krotnie zwiększa wszystkie subdivs. w scenie (także świateł) w związku z tym trzeba w IR map zmniejszyć Hsph. do ok. 35 (poniżej już się pojawiają "chmurki") ale wszystko zależy od świateł i rozdziałki.

 

Więc to nie jest takie proste "jak budowa cepa" :)

 

Jeśli chodzi o wersje V-raya to chętnie bym wskoczył na 1.47 albo 1.49 ale VIZ 2007 nie działa poprawnie z tymi wersjami. 1.46 to ostatnia stabilna na VIZie - potem to dopiero 1.5 :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności