ramze Napisano 12 Grudzień 2006 Share Napisano 12 Grudzień 2006 Tak w ogóle to mój pierwszy model jaki w ogóle robię, więc może być nieciekawie, ale liczę na waszą pomoc. Zacząłem ambitnie, jako mój pierwszy model, który mam zamiar wymodelować do końca wybrałem sobie głowę człowieka... może dla wielu wyjadaczy to nic wielkiego, ale dla mnie przekształcenie prostej w krzywą jest już nie lada zadaniem. Pierwszy element głowy jaki wymodelowałem to usta. Oto one: Widok podstawowy Widok z boku ortagonalnie i wygładzony Widok frontalny ortagonalny Widok boczny perspektywiczny Widok frontalny perspektywiczny Sporo tych zrzutów, ale pliki nie duże, więc nie powinno być problemów. I tu pytania: Jakie błędy? Aha i jeszcze jedna istotna rzecz, modeluję to jako box modeling, bo nie wiem jak to przekształcić w "płaszczeznę" (nie wiem jak to fachowo nazwać). A poza tym używam wings 3D, a on nie ma zbyt dobrego wsparcia dla płaszczyz... w sumie to nie ma go wcale :) Następne będzie oko, a potem, nos, uszy i reszta głowy. Trzymajcie kciuki, może mi się uda :) P.S. W załączniku do 1 pierwszego postu jest dołączony zawsze najświeższy etap pracy nad głową... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnZi Napisano 12 Grudzień 2006 Share Napisano 12 Grudzień 2006 hmmm moze tak, wyobraz sobie ze twoja dziewczyna ma takie usta, co wtedy myslisz?:D ...no wlasnie:P widze ze siatke ladnie rozmieszczasz, wystarczy sie dobrze referka przyjzec;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 12 Grudzień 2006 Share Napisano 12 Grudzień 2006 Te usta już na ukończeniu, czy dopiero przymiarka do modelowania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ramze Napisano 12 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 12 Grudzień 2006 Te usta już na ukończeniu, czy dopiero przymiarka do modelowania? :) to już na ukończeniu miało być :) ale się przyjrzałem ustom Pameli i Cameroon i one takich nie mają :) .... pokombinuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Master Kiełbaster Napisano 12 Grudzień 2006 Share Napisano 12 Grudzień 2006 Zainwestuj w referki bo tak to daleko nie zajedziesz :* siatka trochę za gęsta jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość michlord Napisano 12 Grudzień 2006 Share Napisano 12 Grudzień 2006 No tak mi to niefajnie wygląda. Ale jak dla moich początków to ty król jesteś bo ja to nie przejmowałem się tym jak to wygląda tylko gdzie jest to poly które teraz mam przestawić. Tip do maxa: Jak chcesz sobie poly zaoszczędzić robiąc głowę to zamiast boxa to: Złap sobie za border jakiegoś plana potem shift i to w bok (wyekstruduje sie). Nie wiem jak działa wings. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bruneq Napisano 12 Grudzień 2006 Share Napisano 12 Grudzień 2006 hmm...gdyby odwrocic to o 90 stopni to moze troche przypominało by ze to bedzie kobieta! nei mogłem...wybaczcie! ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ramze Napisano 12 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 12 Grudzień 2006 POmyślałem nad tymi komentarzami. I wyszło mi trochę rybio :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JmTm00 Napisano 12 Grudzień 2006 Share Napisano 12 Grudzień 2006 booszzz....myślałem ze wagina :O ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 12 Grudzień 2006 Share Napisano 12 Grudzień 2006 Założyłeś temat w dziale WIP, ten dział ma swoje zasady i w tej kwestii twój wątek nie spełnia regulaminu nazewnictwa wątków. pod tym linkiem znajduje się regulamin nazewnictwa: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=2595 Przeczytaj go i wprowadź poprawki do nazwy tematu poprzez edycje pierwszego posta (Przycisk EDYCJA > Go advanced, tam w polu temat wprowadź poprawną nazwę) W przeciwnym wypadku temat zostanie skasowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mylek Napisano 12 Grudzień 2006 Share Napisano 12 Grudzień 2006 Ja ci polece tutorial nielota007 o modelowaniu glowy powinien sie bardzo przydac:) http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=31796 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ramze Napisano 12 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 12 Grudzień 2006 Mylek: Dzięki za tutka.... A jakoś się tak zaciąłem przy tych ustach i nie mam na nie pomysłu, skoro takie straszne, to zacznę od nowa. Jak zacząłem tak modelować te usta to się wkurzyłem i zacząłem ucho robić... Podrzucam sam początek... tak wygląda 10% skończonego ucha. Pozdrawiam P.S. Teraz czekać na rapida aż udostępni plik... shit... :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chveti Napisano 12 Grudzień 2006 Share Napisano 12 Grudzień 2006 potrzebuje tam na dole dziurki do środka:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
satanicus1991 Napisano 12 Grudzień 2006 Share Napisano 12 Grudzień 2006 Co do ust: aby zrobić im takie "ostre" rogi należy dać chamfer (najszybciej i najwygodniej) i zsunąć powstałe edge bardzo blisko siebie. Wtedy meshsmooth :P pozdro, powodzonka. Ja nigdy głowy jeszcze nigdy nie zrobiłem całej głowy. A jak byłem na dobrej drodze, to po chwili sukcesywnie pierdzieliłem siatkę ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ramze Napisano 12 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 12 Grudzień 2006 Kilka chwil później... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Razi91 Napisano 12 Grudzień 2006 Share Napisano 12 Grudzień 2006 Gratzy dla beginnera. Ja nie dawno zacząłem modelować postacie.zrobiłem kolesia sticka(znany z flashów). Osobno zacząłem głowe(prawdziwą). Zrobiem nos i nie wiedziałem co dalej.... Na tym skończyła się moja organika w 3dsie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 12 Grudzień 2006 Share Napisano 12 Grudzień 2006 WitaM!! polecam ogladanie duuuzej ilosci siatek (pomaga) swietne modele i siatki znajduja sie na cgtalk.com :) najlepiej znajdz sobie jakies zdjecie referncyjne abys wiedzial co i jak ma wygladac :) pozdro i powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ramze Napisano 13 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2006 Update Moim zdaniem, jest progres... ale czy to wystarczy???? Nielot: tylko jeden tutorial z rapidshare ściągnąłem, reszty już tam nie ma, a tak poza tym w wingsie w taki sposób modelować jest ciężko (czytaj dla mnie niemożliwe :) ). A na maxa czy inny kombajn mnie najzwyczajniej nie stać. No może blender; jest tani... :) P.S. Dodałem plik wingsa, może ktoś poprawi i pokaże jak to zrobić, i gdzie błędy... bo jak nie zobaczę, to nie załapię :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 13 Grudzień 2006 Share Napisano 13 Grudzień 2006 Witam!! takie cos zrobilem pare ruchow myszka :) nie wiem czy dobrze :) daje tez plik ps. ja robilem w maxie ale exportowalemdo wingsa :) **************** oj klicek przezciebie musialem poprawic te usta bo zle wygladaly na tle twoich ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 13 Grudzień 2006 Share Napisano 13 Grudzień 2006 no jak zobaczyłem ze wings to musialem pomoc nowemu uzytkownikowi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ramze Napisano 13 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2006 Dzięki za pomoc Panowie, ściągnąłem, oglądnąłem i porównałem z moimi ustkami... no i trochę poprawiłem... teraz to wygląda trochę bardziej jak usta... ale :) przekonajcie się sami... podrzucam plik wingsa... aha i ująłem trochęvertexów. Jak to teraz się prezentuje? A jak zrobić, żeby nie było widać siatki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ramze Napisano 13 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2006 Znalazłem opcję "bez siatki", jak by ktoś nie wiedział jak "wygładzić" obiekt, to tu jest krótka procedurka :) shift + TAB Menu wingsa: view/shade - mamy bez siatki, view/wireframe - przezroczyste Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubi Napisano 13 Grudzień 2006 Share Napisano 13 Grudzień 2006 mały tips,po bokach górna warga nachodzi na dolna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
anJek Napisano 13 Grudzień 2006 Share Napisano 13 Grudzień 2006 moze sprobuj domknac wargi, bedzie lepiej wygladac i troche splaszcz ta czesc twarzy, bo za wypukla sie wydaje (znaczy jakas taka "karpiowata", co specjalnie nie szkodzi, bo swieta za pasem :D) powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ramze Napisano 13 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2006 Jeszcze trochę poprawiłem... Przymknąłem trochę usta... i zastosowałem się do tipsa Kuby. Poprawiłem trochę "karpiowatość" tego regionu twarzy. I jak teraz? Lepiej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
anJek Napisano 14 Grudzień 2006 Share Napisano 14 Grudzień 2006 usta wygladaja OK, teraz chyba czas posunac sie do przodu, powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czarodziej3D Napisano 14 Grudzień 2006 Share Napisano 14 Grudzień 2006 taka mała wskazówka, powinno ci pomóc przy modelowaniu: http://www.subdivisionmodeling.com/uploads/images2006/bunk_poly_regions.jpg i zwieź stronę: http://www.subdivisionmodeling.com/forums/ w szczególności polecam galerie (są team obiekty z pokazaną siatką) oraz forum jest tam całkiem spoko fajnych obrazków ... ćwicz dalej. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ramze Napisano 14 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 14 Grudzień 2006 Dzięki za podpowiedzi, linki i porady. Oto OKO, tzn się zarys tego co ma być... Co poprawić? Zna ktoś może jakiś plugin do wingsa pozwalający pracować w nim na płaszczyznach, tzn się extrudować krawędzie, łączenie krawędzi itp... ???? Bo jeśli istnieje coś takiego to Wings 3D to modeler idealny :D EDIT: Edytowałem post i dodałem jako załącznik kolejny plik, po namyśle obniżyłem trochę górny łuk oka. Które lepsze??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
satanicus1991 Napisano 14 Grudzień 2006 Share Napisano 14 Grudzień 2006 Wybacz, że to piszę, ale oba są niezbyt. Mają po prostu nieco odbiegający od prawdziwego oka kształt. Znaczy po update #2 widać, że idziesz w dobrą stronę. Weź sobie jakieś dobre referki i... powodzenia :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czarodziej3D Napisano 15 Grudzień 2006 Share Napisano 15 Grudzień 2006 refki twarzy: http://www.3dsoftware.cz/download/ plik z obrazkiem w dużej rozdzielczości ściągniesz po naciśnięciu przycisku "Download" który znajduje się po zdjęciem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się