Jump to content

Postac 3D: Kobieta


szczur3k
 Share

Recommended Posts

Witam ...

 

Ostatnio wpadłem na pomysł, że zrobie pozadny model czlowieka. Tym razem wzialem na cel kobiete. Jeszcze nigdy nie robilem modelu calego ciala, jedynie kilka razy glowe, a ze jestem malo doswiadczonym modelerem pisze ten post przed zaczeciem jakiejkolwiek pracy... dotychczas robilem glowe metoda boxmodelingu (z tutka znajdujacego sie na tym serwerze ^^ ) i moje pytanie brzmi czy tym razem tez sie tym posluzyc, czy moze znajdzie sie osba ktora poleci mi 'lepsza' metode ??.. I czy ma ktos odpowiednie zdjecia kobiecej glowy kore przydadza mi sie przy modelowaniu ? (ja nic nie moglem znalezc)

Link to comment
Share on other sites

dzieki czarodzieju3D za stronke ... mam juz odpowiednie fotki :) ...

Wiem ze model kobiecy jest trudniejszy, ale mam nadzieje ze razem damy sobie z tym rade ... :D .. a co powiecie na temat metody, jak wy modelujcie postaci ludzkie (narazie chodzi o glowe)

Link to comment
Share on other sites

OK ... wiec tak... zdecydowałem sie na stary, dobry boxmodeling... a oto co z niego wyszlo...

 

r1jt2.jpg

 

i siatka ...

 

rw1kx9.jpg

 

nie zwracajcie uwagi na to ostre ciecie, idace przez srodek glowy ... jak tyko dam jej uszy i bede pewien ze skonczylem glowe to ja 'pozszywam' :D...

 

to jest moja 2 głowa w życiu jaka robilem ... wiec mnie nie zjedzcie :D...

komentujcie i wytykajcie bledy ... o i jeszcze jedno, przydalby mi sie jakis (naprawde dobry) tutek dotyczacy modelowania ciala kobiety... (nigdy jeszcze tego nie robilem wiec ... )

Z gory wielkie dzieki za wszelka pomoc ...

 

POZDRO ...

Link to comment
Share on other sites

kożystasz z jakiśch refek? chyba nie... bo ma straszne wodogłowie i skopane proporcje. do głowek lepszą metodą jest poly to poly...

 

proponuje poogolądać mase siatek innych użytkownikow i ogólnie fotek głowek bo narazie bardziej przypomina kosmite niż kobiete. nei jest źle ale pracuj dalej

Link to comment
Share on other sites

No to tak, poprawilem nieco oczy, staralem sie zlikwidowac te faldy o ktorych mowiliscie ... przypominam ze jestem naprawde malo doswiadczonym modelerem wiec nie dziwcie sie ze poziom moich prac jest tak niski ... a co do innych metod modelowania to co polecacie ?? bo jak widze czasami lowy modelowane za pomoca spline'ow to mnie zbiera na wymioty ...

 

jezeli cos jest jeszcze naprawde nie tak to powiedzcie konkretnie :P (pomijajac brak uszu i niekształtna szyje)

 

r2mw6.jpg

Link to comment
Share on other sites

Drugi sposób to modelowanie poligon za poligonem (czy jakoś tak to można nazwać). Przykład modelowania nosa w sam raz to prezentuje: http://www.3dtutorials.sk/index.php?tutorials=4&software=0&id=9

 

ja tylko w ten sposób potrafię modelować i wychodzi więc nie mam co kombinować. Jeżeli już to zaczynam od nosa a później oczy, usta, policzki i dalej. Każdy ma swoją technikę do której trzeba dojść.

 

Nie przejmuj się że jesteś początkujący bo każdy zaczynał od takich modeli ale z czasem poziom rośnie.

Link to comment
Share on other sites

oto mały update ... zrobiłem coś na kształt uśmiechu ... :P

 

jeszcze jedno .. widziałem gdzieś na tym forum takiego gifka pokazującego proces modelowania ucha, niestety nie moge go teraz znalezc ... czy ktos moze mi podac link albo cos... :D

 

rx1kn1.jpg

Link to comment
Share on other sites

ty piewr glowe zrob :D a uchem sie nie przejmuj

i posiedz dluzej nad nia a nie popparu ruchach myszka pokazujesz bo poprawy za duzej nie ma:D

zrob jej kosci policzkowe bo teraz to ma zapdniete popraw krztalt glowy

zarysuj jej rzuchwe (brode)

itp itd pooglaaj pare modeli siatek a bedzie dobrze

pozdro i powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Ja mam dla ciebie kilka konkretnych wskazówek.

Utrzymuj równe zagęszczenie siatki - wokoło oczu masz mnóstwo linii które są niepotrzebne - w początkowej fazie modelowania kluczem do sukcesu jest prostota. Przestrzegaj zasady "od ogółu do szczegółu". Nie zagłębiaj się w szczegóły dopóki nie ustalisz ogólnej - poprawnej - formy obiektu. Jak naćkasz za dużo szczegółów na początku to już tego nie poprawisz.

Poligony powinny byc mniej więcej tych samych rozmiarów - najlepiej kwadraty.

Patrz na zdjęcia twarzy - najczęściej jak możesz. Zwróć szczególną uwagę na ujęcia z góry i z dołu - popatrz jak układają sie względem siebie oczy usta i nos oraz kości policzkowe. Najlepsze co możesz zrobić to znaleźć zdjęcia tej samej twarzy z boku i z przodu i modelować ją do bólu. Zrób takie zdjęcia koleżance (najlepiej ładnej i pokaż nam ;D ).

Jeszcze jedno - skarbnica wiedzy o modelowaniu postaci: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=7&t=108412&highlight=body+topology

...patrzmy i uczmy się.

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za tego posta Gomez... prawda jest taka ze ja nie mialem zielonego pojecia co robie zle, wiec rady typu 'zacznij od nowa' nic nie wnosily, bo zrobilbym te same bledy ... naprawde konkretna wypowiedz... za co wielkie dzieki... jednak musze sie ustosunkowac do niej... staralem sie caly model skonstruowac z czworokatow, wokol oczu jest tak duzo tych edgow bo nie moglem sobie troche poradzic z ich poprawnym wymodelowaniem ... do uzyskania ogolnego zarysu tej postaci kozystalem z odpowiednich fotek,jednak pozniej moj max sie zbuntowal i zamotal mi troche z ich skalowaniem ... wiec jak zaczalem modelowac bardziej szczegolowo zrezygnowalem z fotek bo w kazdym z widokow byly one inaczej zskalowane :/ jedyna z zasad ktora bolesnie zlamalem to ta, mowiaca o tym, abym staral sie zachowac jednakowa gestosc siatki na calym modelu ... no nic, od ostatniej fotki zamieszczonej na tym forum model przeszedl dosc spory retusz, jutro wrzuce foty i siatke, dzisiaj ide juz spac ...

Link to comment
Share on other sites

siatke dawaj bez ms albo tak żeby było cokolwiek widać. Jak nie chcesz zmniejszyć gęstości siatki wokół oczu to możesz mieć za chwile problem ba zaraz każe ci przesunąć 120 wierzchołków jeden po drugim. Żeby ci sie blueprinty nie przesuwały - panel Hierarchy->Link info->Locks i zaznacz wszystko.

Skoro masz referencje powinno ci wyjsc lepiej. Myślę że nie rozumiesz wystarczająco anatomii. Ja potrafiłem narysować z wyobraźni człowieka i myślałem że znam ją całkiem dobrze, dopóki nie zacząłem modelować :) To zweryfikowało moje umiejętności.

Twarz jest płaska jakby skoczyła na blachę do pustego basenu. Jak spojrzysz na jakąś twarz od dołu to zobaczysz że jest zbudowana na łukach. Mam zadanie dla ciebie. Skombinuj fotke która pokazuje twarz od dołu, oglądaj ją do bólu i narysuj siatkę na podstawie tej foty (mozesz nabazgrać na zdjęciu, będzie łatwiej).

Dopóki nie odrobisz pracy domowej nie zawracaj mi dupy :)

Link to comment
Share on other sites

Ok. Nie zrozumieliśmy się. Nie chciałem żebyś rysował siatkę tylko żebyś zaznaczył kształt głównych elementów twarzy widzianych od dołu. Ułatwię ci trochę, zrób to na podstawie tej fotki:

anatomy4artist38ns1.jpg

 

Spójrz jak ja to zrobiłem na twoim zdjęciu:

szyjaru2.jpg

 

Kształt twarzy od dołu to najważniejsza rzecz jaką musisz zrozumieć (powtarzam ZROZUMIEĆ) żeby robić ładne mordki.

 

Tak przy okazji, bardzo fajna fotka. Masz więcej takich?

Link to comment
Share on other sites

juz chyba wiem o co chodzi... faktycznie sie nie zrozumielismy, chociaz dla mnie zabrzmialo to jasno

narysuj siatkę na podstawie tej foty
ale widze te luki o ktorych mowiles i patrzac na moja 'glowe' faktycznie wyglada jakby dostala lopata... postaram sie to poprawic... a co do fotek to musialbym zrobic wiecej tej kolezace, ehh... niestety zartuje bo ta fotke znalazlem chyba na deviantach albo ggl, yahoo ... albo czyms podobnym ... zebym to ja mial takie kolezanki :P.. wracajac do modelu, koniec weekendu i czeka mnie troche pracy, ale postaram sie jak najszybciej pokazac 'postepy' w pracy nad ta glowa...

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy