RK Napisano 14 Czerwiec 2007 Napisano 14 Czerwiec 2007 Zawsze miałem sentyment do Blendera a teraz jego możliwości są na tyle kuszące (zwłaszcza biorąc pod uwagę że jest darmowy) że pomyślałem że nie szkodzi się poduczyć. Na fotce- referka, drugie to efekt pierwszych 4 godzin w Blenderze- początek stopy jaszczurki. Dziwny soft. Logiczny ale dziwny.
General Straw Napisano 14 Czerwiec 2007 Napisano 14 Czerwiec 2007 Gratuluje cierpliwosci. Ja po minucie uzywania Blendera zaczynam wyrywac wlosy z glowy.
Levus Napisano 14 Czerwiec 2007 Napisano 14 Czerwiec 2007 Mnie kolega nauczył robić unwrap w blenderze i nie żałuję. Wręcz się cieszę bo w maxie to męka! Powodzenia!
SSn4k3 Napisano 14 Czerwiec 2007 Napisano 14 Czerwiec 2007 Mowisz ze na viscie smiga?;] Z ciekawosc az sciagne;) Czekam na wiecej i zyczę cierpliwosci;)
RK Napisano 14 Czerwiec 2007 Autor Napisano 14 Czerwiec 2007 Na Viście chodzi jak marzenie, z tym że tylko 32 (64 jeszcze nie wypuścili na Windowsy). Ostatnio mam problemy z licencjami -wymiana pamięci spowodowała że Maya nie uznaje starych numerów- a Autodesk zachowuje się jakby łaskę robił więc mocno się oglądam na coś co mnie uniezależni od ich fochów.
General Straw Napisano 14 Czerwiec 2007 Napisano 14 Czerwiec 2007 Ciekawe co tam namieszaja w nastepnej wersji Blendera. Ma byc reorganizacja interfacu. Bo poki co logicznie poukladany to on nie jest.
mrkrzysiek Napisano 14 Czerwiec 2007 Napisano 14 Czerwiec 2007 no początek wygląda dość zachęcająco, powodzenia w dalszej pracy
BLADE Napisano 14 Czerwiec 2007 Napisano 14 Czerwiec 2007 blender jest bardzo logiczny :) modelowanie miodzio używając skrótów. ale to tak btw. Powodzenia RK, warto sie nauczyć tego softu bo daje spore możliwości. troche siedze w blenderze wiec w razie problemów służe pomocą. czekam na więcej :)
RK Napisano 15 Czerwiec 2007 Autor Napisano 15 Czerwiec 2007 Strasznie pokracznie to idzie- kości za długie, nie te kąty itd ale powoli zaczynam łapać co i jak. Dobrze że toto ma moduł "sculpt", będzie można to potem poprawić w high res.
Ania Napisano 15 Czerwiec 2007 Napisano 15 Czerwiec 2007 nogi szeroko, nadawałby się do gry w piłkę nożną nogi w kolanach i przy kostce ma za wąskie a tak to fajnie
RK Napisano 15 Czerwiec 2007 Autor Napisano 15 Czerwiec 2007 O widzisz, cenna rada. A podobno to faceci patrzą na nogi :P
Ania Napisano 15 Czerwiec 2007 Napisano 15 Czerwiec 2007 ja bardziej lubię patrzeć na pośladki. ale nie dotyczy to dinozaurów.
BLADE Napisano 15 Czerwiec 2007 Napisano 15 Czerwiec 2007 ładnie poczynasz :) nasteonym razem wylaczaj przezroczystosc siatki i tak jak zauwazyla Ania uda za bardzo odstaja od reszty ciala. Nie wiem jak Tobie ale mi sie lepiej modeluje w blenderze.. w maxie brakuje mi np ciecia typu edge loop itp. i przydalby sie n-gony z prawdziwego zdarzenia zamiast f-gonow tzw fake. ale to równierz kwestia przyzwyczajenia.
RK Napisano 15 Czerwiec 2007 Autor Napisano 15 Czerwiec 2007 Ania- kurcze... a moja żona na biodra. Chyba wszystkie kobiety to pe... znaczy... teletubisie. Blade- Maxa nie dotykam nawet kijem chyba że praca mnie przymusza więc nie wiem jak tam jest, chyba nie umiałbym nawet cuba tam ustawić. Od paru lat używałem wyłącznie Mayi. Niestety, firma zapewnia darmowego Maxa a Mayi nie chce (muszę kupować sam) co w momencie problemów z licencją jest poważnym problemem. Co do przezroczystości- ja wolę tak ale de gustibus...
BLADE Napisano 15 Czerwiec 2007 Napisano 15 Czerwiec 2007 tak tak wiem :) non disputandum est :) i jak sie podoba blender? ja sie w nim zakochalem i porzucilem maxa. zresztą gdzieś w wipie jest moj rycerz chaosu z checią poczytam jakieś komentarze :) cieszy mnie ze coraz wiecej ludzi dostrzega blender'a jako rozsądny soft :) czekam na dalsze postępy bo zapowiada sie ciekawie. edit na maxie sie wychowalem i na nim sie uczylem. mayi jakos nie moglem ugryźc i mi ją odradzano że trudno nawet tam boxa stworzyć ale to wina nawyków itp.
_michal Napisano 15 Czerwiec 2007 Napisano 15 Czerwiec 2007 Brawo, bardzo fajnie. Też się powoli przymierzam do blendera, ale jakoś nie ma kiedy się zabrać :)
sanki Napisano 15 Czerwiec 2007 Napisano 15 Czerwiec 2007 ten jaszczur z lekka przypomina velociraptora i tym sie sugeruj. Stopa fajna, wyzej polaczenie nog z tulowiem jakies dziwne taki. powodzenia w nauce blendera, ja z nim mialem tak ze mnie zniechecal i odrzucal, a pewnego pieknego poranka okazalo sie ze cos zaskoczylo i potrafie sie w tym poruszac :-), teraz mam nadzieje ze mi tak xsi, houdini, maya i reszta "zaskoczy"
BLADE Napisano 15 Czerwiec 2007 Napisano 15 Czerwiec 2007 jako tzw offtop moge powiedzieć jedno...jeden tutorial zmienił moje nastawienie itp. naucyzł bardzo wiele. było to modelowanie twarzy, videotutek modelowanie ariadne czay jakis tak. dął kopa i pokaz możliwosci i to czego wczesniej nie wiedzialem wczesniej raczej uzywalem box modelingul.. a teraz... teraz moge wszystko :) naprawde blrender sie rozwinol i nicyzm nie ustepuje komercyjnym softom. jak to mówią... chiceć to móc... :)
RK Napisano 15 Czerwiec 2007 Autor Napisano 15 Czerwiec 2007 Empeck- no ja też tak miałem- podchodziłem więcej niż 10 razy na bank. Tak jak u Sanki'ego- widać dojrzało i "zaskoczyłem". Sanki-dzięki, spróbuję coś wymodzić z połączeniami- przednia łapka poszła mi jeszcze gorzej ale chcę to skleić do kupy i wtedy modyfikować. Blade- co do "nieustępowania" to zależy o którym sofcie mowa. Do Mayi czy Maxa mimo wszystko trochę Blenderowi jeszcze brak (chodziaż o niebo mniej niż 5 lat temu) ale to dobry program i warto go znać. Czy kto uzna że najlepszy czy nienajlepszy to rzecz osobista. Dla mnie- znośny. Tyle mam na dziś (pewnie jeszcze coś tam dodłubię w nocy)
ETA Napisano 16 Czerwiec 2007 Napisano 16 Czerwiec 2007 Jak na razie wygląda dobrze, powodzenia w dalszej pracy i nauce.
mrkrzysiek Napisano 16 Czerwiec 2007 Napisano 16 Czerwiec 2007 no ładnie a pokaż zbliżenie na przednie łapy
RK Napisano 17 Czerwiec 2007 Autor Napisano 17 Czerwiec 2007 Mrkrzysiek- nie bardzo jest co pokazywać, zmodyfikowana wersja tylnych. Tak to wygląda dziś. Zastanawiam się czy jest sens modelować górę czaszki- tak czy tak będzie pod "hełmem". Chyba ograniczę się do rogów.
razor Napisano 17 Czerwiec 2007 Napisano 17 Czerwiec 2007 Ciekawe co tam namieszaja w nastepnej wersji Blendera. Ma byc reorganizacja interfacu. Bo poki co logicznie poukladany to on nie jest. herezje, panie, herezje.............
RK Napisano 17 Czerwiec 2007 Autor Napisano 17 Czerwiec 2007 Czy ja wiem... biorąc pod uwagę że możesz go poprzekładać jak chcesz to trudno narzekać. Ja póki co największe problemy mam z rozdzielaniem elementów bryły- chcę odciąć np. głowę i... zbita moja różowa, kopiuję model i usuwam resztę bo innej drogi nie widzę.
BLADE Napisano 17 Czerwiec 2007 Napisano 17 Czerwiec 2007 jak Chcesz odzielić od siebie jakieś elementy to zaznacz fragment który chcesz oddzielić i naciśnij P. w zaznaczaniu pomaga klawisz b wciskany jeden lub 2 razy. co do Twojego sposobu na kopiowaniu (shift+d) tez sposob ale z P jbedzie szybciej
RK Napisano 18 Czerwiec 2007 Autor Napisano 18 Czerwiec 2007 Dzięki wielkie, pomogło, teraz walczę z normalnymi- nic nie pomaga, ciągle się odwracają, ani ctrl+n ani ctrl+shift+n- nie mogę ustawić jednolitych normali na całym obiekcie (a muszę do sculptu). Test blenderowych tooli do rzeźbienia- jak ustawię pozę to chcę wszystkie detale tym pojechać zanim nałożę siodło, uprząż itd.
Badyl Napisano 18 Czerwiec 2007 Napisano 18 Czerwiec 2007 abstrahując od tematu blendera, bardzo fajna figurka :) z jakiego systemu? Ty ją malowałeś?
RK Napisano 18 Czerwiec 2007 Autor Napisano 18 Czerwiec 2007 Figurka z Chronopii, ja ją malowałem ale niestety kiedyś przeszła przez piekło (Poczta Polska) i farba się pościerała przez co teraz nie wygląda już tak dobrze. Kupuję z wszystkich systemów te figurki które mi się podobają- ot taki zbiorek referencji.
BLADE Napisano 18 Czerwiec 2007 Napisano 18 Czerwiec 2007 RK z normalami nie mialem zadnych problemów. w trybie edycji dajesz klawisz A i zaznaczasz wszystkie face'y itp i dopiero wtedy ctrl-n. nie powinienes miec z tym problemu. pozdrawiam
RK Napisano 18 Czerwiec 2007 Autor Napisano 18 Czerwiec 2007 Wiesz- gdyby tak było to nie byłoby problemu. Rzeczywiście, wszystko się odwraca ale po zachowaniu i ponownym otwarciu normalne znów są nie tak. Rozwiązałem to przez export/import do DXF
ETA Napisano 18 Czerwiec 2007 Napisano 18 Czerwiec 2007 Może ci się to przyda http://www.wegehenkel.com/tutorial-blender-shortcuts.html
BLADE Napisano 18 Czerwiec 2007 Napisano 18 Czerwiec 2007 dziwna przypadłość. z której wersji korzystasz? z 2.44 są bodajrze problemy, a przynajmniej u mnei chodzi gorzej niż 2.43. może powinieneś też poszukać wersji tzw optimized pod sprzet itp.
RK Napisano 18 Czerwiec 2007 Autor Napisano 18 Czerwiec 2007 Blade - No optimized pod sprzęt jeszcze nie ma (powinna być 64 bitowa a taka jest tylko na Linuxa). W sumie nic strasznego, są gorsze wady ale jest to pewna niedogodność. ETA- dzięki wielkie, mam podobne z oficjalnej Blendera ale i to miłe.
kingwins Napisano 20 Czerwiec 2007 Napisano 20 Czerwiec 2007 Yea, Blender to jest to! Pracka bardzo fajna, ciekawi mnie jak Ci wyjdzie sam render, kiedyś się bawiłem blenderem i muszę przyznać, lekko nie było, ale o ile model dało się zrobić w miarę fajnie to z materiałami już miałem biedę, a jeszcze większą z rendererem. Próbowałem użyc Yaf-raya ale efekty.... hmm :) Czekam niecierpliwie na pierwsze rendery z materiałami. Pozdrawiam kingwins
RK Napisano 23 Czerwiec 2007 Autor Napisano 23 Czerwiec 2007 Nie wiem jak będzie z renderingiem- na codzień pracuję z grami także ustawienia renderu to niekoniecznie najważniejsza część softu dla mnie- ale napewno zobaczę bo zanosi się na pełną przesiadkę z Mayi. Póki co uczyłem się jak rigować żeby ustawić pozę przed rzeźbieniem pędzlami. Z kronikarskiego obowiązku- tak toto wyglądało w trakcie pracy
RK Napisano 23 Czerwiec 2007 Autor Napisano 23 Czerwiec 2007 I początki sculpta... strasznie fajna zabawka.
mirach Napisano 23 Czerwiec 2007 Napisano 23 Czerwiec 2007 Jak sie wyrobie z magisterką to pojde w twoje ślady RK :)
BLADE Napisano 23 Czerwiec 2007 Napisano 23 Czerwiec 2007 sculpt fajna sprawa ale u mnie nie dziala zbyt rewelacyjnie. byc moze to zasluga karty ati radeon 9600 xt. ale i tak dział o niebo lepiej pod linuksem niz kiedys pod windows. co do Twojej pracy to czekam na wiecej. zapowiada sie fajny model :) pozdrawiam
RK Napisano 23 Czerwiec 2007 Autor Napisano 23 Czerwiec 2007 Mirach- powodzenia z magisterką w takim razie ;) Blade- kurcze, ja też nie mam jakiejś super mocnej (a siedzę pod Vistą także spełniam wszelkie warunki żeby coś chodziło nie tak). Pamiętam jak Blenderowy sculpt był jeszcze stand- alone i nazywał sie Sharp Construct. Chyba ciągle można go ściągnąć z sieci- całkiem miła darmowa alternatywa dla Z-Brusha (ekhmm... no dobrze, alternatywa to za dużo powiedziane ;) )
BLADE Napisano 23 Czerwiec 2007 Napisano 23 Czerwiec 2007 RK może mi też pożyczysz powodzenia z magisterką? :D oj spraiwa mi ona mnóstwo problemów.... Mirach, odemnie tez powodzenia :) ps: Rk jaką masz konfiguracje kompa?
RK Napisano 23 Czerwiec 2007 Autor Napisano 23 Czerwiec 2007 Życzenia nic nie kosztują ;) Z czego piszesz ? Co do kompa- jak na to co jest na rynku chyba nic specjalnego, AMD K2 5300, 2 GB ramu, GeForce 8500.
BLADE Napisano 23 Czerwiec 2007 Napisano 23 Czerwiec 2007 co do pracy to mój temat brzmi: "projekt i implementacja systemu wspomagającego wybrane aspekty zarządzania projektami informatycznymi." I strasznie mi sie nie podoba w tym wszystki słowo implementacja... ale co poradzić. Ja mam kompa: p4 3.0 ht 1gb ramu i wyżej wspomniany radeon
RK Napisano 24 Czerwiec 2007 Autor Napisano 24 Czerwiec 2007 Uuu... informatyk pełną gębą... Dużo dziś nie udłubałem- głównie zęby i rogi (no, detale szyi ale tego akurat nie widać). Jutro Jana także też pewnie przy komputerze nie posiedzę.
Badyl Napisano 24 Czerwiec 2007 Napisano 24 Czerwiec 2007 jak na pierwsza prace w nowym sofcie to brak mi slow :) (i to jeszcze organika, brrrr.. :)
RK Napisano 25 Czerwiec 2007 Autor Napisano 25 Czerwiec 2007 Fajnie jeśli się podoba- dla mnie organika jest łatwiejsza- nie trzeba uważać na wymiary ale każdy ma swoje preferencje. Chyba skończyłem rzeźbienie głównych wypukłości, reszta na displace (jak się już nauczę jak robić normal mapy).
mirach Napisano 25 Czerwiec 2007 Napisano 25 Czerwiec 2007 Mirach- powodzenia z magisterką w takim razie ;) Dzięki, oj bardzo się przyda :) Fajna dynamiczna poza, ale przy tym ostatnim ujęciu przez 5 miut sie zastanawialem "dlaczego zrobiłes mu taki wielki róg na nosie" :)
ETA Napisano 25 Czerwiec 2007 Napisano 25 Czerwiec 2007 Też na początku myślałem, że to róg:P, model wygląda coraz lepiej:)
hkropinski Napisano 25 Czerwiec 2007 Napisano 25 Czerwiec 2007 bardzo fajnie, czekam na kolejne update'y, pozdr
sanki Napisano 25 Czerwiec 2007 Napisano 25 Czerwiec 2007 idzie niezle, co do wypalania normali to zdaje sie ze w 2.44 nie ma mozliwosci wypalenia ich w przestrzeni tangent, a jedynie wzgledem danego ustawienia kamery. w ktorejs z wczesniejszych wersji ta opcja byla, potem zniknela :(
RK Napisano 26 Czerwiec 2007 Autor Napisano 26 Czerwiec 2007 A nie nie- ja nie chcę wypalać do normali, chcę namalować displace map ręcznie, po prostu gdybym chciał wszystko rzeźbić mesch zrobiłby się strasznie ciężki i "niemiły"- a po co. Tak wygląda obiekt z wszystkimi seams' ami (model na najniższym szczeblu multires). Wychodzą naprawdę śliczne UV.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się