Napisano 14 Czerwiec 200717 l Zawsze miałem sentyment do Blendera a teraz jego możliwości są na tyle kuszące (zwłaszcza biorąc pod uwagę że jest darmowy) że pomyślałem że nie szkodzi się poduczyć. Na fotce- referka, drugie to efekt pierwszych 4 godzin w Blenderze- początek stopy jaszczurki. Dziwny soft. Logiczny ale dziwny.
Napisano 14 Czerwiec 200717 l Gratuluje cierpliwosci. Ja po minucie uzywania Blendera zaczynam wyrywac wlosy z glowy.
Napisano 14 Czerwiec 200717 l Mnie kolega nauczył robić unwrap w blenderze i nie żałuję. Wręcz się cieszę bo w maxie to męka! Powodzenia!
Napisano 14 Czerwiec 200717 l Mowisz ze na viscie smiga?;] Z ciekawosc az sciagne;) Czekam na wiecej i zyczę cierpliwosci;)
Napisano 14 Czerwiec 200717 l Autor Na Viście chodzi jak marzenie, z tym że tylko 32 (64 jeszcze nie wypuścili na Windowsy). Ostatnio mam problemy z licencjami -wymiana pamięci spowodowała że Maya nie uznaje starych numerów- a Autodesk zachowuje się jakby łaskę robił więc mocno się oglądam na coś co mnie uniezależni od ich fochów.
Napisano 14 Czerwiec 200717 l Ciekawe co tam namieszaja w nastepnej wersji Blendera. Ma byc reorganizacja interfacu. Bo poki co logicznie poukladany to on nie jest.
Napisano 14 Czerwiec 200717 l blender jest bardzo logiczny :) modelowanie miodzio używając skrótów. ale to tak btw. Powodzenia RK, warto sie nauczyć tego softu bo daje spore możliwości. troche siedze w blenderze wiec w razie problemów służe pomocą. czekam na więcej :)
Napisano 15 Czerwiec 200717 l Autor Strasznie pokracznie to idzie- kości za długie, nie te kąty itd ale powoli zaczynam łapać co i jak. Dobrze że toto ma moduł "sculpt", będzie można to potem poprawić w high res.
Napisano 15 Czerwiec 200717 l nogi szeroko, nadawałby się do gry w piłkę nożną nogi w kolanach i przy kostce ma za wąskie a tak to fajnie
Napisano 15 Czerwiec 200717 l ładnie poczynasz :) nasteonym razem wylaczaj przezroczystosc siatki i tak jak zauwazyla Ania uda za bardzo odstaja od reszty ciala. Nie wiem jak Tobie ale mi sie lepiej modeluje w blenderze.. w maxie brakuje mi np ciecia typu edge loop itp. i przydalby sie n-gony z prawdziwego zdarzenia zamiast f-gonow tzw fake. ale to równierz kwestia przyzwyczajenia.
Napisano 15 Czerwiec 200717 l Autor Ania- kurcze... a moja żona na biodra. Chyba wszystkie kobiety to pe... znaczy... teletubisie. Blade- Maxa nie dotykam nawet kijem chyba że praca mnie przymusza więc nie wiem jak tam jest, chyba nie umiałbym nawet cuba tam ustawić. Od paru lat używałem wyłącznie Mayi. Niestety, firma zapewnia darmowego Maxa a Mayi nie chce (muszę kupować sam) co w momencie problemów z licencją jest poważnym problemem. Co do przezroczystości- ja wolę tak ale de gustibus...
Napisano 15 Czerwiec 200717 l tak tak wiem :) non disputandum est :) i jak sie podoba blender? ja sie w nim zakochalem i porzucilem maxa. zresztą gdzieś w wipie jest moj rycerz chaosu z checią poczytam jakieś komentarze :) cieszy mnie ze coraz wiecej ludzi dostrzega blender'a jako rozsądny soft :) czekam na dalsze postępy bo zapowiada sie ciekawie. edit na maxie sie wychowalem i na nim sie uczylem. mayi jakos nie moglem ugryźc i mi ją odradzano że trudno nawet tam boxa stworzyć ale to wina nawyków itp.
Napisano 15 Czerwiec 200717 l Brawo, bardzo fajnie. Też się powoli przymierzam do blendera, ale jakoś nie ma kiedy się zabrać :)
Napisano 15 Czerwiec 200717 l ten jaszczur z lekka przypomina velociraptora i tym sie sugeruj. Stopa fajna, wyzej polaczenie nog z tulowiem jakies dziwne taki. powodzenia w nauce blendera, ja z nim mialem tak ze mnie zniechecal i odrzucal, a pewnego pieknego poranka okazalo sie ze cos zaskoczylo i potrafie sie w tym poruszac :-), teraz mam nadzieje ze mi tak xsi, houdini, maya i reszta "zaskoczy"
Napisano 15 Czerwiec 200717 l jako tzw offtop moge powiedzieć jedno...jeden tutorial zmienił moje nastawienie itp. naucyzł bardzo wiele. było to modelowanie twarzy, videotutek modelowanie ariadne czay jakis tak. dął kopa i pokaz możliwosci i to czego wczesniej nie wiedzialem wczesniej raczej uzywalem box modelingul.. a teraz... teraz moge wszystko :) naprawde blrender sie rozwinol i nicyzm nie ustepuje komercyjnym softom. jak to mówią... chiceć to móc... :)
Napisano 15 Czerwiec 200717 l Autor Empeck- no ja też tak miałem- podchodziłem więcej niż 10 razy na bank. Tak jak u Sanki'ego- widać dojrzało i "zaskoczyłem". Sanki-dzięki, spróbuję coś wymodzić z połączeniami- przednia łapka poszła mi jeszcze gorzej ale chcę to skleić do kupy i wtedy modyfikować. Blade- co do "nieustępowania" to zależy o którym sofcie mowa. Do Mayi czy Maxa mimo wszystko trochę Blenderowi jeszcze brak (chodziaż o niebo mniej niż 5 lat temu) ale to dobry program i warto go znać. Czy kto uzna że najlepszy czy nienajlepszy to rzecz osobista. Dla mnie- znośny. Tyle mam na dziś (pewnie jeszcze coś tam dodłubię w nocy)
Napisano 17 Czerwiec 200717 l Autor Mrkrzysiek- nie bardzo jest co pokazywać, zmodyfikowana wersja tylnych. Tak to wygląda dziś. Zastanawiam się czy jest sens modelować górę czaszki- tak czy tak będzie pod "hełmem". Chyba ograniczę się do rogów.
Napisano 17 Czerwiec 200717 l Ciekawe co tam namieszaja w nastepnej wersji Blendera. Ma byc reorganizacja interfacu. Bo poki co logicznie poukladany to on nie jest. herezje, panie, herezje.............
Napisano 17 Czerwiec 200717 l Autor Czy ja wiem... biorąc pod uwagę że możesz go poprzekładać jak chcesz to trudno narzekać. Ja póki co największe problemy mam z rozdzielaniem elementów bryły- chcę odciąć np. głowę i... zbita moja różowa, kopiuję model i usuwam resztę bo innej drogi nie widzę.
Napisano 17 Czerwiec 200717 l jak Chcesz odzielić od siebie jakieś elementy to zaznacz fragment który chcesz oddzielić i naciśnij P. w zaznaczaniu pomaga klawisz b wciskany jeden lub 2 razy. co do Twojego sposobu na kopiowaniu (shift+d) tez sposob ale z P jbedzie szybciej
Napisano 18 Czerwiec 200717 l Autor Dzięki wielkie, pomogło, teraz walczę z normalnymi- nic nie pomaga, ciągle się odwracają, ani ctrl+n ani ctrl+shift+n- nie mogę ustawić jednolitych normali na całym obiekcie (a muszę do sculptu). Test blenderowych tooli do rzeźbienia- jak ustawię pozę to chcę wszystkie detale tym pojechać zanim nałożę siodło, uprząż itd.
Napisano 18 Czerwiec 200717 l abstrahując od tematu blendera, bardzo fajna figurka :) z jakiego systemu? Ty ją malowałeś?
Napisano 18 Czerwiec 200717 l Autor Figurka z Chronopii, ja ją malowałem ale niestety kiedyś przeszła przez piekło (Poczta Polska) i farba się pościerała przez co teraz nie wygląda już tak dobrze. Kupuję z wszystkich systemów te figurki które mi się podobają- ot taki zbiorek referencji.
Napisano 18 Czerwiec 200717 l RK z normalami nie mialem zadnych problemów. w trybie edycji dajesz klawisz A i zaznaczasz wszystkie face'y itp i dopiero wtedy ctrl-n. nie powinienes miec z tym problemu. pozdrawiam
Napisano 18 Czerwiec 200717 l Autor Wiesz- gdyby tak było to nie byłoby problemu. Rzeczywiście, wszystko się odwraca ale po zachowaniu i ponownym otwarciu normalne znów są nie tak. Rozwiązałem to przez export/import do DXF
Napisano 18 Czerwiec 200717 l Może ci się to przyda http://www.wegehenkel.com/tutorial-blender-shortcuts.html
Napisano 18 Czerwiec 200717 l dziwna przypadłość. z której wersji korzystasz? z 2.44 są bodajrze problemy, a przynajmniej u mnei chodzi gorzej niż 2.43. może powinieneś też poszukać wersji tzw optimized pod sprzet itp.
Napisano 18 Czerwiec 200717 l Autor Blade - No optimized pod sprzęt jeszcze nie ma (powinna być 64 bitowa a taka jest tylko na Linuxa). W sumie nic strasznego, są gorsze wady ale jest to pewna niedogodność. ETA- dzięki wielkie, mam podobne z oficjalnej Blendera ale i to miłe.
Napisano 20 Czerwiec 200717 l Yea, Blender to jest to! Pracka bardzo fajna, ciekawi mnie jak Ci wyjdzie sam render, kiedyś się bawiłem blenderem i muszę przyznać, lekko nie było, ale o ile model dało się zrobić w miarę fajnie to z materiałami już miałem biedę, a jeszcze większą z rendererem. Próbowałem użyc Yaf-raya ale efekty.... hmm :) Czekam niecierpliwie na pierwsze rendery z materiałami. Pozdrawiam kingwins
Napisano 23 Czerwiec 200717 l Autor Nie wiem jak będzie z renderingiem- na codzień pracuję z grami także ustawienia renderu to niekoniecznie najważniejsza część softu dla mnie- ale napewno zobaczę bo zanosi się na pełną przesiadkę z Mayi. Póki co uczyłem się jak rigować żeby ustawić pozę przed rzeźbieniem pędzlami. Z kronikarskiego obowiązku- tak toto wyglądało w trakcie pracy
Napisano 23 Czerwiec 200717 l sculpt fajna sprawa ale u mnie nie dziala zbyt rewelacyjnie. byc moze to zasluga karty ati radeon 9600 xt. ale i tak dział o niebo lepiej pod linuksem niz kiedys pod windows. co do Twojej pracy to czekam na wiecej. zapowiada sie fajny model :) pozdrawiam
Napisano 23 Czerwiec 200717 l Autor Mirach- powodzenia z magisterką w takim razie ;) Blade- kurcze, ja też nie mam jakiejś super mocnej (a siedzę pod Vistą także spełniam wszelkie warunki żeby coś chodziło nie tak). Pamiętam jak Blenderowy sculpt był jeszcze stand- alone i nazywał sie Sharp Construct. Chyba ciągle można go ściągnąć z sieci- całkiem miła darmowa alternatywa dla Z-Brusha (ekhmm... no dobrze, alternatywa to za dużo powiedziane ;) )
Napisano 23 Czerwiec 200717 l RK może mi też pożyczysz powodzenia z magisterką? :D oj spraiwa mi ona mnóstwo problemów.... Mirach, odemnie tez powodzenia :) ps: Rk jaką masz konfiguracje kompa?
Napisano 23 Czerwiec 200717 l Autor Życzenia nic nie kosztują ;) Z czego piszesz ? Co do kompa- jak na to co jest na rynku chyba nic specjalnego, AMD K2 5300, 2 GB ramu, GeForce 8500.
Napisano 23 Czerwiec 200717 l co do pracy to mój temat brzmi: "projekt i implementacja systemu wspomagającego wybrane aspekty zarządzania projektami informatycznymi." I strasznie mi sie nie podoba w tym wszystki słowo implementacja... ale co poradzić. Ja mam kompa: p4 3.0 ht 1gb ramu i wyżej wspomniany radeon
Napisano 24 Czerwiec 200717 l Autor Uuu... informatyk pełną gębą... Dużo dziś nie udłubałem- głównie zęby i rogi (no, detale szyi ale tego akurat nie widać). Jutro Jana także też pewnie przy komputerze nie posiedzę.
Napisano 24 Czerwiec 200717 l jak na pierwsza prace w nowym sofcie to brak mi slow :) (i to jeszcze organika, brrrr.. :)
Napisano 25 Czerwiec 200717 l Autor Fajnie jeśli się podoba- dla mnie organika jest łatwiejsza- nie trzeba uważać na wymiary ale każdy ma swoje preferencje. Chyba skończyłem rzeźbienie głównych wypukłości, reszta na displace (jak się już nauczę jak robić normal mapy).
Napisano 25 Czerwiec 200717 l Mirach- powodzenia z magisterką w takim razie ;) Dzięki, oj bardzo się przyda :) Fajna dynamiczna poza, ale przy tym ostatnim ujęciu przez 5 miut sie zastanawialem "dlaczego zrobiłes mu taki wielki róg na nosie" :)
Napisano 25 Czerwiec 200717 l idzie niezle, co do wypalania normali to zdaje sie ze w 2.44 nie ma mozliwosci wypalenia ich w przestrzeni tangent, a jedynie wzgledem danego ustawienia kamery. w ktorejs z wczesniejszych wersji ta opcja byla, potem zniknela :(
Napisano 26 Czerwiec 200717 l Autor A nie nie- ja nie chcę wypalać do normali, chcę namalować displace map ręcznie, po prostu gdybym chciał wszystko rzeźbić mesch zrobiłby się strasznie ciężki i "niemiły"- a po co. Tak wygląda obiekt z wszystkimi seams' ami (model na najniższym szczeblu multires). Wychodzą naprawdę śliczne UV.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto