mrys Napisano 15 Luty 2007 Share Napisano 15 Luty 2007 Po małych perturbacjach wracam z moim Kurtem. Kurt, początkowo miał być tylko elementem modelu projektu samolotu bombowego Lippisch P.11 z 1942 r, ale jakoś tak obrastał w detale i stał się pełnoprawnym tematem. W tej chwili brak mu jeszcze wszystkiego poniżej szyi ;) i przewodu maski tlenowej, część tekstur wymaga poprawy podobnie jak mapowanie UV tu i tam. Jest to moje pierwsza, duża praca po zmianie techniki z NURBS na polymodelling i SubD a pierwsza w ogóle postać, jaką modeluję. Render jest bez GI, ponieważ ten z GI renderuje się od wczoraj i końca nie widać. Z powodu futrzanego kołnierza oczywiście. Modelowanie: Blender Rendering: PovRay Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 15 Luty 2007 Share Napisano 15 Luty 2007 mnie sie podoba i to bardzo :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eco Napisano 15 Luty 2007 Share Napisano 15 Luty 2007 ...HA - mi tez sie podoba :D- blender widze fajny jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ferni Napisano 15 Luty 2007 Share Napisano 15 Luty 2007 calkiem ale texturki nie bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrys Napisano 15 Luty 2007 Autor Share Napisano 15 Luty 2007 blender widze fajny jest Fajny jest, chociaż niektóre jego elementy mogą wkurzać, zwłaszcza na początku. Interfejs na przykład ;). Za to cena superfajna :) Z racji różnych zajęć życiowych poznałem i Maxa i Modo i Rhinocerosa. Te ostatnie (Modo i Rhino) cenię najwyżej, a na Modo zacząłem oszczędzać. Możliwości modelera Maxa i Blendera są w moim odczuciu takie same, tyle że dla mnie wygodniejszy jest... Blender. Jak napisałem wcześniej Kurt to moja pierwsza praca w nowej dla mnie technice SubD. Dotąd bazowałem na Rhino i NURBSach. Jest to tez dobra szkoła jeżeli chodzi o Blendera. texturki nie bardzo A tak konkretniej? W wariancie z radiosity wyglada to trochę inaczej. No i, co tez wspomniałem nie są jeszcze w 100% skończone, a specular map jeszcze w ogóle nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bruneq Napisano 15 Luty 2007 Share Napisano 15 Luty 2007 a gdize samolot? a gdzie moj post??????????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrys Napisano 16 Luty 2007 Autor Share Napisano 16 Luty 2007 a gdize samolot? a gdzie moj post??????????? Sorry, wywalili go razem z całym wątkiem bo przeoczyłem w tytule "Postać 3D:" Musiałem wysłać jeszcze raz. Bałem się wstawiać samolot, bo to nie postać w końcu :). Twardzi tu są moderatorzy, ot co. Ale cytuje z pamieci: pilot bla, bla bla OK, Samolot zbyt pstrokaty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 16 Luty 2007 Share Napisano 16 Luty 2007 chyba panowie moderatorzy nie są aż tacy be żeby się czepić samolota zawartego w wątku o pilocie. bo czym byłby pilot bez samolotu. fajnie wyszło futerko na kołnierzu, tylko troche przybrudź to może. szkło na okularach lepiej by wyglądało z większą refleksją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrys Napisano 16 Luty 2007 Autor Share Napisano 16 Luty 2007 Futerko to zasługa Chrisa Colefaxa, który stworzył świetne makro do PovRaya. Przy pierwszym podejściu wstawiłem w złym miejscu nawias w deklaracji "futra", no i pokryło całego Kurta :). Fajni eby wygladał, ale rendering trwałby chyba z miesiąc. A jak chcecie samolotu to zaryzykuję;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bruneq Napisano 16 Luty 2007 Share Napisano 16 Luty 2007 Ale cytuje z pamieci: pilot bla, bla bla OK, Samolot zbyt pstrokaty. LOL!:) dorob do samolotka Qłeczka...do pilocika rączki i nozki i postaw go na plycie otniska opierajacego sie o skrzydlo...albo o cholera wie co!:) zajefajnie bedize!:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peter_f Napisano 16 Luty 2007 Share Napisano 16 Luty 2007 Fajnie Marek, że możemy pogadać po Polsku:) Tak jak pisałem na Mil-Mesh, Kurt wygląda bardzo dobrze, ciekaw jestem jak to będzie wyglądało po włączeniu GI. Może zrenderuj w GI samego Kurta, a futerko na razie nałóż w shopie. Co do samolotu to jak zwykle Super!!! Z resztą wszystkie Twoje samoloty są piękne. Jedynie mapy mogłyby być trochę większe, bo trochę się rozmywają, no i trochę bumpu by nie zaszkodziło - to co zrobił Arai ze swoim Lancasterem daje do myślenia :) Ale i tak jest super dobrze! No i pokaż wersję Kurta GI :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrys Napisano 16 Luty 2007 Autor Share Napisano 16 Luty 2007 Cześć Piotrze! Fakt - polski wiele ułatwia w kontaktach polsko-polskich :) Zawsze na MilMeshu dziwni esie czuję pisząc po angielsku do polskich kolegów. Co do Kurta, to jest już wersja z Radiosity. To niezupełnie to co GI, ale efekt zbliżony. PovRay ma swoje ograniczenia i trzeba się do nich przystosować. Gigantycznych różnic nie ma, ale ogólnie obraz zyskuje na realizmie. Kolor skóry na przykład bardziej mnie przekonuje, cieni eteż są "cieniste" a nie czarne. Dla porównania zestawiłem obie wersje: Co do obszarów, gdzie różnice są największe to dobrze obrazuje je ten podgląd: Ale tak naprawdę trzeba poczekać na finalne tekstury z mapą rozbłysków itd. Dopiero wtedy wszystko razem da osteteczny efekt. Co do samolotów to dzięki za miłe słowo, ale świadom jestem że spora część z tego, co pokazuje na swojej stronie znacznie się przeterminowała :). Bump stosuję z umiarem (zwróć uwage na odbicie na dolnej powierzchni skrzydła Lippischa - to efekt jego działania) może nazbyt dużym, ale to też trochę wynika z ograniczeń softu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wizz Napisano 16 Luty 2007 Share Napisano 16 Luty 2007 Oby dwie są pożądne, jednak ja bym brał pierwszą :) bardziej naturalnie wygląda ( chyba ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peter_f Napisano 16 Luty 2007 Share Napisano 16 Luty 2007 Faktycznie nie ma gigantycznych różnic, ALE na obrazku gdzie pokazujesz różnice, już widać, że będzie Bardzo Dobrze. To bardzo frustrujące, gdy nie da się nawet zrobic prób GI, ze względu na sprzęt. Co do przeterminowania Twoich obrazów to sie nie zgodzę. Nie wiem czy używałeś tam GI czy nie, ale dla mnie wygląda to SUPER!!! Co do bumpu to myślę o "gięciu" poszczególnych arkuszy blach (w końcu każdy jakoś się zniekształca przy nitowaniu), ale rozumiem, że soft może narzucać duże ograniczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrys Napisano 16 Luty 2007 Autor Share Napisano 16 Luty 2007 Wiesz, testy GI da się wykonać. Bez futra obrazek 1600x1200 z pełnym antyaliasingiem i tzw. "full wypas" idzie w ciągu 15 - 25 minut, a że Pov Ray ma tę właściwość, że się procesorowi potrafi nie narzucać można w tym czasie robić co innego. Dopiero futro (ok. 700 tysięcy poligonów!) zabija sprzęt, głównie przez liczenie interakcji światła pomiedzy włosami. Przy testowych bez antyaliasingu i w np. 640x480 to sie skraca bez futra do jakichś 10 minut. Poza tym wypracowałem sobie taką metodę, że gdy juz dopieszczam finalna pracę, to mam taki ogólny układ brył w Very Low Poly z uproszczonymi teksturami (zamiast 2048x2048 np. 256x256) i sprawdzam światło na tym. PS. Tak swoją drogą ciekawa wersja mi wyszła jak nałożyłem na siebi eobu Kurtów w trybie screen... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się