Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Rozpoczynam nowego WIP'a i będę w nim robił postać zegarmistrza zajmującego się zegarkiem (TYM).

 

Narazie luźny koncept sceny:

 

conceptpv8.th.jpg

 

W produkcji jest głowa, wkrótce zrobię update :)

  • Odpowiedzi 47
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

dzięki chłopaki za wsparcie, ale nie mam pojęcia o jakiej wy grze mówicie?

 

Być może tytuł mojej pracy się pokrywa z tytułem gry czy czegoś ale się nie inspirowałem niczym takim :)

----------

Teraz update

 

Zmierzyłem się z trudnym zadaniem zrobienia głowy. Jest to moja pierwsza główka jaką robiłem 3D, więc proszę o wyrozumiałość i o to żebyście pozaznaczali mi na siatce co trzeba poprzesuwać, dodać,itp.

 

Za referkę wziąłem sobie kolesia z dosyć opływową głową, żeby mi się łatwiej modelowało, ale docelowo ma to być starszy człowiek więc muszę pododawać masę zmarszczek i fałd.

 

 

glowa01ao2.th.jpg

 

---------

I jeszcze mam taki mały problemik na który napotkałem.

 

Po skończeniu modelowania głowy chcę ją wrzucić do Wingsa i tam rozłożyć siateczkę szybko, łatwo i przyjemnie. Ale podczas importu głowy w formacie .3ds w Wingsie wyskakuje mi błąd:

 

wingserrorbl1.jpg

 

Wie ktoś o co biega i co zrobić żeby działało?

Napisano

Nie znasz tej gry? A proszę cię bardzo; zobacz tu

A co do modelu głowy; jak na mój gust jest całkiem niezła, w życiu bym takiej nie zrobił :D Ale to mi nie pasuje (posłużyłem się twoim screenem):

glowa01ao2as5.th.jpg

A co do tego błędu niestety ci nie pomogę, gdyż Wingsa nigdy nie używałem. Na pewno na forum jest ktoś obeznany z tym tematem

Powodzenia w dalszej pracy

Napisano

satanicus1991 dzięki za sugestie ale:

- kolo ucha tam gdzie zaznaczyłeś jest właśnie tak zrobione żeby nie było trójkątów i pięciokątów

- nos ma szeroki bo to referka od murzyna pochodzi,

 

popoprawiam jeszcze to co zaznaczyłeś i będę myślał jak z niego zrobić starszego gościa :)

 

Problem z Wingsem ciągle aktualny

Napisano
Czyli ten watchmaker będzie murzynem? To dopiero oryginalne! XD

 

hehe, postaram sie żeby niebył murzynem, wziąłem tylko taka referke bo wydawała mi sie bardzo prosta głowa do wymodelowania, bede jeszcze dużo zmieniał, nos tez poprawie na mniej murzyński :)

Napisano

Powolutku, powolutku ale do przodu. Niewielki postęp, bo mało czasu ostatnio mam. Poprawiłem głowę i myślę że jest teraz ok. Udało mi się też pokonać problemy z Wingsem :D, spróbuje pobawić się trochę w ZBrushu ale raczej rewelacji nie przewiduje :).

 

glowa02fl0.th.jpg

 

No to dłubie dalej....

Napisano

Powodzonka życzę w pracy. Głowa w sumie spoko, aczkolwiek mistrzowie organiki zawsze coś wypatrzą xD (ja nim nie jestem :P ).

 

Ps. Mam pytanie - Czy to będzie chińczyk albo jakiś inny "skosiec" ? :)

Napisano

może głowa jest ok ale mi sie nie podoba...nie bedzie pasowała do tej pracy takie jest moje zdanie.. a tak ogólnie to co moge powiedzieć praca zapowiada sie ciekawie :D:D:D i tyle;p

Napisano
(...)wziąłem tylko taka referke bo wydawała mi sie bardzo prosta głowa do wymodelowania(...)

W twojej wypowiedzi wyczuwam rasistowskie podteksty ;/

A co do główki to zmiękcz mu łuki brwiowe. I czekam dalej!

Napisano

satanicus1991 - nie no nie przesadzaj :)

 

---------

Upek:

 

glowa03ik4.th.jpg

 

Jak widać namalowałem teksturkę oraz zrobiłem owłosienie, które jeszcze nie jest idealne, ale cały czas walczę z maxowskim 'hair and furem' :D

Napisano

glowa04nj7.th.jpg

 

Przymiarki do kadru ostatecznego :)

Mówcie co poprawić żeby dobrze wyglądało, można (a nawet trzeba) zaznaczać na renderze co przesunąć/zmniejszyć/poprawić/usunąć.

 

PS. Box będzie zastąpiony zegarkiem

Napisano

Usta ma jakby pomalował sobie szminką :P

 

Ja zmieniłbym też lupe. Najlepiej żeby zegarek trzymał w palcach obu dłoni, a patrzył przez wielkie szkło powiększające na stojaku.

Napisano

tez tak myslalem wczesniej ale nie znalazlem jakiejs fajnej referki takiego szkła. Jak ktoś ma niech podrzuci, albo jakies inne fajne zegarmistrzowskie zabawki (narzędzia itp) :)

Napisano

Tak. Koniecznie lupa, a właściwie szkło powiększające.

Coś w podobie....:

 

2.jpg

Napisano

palce trochę dziwne, zwłaszcza jego lewa ręka, ale może to będzie wyglądało inaczej jak coś konkretnego będzie trzymał.

 

zsunęłabym mu okulary bardziej na czubek nosa, i zrobiła mocniej zakrzywione szkła z dużym IOR.

 

ramię bym zrobiła trochę bardziej rozległe.

Napisano

Mimo pewnych przerw ciągle pracuje nad tą scenką, nie poddaję się póki co :)

 

Wywaliłem całe owłosienie bo było do bani, głowę przepuściłem przez ZBrusha (moje początki w tym programie) i narazie wygląda to tak:

 

04wv1.jpg

 

PS.: Jakim sposobem zrobić "dobrze wyglądające" brwi? Narazie z maxowym hair&furem daje sobie spokój... może jakieś inne bardziej przyjazne pluginy?

Napisano

dziwne ma te zmarszczki, skóra wygląda jak pomięta, zmarszczki powinny mieć ostrzejsze i węższe rowki

 

co do brwi, ja takie rzeczy zazwyczaj robię w postprodukcji, po prostu jak masz gotowy render to w fotoszopie dorysuj. chyba że ma być animacja, wtedy nie wiem.

 

shader skóry za bardzo odbija i wygląda trochę plastikowo, może dodaj leciutkie sss i steruj odbicia mapką (policzki pod oczami powinny być prawie matowe, a mocno odbijać powinien głównie nos i czoło)

Napisano

hawrok - jak dla mnie to jeszcze masz trochę sporo do nadrobienia w jeżeli chodzi o model głowy. Same mazianie pędzelkami w Z. i tak nie pomoże jak mi umiesz wymalować porządnej. Więc albo wymodelujesz niezłą głowę albo świetne ją wymalujesz.

Napisano

hawrok - powiem ci tak: popatrz na tą głowę i tak szczerze uważał że jest bez błędów?

Choćby końcówki ust czy policzka. Twarz ma masę mięśni i problem z robieniem głów polega na subtelnym ich odwzorowaniu.

 

Nie zamierzam cię tu ostro krytykować głowa jest niezła - jak na początek.

 

Osobiście sugerował bym dokończyć tą prace i posiedzieć trochę na modelowaniu organicznym. Pamiętaj że każda praca coś wnosi do umiejętności.

Jak dalej będziesz się systematycznie rozwijał to za 6 miesięcy się zdziwisz - ja robiłem takie badziewie - heh.

 

Taka mała anegdota:

parę tygodni temu się wnerwiałem że coś mi nie wychodzi (chodziło chyba o model człowieka) i przypadkiem szukałem pewnego modelu w starych obiektach i znalazłem czajnik (przynajmniej teoretycznie to miał być czajnik heh) aż się zdziwiłem że kiedyś robiłem takie badziewia - podbudowało mnie to trochę.

Napisano

Jak dla mnie to ta twarz jest cudowna! Pełna stylizacja...w sumie to nie wiem na co, ale wygląda przepieknie:) Nie kazda gęba musi byc full anatomiczna :]

Napisano
Jak dla mnie to ta twarz jest cudowna! Pełna stylizacja...w sumie to nie wiem na co, ale wygląda przepieknie:) Nie kazda gęba musi byc full anatomiczna :]

 

 

MaGuu - facet zajmujesz się wizualizacjami więc proszę cię nie wciskaj hawrok-owi takich głupot do głowy.

Wymodeluj choć jedną głowę to zrozumiesz moje słowa.

Napisano
MaGuu - facet zajmujesz się wizualizacjami więc proszę cię nie wciskaj hawrok-owi takich głupot do głowy.

Wymodeluj choć jedną głowę to zrozumiesz moje słowa.

"Facet" prosze wrzuć na luz, czy nie mogło być to po porstu moje subiektywne odczucie? Czy nie mogła byc to tylko moja opinia? Mi sie to po prostu PODOBA!

Zastanawia mnie czy w "Arce" np ludzie będą jechali głównego bohatera, przeciez to nie jest super anatomiczna twarz, a jednak ma coś w sobie. Wlasnie to samo DLA MNIE jest u hawroka, po prostu zaciekawiła mnie ta geba :]

Peace.

Napisano

MaGuu - wybacz ostatnio zbyt dosłownie podchodzę do pewnych sprawa chyba za dużo napięć i jakoś się to przenosi tutaj.

 

Wyjątkowo jest wyczulony na złe (heh może inne niż moje) rady z którymi się nie zgadzam.

Napisano

oj i jest zle :)

ostatnim updatem cofnales sie o kilka poziomow w stecz :)

zmarch do wymiany cale lepiej wymodeluj subtelne i bardziej miekkie bo gdzieniegdzie za ostro :) poodglada zdjecia starszych ludzi choc zapewne ogladales :)

a wloski cool :) mi sie podobaja :)

pozdro

Napisano

Racja, każda gęba, nawet karykaturalna musi (powinna) być anatomiczna.

Anatomia nie ma nic do stylizacji.

No chyba, że robisz mutanta z założenia.

Pozdrawiam!

Napisano

Widze, że dyskusja rozgorzała, a ja tu tylko skromną scenkę robię ;)

 

Cofnąłem się parę etapów wstecz, zmieniłem głownie usta i chce to teraz zbrushować, ale może wypowiedzcie się czy na tym etapie coś jeszcze zmienić aby było bardziej anatomiczne?

 

c09117e60a8ed065m.jpg

Napisano

Widze że przez moje wtrącanie się zaczynasz częściowo od nowa. Jeżeli o mnie chodzi to siatka jest trochę źle ułożona, hmm 30% jest ok ale sugerował bym zacząć od nowa.

 

Ale to tylko moje skromne zdanie :).

Gość Maciek17rts
Napisano

Hej wie ktoś jak przejść te szachy w zegarmistrzu.i co jest potrzebne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności