Skocz do zawartości

Postać 3D: Guardsman


soda

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Po dlugiej nieobecnosci znowu zabralem sie do pracy:] Przylaczylem sie do grupy robiacej animacje Mystery of Albesila. Jesli ktos bylby chetny wspomoc projekt to serdecznie zapraszam. Robimy narazie LOpoly na potrzeby animatika.

Teraz troszke o postaci guardsmana

7192 poligony textur bedzie kilka, bo tutaj liczy sie zgodnosc detalu i dopasowanie odpowiednio map.

Glowa w ZBrushu jeszcze nieskonczona, praktycznie prawa polowa tylko jest. Probowalem zrzucic normalmapy w zmaperze, ale jak wlaczam zmappera w zbrushu3 to wywala mi sie program. Moze ktos mial podobny problem?? Zalezy mi na zrzuceniu normalmap w ZBrushu. Przypuszczam, ze Zmapper dedykowany jest do nizszej wersji i dlatego sie wykrzacza.

Pierwszy raz dodaje detale w Zbrushu i potrzebuje rad wskazowek itp.

Praca rezlizowana na potrzeby projektu Mystery of Albesila: http://www.albesila.bo.pl Koncept autorstwa 3nasty_jezus portfolio http://3nasty.livejournal.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jak zwykle super sculpt i postać. Diffuse dorobisz czy ci ludzie od konceptów?

 

btw: psychole jacyś robili makiety do tego projektu:). Ekipe już całkiem sporą zebraliście. W takim składzie projekt całkiem realny.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KLICEK lepiej pogadajmy o ZBrushu i Zmapperze jak zrzucic normale w ZBrushu :]

Jak mozesz to tu albo na gg.

Mi sie wykrzacza ZBrush 3 jak wlaczam Zmappera i mam bol bo stoje w miejscu. Jestem Ciekaw czy to niezgodnosc wersji czy cos zle robie.

Pozdrawiam,

soda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz robie pierwszy raz detale w Zbrush i nie wiem tego. Z tego co wiem ZBrush robi wieksze mapy (4096x4096), wiec juz powinno byc lepiej niz w 3dstudio. Super szczegolowej siatki (3mil poligonow) nie da sie zaimportowac do 3dstudio wiec masz kolejna strate na jakosci. Wiecej przemawia wg mnie za tym, zeby wypalic normale w ZBrushu. Porownaj te glowy ktore zamiescilem w pierwszym poscie.... to wlasnie normale w maxie robione. Moim zdaniem znikla duza czesc detalu.

Tylko powiedzcie mi czy dziala komus Zmapper w ZBrushu 3?? Czy ktos wypalal np. w ZBrushu 2 i czy dzialal zmapper??

Brak mi wiedzy w tym kierunku i dlatego prosze o Wasza pomoc:]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soda pisze do Ciebie ale nie odpisujesz :) Zmapper z 2jki nie działa w 3ojce trzeba czekac na nowego

 

Bruneq zb z zmapperem wypala rownie ładne normalne, zaryzykował bym stwierdzenie ze nawet ładniejsze wszystko zalezy od ustawien ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki KLICEK jestem w pracy:P bede po 15 wiec bede krzyczal do Ciebie:]

Dzieki za zainteresowanie.

No wlasnie tak myslalem ze chodzi o niezgodnosc wersji zbrusha z zmapperem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marioza

świetna postać, twarzyczka bombowa, zb3 daje czadu, resztę juz znasz z gg :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocna sprawa! Mi się podobuje:)

 

 

EDIT: właśnie obczaiłem, że Klicek wyżej to samo miał na myśli, ale jakby co to zostawiam opis:

 

Na zmappera i z3 jedyny jak na razie sposób to:

 

1.Robisz subdiv-y w z2 w ilości Tobie odpowiadającej.

2.Importujesz toola podzielonego na subdiv-y w z3

3.Robisz co trzeba:)

4.Exportujesz oddzielny obj dla każdego subdiva.

5.Importujesz te wszystkie obj odpowiednio dla każdego poziomu subdiv w z2..

 

5-6mln poly z2 powinien łyknąć:D (na athlonie 1,8ghz z 1gb ddr łyka do 4-5mln na upartego)

 

Jak nic nie namieszasz to powinno wszystko wyjść, kiedyś tak robiłem, zmieniałem nawet tym sposobem uvw bazowego modelu po sculpcie już.

Ważne, żeby poziomy subdiv zrobić już w toolu w z2 bo później musisz mieć do czego importować obj i wertexy muszą się zgadzać..

 

Mankament może być taki, że jak przerzucam obj-ty z maxa do z3 to mi cuduje trochę, mianowicie wywraca poly na lewą stronę i robi mirror po osi x..

Więc tu trzeba uważać.

 

Nie chce Cię podpuszczać na tę metodę bo jeszcze się tylko naklniesz a się nie uda. Nie testowałem tego z z3 jeszcze:p ale na logikę musi się dać:D:D:D

 

Pozdrówki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heja!

Kolejny tescik:] Udalo mi sie wrzucic 1 mil poligonow do maxa i pod spodem efekt. Probowalem w Zbrushu w zmapperze, ale jakas bzdura wychodzi, chyba za malego skila w tym mam. Jak wroce z tyrki to wrzuce normalki z zbrusha, ale cos z nimi nie tak i nie wiem jeszcze co:P. W sumie efekt z maxa jest zadowalajacy, ale chcialbym zobaczyc jak to z zbrusha wyjdzie. Ponizej normalmapy + ambient oclusion robione na szybko o 2 w nocy. Dzieki Mario za pomoc:]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Bro z Twoich ust to naprawde komplement:]

Dzis postaram sie pokazac jak normale z zmappera wyszly:P Wreszcie cos sie udalo zrobic, sa niektore rzeczy ktore musze jeszcze dopracowac, ale jak na moje oko to nie ma roznicy gdzie sie wypala normale. No chyba ze zmapper do ZB3 wyjdzie.

Tyle komplementow sie nasluchalem ze musze was przeprosic..... ide do lazienki :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No normalki w zb3 bez zmapera to sie nie da. Metoda jest na okolo, ale jest. Exportujesz mesha do zb2 i tam robisz normalki.

Ja bede jednak exportowal mesha do maxa i tam normale robil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee, przesadziłeś się zdaje się z tymi czarnymi kropeczkami, za gruby ten zarost jest jak na moje lewe oko:p

 

To ja rozwinę trochę komentarz Klicka:

Taki gbur powinien wyglądać trochę jak rasowy menel z baru pod "Pękniętym Czerepem". Czerwonawy nos, wory też zabarwione na odpowiedni kolor wpadający w lekką purpurę z fioletem (bez przesady), zarościk sinawo-zielonkawy..

Tylko znaj umiar:)

Super Ci idzie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Good progress...

 

No jak zwykle PRO

Szacuneczek - tez bym chcial tak postacie trzaskac :) ale musze wracac do modelowa enviro - co staje sie coraz bardziej monotonne :)

Pozdro

 

 

:) w takim razie jeżeli enviroment to tymbardziej zapraszamy do projektu :)

 

Klic prosze komentuj na forum projektu też prace i jak macie jakis ciekawy temat do opisu to tez zaczynajcie dyskusje na forum Albesili (moze być nawet po polsku).

 

 

@ empeck: te modele będą wykorzystane do scen gdzie nie będą na 1 planie a high poly będą zrobione tylko modele (lub ich częsci) ktore będą potrzebować zbliżenia or sth.. , "bo głupio tak zawalić np ekran armią ząbiaków gdzie kazdy z nich ma 20k :P"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ empeck: te modele będą wykorzystane do scen gdzie nie będą na 1 planie a high poly będą zrobione tylko modele (lub ich częsci) ktore będą potrzebować zbliżenia or sth.. , "bo głupio tak zawalić np ekran armią ząbiaków gdzie kazdy z nich ma 20k :P"

 

A zombisów będzie 300 :P

świetny progress Soda so far :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobawilem sie troszke i skonczylem ta gebe. chyba nic juz nie zmieniam, trzeba jechac dalej.

No, chyba ze, beda jakies istotne uwagi:P

Pozdrawiam.

Empec-> gogleeeee.... zielone..... niepamietam:] A tak na serio to narazie do szuflady. Chcialem zrobic relacje/tutorial i w zasadzie ja skonczylem. Wiecej przy tej metodzie texturowania jaka tam uzylem chyba nie ma co pisac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po dlugim weekendzie:]

Mialem troszke czasu to i podlubalem przy guardsmanie. Walcze z materialem skory, wyniki sa widoczne na tej czesci najblizej glowy.

Razi91 z broda masz racje, chlopaki chca jakis system wlosow uzyc, wiec nie przykladam sie do tego za bardzo, ale postaram sie poprawic pozniej:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności