Napisano 29 Listopad 200618 l Witam, Rozpoczynam nowego WIP'a i będę w nim robił postać zegarmistrza zajmującego się zegarkiem (TYM). Narazie luźny koncept sceny: W produkcji jest głowa, wkrótce zrobię update :)
Napisano 29 Listopad 200618 l Rewelacyjny koncept! Wyobraźnia ruszyła i już widzę tego zegarmistrza... ale poczekam do końca, ciekawe czy będzie podobny do mojej wizji ;)
Napisano 29 Listopad 200618 l Powodzonka. W grę grałem, chociaż nigdy nie przeszedłem; nie mam cierpliwości do przygodówek ;/ Zegarek jest rewelacyjny :D
Napisano 29 Listopad 200618 l Autor dzięki chłopaki za wsparcie, ale nie mam pojęcia o jakiej wy grze mówicie? Być może tytuł mojej pracy się pokrywa z tytułem gry czy czegoś ale się nie inspirowałem niczym takim :) ---------- Teraz update Zmierzyłem się z trudnym zadaniem zrobienia głowy. Jest to moja pierwsza główka jaką robiłem 3D, więc proszę o wyrozumiałość i o to żebyście pozaznaczali mi na siatce co trzeba poprzesuwać, dodać,itp. Za referkę wziąłem sobie kolesia z dosyć opływową głową, żeby mi się łatwiej modelowało, ale docelowo ma to być starszy człowiek więc muszę pododawać masę zmarszczek i fałd. --------- I jeszcze mam taki mały problemik na który napotkałem. Po skończeniu modelowania głowy chcę ją wrzucić do Wingsa i tam rozłożyć siateczkę szybko, łatwo i przyjemnie. Ale podczas importu głowy w formacie .3ds w Wingsie wyskakuje mi błąd: Wie ktoś o co biega i co zrobić żeby działało?
Napisano 29 Listopad 200618 l Nie znasz tej gry? A proszę cię bardzo; zobacz tu A co do modelu głowy; jak na mój gust jest całkiem niezła, w życiu bym takiej nie zrobił :D Ale to mi nie pasuje (posłużyłem się twoim screenem): A co do tego błędu niestety ci nie pomogę, gdyż Wingsa nigdy nie używałem. Na pewno na forum jest ktoś obeznany z tym tematem Powodzenia w dalszej pracy
Napisano 29 Listopad 200618 l Autor satanicus1991 dzięki za sugestie ale: - kolo ucha tam gdzie zaznaczyłeś jest właśnie tak zrobione żeby nie było trójkątów i pięciokątów - nos ma szeroki bo to referka od murzyna pochodzi, popoprawiam jeszcze to co zaznaczyłeś i będę myślał jak z niego zrobić starszego gościa :) Problem z Wingsem ciągle aktualny
Napisano 29 Listopad 200618 l Ach, wybacz... Brawo ja! (zonk) ... Czyli ten watchmaker będzie murzynem? To dopiero oryginalne! XD
Napisano 29 Listopad 200618 l Autor Czyli ten watchmaker będzie murzynem? To dopiero oryginalne! XD hehe, postaram sie żeby niebył murzynem, wziąłem tylko taka referke bo wydawała mi sie bardzo prosta głowa do wymodelowania, bede jeszcze dużo zmieniał, nos tez poprawie na mniej murzyński :)
Napisano 4 Grudzień 200618 l Autor Powolutku, powolutku ale do przodu. Niewielki postęp, bo mało czasu ostatnio mam. Poprawiłem głowę i myślę że jest teraz ok. Udało mi się też pokonać problemy z Wingsem :D, spróbuje pobawić się trochę w ZBrushu ale raczej rewelacji nie przewiduje :). No to dłubie dalej....
Napisano 4 Grudzień 200618 l Powodzonka życzę w pracy. Głowa w sumie spoko, aczkolwiek mistrzowie organiki zawsze coś wypatrzą xD (ja nim nie jestem :P ). Ps. Mam pytanie - Czy to będzie chińczyk albo jakiś inny "skosiec" ? :)
Napisano 4 Grudzień 200618 l może głowa jest ok ale mi sie nie podoba...nie bedzie pasowała do tej pracy takie jest moje zdanie.. a tak ogólnie to co moge powiedzieć praca zapowiada sie ciekawie :D:D:D i tyle;p
Napisano 4 Grudzień 200618 l (...)wziąłem tylko taka referke bo wydawała mi sie bardzo prosta głowa do wymodelowania(...) W twojej wypowiedzi wyczuwam rasistowskie podteksty ;/ A co do główki to zmiękcz mu łuki brwiowe. I czekam dalej!
Napisano 6 Grudzień 200618 l Autor satanicus1991 - nie no nie przesadzaj :) --------- Upek: Jak widać namalowałem teksturkę oraz zrobiłem owłosienie, które jeszcze nie jest idealne, ale cały czas walczę z maxowskim 'hair and furem' :D
Napisano 6 Grudzień 200618 l Brwi poprawisz i będzie kul. I te zmarszczki to też może z mesha zrób jak dasz radę... [edit] Usta ma jakieś takie "jak kobieta". Na miniaturce mnie to gryzie w oko ;)
Napisano 18 Grudzień 200618 l Autor Przymiarki do kadru ostatecznego :) Mówcie co poprawić żeby dobrze wyglądało, można (a nawet trzeba) zaznaczać na renderze co przesunąć/zmniejszyć/poprawić/usunąć. PS. Box będzie zastąpiony zegarkiem
Napisano 18 Grudzień 200618 l Usta ma jakby pomalował sobie szminką :P Ja zmieniłbym też lupe. Najlepiej żeby zegarek trzymał w palcach obu dłoni, a patrzył przez wielkie szkło powiększające na stojaku.
Napisano 18 Grudzień 200618 l Autor tez tak myslalem wczesniej ale nie znalazlem jakiejs fajnej referki takiego szkła. Jak ktoś ma niech podrzuci, albo jakies inne fajne zegarmistrzowskie zabawki (narzędzia itp) :)
Napisano 18 Grudzień 200618 l Autor nielot007 dzieki :) A może okularki? Które lepsze? Piszcie coś tam :)
Napisano 18 Grudzień 200618 l Tak. Koniecznie lupa, a właściwie szkło powiększające. Coś w podobie....:
Napisano 18 Grudzień 200618 l palce trochę dziwne, zwłaszcza jego lewa ręka, ale może to będzie wyglądało inaczej jak coś konkretnego będzie trzymał. zsunęłabym mu okulary bardziej na czubek nosa, i zrobiła mocniej zakrzywione szkła z dużym IOR. ramię bym zrobiła trochę bardziej rozległe.
Napisano 25 Grudzień 200618 l Autor Ciągle nad tym pracuję :) PS Zapomniałem tam odsłonić kawałek zegarka, następnym razem już będzie
Napisano 25 Grudzień 200618 l IMO do poprawy idzie całe owłosienie. Odnoszę też wrażenie, że ma on za duże dłonie.
Napisano 8 Styczeń 200718 l Autor Mimo pewnych przerw ciągle pracuje nad tą scenką, nie poddaję się póki co :) Wywaliłem całe owłosienie bo było do bani, głowę przepuściłem przez ZBrusha (moje początki w tym programie) i narazie wygląda to tak: PS.: Jakim sposobem zrobić "dobrze wyglądające" brwi? Narazie z maxowym hair&furem daje sobie spokój... może jakieś inne bardziej przyjazne pluginy?
Napisano 8 Styczeń 200718 l A moze by tak ZBrushem to troszke? Twarz jakaś taka 'plastikowa' się wydaje być, a zmarszczki troche przesadzone...
Napisano 8 Styczeń 200718 l dziwne ma te zmarszczki, skóra wygląda jak pomięta, zmarszczki powinny mieć ostrzejsze i węższe rowki co do brwi, ja takie rzeczy zazwyczaj robię w postprodukcji, po prostu jak masz gotowy render to w fotoszopie dorysuj. chyba że ma być animacja, wtedy nie wiem. shader skóry za bardzo odbija i wygląda trochę plastikowo, może dodaj leciutkie sss i steruj odbicia mapką (policzki pod oczami powinny być prawie matowe, a mocno odbijać powinien głównie nos i czoło)
Napisano 8 Styczeń 200718 l hawrok - jak dla mnie to jeszcze masz trochę sporo do nadrobienia w jeżeli chodzi o model głowy. Same mazianie pędzelkami w Z. i tak nie pomoże jak mi umiesz wymalować porządnej. Więc albo wymodelujesz niezłą głowę albo świetne ją wymalujesz.
Napisano 8 Styczeń 200718 l @czarodziej3D Przy 'odrobinie' zacięcia nawet kiepski model głowy można super zrobić w ZBrushu ;) Dobry tutorial z human anatomy można znaleść u gnoma... koleś naprawde wymaita ^^
Napisano 8 Styczeń 200718 l Autor Ania: Dzięki, postaram się to popoprawiać czarodziej3D: Może jakiś konkret?
Napisano 8 Styczeń 200718 l hawrok - powiem ci tak: popatrz na tą głowę i tak szczerze uważał że jest bez błędów? Choćby końcówki ust czy policzka. Twarz ma masę mięśni i problem z robieniem głów polega na subtelnym ich odwzorowaniu. Nie zamierzam cię tu ostro krytykować głowa jest niezła - jak na początek. Osobiście sugerował bym dokończyć tą prace i posiedzieć trochę na modelowaniu organicznym. Pamiętaj że każda praca coś wnosi do umiejętności. Jak dalej będziesz się systematycznie rozwijał to za 6 miesięcy się zdziwisz - ja robiłem takie badziewie - heh. Taka mała anegdota: parę tygodni temu się wnerwiałem że coś mi nie wychodzi (chodziło chyba o model człowieka) i przypadkiem szukałem pewnego modelu w starych obiektach i znalazłem czajnik (przynajmniej teoretycznie to miał być czajnik heh) aż się zdziwiłem że kiedyś robiłem takie badziewia - podbudowało mnie to trochę.
Napisano 8 Styczeń 200718 l Jak dla mnie to ta twarz jest cudowna! Pełna stylizacja...w sumie to nie wiem na co, ale wygląda przepieknie:) Nie kazda gęba musi byc full anatomiczna :]
Napisano 8 Styczeń 200718 l Jak dla mnie to ta twarz jest cudowna! Pełna stylizacja...w sumie to nie wiem na co, ale wygląda przepieknie:) Nie kazda gęba musi byc full anatomiczna :] MaGuu - facet zajmujesz się wizualizacjami więc proszę cię nie wciskaj hawrok-owi takich głupot do głowy. Wymodeluj choć jedną głowę to zrozumiesz moje słowa.
Napisano 9 Styczeń 200718 l MaGuu - facet zajmujesz się wizualizacjami więc proszę cię nie wciskaj hawrok-owi takich głupot do głowy. Wymodeluj choć jedną głowę to zrozumiesz moje słowa. "Facet" prosze wrzuć na luz, czy nie mogło być to po porstu moje subiektywne odczucie? Czy nie mogła byc to tylko moja opinia? Mi sie to po prostu PODOBA! Zastanawia mnie czy w "Arce" np ludzie będą jechali głównego bohatera, przeciez to nie jest super anatomiczna twarz, a jednak ma coś w sobie. Wlasnie to samo DLA MNIE jest u hawroka, po prostu zaciekawiła mnie ta geba :] Peace.
Napisano 9 Styczeń 200718 l MaGuu - wybacz ostatnio zbyt dosłownie podchodzę do pewnych sprawa chyba za dużo napięć i jakoś się to przenosi tutaj. Wyjątkowo jest wyczulony na złe (heh może inne niż moje) rady z którymi się nie zgadzam.
Napisano 9 Styczeń 200718 l oj i jest zle :) ostatnim updatem cofnales sie o kilka poziomow w stecz :) zmarch do wymiany cale lepiej wymodeluj subtelne i bardziej miekkie bo gdzieniegdzie za ostro :) poodglada zdjecia starszych ludzi choc zapewne ogladales :) a wloski cool :) mi sie podobaja :) pozdro
Napisano 11 Styczeń 200718 l Racja, każda gęba, nawet karykaturalna musi (powinna) być anatomiczna. Anatomia nie ma nic do stylizacji. No chyba, że robisz mutanta z założenia. Pozdrawiam!
Napisano 11 Styczeń 200718 l Autor Widze, że dyskusja rozgorzała, a ja tu tylko skromną scenkę robię ;) Cofnąłem się parę etapów wstecz, zmieniłem głownie usta i chce to teraz zbrushować, ale może wypowiedzcie się czy na tym etapie coś jeszcze zmienić aby było bardziej anatomiczne?
Napisano 11 Styczeń 200718 l Widze że przez moje wtrącanie się zaczynasz częściowo od nowa. Jeżeli o mnie chodzi to siatka jest trochę źle ułożona, hmm 30% jest ok ale sugerował bym zacząć od nowa. Ale to tylko moje skromne zdanie :).
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto