Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Po małych perturbacjach wracam z moim Kurtem.

 

Kurt, początkowo miał być tylko elementem modelu projektu samolotu bombowego Lippisch P.11 z 1942 r, ale jakoś tak obrastał w detale i stał się pełnoprawnym tematem. W tej chwili brak mu jeszcze wszystkiego poniżej szyi ;) i przewodu maski tlenowej, część tekstur wymaga poprawy podobnie jak mapowanie UV tu i tam.

 

Jest to moje pierwsza, duża praca po zmianie techniki z NURBS na polymodelling i SubD a pierwsza w ogóle postać, jaką modeluję. Render jest bez GI, ponieważ ten z GI renderuje się od wczoraj i końca nie widać. Z powodu futrzanego kołnierza oczywiście.

 

Modelowanie: Blender

Rendering: PovRay

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano
blender widze fajny jest

 

Fajny jest, chociaż niektóre jego elementy mogą wkurzać, zwłaszcza na początku. Interfejs na przykład ;). Za to cena superfajna :) Z racji różnych zajęć życiowych poznałem i Maxa i Modo i Rhinocerosa. Te ostatnie (Modo i Rhino) cenię najwyżej, a na Modo zacząłem oszczędzać. Możliwości modelera Maxa i Blendera są w moim odczuciu takie same, tyle że dla mnie wygodniejszy jest... Blender.

 

Jak napisałem wcześniej Kurt to moja pierwsza praca w nowej dla mnie technice SubD. Dotąd bazowałem na Rhino i NURBSach. Jest to tez dobra szkoła jeżeli chodzi o Blendera.

 

texturki nie bardzo

 

A tak konkretniej? W wariancie z radiosity wyglada to trochę inaczej. No i, co tez wspomniałem nie są jeszcze w 100% skończone, a specular map jeszcze w ogóle nie ma.

Napisano
a gdize samolot? a gdzie moj post???????????

 

Sorry, wywalili go razem z całym wątkiem bo przeoczyłem w tytule "Postać 3D:" Musiałem wysłać jeszcze raz. Bałem się wstawiać samolot, bo to nie postać w końcu :). Twardzi tu są moderatorzy, ot co.

 

Ale cytuje z pamieci: pilot bla, bla bla OK, Samolot zbyt pstrokaty.

Napisano

chyba panowie moderatorzy nie są aż tacy be żeby się czepić samolota zawartego w wątku o pilocie.

bo czym byłby pilot bez samolotu.

 

fajnie wyszło futerko na kołnierzu, tylko troche przybrudź to może.

szkło na okularach lepiej by wyglądało z większą refleksją

Napisano

Futerko to zasługa Chrisa Colefaxa, który stworzył świetne makro do PovRaya. Przy pierwszym podejściu wstawiłem w złym miejscu nawias w deklaracji "futra", no i pokryło całego Kurta :). Fajni eby wygladał, ale rendering trwałby chyba z miesiąc. A jak chcecie samolotu to zaryzykuję;)

 

48af51299483e2c8m.jpg40bd3c15691d6dffm.jpg 3d414eb6898e06c2m.jpg3d414eb6898e06c2m.jpg

Napisano

Ale cytuje z pamieci: pilot bla, bla bla OK, Samolot zbyt pstrokaty.

 

LOL!:)

dorob do samolotka Qłeczka...do pilocika rączki i nozki i postaw go na plycie otniska opierajacego sie o skrzydlo...albo o cholera wie co!:) zajefajnie bedize!:)

Napisano

Fajnie Marek, że możemy pogadać po Polsku:) Tak jak pisałem na Mil-Mesh, Kurt wygląda bardzo dobrze, ciekaw jestem jak to będzie wyglądało po włączeniu GI. Może zrenderuj w GI samego Kurta, a futerko na razie nałóż w shopie. Co do samolotu to jak zwykle Super!!! Z resztą wszystkie Twoje samoloty są piękne. Jedynie mapy mogłyby być trochę większe, bo trochę się rozmywają, no i trochę bumpu by nie zaszkodziło - to co zrobił Arai ze swoim Lancasterem daje do myślenia :) Ale i tak jest super dobrze! No i pokaż wersję Kurta GI :)

Napisano

Cześć Piotrze!

 

Fakt - polski wiele ułatwia w kontaktach polsko-polskich :) Zawsze na MilMeshu dziwni esie czuję pisząc po angielsku do polskich kolegów.

 

Co do Kurta, to jest już wersja z Radiosity. To niezupełnie to co GI, ale efekt zbliżony. PovRay ma swoje ograniczenia i trzeba się do nich przystosować. Gigantycznych różnic nie ma, ale ogólnie obraz zyskuje na realizmie. Kolor skóry na przykład bardziej mnie przekonuje, cieni eteż są "cieniste" a nie czarne.

 

Dla porównania zestawiłem obie wersje:

c016f4baca9a4fe8m.jpg

 

Co do obszarów, gdzie różnice są największe to dobrze obrazuje je ten podgląd:

 

f0234d6ff159e6aem.jpg

 

Ale tak naprawdę trzeba poczekać na finalne tekstury z mapą rozbłysków itd. Dopiero wtedy wszystko razem da osteteczny efekt.

 

Co do samolotów to dzięki za miłe słowo, ale świadom jestem że spora część z tego, co pokazuje na swojej stronie znacznie się przeterminowała :). Bump stosuję z umiarem (zwróć uwage na odbicie na dolnej powierzchni skrzydła Lippischa - to efekt jego działania) może nazbyt dużym, ale to też trochę wynika z ograniczeń softu.

Napisano

Faktycznie nie ma gigantycznych różnic, ALE na obrazku gdzie pokazujesz różnice, już widać, że będzie Bardzo Dobrze. To bardzo frustrujące, gdy nie da się nawet zrobic prób GI, ze względu na sprzęt.

Co do przeterminowania Twoich obrazów to sie nie zgodzę. Nie wiem czy używałeś tam GI czy nie, ale dla mnie wygląda to SUPER!!!

Co do bumpu to myślę o "gięciu" poszczególnych arkuszy blach (w końcu każdy jakoś się zniekształca przy nitowaniu), ale rozumiem, że soft może narzucać duże ograniczenia.

Napisano

Wiesz, testy GI da się wykonać. Bez futra obrazek 1600x1200 z pełnym antyaliasingiem i tzw. "full wypas" idzie w ciągu 15 - 25 minut, a że Pov Ray ma tę właściwość, że się procesorowi potrafi nie narzucać można w tym czasie robić co innego. Dopiero futro (ok. 700 tysięcy poligonów!) zabija sprzęt, głównie przez liczenie interakcji światła pomiedzy włosami.

Przy testowych bez antyaliasingu i w np. 640x480 to sie skraca bez futra do jakichś 10 minut. Poza tym wypracowałem sobie taką metodę, że gdy juz dopieszczam finalna pracę, to mam taki ogólny układ brył w Very Low Poly z uproszczonymi teksturami (zamiast 2048x2048 np. 256x256) i sprawdzam światło na tym.

 

PS. Tak swoją drogą ciekawa wersja mi wyszła jak nałożyłem na siebi eobu Kurtów w trybie screen...

 

4c3fa340cd831748m.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności