tadzio Napisano 3 Listopad 2006 Napisano 3 Listopad 2006 Gdzies widzialem porownanie tej samej scenki wyrenderowanej w v1.4 i 1.5rc2 z roznymi czasami renderowania. Czy 1.5 faktycznie potrzebuje wiecej czasu i ile??? Pytanko moze glupawe ale zastanawialem sie jak to jest z tym nowym vrayem, czy jest bardziej "wymagajacy" bo nie mialem okazji przetestowac, a sam mam 1,47;-). Czy to pytanie jest az tak durne ze nikt mi nie chce odpowiedziec?? ;-)
hcpiter Napisano 4 Listopad 2006 Napisano 4 Listopad 2006 sciągnij sobie demko najnowszego vraya i bedziesz wiedział co jest grane, jednak nie wiem czy 1.5 jest az tak czasochłonny, wystarczy go dobrze ustawic oczywiscie jesze zalezy jakiego masz vraya 1.4 bo starsze i nowsze są :p
tadzio Napisano 4 Listopad 2006 Autor Napisano 4 Listopad 2006 Kumam. Chodzilo mi o ten srubokret tu w dziale vray w testach. Czas v1.49 jest 6,46 a v1.5 7,9. I stad moje pytanie...
hcpiter Napisano 4 Listopad 2006 Napisano 4 Listopad 2006 e tam porownanie jakiejs jednej sceny pokazanej na forum nie musi oznaczac ze jest wolniej, co prawda wiadomo ze moze byc troszke wolniej ale nie tak bardzo. Sprawdz sam i sie przekonasz jak jest :)
DonKichot Napisano 5 Listopad 2006 Napisano 5 Listopad 2006 vray 1.5 rc3 ktorego uzywam jest najszybszym wydanym vrayem za to jego wersja rc2 pod maxa 7 i 8 jest sporo wolniejsza
tadzio Napisano 5 Listopad 2006 Autor Napisano 5 Listopad 2006 No wlasnie ja mam maxa7 i teraz v1.5rc2... i dlatego pytalem... No trudno. Pozdrawiam.
Gość George82 Napisano 5 Listopad 2006 Napisano 5 Listopad 2006 vray 1.5 rc3 ktorego uzywam jest najszybszym wydanym vrayem za to jego wersja rc2 pod maxa 7 i 8 jest sporo wolniejsza Niedawno udalo mi sie dorwac do rc3, ale mam wrazenie, ze jest wolniejszy od poprzednika. Bawilem sie jakies pol godziny, jeszcze do obadania...;] Pozdrawiam!
Gość George82 Napisano 5 Listopad 2006 Napisano 5 Listopad 2006 RA: Na maxie 9, ale na 32 bitowym systemie... Pewnie rozwija skrzydla na 64... :(
RA Napisano 5 Listopad 2006 Napisano 5 Listopad 2006 Nom, według moich testów, RC3 na 64bitach renderuje około 23% szybciej w stosunku do RC2 na maxie8.
masater Napisano 6 Listopad 2006 Napisano 6 Listopad 2006 heh, przy małych scenach 32 bit powinien dużo szybciej działać, 64bit ma sens tam, gdzie zaczynają się systemy z wiecej niż 4GB pamięci, gdzie żeby zaadresować ją na 32 bitowym systemie, trzeba robić nieciekawe obejścia. 64 bitowe binarki są 2 razy większe od 32 bitowych odpowiedników, a więc i pamięć się szybciej zapełnia jak z takowych kożystamy, więc na małych scenach, gdize nie potrzeba więniej niż 4GB pamięci na dane, nie ma sensu używać 64 bitowego pakietu graficznego czy renderera i się zachwycać zasugerowaną poprawą wydajności.
Hynol Napisano 6 Listopad 2006 Napisano 6 Listopad 2006 Rozumie że do naprawde prostych scenek niezastąpiony byłby ZX81 ;).
Chalek Napisano 6 Listopad 2006 Napisano 6 Listopad 2006 masater: moze i teoretycznie masz racje, tylko, ze zwykle male sceny renderuja sie na tyle szybko, ze to ewentualne zwolnienie nie ma wiekszego znaczenia, a w wypadku duzych scen to przyspieszenie jest bardzo istotne.
Orangegraphics Napisano 6 Listopad 2006 Napisano 6 Listopad 2006 Ja tam to ujmę tak: Nie Rendery są wolne tylko naprzykłąd ja nie umiem ustawić idealnie ustawień rendera:] się nauczymy będzie szybciej:D a max 9-tka wogóle jest szybszy.... mniej siedzi na systemie. moge nawet od biedy photoshopa mieć też włączonego na moich 384 tamu:D
tadzio Napisano 6 Listopad 2006 Autor Napisano 6 Listopad 2006 Max 9 szybki jest powiadasz? Rozwin mysl. Ja mam 7.
Orangegraphics Napisano 6 Listopad 2006 Napisano 6 Listopad 2006 znaczy tak...swojego narazie nie mam(kasy stanowczo brak:D ) ale od znajomego zainstalowaliśmy na chwilę aby właśnie porównać... no i po pierwsze startuje z kopytem, nie trzeba tyle czekać. po drugie ma fajne ikonki:D a tak na serio to po prostu szybszy, viewporty udźwigają wiecej, nie ma takich p-rzeskoków. u mnie na dfwóch monitorach, na lewym 3ds 9 na prawym photoshop z wysoką rozdziałką texturą i chodzi bez zacięć. sprzęt to pentium 2.4 Ghz ramu 384 grafika FX 5700
tadzio Napisano 6 Listopad 2006 Autor Napisano 6 Listopad 2006 rozumiem. ale raczej na moim 1,5 Ghz i 512 ram GeForce4-128 to chyba tak slicznie nie bedzie. lepiej od siudemki to chyba nie podziala(?).
DonKichot Napisano 7 Listopad 2006 Napisano 7 Listopad 2006 robiłem test 3ds max 9 i vray 1.5 rc3 vs 3ds max 7 i vray 1.5 rc2 vs 3ds max 7 i vray 1.4.10 czy coś testowałe tylko i wyłącznie obliczenia GI ! najszybciej renderował rc3, potem 1.4 najwolniej szło rc2 moge wrzucić te rendery jak ktoś chce z tego co pamiętam to rc3 był sporo szybszy od rc2 niż 23% :) oczywiście wszystko na 32 bita i 1 rdzeniowym athlonie 2000 xp
Orangegraphics Napisano 7 Listopad 2006 Napisano 7 Listopad 2006 Ja tam powiem że 3ds 9 to mi się wydaje że po prostu to samo co 7/8 tyle że nowy mental, nowe ikonki, nowy boolean i fajnei zoptymalizowany wieć szybszy dlatego;)
DonKichot Napisano 7 Listopad 2006 Napisano 7 Listopad 2006 czasy: 3ds 9 vray 1.5 rc3 --> 20 minut 3ds 7.5 vray 1.5 rc2 -->30 minut 3ds 7.5 vray 1.46.10-->22 minuty 3ds 7.5 vray 1.47.03-->34 minuty 32 bity i to tylko czyste GI dziurka w boxie i swiatlo na zewnatrz kamera i kilka obiektow w srodku
DonKichot Napisano 8 Listopad 2006 Napisano 8 Listopad 2006 osobiście polecam maxa 9 lub 7.5 w 9 jest sporo usprawnień do tego działa najszybciej za to max 8 jest chyba najwolniejszy w każdym razie u mnie działa on najwolniej a w stosunku do wersji 7.5 nie zauważyłem żadnych ważnych zmian więc 8 nie biore pod uwagę ten sam vray pod max8 w stosunku do maxa 7.5 renderuje umnie 5 do 10 % wolniej
sob Napisano 8 Listopad 2006 Napisano 8 Listopad 2006 Testy robiłem na VIZ 2007 SP1 (MAX8): Rozdziałka 800x600 (GI) LC: 2:42 Irradiance Map: 6:14 Render: 22:22 RAZEM: 29:18 Potem ten sam plik i te same ustawienia na Vray 1.46.15: LC: 2:33 Irradiance Map: 8:55 Render: 13:35 (!?!) RAZEM: 25:03 Potem zrobiłem modyfikację w AA na Vray 1.5: Podwyższenie noise tresh do 0,01 przyspieszyło render o 1,5 min. Jaki parametr zmienić by nie dostać wiecej szumu niż w wersji 1.46, a zmniejszyć czas renderingu? Porównałem oba obrazki - trochę lepsze AA z wersji 1.5 - jeśli to tylko taka różnica w jakości to wolę starą wersję... Podejrzewam, że to zasługa MAXA 9, że Vray ostro przyspieszył. Na niższych wersjach maxa lepiej zostac przy Vray 1.46
Bobby_digital Napisano 8 Listopad 2006 Napisano 8 Listopad 2006 problem w tym ze przy tych samych ustawieniach vray 1,5 a 1,4 maja inna jakosc. wiec powodzenia w dalszych testach :)
sob Napisano 8 Listopad 2006 Napisano 8 Listopad 2006 problem w tym ze przy tych samych ustawieniach vray 1,5 a 1,4 maja inna jakosc. wiec powodzenia w dalszych testach :) No własnie nie bardzo... nie zmieniałem nic na początku w pliku max - ustawienia vraya przeniósł mi dokładnie. Jakość tiffów jest porównywalna (szum dokładnie taki sam, 1.5 RC3 wypada lepiej w miejscach kontrastowych (lampa, krawędź blatu) ale takie drobiazgi wyciągałem zawsze w PS. Czytałem o sprawie parametrów Adaptive QMC i samplera. Sęk w tym, że standardowo mam takie parametry: min.=1, max.=4, adaptive amount: 0.85, noise tresh: 0.002, min. samples 16 i global sudivs. 4 (obniżam za to HSph. subdivs. do 35) Każda zmiana parametrów (tak by przyspieszyć render) kończy się strasznym ziarnem. Podwyższenie noise tresh. do 0.01 niewiele daje - czas renderingu tylko lekko się zmniejsza.
sasquatch Napisano 8 Listopad 2006 Napisano 8 Listopad 2006 fajne jest to, że wreszicie na rc3 i max9 moge sobie poogladac i uzyc niektorych nowych na to oprogramowanie free stufow, bo siedzialem na maxie7 i 1.48.03 i bylo rewelacyjnie tez, ale no cóż... jestesmy jakby, więźniami autodescu i chaos group, dzieki nam oni nie zdechna z głodu jakby nie patrzec;))) troszke wkurzajace jest to ze np. w 7-emce nie otworzysz pliku z 8-ki....
sob Napisano 9 Listopad 2006 Napisano 9 Listopad 2006 Próbuję zrozumieć o co chodzi z optymalizacją Adaptive Sybdivision przy migracji pliku ze starej wersji do 1.5 - ale albo nie rozumiem albo coś nie bardzo się to sprawdza. Może to ma znaczenie przy wyśrubowanych parametrach? (min. 1, max. 100) Tak jak pisałem wyżej - przy min.1, max4 zmiany noise tresh. nic nie dają. Adaptive amount zmieniłem na 0,95 i rendering dostał kopa ale wyszedł straszny noise!!! Może coś innego podregulować żeby dostać tą samą jakość i krótki czas - tak jak w wersji 1.46? Może ktoś sprawdził dokładniej tą kwestię?
DonKichot Napisano 9 Listopad 2006 Napisano 9 Listopad 2006 nie wiem czemu masz jakikolwiek problem :) vray jest prostszy niż budowa cepa :P primary irradiance: 1.)podglądy na very low albo low reszta domyślnie 2.)na gotowo medium albo najwyżej high "HSph subdivs--> 150" "interp samples --> 25" secondary ja używam light cache może wolny ale zawsze ładnie liczy tutaj parametry mogą zostać bez zmian jedynie można przy podglądzie obniżyć subdivs na 300 do 400 a na gotowo ustawić 1000 lub trochę więcej do tego włączasz environment chwila zabawy z natężeniem światła wtedy dajesz niskie parametry potem ustawiasz lepsze i render wydaje mi się że to łatwiejsze od scanline z którym jest więcej zabawy dla dobrego efektu
VoNd Napisano 9 Listopad 2006 Napisano 9 Listopad 2006 a propo szybkosci, zrobilem ostatnio test_scene, ktora zawsze testuje szybkosc zarowno sprzetu i softu i efekt jest piorunujacy - pomijam, ze zalozylem w miedzyczasie nowy dualcore, ale RC3 wydaje sie byc znacznie szybszy od RC2 bez nowego procka (ale wciaz moj "stary" byl jednym z najnowszych, w pracy) - 5:33 minuty do 2:46 minuty na nowym VRayu.
sob Napisano 9 Listopad 2006 Napisano 9 Listopad 2006 nie wiem czemu masz jakikolwiek problem :) vray jest prostszy niż budowa cepa :P "HSph subdivs--> 150" "interp samples --> 25" Ogólnie problemu nie mam w ustawieniach :) Wszystko w miarę kontroluję - tu bardziej chodzi o optymalizację prędkości do jakości, a w przypadku założenia tego postu o uzyskanie takiej samej prędkości renderingu na nowej wersji, co w starej 1.46 (odsyłam do moich wyników) Jeśli chodzi o HSph subdivs = 150 to nigdy tyle nie ustawiłem. Tak jak pisałem, wolę obniżyć ten parametr do 35, a podwyższyć global multiplier do 4 i min. samples do 16. Wychodzi na to samo.
JunioR Napisano 9 Listopad 2006 Napisano 9 Listopad 2006 vray jest prostszy niż budowa cepa :P jestes tego pewien, ze jest taki prosty ? ;>
Orangegraphics Napisano 10 Listopad 2006 Napisano 10 Listopad 2006 JA tylko powiem że jak teraz patrze sobie po dostaniu w łapki 3ds 9 i rajusia ELCIE 3 to siybciej mi kfadlacik śmiga lysiujać pśy lendelingu tzn że szybciej jest;]
Bobby_digital Napisano 10 Listopad 2006 Napisano 10 Listopad 2006 secondary ja używam light cache może wolny ale zawsze ładnie liczy tutaj parametry mogą zostać bez zmian jedynie można przy podglądzie obniżyć subdivs na 300 do 400 a na gotowo ustawić 1000 lub trochę więcej LC wolne ? ciekawe teorie tutaj wypisujecie
sob Napisano 10 Listopad 2006 Napisano 10 Listopad 2006 light cache jest najlepszym rozwiązaniem i wcale nie jest wolny
polka dot Napisano 10 Listopad 2006 Napisano 10 Listopad 2006 Jeśli chodzi o HSph subdivs = 150 to nigdy tyle nie ustawiłem. Tak jak pisałem, wolę obniżyć ten parametr do 35, a podwyższyć global multiplier do 4 i min. samples do 16. Wychodzi na to samo. kurcze no muszę to zobaczyć! :D które min. samples? tutaj parametry mogą zostać bez zmian jedynie można przy podglądzie obniżyć subdivs na 300 do 400 a na gotowo ustawić 1000 lub trochę więcej parametry LC bez zmian? one są ważniejsze od subdivs :D ten cały 1.5 jest słabą szpanerską wersją do lansu. prawdziwy vray zamyka się pomiędzy 1.47.15 a 1.49.xx -.-
sob Napisano 10 Listopad 2006 Napisano 10 Listopad 2006 kurcze no muszę to zobaczyć! :D które min. samples? ten cały 1.5 jest słabą szpanerską wersją do lansu. prawdziwy vray zamyka się pomiędzy 1.47.15 a 1.49.xx -.- Anouk: Chodzi o min. samples w zakładce "QMC sampler" - 16 jest już ok. Jeśli chodzi o global subdivs. to zwiększenie 4-krotne (jak rozumiem) 4-krotnie zwiększa wszystkie subdivs. w scenie (także świateł) w związku z tym trzeba w IR map zmniejszyć Hsph. do ok. 35 (poniżej już się pojawiają "chmurki") ale wszystko zależy od świateł i rozdziałki. Więc to nie jest takie proste "jak budowa cepa" :) Jeśli chodzi o wersje V-raya to chętnie bym wskoczył na 1.47 albo 1.49 ale VIZ 2007 nie działa poprawnie z tymi wersjami. 1.46 to ostatnia stabilna na VIZie - potem to dopiero 1.5 :(
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się