Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano
  • Autor

Wielkie dzięki hkropinski za super refki :)

Próbowałem połączyć to wszystko w 1 część ale efekty były do niczego :(

Popoprawiałem jedynie zgodność z oryginałem.

Już nie mogę patrzeć na te ******** światła :[

Ale w końcowych renderach nie będzie żadnych zbliżeń na światła, więc wydaje mi się, że taka dokładność wystarczy...

 

15rle2.jpg

 

PS macie jekieś dobre refki tylnych świateł??

  • Odpowiedzi 203
  • Wyświetleń 18,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ehh takie ladne refki to az zal nie wymodelowac takiego czegos. Ty po prostu sie zle za to zabierasz, musisz wyciac w glownej powierzchni swiatla ladne koleczko i pozniej tylko extrudzik albo tez shiftem dodawac nowe poly;]

hk co to za waga?:D:P

Napisano
  • Autor

JohnZi - może byś tka wypuścił jakiegoś videotutka na temat modelowania takich trudnych świateł?? Plissss :)

Bo światła, to jest to, co najgorzej mi wychodzi :(

Napisano

hehe patry to ty chyba lusterek jeszcze nie robiles:P a tak szczerze mowiac to nie wiem czy to ma sens, bo kazde swiatla sa inne;]

Napisano
  • Autor

Ale zrobiłbyś może videotuta jak wymodelować światła jakiegoś innego auta.

Mi to jest wszystko jedno :) Ważne, żeby były trudne do wymodelowania :)

PS już wole lusterka modelowaćw autach niż światła :P

Napisano
  • Autor

5 raz już robie te światła.... :/ Ale i tak nie wyszło tak jak chciałem :(

Nie mogę już patrzeć na te światła.... :/

 

tylswiatlosiatkacx4.jpg

 

tylswiatloll0.jpg

Napisano

patry KRZYWO!!!nie wiem...ty to jakos dziwnie tą siatke na tych swiatlach probiłes...

Napisano

Właśnie zrób całość żeby była ładna i równa, a potem boolean.

Napisano
  • Autor

Tylko, że próbowałem już booleanem i przy tak zagęszczonej siatce (bo booleana się robi po siatce z ms, nie??) nie chce mi wyciąć :/ Zawsze jakieś bugi po wycięciu powstają :(

Już nie mam siły do tych świateł.... ehhhh :/

Napisano

To może zrób najpierw siatke ubogą (bez ms), ale równą. Potem boolean i powstałe punkty połącz żeby były tylko czworokąty bądź trójkąty, jeszcze chamfer gdzie muszą być ostrzejsze krawędzie i dopiero ms. I tak pewnie wtedy bedziesz musiał zrobić jeszcze kilka poprawek przesuwając wertexy, ale może okaże się to skuteczny sposób ;)

Napisano
  • Autor

Uffff.... za 6 razem udało mi się wyciąć te dziurki booleanem :)

 

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaadr3.jpg

 

Ujdzie?? :)

Napisano

no juz duzo lepiej, jeszcze tylko jakis chamfer na krawedziach by sie przydal. aha i dopasuj dokladnie ta lampe do karoserii, bo miejscami, szczegolnie na dole, to kuleje troche:P

Napisano
  • Autor

Dawcio_m - hehe, dzięki :)

JohnZi - co to tych chamferów to nie wiem jak to wyjdzie, bo siatka gęsta i nie mam tam żadnych edge loop'ów.... :/

A po boolanie jak mam dopasować te światła do karoserii (bo 7 raz na pewno nie będę wycinał od początku tych dziurek :P) ??

Napisano

patry chodzi mi glownie o to aaaaa3fc3.jpg

a to mozesz zrobic z poziomu meshsmooth, jesli jeszcze taki masz:/

Napisano

JohnZi ciężko mu teraz z tym będzie.

Napisano
  • Autor

Trochę pobawiłem się soft selectionem i tyle udało mi się poprawić (czyt. niewiele :)) I chyba koniec modelingu tylnych świateł.

 

tylswiatlohw6.jpg

 

Myślę, że już mniej niż więcej do modelingu mi zostało (koła, lusterka, wycieraczki, rura wydechowa, znaczki, szyby, grill i nie szczegółowe wnętrze...)

Napisano

Światła spoko. Mi się podobają. Jedziesz dalej ;)

Napisano
  • Autor

JohnZi - hehe, thx :)

nielot007 - eee tam przesadzasz :) thx :)

obo - thx :)

 

Dzisiaj znalazłem trochę wolnego czasu i takie sobie rzeczy podłubałem :)

 

15rgl3.jpg

 

PS co to jest?? Bo chyba nie znaczek.... hmm...

znaczekhmmqa7.jpg

Napisano

coraz lepiej ci idzie patry

popraw te poziome listwy grilla - powinny mieć niższy i nie taki kanciasty przód

tylne światło też jak dla mnie do poprawy

Napisano
  • Autor

Thx for all ;)

Mam takie pytanko - czy wszystkie rowki muszą mieć grubość? Bo np. rowki w drzwiach nie mają grubości...

A jak będę robił szyby to muszę zrobić grubość "obramowania" tej szyby czy nie?

PS hk powiedz mi skąd bierzesz takie świetne refki?? :)

Napisano

patry -> dokladnych zrodel ci nie powiem bo prawie kazde zdjecie pochodzi z innej strony, ale za to powiem ze stron ze zdjeciami samochodow w internceie sa tysiące, a moje poszukiwania to nie tylko www.seriouswheels.com itp.

powiem ci jeszcze ze na polskich stronach ( przedewszystkim forach ) tez znajdziesz swietne referki, pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Dzięki za seriouswheel :*

No i nadal aktualne pytanie -

  patry napisał:

czy wszystkie rowki muszą mieć grubość? Bo np. rowki w drzwiach nie mają grubości...

A jak będę robił szyby to muszę zrobić grubość "obramowania" tej szyby czy nie?

Napisano

no jak nie mają grubości, mają ok 5mm, co do szyb to jak chcesz i zależy od modelu, jak są uszczelki wokoło to nie trzeba bo i tak nie widać, a jak szyba styka się z blachą to lepiej zrobić grubość

Napisano
  • Autor

Świeży UP :)

 

16rprzodqo4.jpg

 

16rtylko2.jpg

 

Kurde chciałem zrobić wnętrze, ale chyba nie zrobie, bo wszystkie obiekty mają wyłączone ms i w viewporcie mam od 4 do 5 FPS :/

Napisano

dla chcącego nic trudnego

 

od czego masz warstwy, które możesz ukrywać albo chociaż włączać isolation mode i sobie spokojnie modelować bez lagów?

Napisano

Dach strasznie pofalowany i tył. A tylnia szyba jakoś bardzo dziwnie wygląda.

Ale ogólnie zaczyna to coraz lepiej wygladać ;)

 

Pozdrawiam

Napisano

patry, daj renderek tyłu z kamerki z perspektywy nie z ortho i z jakimś normalnym fov, bo to co teraz pokazujesz dość dziwnie wygląda

Napisano
  • Autor

hkropinski - thx, siatecka :)

16siatkaov0.jpg

 

cta - hmm... zobaczę :)

 

obo - thx, dach raczej nie pofalowany... wina rendera i AA po prostu :)

16rgoraiv9.jpg

 

Tył też duża wina rendera :) Na screenie jest lepiej ;)

16screentylsn3.jpg

Tylna szyba - eee wszystko imo wporządku :)

 

masater - dobra, w nastęnym up'ie dma normalny fov :)

PS a gdzie ta twoja kawa albo herbata?? :D

Napisano

patry co do szyby masz racje ;) Sprawdziłem na refkach i faktycznie ona tak wygląda. Jeśli chodzi o krzywizny to również faktem jest że na renderze troche to gorzej wyglądało, ale i tak troche tam przydałoby się poprawić.

 

Na rysunku zaznaczyłem. Na dachu troche te vertexy trzeba podnieść do góry, a z tyłu to co zaznaczyłem, moim zdaniem jest krzywo troche i przydałoby się to wyprostować ;)

16siatkaov01.jpg

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

hk - idąc od lewej:

- na renderze nic nie będzie widać więc zostawiam

- (ta linia co leci od światła w dół) czepiasz się :P :)

- (ten napis "WTF") przecież tak ma być... ta linia ma właśnie płynnie "rozmywać" się...

- (na dole przy rurze wydechowej której nie ma :)) nie kapuje...

- (miejsce na rejsetracje) ok, wgłębiłem to

- (ten bug najbardziej na prawo) niestety nic z tym nie zrobię :( Tyle już nerwów straciłem przy tym bugu, żę nie mogę na niego patrzeć... :(

 

Mały up

 

16rprzodec5.jpg

 

16rtylui5.jpg

Napisano

bardzo ładnie tylko mam jedno zastrzezenie a mianowicie spójrz na uszczelkę na bocznej szybie mniej wiecej nad lusterkiem tam dzieje się coś niedobrego

ale tak to bardzo ładnie

 

ps. też coś szykuje ;)

Napisano

ładnie zrobiono felga, tylko daj opone o mniejszym profilu bo ta wygląda jak od poloneza ;)

Napisano

patry daj w końcu jakiś render z GI. Bo model naprawde ładny, a jego przedstawienie pozostawia wiele do życzenia....

Napisano

jest fajnie, będzie fajniej jak go skończysz :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności