Posted December 21, 200618 yr A wiec mam trudna sytuacje...:( chce połączyc głowe z torsem, jedno i drugie robione na polygonach od poczatku i nie działa mi łączenie merge vertices... niby wszystko ok. bo błędu nie wywala tylko komunikat: "Result: polyMergeVert2", ale nie łączy razem dwóch vertexów... NORMALNIE próbowałem już chyba wszystkiego... może wy mnie uratujecie?? help my!!! dlaczego tak sie dzieje:(
December 21, 200618 yr Po pierwsze, obiekty musza byc polaczone za pomoca Combine. Po drugie, np. u spodu (wnetrzu) szyji nie moze byc poligonu zamykajacego obiekt. Sprobuj uzyc tez Collapse.
December 21, 200618 yr Author MOże zbyt duża odległość pomiędzy nimi? nie nie ma użwyałem na początek opcji zbliżenia przez klawsz "v" zobaczym jak z tym combine...
December 21, 200618 yr Author Dobra!!!! Spedziłem nad tym czasu w cholere... I zastosowałem dewize Bruce Lee... "Powrót do podstaw..." Wiec problem był tego rodzaju że model torsu by wczesniej potraktowany smoothem... i nie chciał połączyc... niestety to nie to:/ problem jest chyba innego rodzaju... nie wiem dlaczego nie mogę zaznaczyc jednym pociagnieciem... robilem już takie rzeczy i było dobrze, a tu taki bonus... więc moja dociekliwosc doszła do tego poziomu że nie idzie połączyc dwóch szescianów... na vertex... więc wniosek... cos jest z opcjami skoro to nie działa... przy combine: Error: Invalid selection : polyUnite needs at least 2 polygonal objects. może jakas opcja nie włączona... help me!!
December 21, 200618 yr jeez czlowieku, pisz jakos bardziej zrozumiale, bo to co czytam to jakis strumien swiadomosci chyba. wyglada na to ze to co probujesz polaczyc combine nie jest w ogole obiektem poly. moze to nurbs, albo subdivision jakis... daj screena moze to bedzie latwiej pomoc.
December 21, 200618 yr Author jeez czlowieku, pisz jakos bardziej zrozumiale, bo to co czytam to jakis strumien swiadomosci chyba. wyglada na to ze to co probujesz polaczyc combine nie jest w ogole obiektem poly. moze to nurbs, albo subdivision jakis... daj screena moze to bedzie latwiej pomoc. Create->Polygon Primitives->Cube i jeszcze raz... Create->Polygon Primitives->Cube i nie moge połączyc tych dwóch cube razem w jeden... bo taki sam błąd wyskakuje przy połaczeniu głowy z torsem...
December 21, 200618 yr Create->Polygon Primitives->Cube i jeszcze raz... Create->Polygon Primitives->Cube no i bardzo ladnie :) a potem przesun sobie jeden gdzies w bok. zaznacz oba i zrob Mesh>combine jezeli to ci nie dziala to cos masz sypniete. i pokaz jakiegos screena najlepiej z otwartym script editorem
December 21, 200618 yr Oki powiedz dwie rzeczy, jaka to wersja MAYA ?, następnie sprawdź czy nie masz za dużego treshold ustawionego, trzecia sprawa zaznacz tytlko dwa wiercholki i zrób merge vertices i powiedz czy działa. Pozdrawiam i się nie załamuj wspolnymi siłami połączymi ten tors :cool: EDIT: ale jak byś wkleił cały lisnign z script editor jak tworzyż te cube, to było by fajnie.
December 22, 200618 yr Zamiast Merge vertices sprobuj uzyc Merge Edge Tool do polaczenia krawedzi. Moim zdaniem dziala lepiej od Merge Vertices, a efekt jest ten sam.
December 22, 200618 yr Author Script Editor: polyCube -w 1 -h 1 -d 1 -sx 1 -sy 1 -sz 1 -ax 0 1 0 -tx 1 -ch 1; // Result: pCube1 polyCube1 // polyCube -w 1 -h 1 -d 1 -sx 1 -sy 1 -sz 1 -ax 0 1 0 -tx 1 -ch 1; // Result: pCube2 polyCube2 // select -r pCube1 ; move -r 1.284545 0 0 ; select -r pCube1.vtx[2] ; move -r -0.284545cm 0cm 0cm ; move -r 0.00336339 0 0 ; move -r -0.000884785 0 0 ; select -tgl pCube2.vtx[3] ; move -r -0.000147534 0 0 ; select -cl ; select -r pCube1.vtx[2] ; move -r -0.00117934 0 0 ; select -r pCube1.vtx[2] ; select -cl ; select -tgl pCube1.vtx[2] ; select -tgl pCube2.vtx[3] ; polyUnite -ch 1 pCube1.vtx[2] pCube2.vtx[3]; // Error: Invalid selection : polyUnite needs at least 2 polygonal objects. // polyMergeVertex -d 0.01 -ch 1 pCube1.vtx[2]; // Result: polyMergeVert1 // polyMergeVertex -d 0.01 -ch 1 pCube2.vtx[3]; // Result: polyMergeVert2 // // Undo: performPolyMergeVertexCallback OptionBoxWindow|formLayout52|tabLayout2|formLayout54|columnLayout2 1; hideOptionBox polyMergeVertex -d 0.01 -ch 1 pCube1.vtx[2]; // Result: polyMergeVert1 // polyMergeVertex -d 0.01 -ch 1 pCube2.vtx[3]; // Result: polyMergeVert2 // // Undo: performPolyMergeVertexCallback OptionBoxWindow|formLayout52|tabLayout2|formLayout54|columnLayout2 1; hideOptionBox // Undo: select -tgl pCube2.vtx[3] // Undo: select -tgl pCube1.vtx[2] select -tgl pCube1.vtx[2] ; select -tgl pCube2.vtx[3] ; polyMergeVertex -d 0.01 -ch 1 pCube1.vtx[2]; // Result: polyMergeVert1 // polyMergeVertex -d 0.01 -ch 1 pCube2.vtx[3]; // Result: polyMergeVert2 //
December 22, 200618 yr Author Cube tworze standardowo z przycisku, tak jak było od zawsze... ani merge, ani combine nie działa... wersja Maya to 7.01 i nie mialem żadnych problemów... problem wystepuje przy połaczaniu dwóch obiektów... Merge działa gdy z jednego obiektu chce połaczyc jakies vertex razem... czy jest ich 2 czy 5 bez znaczenia, łączą się... natomiast jak na przykładzie... dwa cube vertex potraktowany przyblizeniem do drugiego z "v" i nic...
December 22, 200618 yr Ty dajesz Combine na zaznaczonych dwóch vertexach? Combine działa tylko na polyobject, czyli musisz zaznaczyć dwa obiekty i wtedy wcisnąć Combine. Poza tym nie pisz postu pod postem i poczytaj w jakiejś książce na temat poprawnej polszczyzny o wielokropkach.
December 22, 200618 yr Potrafisz czytać? Po użyciu Combine miałeś wyraźnie napisane, że do tego potrzebne są dwa obiekty poly, a nie vertexy czy cokolwiek innego.
December 24, 200618 yr Przeczytaj uwaznie to, co Ci wywala skrypt edytor :) Masz tam taka linie: // Error: Invalid selection : polyUnite needs at least 2 polygonal objects. // To znaczy, ze Combine potrzebuje dwoch obiektow poly, a NIE dwoch verteksow. Przejdz do Object mode, zaznacz oba (CAŁE!!!) obiekty Poly, i wtedy zrob Combine. A po tym wroc do zaznaczania verteksow i je polacz. Nie mozna polaczyc ze soba dwoch osobnych obiektow. Combine tworzy z dwoch obiektow jeden obiekt, zlozony z dwoch elementow. I dopiero wtedy mozna je dowolnie laczyc.
Create an account or sign in to comment