Skocz do zawartości

Postać 3D: Moja pierwsza głowa w 3D.


ramze

Rekomendowane odpowiedzi

Tak w ogóle to mój pierwszy model jaki w ogóle robię, więc może być nieciekawie, ale liczę na waszą pomoc.

 

Zacząłem ambitnie, jako mój pierwszy model, który mam zamiar wymodelować do końca wybrałem sobie głowę człowieka... może dla wielu wyjadaczy to nic wielkiego, ale dla mnie przekształcenie prostej w krzywą jest już nie lada zadaniem.

 

Pierwszy element głowy jaki wymodelowałem to usta.

 

Oto one:

 

Widok podstawowy

 

basicji0.jpg

 

Widok z boku ortagonalnie i wygładzony

bokph8.jpg

 

Widok frontalny ortagonalny

frontcn1.jpg

 

Widok boczny perspektywiczny

bokgeommr7.jpg

 

Widok frontalny perspektywiczny

frontgeomrt6.jpg

 

Sporo tych zrzutów, ale pliki nie duże, więc nie powinno być problemów.

 

I tu pytania:

 

Jakie błędy?

 

Aha i jeszcze jedna istotna rzecz, modeluję to jako box modeling, bo nie wiem jak to przekształcić w "płaszczeznę" (nie wiem jak to fachowo nazwać).

 

A poza tym używam wings 3D, a on nie ma zbyt dobrego wsparcia dla płaszczyz... w sumie to nie ma go wcale :)

 

Następne będzie oko, a potem, nos, uszy i reszta głowy.

 

Trzymajcie kciuki, może mi się uda :)

 

P.S. W załączniku do 1 pierwszego postu jest dołączony zawsze najświeższy etap pracy nad głową...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość michlord

No tak mi to niefajnie wygląda.

Ale jak dla moich początków to ty król jesteś bo ja to nie przejmowałem się tym jak to wygląda tylko gdzie jest to poly które teraz mam przestawić.

 

Tip do maxa:

Jak chcesz sobie poly zaoszczędzić robiąc głowę to zamiast boxa to:

Złap sobie za border jakiegoś plana potem shift i to w bok (wyekstruduje sie). Nie wiem jak działa wings.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłeś temat w dziale WIP, ten dział ma swoje zasady i w tej kwestii twój wątek nie spełnia regulaminu nazewnictwa wątków.

 

pod tym linkiem znajduje się regulamin nazewnictwa:

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=2595

 

Przeczytaj go i wprowadź poprawki do nazwy tematu poprzez edycje pierwszego posta (Przycisk EDYCJA > Go advanced, tam w polu temat wprowadź poprawną nazwę)

 

W przeciwnym wypadku temat zostanie skasowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylek: Dzięki za tutka....

 

A jakoś się tak zaciąłem przy tych ustach i nie mam na nie pomysłu, skoro takie straszne, to zacznę od nowa.

 

Jak zacząłem tak modelować te usta to się wkurzyłem i zacząłem ucho robić... Podrzucam sam początek... tak wygląda 10% skończonego ucha.

 

Pozdrawiam

 

P.S. Teraz czekać na rapida aż udostępni plik... shit... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ust: aby zrobić im takie "ostre" rogi należy dać chamfer (najszybciej i najwygodniej) i zsunąć powstałe edge bardzo blisko siebie. Wtedy meshsmooth :P pozdro, powodzonka. Ja nigdy głowy jeszcze nigdy nie zrobiłem całej głowy. A jak byłem na dobrej drodze, to po chwili sukcesywnie pierdzieliłem siatkę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update

 

Moim zdaniem, jest progres... ale czy to wystarczy????

 

Nielot: tylko jeden tutorial z rapidshare ściągnąłem, reszty już tam nie ma, a tak poza tym w wingsie w taki sposób modelować jest ciężko (czytaj dla mnie niemożliwe :) ). A na maxa czy inny kombajn mnie najzwyczajniej nie stać. No może blender; jest tani... :)

 

P.S. Dodałem plik wingsa, może ktoś poprawi i pokaże jak to zrobić, i gdzie błędy... bo jak nie zobaczę, to nie załapię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc Panowie, ściągnąłem, oglądnąłem i porównałem z moimi ustkami... no i trochę poprawiłem... teraz to wygląda trochę bardziej jak usta... ale :) przekonajcie się sami... podrzucam plik wingsa... aha i ująłem trochęvertexów.

 

Jak to teraz się prezentuje?

 

A jak zrobić, żeby nie było widać siatki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taka mała wskazówka, powinno ci pomóc przy modelowaniu:

http://www.subdivisionmodeling.com/uploads/images2006/bunk_poly_regions.jpg

 

i zwieź stronę:

 

http://www.subdivisionmodeling.com/forums/

 

w szczególności polecam galerie (są team obiekty z pokazaną siatką) oraz forum jest tam całkiem spoko fajnych obrazków

 

... ćwicz dalej.

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi, linki i porady.

 

Oto OKO, tzn się zarys tego co ma być...

 

Co poprawić? Zna ktoś może jakiś plugin do wingsa pozwalający pracować w nim na płaszczyznach, tzn się extrudować krawędzie, łączenie krawędzi itp... ???? Bo jeśli istnieje coś takiego to Wings 3D to modeler idealny :D

 

EDIT:

 

Edytowałem post i dodałem jako załącznik kolejny plik, po namyśle obniżyłem trochę górny łuk oka.

 

Które lepsze???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności