Skocz do zawartości

vray 1.4 a 1.5RC2


tadzio

Rekomendowane odpowiedzi

Gdzies widzialem porownanie tej samej scenki wyrenderowanej w v1.4 i 1.5rc2

z roznymi czasami renderowania. Czy 1.5 faktycznie potrzebuje wiecej czasu i ile???

 

Pytanko moze glupawe ale zastanawialem sie jak to jest z tym nowym vrayem, czy jest bardziej "wymagajacy" bo nie mialem okazji przetestowac, a sam mam 1,47;-).

 

Czy to pytanie jest az tak durne ze nikt mi nie chce odpowiedziec?? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 39
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość George82
vray 1.5 rc3 ktorego uzywam jest najszybszym wydanym vrayem za to jego wersja rc2 pod maxa 7 i 8 jest sporo wolniejsza

Niedawno udalo mi sie dorwac do rc3, ale mam wrazenie, ze jest wolniejszy od poprzednika. Bawilem sie jakies pol godziny, jeszcze do obadania...;]

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, przy małych scenach 32 bit powinien dużo szybciej działać, 64bit ma sens tam, gdzie zaczynają się systemy z wiecej niż 4GB pamięci, gdzie żeby zaadresować ją na 32 bitowym systemie, trzeba robić nieciekawe obejścia. 64 bitowe binarki są 2 razy większe od 32 bitowych odpowiedników, a więc i pamięć się szybciej zapełnia jak z takowych kożystamy, więc na małych scenach, gdize nie potrzeba więniej niż 4GB pamięci na dane, nie ma sensu używać 64 bitowego pakietu graficznego czy renderera i się zachwycać zasugerowaną poprawą wydajności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy tak...swojego narazie nie mam(kasy stanowczo brak:D ) ale od znajomego zainstalowaliśmy na chwilę aby właśnie porównać... no i po pierwsze startuje z kopytem, nie trzeba tyle czekać. po drugie ma fajne ikonki:D a tak na serio to po prostu szybszy, viewporty udźwigają wiecej, nie ma takich p-rzeskoków. u mnie na dfwóch monitorach, na lewym 3ds 9 na prawym photoshop z wysoką rozdziałką texturą i chodzi bez zacięć. sprzęt to pentium 2.4 Ghz ramu 384 grafika FX 5700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłem test

3ds max 9 i vray 1.5 rc3

vs

3ds max 7 i vray 1.5 rc2

vs

3ds max 7 i vray 1.4.10 czy coś

 

testowałe tylko i wyłącznie obliczenia GI !

najszybciej renderował rc3, potem 1.4 najwolniej szło rc2

moge wrzucić te rendery jak ktoś chce

z tego co pamiętam to rc3 był sporo szybszy od rc2 niż 23% :)

oczywiście wszystko na 32 bita i 1 rdzeniowym athlonie 2000 xp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasy:

3ds 9 vray 1.5 rc3 --> 20 minut

3ds 7.5 vray 1.5 rc2 -->30 minut

3ds 7.5 vray 1.46.10-->22 minuty

3ds 7.5 vray 1.47.03-->34 minuty

 

 

 

32 bity i to tylko czyste GI

dziurka w boxie i swiatlo na zewnatrz kamera i kilka obiektow w srodku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiście polecam maxa 9 lub 7.5

w 9 jest sporo usprawnień do tego działa najszybciej

za to max 8 jest chyba najwolniejszy w każdym razie u mnie działa on najwolniej a w stosunku do wersji 7.5 nie zauważyłem żadnych ważnych zmian więc 8 nie biore pod uwagę

 

ten sam vray pod max8 w stosunku do maxa 7.5 renderuje umnie 5 do 10 % wolniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testy robiłem na VIZ 2007 SP1 (MAX8):

Rozdziałka 800x600 (GI)

 

LC: 2:42

Irradiance Map: 6:14

Render: 22:22

 

RAZEM: 29:18

 

Potem ten sam plik i te same ustawienia na Vray 1.46.15:

 

LC: 2:33

Irradiance Map: 8:55

Render: 13:35 (!?!)

 

RAZEM: 25:03

 

Potem zrobiłem modyfikację w AA na Vray 1.5:

Podwyższenie noise tresh do 0,01 przyspieszyło render o 1,5 min.

 

Jaki parametr zmienić by nie dostać wiecej szumu niż w wersji 1.46, a zmniejszyć czas renderingu?

 

Porównałem oba obrazki - trochę lepsze AA z wersji 1.5 - jeśli to tylko taka różnica w jakości to wolę starą wersję...

 

Podejrzewam, że to zasługa MAXA 9, że Vray ostro przyspieszył.

Na niższych wersjach maxa lepiej zostac przy Vray 1.46

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem w tym ze przy tych samych ustawieniach vray 1,5 a 1,4 maja inna jakosc. wiec powodzenia w dalszych testach :)

 

No własnie nie bardzo... nie zmieniałem nic na początku w pliku max - ustawienia vraya przeniósł mi dokładnie.

 

Jakość tiffów jest porównywalna (szum dokładnie taki sam, 1.5 RC3 wypada lepiej w miejscach kontrastowych (lampa, krawędź blatu) ale takie drobiazgi wyciągałem zawsze w PS.

 

Czytałem o sprawie parametrów Adaptive QMC i samplera.

 

Sęk w tym, że standardowo mam takie parametry:

min.=1, max.=4, adaptive amount: 0.85, noise tresh: 0.002, min. samples 16 i global sudivs. 4 (obniżam za to HSph. subdivs. do 35)

 

Każda zmiana parametrów (tak by przyspieszyć render) kończy się strasznym ziarnem. Podwyższenie noise tresh. do 0.01 niewiele daje - czas renderingu tylko lekko się zmniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajne jest to, że wreszicie na rc3 i max9 moge sobie poogladac i uzyc niektorych nowych na to oprogramowanie free stufow, bo siedzialem na maxie7 i 1.48.03 i bylo rewelacyjnie tez, ale no cóż... jestesmy jakby, więźniami autodescu i chaos group, dzieki nam oni nie zdechna z głodu jakby nie patrzec;))) troszke wkurzajace jest to ze np. w 7-emce nie otworzysz pliku z 8-ki....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbuję zrozumieć o co chodzi z optymalizacją Adaptive Sybdivision przy migracji pliku ze starej wersji do 1.5 - ale albo nie rozumiem albo coś nie bardzo się to sprawdza.

Może to ma znaczenie przy wyśrubowanych parametrach? (min. 1, max. 100)

 

Tak jak pisałem wyżej - przy min.1, max4 zmiany noise tresh. nic nie dają.

 

Adaptive amount zmieniłem na 0,95 i rendering dostał kopa ale wyszedł straszny noise!!! Może coś innego podregulować żeby dostać tą samą jakość i krótki czas - tak jak w wersji 1.46?

 

Może ktoś sprawdził dokładniej tą kwestię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czemu masz jakikolwiek problem :)

vray jest prostszy niż budowa cepa :P

 

 

primary irradiance:

1.)podglądy na very low albo low reszta domyślnie

2.)na gotowo medium albo najwyżej high

"HSph subdivs--> 150" "interp samples --> 25"

 

secondary ja używam light cache może wolny ale zawsze ładnie liczy

tutaj parametry mogą zostać bez zmian jedynie można przy podglądzie obniżyć subdivs na 300 do 400 a na gotowo ustawić 1000 lub trochę więcej

 

do tego włączasz environment

 

chwila zabawy z natężeniem światła wtedy dajesz niskie parametry potem ustawiasz lepsze i render

wydaje mi się że to łatwiejsze od scanline z którym jest więcej zabawy dla dobrego efektu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a propo szybkosci, zrobilem ostatnio test_scene, ktora zawsze testuje szybkosc zarowno sprzetu i softu i efekt jest piorunujacy - pomijam, ze zalozylem w miedzyczasie nowy dualcore, ale RC3 wydaje sie byc znacznie szybszy od RC2 bez nowego procka (ale wciaz moj "stary" byl jednym z najnowszych, w pracy) - 5:33 minuty do 2:46 minuty na nowym VRayu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czemu masz jakikolwiek problem :)

vray jest prostszy niż budowa cepa :P

 

 

"HSph subdivs--> 150" "interp samples --> 25"

 

Ogólnie problemu nie mam w ustawieniach :)

Wszystko w miarę kontroluję - tu bardziej chodzi o optymalizację prędkości do jakości, a w przypadku założenia tego postu o uzyskanie takiej samej prędkości renderingu na nowej wersji, co w starej 1.46 (odsyłam do moich wyników)

 

Jeśli chodzi o HSph subdivs = 150 to nigdy tyle nie ustawiłem.

Tak jak pisałem, wolę obniżyć ten parametr do 35, a podwyższyć global multiplier do 4 i min. samples do 16. Wychodzi na to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o HSph subdivs = 150 to nigdy tyle nie ustawiłem.

Tak jak pisałem, wolę obniżyć ten parametr do 35, a podwyższyć global multiplier do 4 i min. samples do 16. Wychodzi na to samo.

 

kurcze no muszę to zobaczyć! :D które min. samples?

 

tutaj parametry mogą zostać bez zmian jedynie można przy podglądzie obniżyć subdivs na 300 do 400 a na gotowo ustawić 1000 lub trochę więcej

 

parametry LC bez zmian? one są ważniejsze od subdivs :D

 

ten cały 1.5 jest słabą szpanerską wersją do lansu. prawdziwy vray zamyka się pomiędzy 1.47.15 a 1.49.xx -.-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze no muszę to zobaczyć! :D które min. samples?

 

ten cały 1.5 jest słabą szpanerską wersją do lansu. prawdziwy vray zamyka się pomiędzy 1.47.15 a 1.49.xx -.-

 

Anouk: Chodzi o min. samples w zakładce "QMC sampler" - 16 jest już ok.

Jeśli chodzi o global subdivs. to zwiększenie 4-krotne (jak rozumiem) 4-krotnie zwiększa wszystkie subdivs. w scenie (także świateł) w związku z tym trzeba w IR map zmniejszyć Hsph. do ok. 35 (poniżej już się pojawiają "chmurki") ale wszystko zależy od świateł i rozdziałki.

 

Więc to nie jest takie proste "jak budowa cepa" :)

 

Jeśli chodzi o wersje V-raya to chętnie bym wskoczył na 1.47 albo 1.49 ale VIZ 2007 nie działa poprawnie z tymi wersjami. 1.46 to ostatnia stabilna na VIZie - potem to dopiero 1.5 :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności