Napisano 21 Grudzień 200618 l A wiec mam trudna sytuacje...:( chce połączyc głowe z torsem, jedno i drugie robione na polygonach od poczatku i nie działa mi łączenie merge vertices... niby wszystko ok. bo błędu nie wywala tylko komunikat: "Result: polyMergeVert2", ale nie łączy razem dwóch vertexów... NORMALNIE próbowałem już chyba wszystkiego... może wy mnie uratujecie?? help my!!! dlaczego tak sie dzieje:(
Napisano 21 Grudzień 200618 l Po pierwsze, obiekty musza byc polaczone za pomoca Combine. Po drugie, np. u spodu (wnetrzu) szyji nie moze byc poligonu zamykajacego obiekt. Sprobuj uzyc tez Collapse.
Napisano 21 Grudzień 200618 l Autor MOże zbyt duża odległość pomiędzy nimi? nie nie ma użwyałem na początek opcji zbliżenia przez klawsz "v" zobaczym jak z tym combine...
Napisano 21 Grudzień 200618 l Autor Dobra!!!! Spedziłem nad tym czasu w cholere... I zastosowałem dewize Bruce Lee... "Powrót do podstaw..." Wiec problem był tego rodzaju że model torsu by wczesniej potraktowany smoothem... i nie chciał połączyc... niestety to nie to:/ problem jest chyba innego rodzaju... nie wiem dlaczego nie mogę zaznaczyc jednym pociagnieciem... robilem już takie rzeczy i było dobrze, a tu taki bonus... więc moja dociekliwosc doszła do tego poziomu że nie idzie połączyc dwóch szescianów... na vertex... więc wniosek... cos jest z opcjami skoro to nie działa... przy combine: Error: Invalid selection : polyUnite needs at least 2 polygonal objects. może jakas opcja nie włączona... help me!!
Napisano 21 Grudzień 200618 l jeez czlowieku, pisz jakos bardziej zrozumiale, bo to co czytam to jakis strumien swiadomosci chyba. wyglada na to ze to co probujesz polaczyc combine nie jest w ogole obiektem poly. moze to nurbs, albo subdivision jakis... daj screena moze to bedzie latwiej pomoc.
Napisano 21 Grudzień 200618 l Autor jeez czlowieku, pisz jakos bardziej zrozumiale, bo to co czytam to jakis strumien swiadomosci chyba. wyglada na to ze to co probujesz polaczyc combine nie jest w ogole obiektem poly. moze to nurbs, albo subdivision jakis... daj screena moze to bedzie latwiej pomoc. Create->Polygon Primitives->Cube i jeszcze raz... Create->Polygon Primitives->Cube i nie moge połączyc tych dwóch cube razem w jeden... bo taki sam błąd wyskakuje przy połaczeniu głowy z torsem...
Napisano 21 Grudzień 200618 l Ja to mathix mąrdze napisał - pokaz screena, gdy klikasz na merge vert.
Napisano 21 Grudzień 200618 l Create->Polygon Primitives->Cube i jeszcze raz... Create->Polygon Primitives->Cube no i bardzo ladnie :) a potem przesun sobie jeden gdzies w bok. zaznacz oba i zrob Mesh>combine jezeli to ci nie dziala to cos masz sypniete. i pokaz jakiegos screena najlepiej z otwartym script editorem
Napisano 21 Grudzień 200618 l Oki powiedz dwie rzeczy, jaka to wersja MAYA ?, następnie sprawdź czy nie masz za dużego treshold ustawionego, trzecia sprawa zaznacz tytlko dwa wiercholki i zrób merge vertices i powiedz czy działa. Pozdrawiam i się nie załamuj wspolnymi siłami połączymi ten tors :cool: EDIT: ale jak byś wkleił cały lisnign z script editor jak tworzyż te cube, to było by fajnie.
Napisano 22 Grudzień 200618 l Zamiast Merge vertices sprobuj uzyc Merge Edge Tool do polaczenia krawedzi. Moim zdaniem dziala lepiej od Merge Vertices, a efekt jest ten sam.
Napisano 22 Grudzień 200618 l Autor Script Editor: polyCube -w 1 -h 1 -d 1 -sx 1 -sy 1 -sz 1 -ax 0 1 0 -tx 1 -ch 1; // Result: pCube1 polyCube1 // polyCube -w 1 -h 1 -d 1 -sx 1 -sy 1 -sz 1 -ax 0 1 0 -tx 1 -ch 1; // Result: pCube2 polyCube2 // select -r pCube1 ; move -r 1.284545 0 0 ; select -r pCube1.vtx[2] ; move -r -0.284545cm 0cm 0cm ; move -r 0.00336339 0 0 ; move -r -0.000884785 0 0 ; select -tgl pCube2.vtx[3] ; move -r -0.000147534 0 0 ; select -cl ; select -r pCube1.vtx[2] ; move -r -0.00117934 0 0 ; select -r pCube1.vtx[2] ; select -cl ; select -tgl pCube1.vtx[2] ; select -tgl pCube2.vtx[3] ; polyUnite -ch 1 pCube1.vtx[2] pCube2.vtx[3]; // Error: Invalid selection : polyUnite needs at least 2 polygonal objects. // polyMergeVertex -d 0.01 -ch 1 pCube1.vtx[2]; // Result: polyMergeVert1 // polyMergeVertex -d 0.01 -ch 1 pCube2.vtx[3]; // Result: polyMergeVert2 // // Undo: performPolyMergeVertexCallback OptionBoxWindow|formLayout52|tabLayout2|formLayout54|columnLayout2 1; hideOptionBox polyMergeVertex -d 0.01 -ch 1 pCube1.vtx[2]; // Result: polyMergeVert1 // polyMergeVertex -d 0.01 -ch 1 pCube2.vtx[3]; // Result: polyMergeVert2 // // Undo: performPolyMergeVertexCallback OptionBoxWindow|formLayout52|tabLayout2|formLayout54|columnLayout2 1; hideOptionBox // Undo: select -tgl pCube2.vtx[3] // Undo: select -tgl pCube1.vtx[2] select -tgl pCube1.vtx[2] ; select -tgl pCube2.vtx[3] ; polyMergeVertex -d 0.01 -ch 1 pCube1.vtx[2]; // Result: polyMergeVert1 // polyMergeVertex -d 0.01 -ch 1 pCube2.vtx[3]; // Result: polyMergeVert2 //
Napisano 22 Grudzień 200618 l Autor Cube tworze standardowo z przycisku, tak jak było od zawsze... ani merge, ani combine nie działa... wersja Maya to 7.01 i nie mialem żadnych problemów... problem wystepuje przy połaczaniu dwóch obiektów... Merge działa gdy z jednego obiektu chce połaczyc jakies vertex razem... czy jest ich 2 czy 5 bez znaczenia, łączą się... natomiast jak na przykładzie... dwa cube vertex potraktowany przyblizeniem do drugiego z "v" i nic...
Napisano 22 Grudzień 200618 l Ty dajesz Combine na zaznaczonych dwóch vertexach? Combine działa tylko na polyobject, czyli musisz zaznaczyć dwa obiekty i wtedy wcisnąć Combine. Poza tym nie pisz postu pod postem i poczytaj w jakiejś książce na temat poprawnej polszczyzny o wielokropkach.
Napisano 22 Grudzień 200618 l Potrafisz czytać? Po użyciu Combine miałeś wyraźnie napisane, że do tego potrzebne są dwa obiekty poly, a nie vertexy czy cokolwiek innego.
Napisano 24 Grudzień 200618 l Przeczytaj uwaznie to, co Ci wywala skrypt edytor :) Masz tam taka linie: // Error: Invalid selection : polyUnite needs at least 2 polygonal objects. // To znaczy, ze Combine potrzebuje dwoch obiektow poly, a NIE dwoch verteksow. Przejdz do Object mode, zaznacz oba (CAŁE!!!) obiekty Poly, i wtedy zrob Combine. A po tym wroc do zaznaczania verteksow i je polacz. Nie mozna polaczyc ze soba dwoch osobnych obiektow. Combine tworzy z dwoch obiektow jeden obiekt, zlozony z dwoch elementow. I dopiero wtedy mozna je dowolnie laczyc.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto