Skocz do zawartości

Overpainting


weedlog

Rekomendowane odpowiedzi

Z racji braku pomyslow na jakis nowy art, chcialbym podciagnac stara pracke z bitwy. Nietsety ni emam jakichs konkretnych pomyslow poza calkowitym liftingiem rafy. Chyba przydaloby sie kalmara pozmieniac... Ma ktos jakis pomysl? Myslalem przede wszystkim zeby go zmienic na bialy kolor, troche zmienic ulozenie, wyciagnac kadr do gory, bardziej pod katem (cos a'la szeroki kat) itp. Moglby mi to ktos pomaloawc uwzgledniajac swoje sugestie i jakos sprobowac pokierowac moja wena tworcza? ;]

 

med6ye.jpg

 

byle ladnie! >:0 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 288
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Master Kiełbaster - Heh. Co prawda wyrównałeś jej proporcje ale ona patrzy trochę "z byka" a przy nachyleniu głowy ginie podbródek i powiększa się czoło.

 

noiprox - Bardzo fajna praca. Pociągnięcie tego dalej to był ciężki orzech do zgryzienia. Poza tym nie dałeś żadnych wskazówek co chcesz do końca uzyskać więc mogłem równie dobrze ją zepsuć. Przypuszczam że ten inny kolor na podbródku i włosach to światło. Niestety bardziej wyszło jakby od nosa w górę straciła kolor albo ubrudziła się mąką.

 

Sporo subtelnych zmian. Napisze tylko to co zapamiętałem :P.

- Ciemniej w strefie zimnych kolorów.

- Krawędź szyi lekko raziła i odwracała wzrok od twarzy więc zrobiłem bardziej miękką.

- Cieplejsze oraz jaśniejsze kolory na podbródku i koszuli dla lepszego kontrastu.

- W zimnej strefie troche subtelnego pomarańczowego żeby złamać monochromatyczność i ujednolicić pracę.

- Kolory dopełniające w białku i tęczówce oka. Poza tym minimalnie cieplejsze kolory pod powiekami żeby skontrastować zimne oczy.

- Proporcje wydawały mi się lekko dziwne ale jednocześnie prawie naturalne. Głównie raziło mnie brak pochylenia oczu w stosunku do ust. Minimalnie skróciłem twarz na odcinku nosa bo troche był za długi jak dla dziecka. Poza tym nos minimalnie za mocno odstawał więc dałem płynniejsze przejście.

- Uwydatniłem trochę jej prawy policzek (na grafice lewy) a zgubiłem lewy żeby twarz nie była taka płaska.

- Mniej detalu przy włosach w cieniu i ostrzejszy w świetle.

- Ponieważ twarz jest pochylona do przodu, czoło łapie więcej tego zimnego nocnego światła niż reszta.

Chyba tyle.

 

Plik PSD (Photoshop CS) ze zmianami: http://www.megafileupload.com/en/file/56531/dziewczynka7-zip.html

Mam nadzieje że podziała download.

 

Pozdrawiam.

 

dziewczynkaoverpaintnc2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem.

To jest oczywiście kwestia gustu ale ja osobiście nie przepadam za "uśrednianiem" każdej twarzy do estetyki gwiazdy hollywoodu czy kena i barbie. Ktoś może mieć mniej pełne usta ale powalające oczy albo nudne oczy ale piękne usta. Jak się 100% twarzy zrobi idealną to postać traci swój wyraz i dołącza do armii miliona identycznych klonów-panienek.

Poza tym operacją plastyczną zabrałeś jej ten chytry uśmieszek który dodawał wyrazowi twarzy lekko diabolicznego uroku. Chyba to było jednym z założenień autora pracy :). Węższymi oczami zrobiłeś z niej nastolatkę a to miała być dziewczynka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm przepraszam, już tłumaczę założenia :)

Ogólnie rysunek był pracą na konkurs 'czarny charakter', który udało mi się wygrać, ale rysunek mnie nie satysfakcjonuje i bardzo mnie ciekawi co by można z niego wyciągnąć, co byście doradzili.

Na obrazku jest dziewczynka (niestety w tym przypadku odpada wersja berserkera Kiełbastera ;) ), chciałem unikać standardowych elementów nadawanych czarnym bohaterom, takich jak krew, sztuczny mrok, węże, girlandy z flaków itp. Chciałem jej charakter oddać wzrokiem, wyrazem twarzy - i kolorami.

Patrzy spode łba, i choć przeróbka Reanimatora wygląda naprawdę fajnie i naturalnie, to jedak trochę zmienia podejście do rysunku

Fervus, wielkie dzięki za celne uwagi :) Ale czy jej skóra na twarzy nie wygląda raczej na trochę posiniaczoną? I nie wiem czy nie jest lekki problem z świetłem, bo jakoś tak w pewnym momencie się kończy, a sam jego kolor tak troszkę wygląda jakby był od wschodzącego słońca. Fajnie że zauważyłeś, że uśmieszek miał nadawać jej lekko demonicznego wyrazu, i że miała to być dziewczynka :) Jeszcze raz dzięki za rady, spróbuję o nich pamiętać przy kolejnych pracach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reanimator - Lekka asymetria nie zaszkodzi ;)

noiprox - Co do posiniaczonej twarzy i wschodzącego słońca to może niepotrzebnie podkręciłem "Color balance" w kierunku czerwieni. Jeśli ściągnąłeś PSD to możesz tą najwyższą warstwę wyłączyć albo przestawić i będzie trochę lepiej. Poza tym nie miałem pojęcia jakie sobie oświetlenie założyłeś więc musiałem zgadywać. Krawędź między cieniem a światłem może być ostra albo rozmyta ale wybrałem to pierwsze żeby było ciekawiej :).

Zazwyczaj wychodzi realistyczniej jak różnicuje się takie krawędzie i wprowadza zarówno ostre jak i miękkie. Wielu początkujących jednak rozmywa wszystko do maksimum i wychodzi bezkształtna masa.

Zobacz sobie pod tym linkiem paintover Grega Pro w 4 poście to będziesz wiedział o co mi chodzi -> http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?t=75768

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chinesenc0.jpg

 

Tlaloc u Ciebie efekt jest taki, jakby ta pania oswietlalo sztuczne swiatlo z przodu. To raczej slaby pomysl mieszanie naturalnego i sztucznego swiatla. Pomyslalbym o jakiejs konsekwentnej decyzji tutaj. Zrobilem szybka podmalowke jak bym uspokoil ta czesc od strony wnetrza pokoju. Chodzi o jakis podzial swiatla i cienia.

 

Tlaloc-chinesenc0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zazwyczaj nie jest dobrym pomyslem malowanie fragmentow sceny oddzielnie, wszystko trzeba przemalowywac, bo przeciez i swiatlo jest inne i przedmioty na siebie oddzialywac zaczynaja, stad tez moja wersja daleka chyba od oryginalu...

 

btw. super ta wersja thx'a...=)

 

over1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pracy Noiproxa, to uważam, że oryginał jest wystarczająco dobry i żadna z zaproponowanch przeróbek nie przebije go w moich oczach. Chyba kwestia gustu.

Ew. wersja Farvusa. Hmm... Ten obrazek opowiada historię i to mi się w nim bardzo podoba. Można go ogłądać bardzo długo i wymyślać, wymyślać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thx - dzięki że podjąłeś się overpaintingu :) Przerobiłeś to świetnie, ale bardzo nadałeś swojego psychodelicznego stylu (te oczy takie... takie...)

Veri_jr - dziękuję za miłe słowa

 

Wrzucam następny rysunek (był w temacie ze speedpaintingami), może ktoś się podejmie? Nie udaje mi się poprawić cienia na twarzy, mimo prób

008rq7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i prośbę mam: mógłby ktoś nieco serca włożyć w ilustrację mą? Nad tłem na razie nie myślę ( będzie jakiś zarys kopalni czy cuś ) dojdzie na pewno jeszcze jadna postać po prawej - siedzący, zmęczonu pracą kobold. Natomiast potrzeba mi czyjejś pomocy przy tym jegomościu. Brak mu życia, jakiejś głębi, tańczącego światła itd. Złapałem się na tym, że przemalowuje go dziesiątki razy a pewnie błędy czy braki są nie tam gdzie ich szukam :/ dzięki wielkie za ewentualną pomoc. Mam nadzieję, że przełamię marazm i dociągnę tę ilustrację :)

NubbNubb

breakrr1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki aspen. Bardzo fajowo ramię się zarysowało a twarz zyskała głębię ( nie intelektualną oczywista ;) ) Dzięki serdeczne. Z niektórych pomysłów z pewnością skorzystam, inne odpuszczę, ale na pewno ta praca zyska :) Dzięki wielkie. Jeśli jeszcze ktoś coś zoczył i chce się podzielić to byłbym wdzięczny.

Żeby Wam się :)

N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja pierwszy raz tu.. z takim czyms wychodze:

 

cosnowegotlofaktura2qa8.jpg

 

 

Czy ktos by mial jakas koncepcje na taki kadr? Ja chce na tym zrobic jakis fajny statek tylko najpierw musze miec na niego pomysl... Albo bede sobie powoli dlubal cala flote jakas... whatever- pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie chłopacy :) Daliście mi kopa żeby jechać z tematem. Wracam do boju, bo już chciałem olać i zostawić tak jak jest. Dzięki Farvusie za Twój czas ( fajny akcent kolorystyczny od Ciebie :D ) Niech Wam Karma jaśnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...jak dawno myszką nie machałem - nie licząc zdjęć ;)

 

moze ktos pomoze mi z oswietleniem postaci? postac rysowalem ze zdjecia w ramach cwiczen, potem postanowilem dorobic tło i wszystko mi sie rozjechało :/

 

chinesenc0.jpg

 

...szybka, 10 minutowa podmalówka światła

...trzeba by jeszcze dokładniej dopracować

 

111rw7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec sie pobawilem oswietleniem

bo na 1 rzut oka nie bardzo widac czy masz swiatlo z przodu czy z tylu czy centralnie z gory

 

poza tym zrobiles za jasne oczy, jak popatrzysz na czarnobiale foty to zobaczysz ze oczy maja naogół zblizony walor do skory.

aha i wygladzilem softem otoczenie najpierw

i kadr troche zmienilem

 

ovpsigcopyjg3.jpg

 

PS: zapomnialem o cieniu pod nogami, ale juz kit z tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miazga Łukasz! Otwierasz mi oczy!

 

W tym od lewej: świetne prześwity na płaszczu i bryła się zaznaczyła - klimat również podciągnięty! Troszkę go podziadziłeś i wychudziłeś też - fajnie :)

 

Od prawej: bardzo plastyczna wizja, świetne oczy i cienie zarostu na płaszczu. Widzę, że poprawiłeś również dłonie (należało im się :D). Podbicie kolorku płaszcza - super efekt (w tym od lewej też)

 

Dzięki za uwagi - bardzo cenne (oczy) - będę się stosował!

 

EDIT: ahaha - uszy jakie fajne!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności