Skocz do zawartości

3ds max 9 - WOLNA BESTIA


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy nie zauwazyliscie ZNACZNEGO spadku wydajnosci/ szybkosci pracy programu. Dodatkowo ma czestsza tendencje do wykladania sie. Vray stranie chodzi po 9tka. A pliki sa wieksze, niewiedziec dlaczego... Takie sa moje spostrzezenia. Tylko jak teraz powrocic do nizszej wersji, skoro polityka firmy Autodesk i Descreet jest tak.... piiiiiii.... Masz nowa wersje zapomnij o starej... A 7ka, czy 8ka chyba lepiej sie sprawowaly, nie wspomne o 5tce... ;(

 

Podzielcie sie swoimi spostrzezeniami PLIZ

  • Odpowiedzi 40
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jesteś w błędzie pod każdym względem :)

 

po pierwsze możesz sobie jednocześnie zainstalować maxa 5, 6, 7, 8, 9 :) ograniczenia w systemie nie ma, ja niedawno do testów miałem jednoczesną instalkę maxa 6, 7, 7.5, 8 i 9 nie było z tym problemu.

 

po drugie z moich testów na wydajność w edytorze i w renderowaniu maxem i vrayem najszybszy zawsze był max z numerkiem 9, najbardziej wyprzedzał poprzedników w edytorze, przy siatce 4 mln poligonow da się pracować na 4 v. portach znacząco też szybciej bo o 30 % renderuje mi vray pod 9

 

używam oczywiście sytemu pro może twoje problemy wynikają z tego że masz homa ?

Napisano

zrobiłem w tej chwili mały teścik

20 x box z parametrami 200x200x200

to daje niecałe 10 mln poligonów

w pojedynczym edytorze przesuwanie chodziło bardzo ładnie

na 4 v portach skubało mocno ale da się pracować

mam starą karte geforce ti 4200 64 mb

NIE PRZEROBIONĄ na quadro sprawdzałem na direct który w tej wersji maxa jest wielokrotnie szybszy tym samym znacznie wyprzedzając open gl

Napisano

Wybacz, ale czegoś nie rozumiem - 10 mln poly gładko chodzi na ti 4200?

Ja na moim gf 7600 ledwo znoszę 500, 600 tysięcy. Chętnie się dowiem jak zrobić, żeby to pociagnęło tyle milionów. :)

Napisano

karrde pod maxem 9 ustaw sobie direct nie open gl !

umnie open gl strasznie tnie do 2 mln da się żyć potem agonia ale na direkcie jest wielokrotnie szybciej

 

ustawienia standardowe nic nie ruszałem

jak by był jakiś test to by się porównało ale nie potrafie znaleźć żadnego na sieci

 

ps. 2 mln chodzi tak gładko że nie ma znaczenia czy edytor jest pusty czy ma te 2 mln, zaznaczam na direkcie

Napisano

no właśnie wszystko zależy od punktu widzenia :)

co tutaj jest płynnością ? ja nie mówie o 30 fps :) bo to jest niepotrzebne, 10 fps w maxie to wypas tak myśle

na oko przy 4 mln w 1 v. porcie mam te 10 może więcej fps

 

edit:

w tej chwili się bawie i przy 4mln na perspektywie jest całkowita płynność więc będzie z 30 fps, a na 4 v portach jest około 5 fps

jak wiadomo shade jest szybsze od siatki pewnie temu perfpektywa tak śmiga

 

edit2:

maxtreme nie sprawdzałem bo nie ma takiej potrzeby a pod quadro gorzej mi filmy wyświetla :)

 

edit3 :P

dodam jeszcze że spadek fps nie jest wprost proporcjonalny do przybywających poli

Napisano

Bo żeby dobrze żyć z maxem9, musisz pamietać o 2 rzeczach:

- jak wyżej wspomniano sterownik na direct3d

- nigdy nie włączaj edge counta w statystykach viewportu (4xsphere po 200segs = ok 160k poly, z edge count 7fps, bez pod 70fps)

 

poza tym nowy max jest do 3x szybszy od 8 (normalne modele, nie tylko kopiowane), można zaimporwować dużo "cięższe" modele (model z zbrusha ok 1.2 mln), gdzie stary się sypał "out of memory), co do vraya, to nie testowałem.

Napisano

Dodam też, że te 10mln poly DonKichot miał w trybie editable mesh, a w editable poly zawsze dużo wolniej chodzi :). Bo w trybie poly 10mln to mało realne w maxie :)

Napisano
przy siatce 4 mln poligonow da się pracować na 4 v. portach znacząco też szybciej bo o 30 % renderuje mi vray pod 9

 

czywiscie że chodzi szybciej poneważ nowy max ma dodatkowe wsparcie direct x'a do wyświetlanych w wiewporcie obiektów szczegolnie w trybie Wygładzanie+swiatło

Napisano

gdzieś podawałem czasy renderingu

dokładnie nie pamiętam ale mniej więcej

30 minut dla rc2 max 8

20 minut dla rc3 max 9

 

tylko i wyłącznie obliczenia GI !

box, dziura, kamera w środku, światło na zewnątrz i pare dodatków bez textur żeby zrobić pare tysiaków poly

Napisano

:) macie interesujace punkty widzenia, wiekszosc Waszych problemow nie ma nic wspolnego z maxem a z uzywanym sprzetem;

 

uparcie odpalacie maxa, pod komputerami domowymi, ktorych transfery na mostkach sa "stabilne", gdzie dzielenie watkow jest "takie sobie", i gdzie w ramie macie takie paskudne cos jak "turbo", czyli ram ma wsparcie kontrolera, ktore sprawia ze przy utracie danych potrafi dzialac dalej bez wysypywania i zwrotu bledu procedury na stos (a jedynie informacje o dumpie);

 

pc to nie jest sprzet dedykwoany pod maxa, zeby na nim odpalic tak zlozony program inzynieryjny (bylo nie bylo jest na liscie) trzeba przysiasc chwile nas stabilnoscia i kompatybilnoscia podzespolow...

 

dla zainteresowanych polecam przyjzenie sie, czy sprzet ktory kupujecie ma liste (najczesciej dluga) obslugiwanych programow inzynieryjnych, designerskich, czasem a nawet bazodanowych, zapewniam ze na takim urzadzeniu max nie wysypie sie, jesli przy uzyciu skryptu lub pluginu nei naruszycie spojnosci ktorejsc funkcji (jak naprzyklad skopiowanie IK i proba aktywacji po wymuszonym skasowaniu najstarszej kosci);

 

co wiecej, taki sprzet najczesciej ma nieco inne kontrolery pameici niz taki domowy, ktorego przeznaczeniem sa filmy, granie i inne programy, gdzie utrata danych w strumieniu przetwarzania nie jest krytycznie wazna;

 

tak wiec przyjzyjcie sie czy na liscie kompatybilnosci sprzetu wystepuje autodesk na liscie MCAD, AEC badz DCC;

 

Streaker-nie znam obecnie problemu pod nazwa out of memory, a potrafie naklasc w scene glupot, od tak zeby sprawdzic ile zniesie... ten problem wystepuje tylko w zestawieniu z pamieciami ddr na kontrolerach z przeznaczeniem H&O, polecam zainteresowanie sie plyta glowna ktora ma stabilny kontroler, najlepiej pod zastosowania bazodanowe, przykladem sa wszytkie kontrolery dla rimm rambus...

 

a najbardziej pomaga nieodpalanie wynalzakow w tle :)

 

edit:

o dx sie nie wypowiadam... nie uzywam... od tego jest viewer...

Napisano

Piotrrek :) WS... jest dla ws, dla pc tez... ale bez dedykacji...

 

edit:

po prostu niektorzy probuja odpalic gre 3dmax na jednostce nie spelniajacem wszystkich kryteriow wymagan tego programu, ktory nie jest perelka jesli chodzi o stabilnosc, kompatybilnosc i wydajnosc... to bardzo mocny moolti tool i swoje wymagania co do sprzetu ma, jesli chce sie uzywac wiekszosci narzedzi...

Napisano

Wielkie dzieki za takie zainteresowanie i tyle odpowiedzi, juz kombinuje jak przyspieszyc ten cholerny program...

 

DonKichot - wielkie THX, ale mam pytanie... Tez mam 7, 8 i 9 tke, tylko gdy pliki odpalisz w 9tce i w niej zapiszesz ostatnia wersje, to w jaki sposob odpalic je potem w 7 lub 8 ? No niemozliwe - jak wiesz jak, blagam podziel sie info !

 

Mi jakos program i tak chodzi szybciej na OpenGL, nie bede pisal jaki mam sprzet, ale zapewniam, szegolnie vv3k70r, ze nie dedykowany do tego typu prac, ale i tak daje rade i bedzie lepiej. Trzeba tylko powalczyc z tymi ustawieniami. DO BOJU !

 

vv3k70r - ty odpalasz MAXa na p3-500mhz 0,5Bram ...?

Napisano

Kruchy-no juz na 2x600 +1ram :), ale zadko, to tylko meczy rendery gotowych scen i odpala psa... ale i tak jest bezpowrownania szybszy w maxa niz 3,2ghz celeron na normalnej plycie, ktorego probowal uzywac kolega (a jak sie wesolo potrafil sypac);

 

ale wszystkie rzeczy, ktore tu pokazywalem byly robione wlasnie na niefirmowym sprzecie, czyli na tym 500mhz +0,5... animacje tez... wiec chiba da sie? morde na 1,2 mln poly, i z wlosami tez na nim zrobilem... byla w bitwie o mitach, wiec jest naoczny dowod...

 

normalnie uzywam ws 2x1,7 2ramu (reisera szukam), quadro, wiadro, dali mi takiego do robienia ostatnio i jak skonczylem to zostawili jako dodatek...

 

zamiast walczyc z ustawieniami, czasem warto sie zastanowic jaki komputer kupujemy i po co... to tak jak z samochodem, mieszkajac daleko od cywilizacji niskie zawieszenie, niewazne jak bardzo sportowe i do zabawy sie nie sprawdza...

 

zajrzyj na strone della, autodesku, compaq... tam sa fajne wykazy, ktore zestawy do czego sluza, niekoniecznie zaraz trzeba sie rzucac na najnowsze, ale warto sprawdzic czy zamawiany sprzet sie nada... inaczej kofiguruje sie sprzet do grania, a inaczej do dcc czy mcad;

 

edita:

a jak wielokrtonie juz marudzilem, nie uznaje do tej zapawy czegos co nie ma dwoch procesorow najmniej... 2 core w jednym to ciagle nie to :)to cos co tak sie grzeje na plycie powinno nazywac sie xeon... inaczej zycie robie sie skomplikwoane i nalezy ograniczac swoje potrzeby...

Napisano

Boze... niecale 200 000 polysow i komp chce sie w innym wymiarze znajduje, nic nie dziala, caly wisi, zadna komenda...

Uzywam maxa do wizualizacji architektury, ale to co ten numerek wyprawia po prostu boli...

Ta sama scene, odpalalem w domu na Laptopie - Celeron 1,7 0,5 ramu / w pracy na Athlon +3000 1Gb ramu i Athlon +3200 2Gb ramu (w pracy karty graf. wypaszone) i kompy wisza az milo....

I na DirectX gorzej chodzi niz na OpenGL.

 

MASAKRA... ide spac bo mnie krew zalala

Napisano

Kruchy...z tego co wiem to na zadnym Maxie nie bylo mozliwosci odpalenia plikow z nowszej wersji! Jedyne co Photoshop ma taka mozliwosc...a tak to COrel, Archicad, Max, flash nie dadza rady!

 

Ponoc max 9 jeszcze szybciej chodzi na platformach 64bity....musze sprawdzic neidlugo ...ale ten windows mnei przeraza!:\\\

Napisano

dobra ,nowe sterowniki nvidii zainstalowanem poczyściłem rejestr. no i efekt jest:D:D:D 1,1mln poly, poly nie tri na editable poly i zarywa oczywiście, ale, jakieś 10 klatek jest. można obracać w czasie mniej więcej rzeczywistym. jest to pierwszy lepszy ludek z 3 iterationsami TS. i jest git;) mam 384 DDR.

Napisano

Xizor, skor masz tak malo ramu to sie nei ma co dziwic osiagami, ale mzona to obejsc, montujac kilka hdd (nawet malych, takich po 36gb), najlepiej cztery raptory w paczce (albo jakies scsi2 jak masz kontroler) i zrobic z nich jeden wolumin laczony (jesli nei scsi) albo uruchomic jako +0 na array (jesli scsi);

 

pozniej dac to jako swapy w uzywanych programach i w stronicowaniu windy...

 

warto kupowac kontrolery, w ktorych jest jakas przyzwoita wartosc ramu (nie mowie zeby tam zarac byl ramdysk na 4gb) to zawsze pomaga...

Napisano

nie Xizor, masz przemyslec do czego chcesz uzywac komputera (czy konfiguracja do gier czy do maxa), wtedy zaczac sie zastanawiac czy zmienic sprzet kompletnie (ten co jest puscic do Zyda, dolozyc, kupic konkret) czy jednak modyfikowac,

musisz sie zastanowic czy posiadana plyta glowna jest odpowiednia (ilsoc slotow do potrzeb, typy slotow, przepustowosc mostkow, najlepiej wlacz AIDA i sprawdz najprostszym zrzutem pamieci jaka to wszystko ma wydajnosc);

 

a pozniej jak juz zdecydujesz sie na maxa w kompie, to zajrzyj na strone z jakimis stacjami roboczymi, przyjzyj sie cenom, sprawdz co siedzi w srodku, i policz ile jestes w stanie dolozyc, zeby zrownowazyc braki w swoim kompie, wzglednie wybrac kilka czesci i na ich bazie powoli rozbudowac ws...

 

poniewaz zakladam ze przecietny uzytkownik maxa nie chce sprzedac samochodu zeby kupic sobie komputer bo jest chytry (albo bardziej potrzebuje samochodu, albo by go zona ubila) to najlepiej zainteresowac sie sprzetem schodzacym z produkcji, gdzie jest wymieniany na nowy (firmy pozbywaja sie go za grosze);

 

jesli i to sie nei uda, nalezy rozejzec sie za takim sprzetem we wlasnym zakresie, czyli:

 

plyta glowna na procesory MP socket 603, 604, 771

dwa procesory to rozsadne minimum, jesli chodzi o rozsadne ceny to socket 603 ciagle ma przyzwoita cene w stosunku do parametrow;

nastepnie dobieramy dwa najslabsze xeony do zestawu (pozniej wymienimy je na szybsze, jak bedize gotowka);

kupujemy tyle pamieci na ile nas stac;

montujemy jakies quadro (co najmniej nvs, ogladanie DXmaterialow z normalmap we viewporcie to luksus, ktory mzona sobie na poczatku darowac, render tez sie do ogladania nadaje) i podlaczamy dwa monitory, ktore ostaly sie po poprzednim zestawie (monitory iiyamy czy eizo nie sa takie drogie, tylko nei trzeba sie rzucac na najnowsze, a popatrzec co schodzi z magazynow sprzed roku czy dwoch, czesto to resurs w firmach, ktory sie nei zuzyl i odstal w szafie);

oczywiscie na jednym dysku (bardzo szybkim, najlepiej scsi, ale raptor tez bardzo dobry, bo zakladam ze na sas po 25k obrotow nei warto wydawac na samym poczatku) montujemy system, a na drugim szybkim dysku, malym, montujemy swapfile do programow, wylaczamy stronicowanie windowsa (stronicowanie windowsa sie sypie w maxie, wlaczanie go to proszenie sie o klopoty);

 

w miare mozliwosci dorzucamy kolejne szybkei dyski tworzac wolumin laczaony dla swap, wymieniamy procki na lepsze i dokladamy pamieci...

 

w ramach luksusu mozna sobie fundnac zdrowsza karte graficzna, tylko nie taka do grania...

 

w ramach wyjatkowej rozpusty wmontowac w pci ramdysk (ale do maxa sa potrzebne neistety dwa, tak samo jak do psa czy do premiere, po prostu dcc tak duzo potrzebuja);

 

i do takiej konfiguracji nalezy powolutku dazyc nie rzucajac sie na nowosci;

 

oczywiscie kupujac plyte pod 771 nalezy sie liczyc z tym ze xeony dwujadrowe z 8mb cachu na jadro nei stanieja w najblizszych latach do poziomu akceptowalnego przez zdrowego na umysle czlowieka... produkcja pamieci cache jest diabelnie droga, a w tych prockach tej pamieci jest duzo...

 

dla przykladu podam ze powoli rozbudowujac p3 500mhz doszedlem do bardzo zdrowej konfiguracji, ktora bez problemu radzi sobie sobie z max9... jedyny brak to niemozliwosc zainstalowania nowoczesnej karty graficznej, no ale czasy sie zmienily i 40kg pudlo zajmuje sie juz tylko zmudna, automatyczna robota, jak na przyklad render gotowych plikow...

Napisano

rzeczywiscie nowe stery daly widoczny rezultat i teraz mozna juz spokojnie modelowac.

 

vv3k70r - jak zrobic z dysku dodatkowego SWAPa ?

Napisano

dla psa:

edit-->preferences-->plugins & scratchdisks;

 

dla maxa jest to pamiec virtualna:

control panel-->system-->advance-->perfomance settings-->virtual memory-->no i tu sie ustawia ktory dysk i ile mb...

 

polecam choc raz przetestowac virtuala (czyli swap windowsa) na ramdrive (taki wynalazek na pci), ubaw jest przedni :)

  • Confused 1
Napisano

jeżeli chcecie przenieść scene z wyższego maxa do niższego to przez import export nic innego nie przychodzi mi do głowy, pytanie tylko po co ? w tej chwili najlepszy max to 9 wczytuje on wszystkie sceny od 1 począwszy, nierozumie po co wczytywać scenki z maxa 9 do 7 ? żeby je tam poprawić :) przecież lepiej można to zrobić w 9...

 

ps. najważniejszy jest ram ! dysk, karta grafiki, procesor to wszystko jest mniej ważne, 512 mb kosztuje 100 zł z groszami niewierze że tyle nie macie

Napisano

DonKichot- zalacz maxa na 4prockowym z 16ramu i scena terenu z wodotryskami i cudami, gdzie jest parenascice tysiecy tekstur, mipmapy, swiatel jak nas... a jak juz sie skonczy ram i zacznie sie to wlewac na dyski, to poczujesz roznice, a pozniej sobie wyobraz ze to mozna plynnie edytowac widzac wszystko i majac psa w tle...

 

bez znaczenia? plyta glowna jest bez znaczenia?

 

ogolnie podoba mi sie koncepcja ze sprzet nie ma znaczenia a liczy sie jeden czy dwa parametry, a reszta to jest wogole tak dla jaj :)

chcialbym zeby tak bylo, ach jakaz to by byla tania rozrywka :)

Napisano

nie czytalem wszystkich wypowiedzi ale przesiadlem sie z max 8 na 9 i przyspieszenia nie widze, kupie jeszcze nowego GF i zobacze moze te cholerne viewporty zaczna lepiej chodzic.

konf :

Athlon 64 3000

Ram 4 GB

grafa gf5500 ultimate

Napisano

oczywiście wszystkie parametry są ważne ale ram najważniejszy

 

wole mieć athlona 1ghz i 2 giga ramu

niż 4 rdzeniowca i 512 ramu bo

drugi zestaw będzie wolniejszy :)

 

miałem 1.5 gb ramu od 5 lat ale siadła mi płyta i chwilowo używam 512 mb.. niepotrafie nic na tym zrobić :)

doceni kto sprawdzi

 

nie ma sensu się o to sprzeczać :) każdy ma jakieś swoje doświadczenia ja uważam że ram jest jak paliwo, można mieć vipera albo lamborgini ale jak braknie paliwa to stoimy :) moja cierpliwość chociażby przy ostatniej scence w wipie wysiadła kiedy to render z 25 minut zwolnił do 15 godzin po tym jak brakło ramu i render szedł na pamięci wirtualnej, 512 ramu i 3200 virtualki... straszne

Napisano

Don Kichot... jest roznica meidzy 1gb ramu na 4 kanalach po 256, a 2 gb na jednym kanale :)

jest drastyczna roznica pomiedzy predkoscia z jaka z ramu sa wyciagane i przetwazane informacje jesli cache procesora ma 512kb a 8 mb, jest bardzo duza roznica... polecam zrobic cos co ma tak ze dwa miliony poly, wlaczyc edit poly, i sobie pomalowac deformacje :) najlepiej na duzym pedzlu...

to nei to samo co trzymanie sztywnego mesha :)

 

predkosc zczytywania z dysku moze byc prawie taka sma jak z ramu, to kwestia kontrolera i doboru dyskow...

 

kun jaki jest kazdy widzi... mi tam starcza to co mam w podpisie... tez daje na tym rade, ale czasem lubie sobie podokazywac bez ograniczne :)

Napisano

bo prawda jest taka że ja się nie znam ani na grafice ani na sprzęcie, dzisiaj się nudzę i tak sobie polemizuje z wami :P

 

 

ale ! ale ! umowa ! ale... :P

 

ilość pamięci cache procesora, jak i szybkość ramu nie ma żadnego ani to żadnego wpływu na szybkość renderowania :)

 

poniżej daje link z dowodami, athlon z keszem 1 mb i 2 mb rendering ma taki sam czas co do sekundy :)

http://www23.tomshardware.com/cpu.html?modelx=33&model1=467&model2=466&chart=188

Napisano

DonKi umowa byla - umowa, ale, ale :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

jak pan to i ja

ja za pana, pan za mnie

 

Dobrze idzie ta dyskusja. :D

Niech wiecej osob dorzuci co o tym mysli

 

no na razie vv3k70r tak scina z nog ze nie wiem co powiedziec. az zerkne na jego prace :D - pozdro vv3k70r

Napisano

Witam,

mam kompa co przeżył wiele :PP (bliskie spotkanie z podłogą, dymiąca karta grafiki). Aktualnie jestem na zastępczym sprzęcie:

AMD Athlon XP 2000+

1,67 GHz

ram 256

grafa gf2 MX/MX 400

 

będę siedział na tym "sprzęcie" co najmniej 0,5 roku i mam pytanko:

Opłaca sie przejść z maxa 7 na 9?

Napisano

max 9 32-bit:

Software requires one of the following 32-bit operating systems:

 

* Microsoft® Windows® XP Professional (Service Pack 2 or higher)—recommended

* Microsoft® Windows® 2000 Professional (Service Pack 4)

 

Hardware

Minimum requirements for 32-bit versions:

 

* Intel® Pentium® IV or AMD Athlon® XP or higher processor

* 512 MB RAM (1 GB recommended)

* 500 MB swap space (2 GB recommended)

* Hardware-accelerated OpenGL® and Direct3D supported Microsoft Windows-compliant pointing device (optimized for Microsoft IntelliMouse®)

* DVD-ROM drive

 

 

Tyle jesli chodzi o wymagania...

Raczej przy mniejszych sie nie oplaca.

pozdrawiam.

 

 

A tak BTW to ja mam 1,5 gh 512ram GeF4 i wlaczylem triala maxa 9 i vraya 1.5rc3

i render dluzszy jest niz na moim maxie7+vray1.49.

No ale coz... zrzucam wine za to na wieksze wymagania sprzetowe nowszych wersji tych programow... czy slusznie?

 

Tak dla porownania:

bbbbts8.jpg

 

bbbb1un9.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności