Kuba Napisano 13 Kwiecień 2007 Autor Napisano 13 Kwiecień 2007 Dzięki za komentarz Konras. Rzeczywiście pominąłem ten nakolannik :) A co do ciemnego screena - wrzucałem go w nocy i wtedy był dość wyraźny. Rano okazało się, że jest zbyt ciemny, wrzucę więc nowy.
Levus Napisano 13 Kwiecień 2007 Napisano 13 Kwiecień 2007 Teraz lepiej widać:) Po pierwsze proporcje (uh, te proporcje:p) Wąska klata (w przeciwieństwie do moich w gorsetach:p) a wielki brzuch. Przedramiona i ramiona zdaje się zbyt grube. Wygląda na klocka niechcianego przez księżniczki:p Zbrojka fajnie wyszła muszę powiedzieć, ornamenty, teges szmeges i do tego podarty płaszcz, nieładnie:) Ornamenty jednak jak dla mnie zbyt matowe, zbyt płaskie, jakbyś je wycieniował odrobinę, rzucił więcej światła na wypukłości i namalował delikatny cień pomiędzy nimi byłoby fajniej. Cieniowanie płaszcza też pozostawia do życzenia, np. w górnej części jest za mało pomarszczony. A wiele rzeczy można załatwić malując światło i cień. Np, w przypadku ornamentu: bierzesz w photoshopie sam ornament, dajesz delikatny "drop shadow" z distance na 0. Dajesz "inner glow" "inner shadow", "stroke" i tym podobne rzeczy i można naprawdę sporo przestrzennej iluzji wyczarować:) Poeksperymentuj! Buźka mi się średnio podobuje, sztuczna. Kości policzkowe lecą ku dołowi, skronie chyba be, i łączenie brody z resztą twarzy też chyba leci w diabły. Niewiele widać w sumie.. Nie gniewaj się, że tak krytycznie. Nie jest źle ale mogłoby być dużo lepiej:) Jesteś na dobrej drodze, teraz przyjrzyj się bliżej naturze ludzkiego ciała, proporcjom, mięśniom, anatomii i fizjonomii. Polecam rysować ile wlezie postaci, twarzy, głów. Z głowy, z natury z obrazków, robić szkice konstrukcyjne, nawet na fotografiach chociażby. 100 razy nie wyjdzie, za 101 wyjdzie.. skill skacze co jakiś czas, i to widać gołym okiem;) Pozdro! Działaj działaj!
Kuba Napisano 13 Kwiecień 2007 Autor Napisano 13 Kwiecień 2007 Heh, wielkie dzięki. W założeniu miało być duże cielsko i mała głowa, ale chyba jednak przesadziłem. Co do tekstury nie mam nic na swoją obronę :) Postaram się nad tym popracować. Jeszcze raz dzięki.
Kuba Napisano 14 Kwiecień 2007 Autor Napisano 14 Kwiecień 2007 OK, myślę że z tymi moimi treningami już wystarczy i czas dać sobie spokój. Chyba już pora zająć się czymś bardziej pożytecznym :) Na koniec wrzucę ostatni update i pomniejszoną teksturę.
Levus Napisano 15 Kwiecień 2007 Napisano 15 Kwiecień 2007 No coraz lepiej Ci idzie, texturka bardzo fajnie wyszła, aczkolwiek chyba trochę przegiąłeś ze "złotymi paskami". Niech one błyszczą ale nie mogą wyglądać jak naklejone. Wydają się być tak ostre jakby były spiłowane na kant. Płaszcz na pewno lepiej wygląda, choć to jeszcze nie to:p Tex twarzy jest super (rysy, zmarszczki itp, fajne!), natomiast na modelu już wygląda gorzej. Jak już Ci się znudził to faktycznie go nie męcz:) Następny będzie jeszcze lepszy:)
Konras Napisano 15 Kwiecień 2007 Napisano 15 Kwiecień 2007 Teraz jak pozakazales tekssture to widac ze braknie przetarc metalu, do tego mysle ze przydalo by sie wypalic jakies hmm... lighhtmape i dac ja nawet w photoshopie poem jako multiply... :)
Levus Napisano 15 Kwiecień 2007 Napisano 15 Kwiecień 2007 Tu już chyba jakiś lajt palony był, ale głowy nie dam:D
Kuba Napisano 15 Kwiecień 2007 Autor Napisano 15 Kwiecień 2007 Kolejny raz dzięki za komentarze. Z twarzy niestety też jestem średnio zadowolony. O ile na teksturze nawet mi się podobała, to na modelu traci większość detalu. Co do złotych pasków i przetarć, na teksturze są, ale nie przeniosłem ich na specular, przez co przetarcia odbijają światło tak samo, jak paski. Chyba jeszcze chwilę nad tym posiedzę z czystej ciekawości, chociaż ciężko będzie, bo już mnie męczy następny pomysł ;)
ledyr Napisano 16 Kwiecień 2007 Napisano 16 Kwiecień 2007 no no nieźle :D kurcze troszke ta postac wyglada jakos tak bryłowato za bardzo IMO pozatym chyba ok :)
Kuba Napisano 1 Maj 2007 Autor Napisano 1 Maj 2007 Kolejna postać, trening jeszcze nikomu nie zaszkodził :) 4,4k. Jeszcze raz potrenuję pancerz i tym razem zmierzę się z prostą normal mapą.
Levus Napisano 1 Maj 2007 Napisano 1 Maj 2007 Z tyłu nawet fajnie wygląda. Z przodu już gorzej, zbyt klocowany tułów, za mała klata w stosunku do reszty ciała. Zaserwuj mu klatkę jak kombajn bizon i w barach przybycz a będzie o niebo lepiej!! Pozdrawiam!
Konras Napisano 1 Maj 2007 Napisano 1 Maj 2007 Hihi taki fajny uruk-hai :) Drzazni mnie w calym objekcie troche te uzbrojenie, ja tam bym je radzil zrobic osobno i zapomniec o siatce ciala bo inaczej hmm widac ze troche poekstrudowane... Pozatem hmmm tutaj akurat nie ma sie co bac i mozna mu dac naprawde masywny pancerz... :) Pozatem no daj pare lowpo wiecej i mu zwerz nogi w okolicach kostek i piszczeli, popatrz naj to normalnie wyglada, mysle ze wtedy bedzie lepiej :), tak samo zwez pod i nad kolanem :p. Lapki sa fajne aczkolwiek ja bym mu je pociagnal do tylu w ramionach :) (cos takiego jak sie robi gdy ktos mowi "nie garb sie" :p) Wiem tez ze to facet, ale na wysokosci peoka tez go zwerz w szerokosci bo to nie moze byc takie workowate ^^, brakuje mu tez bioder... Sorki za taka ostra krytyke ^^' Robisz juz bardzo dobre postacie tak msze powiedziec :) szkoda ze ja nie mam takiego zapalu.... Pamietaj ze wazne tez jest aby postac hmmm, no nie wiem, zrob jej calkiem czarny material i zobacz jak to bedzie wygladalo, niech ona bedzie taka swobodna, obla, musi byc widac jakotako zarysy miesni... Co do nastepnych treningow bym proponowal zrobic Ci pare wersji roznych rak czy tez nog, bo to wazne aby te elementy ladnie wygladaly juz bez materialow/normalow :) Jeszcze raz przepraszam za jakiestam madrzenie z mojej strony (mam nadziejej ze zle tego nie odbierzesz co mowilem) Pozdrawiam:)
Kruku Napisano 2 Maj 2007 Napisano 2 Maj 2007 ja bym na twoim miejscu dokładnie przeanalizował anatomię ludzką, niby są zarysy mięśni na klatce piersiowej jednak z boku postać jest płaska. A co do dodatków pomyśl pierw jaki ma być ich sens np te pierścienie ? po co i jak on je w ogóle wcisnoł ? Ogólnie pokombinuj nad proporcjami. Może ci się przydać. Z resztą polukaj na forum jest tu wiele świetnych rzeczy :]
Kuba Napisano 2 Maj 2007 Autor Napisano 2 Maj 2007 Lewus - niestety chyba wszystkie moje modele cierpią na klockowatość :) Konras - dzięki za rady. Nie uważam, żeby ta krytyka była ostra. Cieszę się z każdej odpowiedzi w tym temacie, gdyż nie mam żadnej innej możliwości weryfikacji modelu. Nie mam znajomych bawiących się modelowaniem, więc jestem zdany wyłącznie na internet :) Kruku - patrząc na postać Naukowca dochodzę do wniosku, że jesteś demonem proporcji i poprawnej anatomii. Co do pasów - jedne trzymają ochraniacze, inne są do ozdoby, a może chronią napięte do maksimum bicepsy przed rozerwaniem. A jak je założył? Może ona coś wie.
peterr Napisano 3 Maj 2007 Napisano 3 Maj 2007 [wydaje mi sie ] że jest jakiś taki hudy i ma mały łeb:) hej
Levus Napisano 3 Maj 2007 Napisano 3 Maj 2007 Eee, imo wielkośc łba jest okej. Fajnie wygląda nawet! Przeskaluj mu klate i bary i zobacz jak wyjdzie, można dowolnie przesuwać wertexy mając już zrobioną uvw.. najwyżej Ci się tex trochę rozciągnie. Przestudiuj 100 razy anatomię, tu masz kilka linków: http://www.figuredrawings.com/academicdrawings.html w tym wątku, w drugim poście jest masa fajnych linków: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=177&t=357772 A tu goły facet w różnych pozach i fajnych rozdzielczościach: http://justmeina.deviantart.com/gallery/ (obecnie devianty nie działają, ale może ten link ruszy...) Co model to lepiej! Pracuj dalej! Pozdro!
Bruneq Napisano 3 Maj 2007 Napisano 3 Maj 2007 pobrudz mu te szmatki...po ciachaj...cokolwiek!:) wydaje mi sie ze jest za długi tu/ółw....tłu/ów cholera wie! z klata juz ci wszyscy powiedzieli wiec ci nei bede mowil!:) te stopy troche dziwne ale mogą byc! wogole bym go jeszcze ubrudził! dalej....bron jaka włada wyglada jak maczuga ale nią nei est ma za cienki trzonek!:)
Kuba Napisano 3 Maj 2007 Autor Napisano 3 Maj 2007 Lewus - dzięki za linki. Klacie jeszcze się przyjrzę, zobaczę jak będzie wyglądał, chociaż przyznam, że chciałbym uniknąć figury à la kark aka ABS. Bruneq - jedyne szmatki jakie posiada to te w okolicy krocza. Przybrudzone wyglądały by chyba niesmacznie :) Co do tułowia, wydaje mi się, że optycznie wyciągnięty jest przez nisko opuszczony dolny pas. A broń to w żadnym wypadku nie maczuga, hehe. Pierwotnie miała być kula na łańcuchu, ale zżarłby za dużo trisów. Myślałem na alfą, ale wtedy byłby tylko do ozdoby, czyli bez sensu. Stanęło na lince - jeszcze ją przeskaluję i pomaluję. Dzięki za komentarze ;)
Gość Marioza Napisano 3 Maj 2007 Napisano 3 Maj 2007 hipek ma za ostry kolor przede wszsytkim ten zielony wali po gałach i czerwony na włosach, moze pomieszaj troche roznych fot w ps w roznych trybach troche nakrop tam kropków itp syfków, całos zdesaturuj troche i wyrownaj kolorystycznie powinno być lepjej, tutaj nie trzeba sie silic na dokladne malowanie jak przy tradycyjnym game arcie, sprawa jest prostsza, tak mi sie przynajmnniej wydaje
Kuba Napisano 16 Maj 2007 Autor Napisano 16 Maj 2007 W wolnych chwilach nadal siedzę nad teksturą. Trochę zmieniłem od ostatniego razu, nie wiem czy nie przesadziłem.
Konras Napisano 16 Maj 2007 Napisano 16 Maj 2007 Kurcze jest naprawde swietnie, jakby odciac go nad kolanami bo wedlug mnie czesc ponizej nie jest najfajniejsza, to prezentuje sie na prawde ekstra. hmmm nie wiem czy dopomoge ale moze wspomorz sie jakimis teksturkami skury, popekanych skal, czy tez lusek gadzich i daj je jakos na multiply lekko, mysle ze to by dalo ciekawy charakter postaci i troche ja urealnilo :) Pozdrawiam :)
ledyr Napisano 16 Maj 2007 Napisano 16 Maj 2007 no no, dużo musisz mieć tych wolnych chwil :) nie za mocno to sie błyszczy wszystko?
Kuba Napisano 26 Maj 2007 Autor Napisano 26 Maj 2007 Skończyłem pracę nad tym modelem, już więcej nie będę zmieniał. Poniżej ostatni render.
Levus Napisano 26 Maj 2007 Napisano 26 Maj 2007 Nom, zgadzam się. IMO trochę bardziej estetyczny mógłby być. Pewnie specular by trochę pomógł w tej kwestii.
Tony M. Napisano 26 Maj 2007 Napisano 26 Maj 2007 Kiścień powinien moim zdaniem mieć dłuższy trzonek, a postać powinna go trzymać pod wiekszym kątem, sprawiał by wtedy wrażenie bardziej "śmiercionośnego" no i kulka powinna się bardziej błyszczeć. I ustaw sobie żeby teksturke pokazywało z dwóch stron (2sides) no bo na drugim renderze uciekła Ci tarcza a jak się przypatrze to z ochraniaczem na goleń też coś jest nie tak od tyłu...Podsumowując wygląda dobrze (odrazu napisze że nie jestem fanem organiki) a że czepiam się takich szczegółów znaczy tylko że tak naprawde nie ma się czego czepiać :)
Kuba Napisano 26 Maj 2007 Autor Napisano 26 Maj 2007 Dzięki za komentarze. A co do tarczy na drugim renderze, to nie widać jej, gdyż po prostu jej tam nie ma :) Renderując pod tym kątem i przy użyciu tych samych świateł, co na pierwszym, tarcza rzucała zbyt duży cień na postać. Jeszcze raz dzięki.
Cruzh3r Napisano 27 Maj 2007 Napisano 27 Maj 2007 wszystko fajnie tylko faktura skóry kiepska. No i te dodatki zbroje troche zbyt proste. Znaczy naramienniki mogły by mieć jakieś paski, żeby nie odpadły. Skóra jest za bardzo brudna w stosunku do zbroi itp.
Gość Marioza Napisano 28 Maj 2007 Napisano 28 Maj 2007 no dobrze jest moze nie rewelacyjnie, wzane ze go ukonczyels , z kazdym kolejnym bedzie coraz lepiej , jedyna uwaga to taka ze staraja sie zawsze dawac model na nie czarnym tle i w wiekszej rozdzialce bo w malej malo widać
Kuba Napisano 29 Maj 2007 Autor Napisano 29 Maj 2007 Jeszcze raz dzięki za komentarze. Obecnie pracuję nad modelem pirata do Battlefield Pirates 2. Mam możliwość wsparcia się konceptem. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, możliwe że uda się go wyeksportować do gry i będzie można nim swobodnie pobrykać np. po Tortudze :) Dwa modele postaci już są w grze, ten byłby trzeci. Nie jestem najlepszym modelerem pod słońcem, jednak strasznie ciężko znaleźć kogoś, kto poświęci sporo czasu na pracę nad modem, a w podziękowaniu otrzyma jedynie uścisk dłoni ;) Limitem nie muszę za bardzo się przejmować, BF2 daje sobie radę z 6-7 tysiącami trisów (według oficjalnych danych 8 ) W miarę możliwości proszę o rady i komentarze. Poniżej koncept oraz widok modelu - obecnie 3260 trisów.
Konras Napisano 29 Maj 2007 Napisano 29 Maj 2007 Ja bym zwiekszyl tego loopa nad kolanem zaraz, bo to spodnie a nie udo i one niech beda takie ladne jak na koncepcie :) Do tego warto popracowac nad ksztaltem nozki i w piszczelu dac ja wezsza do tego zarysowac miesien od strony wewnetrznej, no i powiekszyc stopy i dac je bardziej wyzsze, bo sa takie bardzo plaskie :) a no i tego kija przydaloby sie u nogi lekko wykrzywic :) ah no i w pasie jeszcze troche pogrob go, mianowicie te dwa lupy w srodku :) Niech ubrania tak bardzo nie przystaja do ciala. Kolnierzyk tez ladniej by wygladal jakby byl wiekszy :). Na koniec tylko powiem ze bardzo fajna postac :), zadko spotykana sprawa taki pirat :)
ledyr Napisano 30 Maj 2007 Napisano 30 Maj 2007 oo fajny pirate, ja sam mam z tym problemy wiec sie nie bede wymądrzał ale rece z dłoniami jakos tak dziwnie nie proporcjonalnie masowo wygladaja pozatym ok ^_^
Kuba Napisano 10 Czerwiec 2007 Autor Napisano 10 Czerwiec 2007 Jako że model jest do gry, przy malowaniu tekstury bazowałem na shaderze od Bena Clowarda. Poniżej pokaże widok z viewportu z wrzuconym tłem; render w tym przypadku wydawał mi się bezsensowny. Proszę o Wasze opinie, gdyż chciałbym się uporać z tym w miarę sprawnie.
KLICEK Napisano 10 Czerwiec 2007 Napisano 10 Czerwiec 2007 hmm popatrz na nadgarstki one sa najwazniejsze, dlon moze nie byc super, ale jak nadgarstek jest dupny to cała reka jest kiepska :/ A cała postac jest bardzo spoko :)
Kuba Napisano 12 Czerwiec 2007 Autor Napisano 12 Czerwiec 2007 Dzięki za radę. Starałem się coś z tym zrobić, jednak chyba już więcej bez zmiany siatki nie potrafię. W każdym razie ostatni update - większa wersja po kliknięciu w obrazek. Wkrótce zacznę kolejny model, więc jak już coś będę miał, to wrzucę.
ledyr Napisano 12 Czerwiec 2007 Napisano 12 Czerwiec 2007 a co to za problem zmienic siatke? uwv ci sie od tego nie zresetuje :P
Kuba Napisano 12 Czerwiec 2007 Autor Napisano 12 Czerwiec 2007 Nie chodzi mi o przesuwanie wierzchołków, a o dodanie loopa. Jest jakiś sposób żeby to zrobić np na przedramieniu, a jednocześnie zachować jego mapowanie?
ledyr Napisano 12 Czerwiec 2007 Napisano 12 Czerwiec 2007 collapsujesz mapowanie i robisz loopa :) nie bedzie widac rozciągnięć bo raczej jakis ogromnych modyfikacji robić nie bedziesz co nie
Kuba Napisano 12 Czerwiec 2007 Autor Napisano 12 Czerwiec 2007 He he no proszę, jak ostatni raz jakiś czas temu próbowałem podobnej akcji, rozwaliłem uvałkę. Od tamtej pory żyłem w przekonaniu, że po zmapowaniu modelu lepiej nie ruszać :) Dzięki Bartek ;)
Levus Napisano 13 Czerwiec 2007 Napisano 13 Czerwiec 2007 Pomimo róznych eksperymentów ja również żyję w takim przekonaniu. Lepiej nie ruszać:)
Por@szek Napisano 13 Czerwiec 2007 Napisano 13 Czerwiec 2007 Eee a co za problem poprawic uvw? Po dodaniu loopa wrocic do enwarpa i przesunac dodane wierzcholki? Przeciez zawsze po zmapowaniu , podczas robienia texty a tymbardziej riggu moze sie okazac ze brakuje loopa, albo gdzies by mozna cos jeszcze zaokraglic. Moze uvw bedzie lekko rozciagnieta, ale tego sie nie zauwazy.
Cruzh3r Napisano 13 Czerwiec 2007 Napisano 13 Czerwiec 2007 u większości twoich modeli minusem jest to że jest 0 detalu, zamiast niego teksturka w wysokiej rozdziałce. Niewiem rozporki, wzroki itp. by sie przydały.
Kuba Napisano 13 Czerwiec 2007 Autor Napisano 13 Czerwiec 2007 Starałem się trzymać konceptu z poprzedniej strony. Co do rozporka - spodnie tego typu w czasach, gdy były używane, nie miały chyba takowego. Wzorki nie wiem gdzie miałbym wcisnąć, ograniczyłem się do dodania paska, guzików, epoletów, wyszywanych mankietów i przeszyć na bokach spodni. Zdaję sobie sprawę, że bardziej utalentowani koledzy wyciągnęliby z tekstury o wiele więcej, jednak mam nadzieję, że do naszej modyfikacji będzie pasowało w sam raz.
Kuba Napisano 18 Czerwiec 2007 Autor Napisano 18 Czerwiec 2007 Drugim z modeli będzie Undead Engineer. Obecnie ma 4,9k, w dużej mierze za sprawą szkieletu.
Levus Napisano 18 Czerwiec 2007 Napisano 18 Czerwiec 2007 O ta postać mi się bardzo podoba! Ale nie do końca model mnie przekonuje.. Nie wiem tylko, czy nie za mocno uniosłeś ramiona modelu, na koncepcie ma on takie szpiczaste, ale głownie dlatego, że ma taką pozę z podniesionymi ramionami. Model brody nieco szerszy powinien być zdaje się, może odrobinę większy łepek? (czaszka) Grunt to zachować groteskowość.
Gość Marioza Napisano 19 Czerwiec 2007 Napisano 19 Czerwiec 2007 koncepcik fajowasny, na modelu trza by popracowac na głowką bo jest nie bardzo, ramiona raczej oposicc bo na rysunku to jest poza, na portakch skoro są takie obiwsle i mają sie zachować jak na rysunku , posisc moze chamfra w kroczu i moze jednak samo korcze troche podnieśc do gory?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się