Skocz do zawartości

Scena 3D: The Watchmaker


hawrok

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 47
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

dzięki chłopaki za wsparcie, ale nie mam pojęcia o jakiej wy grze mówicie?

 

Być może tytuł mojej pracy się pokrywa z tytułem gry czy czegoś ale się nie inspirowałem niczym takim :)

----------

Teraz update

 

Zmierzyłem się z trudnym zadaniem zrobienia głowy. Jest to moja pierwsza główka jaką robiłem 3D, więc proszę o wyrozumiałość i o to żebyście pozaznaczali mi na siatce co trzeba poprzesuwać, dodać,itp.

 

Za referkę wziąłem sobie kolesia z dosyć opływową głową, żeby mi się łatwiej modelowało, ale docelowo ma to być starszy człowiek więc muszę pododawać masę zmarszczek i fałd.

 

 

glowa01ao2.th.jpg

 

---------

I jeszcze mam taki mały problemik na który napotkałem.

 

Po skończeniu modelowania głowy chcę ją wrzucić do Wingsa i tam rozłożyć siateczkę szybko, łatwo i przyjemnie. Ale podczas importu głowy w formacie .3ds w Wingsie wyskakuje mi błąd:

 

wingserrorbl1.jpg

 

Wie ktoś o co biega i co zrobić żeby działało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znasz tej gry? A proszę cię bardzo; zobacz tu

A co do modelu głowy; jak na mój gust jest całkiem niezła, w życiu bym takiej nie zrobił :D Ale to mi nie pasuje (posłużyłem się twoim screenem):

glowa01ao2as5.th.jpg

A co do tego błędu niestety ci nie pomogę, gdyż Wingsa nigdy nie używałem. Na pewno na forum jest ktoś obeznany z tym tematem

Powodzenia w dalszej pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

satanicus1991 dzięki za sugestie ale:

- kolo ucha tam gdzie zaznaczyłeś jest właśnie tak zrobione żeby nie było trójkątów i pięciokątów

- nos ma szeroki bo to referka od murzyna pochodzi,

 

popoprawiam jeszcze to co zaznaczyłeś i będę myślał jak z niego zrobić starszego gościa :)

 

Problem z Wingsem ciągle aktualny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ten watchmaker będzie murzynem? To dopiero oryginalne! XD

 

hehe, postaram sie żeby niebył murzynem, wziąłem tylko taka referke bo wydawała mi sie bardzo prosta głowa do wymodelowania, bede jeszcze dużo zmieniał, nos tez poprawie na mniej murzyński :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powolutku, powolutku ale do przodu. Niewielki postęp, bo mało czasu ostatnio mam. Poprawiłem głowę i myślę że jest teraz ok. Udało mi się też pokonać problemy z Wingsem :D, spróbuje pobawić się trochę w ZBrushu ale raczej rewelacji nie przewiduje :).

 

glowa02fl0.th.jpg

 

No to dłubie dalej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usta ma jakby pomalował sobie szminką :P

 

Ja zmieniłbym też lupe. Najlepiej żeby zegarek trzymał w palcach obu dłoni, a patrzył przez wielkie szkło powiększające na stojaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

palce trochę dziwne, zwłaszcza jego lewa ręka, ale może to będzie wyglądało inaczej jak coś konkretnego będzie trzymał.

 

zsunęłabym mu okulary bardziej na czubek nosa, i zrobiła mocniej zakrzywione szkła z dużym IOR.

 

ramię bym zrobiła trochę bardziej rozległe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo pewnych przerw ciągle pracuje nad tą scenką, nie poddaję się póki co :)

 

Wywaliłem całe owłosienie bo było do bani, głowę przepuściłem przez ZBrusha (moje początki w tym programie) i narazie wygląda to tak:

 

04wv1.jpg

 

PS.: Jakim sposobem zrobić "dobrze wyglądające" brwi? Narazie z maxowym hair&furem daje sobie spokój... może jakieś inne bardziej przyjazne pluginy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne ma te zmarszczki, skóra wygląda jak pomięta, zmarszczki powinny mieć ostrzejsze i węższe rowki

 

co do brwi, ja takie rzeczy zazwyczaj robię w postprodukcji, po prostu jak masz gotowy render to w fotoszopie dorysuj. chyba że ma być animacja, wtedy nie wiem.

 

shader skóry za bardzo odbija i wygląda trochę plastikowo, może dodaj leciutkie sss i steruj odbicia mapką (policzki pod oczami powinny być prawie matowe, a mocno odbijać powinien głównie nos i czoło)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hawrok - powiem ci tak: popatrz na tą głowę i tak szczerze uważał że jest bez błędów?

Choćby końcówki ust czy policzka. Twarz ma masę mięśni i problem z robieniem głów polega na subtelnym ich odwzorowaniu.

 

Nie zamierzam cię tu ostro krytykować głowa jest niezła - jak na początek.

 

Osobiście sugerował bym dokończyć tą prace i posiedzieć trochę na modelowaniu organicznym. Pamiętaj że każda praca coś wnosi do umiejętności.

Jak dalej będziesz się systematycznie rozwijał to za 6 miesięcy się zdziwisz - ja robiłem takie badziewie - heh.

 

Taka mała anegdota:

parę tygodni temu się wnerwiałem że coś mi nie wychodzi (chodziło chyba o model człowieka) i przypadkiem szukałem pewnego modelu w starych obiektach i znalazłem czajnik (przynajmniej teoretycznie to miał być czajnik heh) aż się zdziwiłem że kiedyś robiłem takie badziewia - podbudowało mnie to trochę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to ta twarz jest cudowna! Pełna stylizacja...w sumie to nie wiem na co, ale wygląda przepieknie:) Nie kazda gęba musi byc full anatomiczna :]

 

 

MaGuu - facet zajmujesz się wizualizacjami więc proszę cię nie wciskaj hawrok-owi takich głupot do głowy.

Wymodeluj choć jedną głowę to zrozumiesz moje słowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MaGuu - facet zajmujesz się wizualizacjami więc proszę cię nie wciskaj hawrok-owi takich głupot do głowy.

Wymodeluj choć jedną głowę to zrozumiesz moje słowa.

"Facet" prosze wrzuć na luz, czy nie mogło być to po porstu moje subiektywne odczucie? Czy nie mogła byc to tylko moja opinia? Mi sie to po prostu PODOBA!

Zastanawia mnie czy w "Arce" np ludzie będą jechali głównego bohatera, przeciez to nie jest super anatomiczna twarz, a jednak ma coś w sobie. Wlasnie to samo DLA MNIE jest u hawroka, po prostu zaciekawiła mnie ta geba :]

Peace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj i jest zle :)

ostatnim updatem cofnales sie o kilka poziomow w stecz :)

zmarch do wymiany cale lepiej wymodeluj subtelne i bardziej miekkie bo gdzieniegdzie za ostro :) poodglada zdjecia starszych ludzi choc zapewne ogladales :)

a wloski cool :) mi sie podobaja :)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, że dyskusja rozgorzała, a ja tu tylko skromną scenkę robię ;)

 

Cofnąłem się parę etapów wstecz, zmieniłem głownie usta i chce to teraz zbrushować, ale może wypowiedzcie się czy na tym etapie coś jeszcze zmienić aby było bardziej anatomiczne?

 

c09117e60a8ed065m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności