Napisano 30 Wrzesień 200717 l Autor Poprawiłem odrobinkę to wgłębienie i nos i wydaje mi sie ze jest już oki (ale tyle patrze już na ten model ze mogę nie dostrzegać błędów) ale jeśli nadal jest źle to piszcie to poprawie.
Napisano 12 Październik 200717 l Autor Witam postanowiłem wydłubać model na podstawie pracy JakkaS'a TU link I oto efekty mojej pracy przydał by sie detal dorobiony w zbrushu ale nie wychodzi mi on tak jak powinien wiec sobie go daruje.
Napisano 12 Październik 200717 l O niezła gęba trochę za gładkie to wszystko ale naprawdę mi się podoba. Zbrush by się bardzo przydał temu modelowi.
Napisano 13 Październik 200717 l Przejrzałem z zaciekawieniem i podziwem dla Ciebie cały ten topic. Modele są piękne, powiem bardzo piękne. I tu mi się nasuwa pytanie, gdzie się, a raczej z jakich tutków czy innych pomocy nauczyłeś?? Był bym wdzięczny za tutki, bo się zajmuję organiką, ale wychodzi mi to tragicznie :F Najbardziej mnie interesuje Twój sposób modelowania głowy, ja odkryłem swój ____ http://img207.imageshack.us/img207/3499/beztytuuyb1.jpg ___, ( bez referek, na oko ;) ) choć nie wiem, czy jest on "wydajny". Ile zajmuje Ci wymodelowanie głowy? Wrzecionek dobrze Ci idzie tylko brakuje mu charakteru. A ta plachta na mordzie tylko psuje efekt :D _Arti_ - no siatke to ty se napaćkałeś. Nie wygląda to zbyt dobrze To widać ;) Muszę wymodelować nową głowę, ale tym razem z referkami i nie spieprzyć ;] Ale chyba się zajmę jakimś innym sposobem no np. modelingu z plane'ów.... Jest tego tak wiele ;] Jaki polecacie??
Napisano 14 Październik 200717 l Wrzecionek dobrze Ci idzie tylko brakuje mu charakteru. A ta plachta na mordzie tylko psuje efekt :D _Arti_ - no siatke to ty se napaćkałeś. Nie wygląda to zbyt dobrze
Napisano 14 Październik 200717 l Autor Dzięki wszystkim _Arti_- ja zaczynam model od plane'a i uważam te metodę za najlepsza jeśli chodzi o tutki to jestem samoukiem i uczę sie oglądając siatki innych osób. Niepotrafień powiedzieć ile robie jeden model bo potrafię siedzieć przez cały dzień i nic sensownego nie zrobić. Innos- "ta płachta na mordzie" będzie (trochę ja zmienię) ale zostanie bo tak jest w koncepcie. jeśli chodzi o brak charakteru to sie zgodzę ale jakoś nie potrafię uzyskać zadowalającego efektu w zbrushu (może robie to źle) i tu mam pytanie czy ma ktoś link do tutków do zbrusha które pokazują jak dodawać detal
Napisano 14 Październik 200717 l No to masz talent ;] A dłonie jak modelujesz?? To też mi problem sprawia bo całe ciało to łatwo wymodelować tylko trzeba wiedzieć jak kroić xD http://www.max3d.pl/tut.php?id=43 Takim sposobem modelujesz ( mniej-więcej ;] ) ??
Napisano 14 Październik 200717 l Ten sposob jest dobry jak nie umiesz uzyskac topologii z cuba. Ja nie umiem i uzywam podobnego. Zaczynam od modelowania nosa potem przechodze do ust itd itd . Tak wykonana glowa to dluga praca (o wiele dluzsza niz przy modelowaniu z cube) ale prostrza i latwiejsza.
Napisano 14 Październik 200717 l A ja chyba będę rozwijał ten sposób który odkryłem w skrócie: Box'a formuje się z frontalu i profilu do kształtu głowy. Potem odpowiednio dodaje się szczegół ( nos i oczy to banał, ale miałem problem z ustami :F )
Napisano 15 Październik 200717 l A macie jakieś tuty poza tym co ja podałem, bo mi się wydaje, że trochę inny jest ten co jad podałem ;]
Napisano 24 Październik 200717 l Autor Taki oto modelik ma to być cała postać jednak nie modelowałem nigdy ciała wiec mam pytanko czy niema ktoś jakiś dobrych referek Tutaj obecny etap prac Czekam na krytykę ,mam nadzieje ze mi pomożecie.
Napisano 24 Październik 200717 l Twarz spoko szyja i obojczyki do poprawy. PS włosy to tak dla picu czy tak jak widać będą wymodelowane?
Napisano 24 Październik 200717 l Autor Jutro postaram sie poprawić jak najwięcej jeśli chodzi o włosy to chyba zostawię je wymodelowane
Napisano 24 Październik 200717 l ale wlosy beda jeszcze modelowane ? bo teraz sa nie zbyt :D glowa taka bez plciowa bez charakteru :) czekamy na cialko :)
Napisano 1 Listopad 200717 l Autor Ach ta szkoła w ogóle czasu na modelowanie nie mam. Nielot jak narzazie zmieniła mi sie koncepcja i najprawdopodobniej włosów nie będzie wcale. Mecze trochę cielsko ale ciągle nie jestem zadowolony. Czekam na krytykę
Napisano 7 Listopad 200717 l Wyszło z deka plastikowo. Zastanawiam sie co Ci doradzić, na pewno powinieneś złagodzić krawędzie z załamania, może będą wyglądały naturalniej.
Napisano 8 Listopad 200717 l z boku ciało wyglada jak żelbetonowy słup. Zapomniałeś zaznaczyć żebra... w ogóle cofnij troszkę brzuch do środka. Tu masz refki, ja ich zawsze używam i są niezawodne :)
Napisano 16 Listopad 200717 l Autor Dzięki za rady wykorzystam je na pewno ale dopiero w nowym modelu. Mortom na 100% sie przyda dzięki Zacząłem sie bawic zbrushem efekty są takie jak widać muszę dodać jeszcze dużo detalu
Napisano 16 Listopad 200717 l Z przodu wyglada ciekawie - cos jak hulk. Oczy ma takie komiksowe - fajne choc nierealistyczne. Mysle ze zamiast zaglebiac sie w detal powinienes jeszcze troszke popracowac nad anatomia. Konkretnie chodzi mi o nos i usta. Nie chce sie tu wymadrzac - usta nie sa zle ale wydaje mi sie ze wargi leza w jednej plaszczyznie i sa chyba zbyt ostre i to powoduje ze wygladaja troche jak dziura w plaskiej twarzy. Usta po srodku wygladaja ok ale im blizej kacikow tym bardziej to widac. Pozdrawiam
Napisano 16 Listopad 200717 l Mi się najbardziej nie podoba nos, jest za szeroki w porównaniu do jego hmm wysokości? no chodzi mi o odległość czubka nosa od twarzy. Tak jak napisał Gomez, zanim weźmiesz się za detal popracuj nad ogólnym kształtem wszystkich elementów twarzy i nie chodzi mi o to że są złe tylko o to że później będzie Ci trudno to zmienić jak dodasz detal.
Napisano 17 Listopad 200717 l Na tym forum i w ogóle w środowisku ludzi pracujących w zbrush jest mania detalu. - detal jest złudny - detal jest ozdobą - jest rzeczą podrzędną - jest dodatkiem do ogólnej formy głowy słabo wyrzeźbione, z tysiącami zmarszczek i wyrostków wyglądają śmiesznie pierwsze co się widzi oglądając rzeźbę czy obrazek to kompozycja, forma, kształt dobry detal podkręca dobrą rzeźbę nawet dobry detal nie uratuję kiepskiej rzeźby Jak dla mnie to oczy i usta najsłabszym są punktem w twojej rzeźbie oczy są obrysowane (bardzo precyzyjnie) przez powieki ale tez bardzo nudno bardzo jednakowo okrązają oko, tak naprawdę to cały oczodół buduję oko u Ciebie dolan powieka jest podobna do górnej, w rzeczywistości górna zupełnie inaczej się układa od dolnej jak dla mnie rzeźba jest ciekawsza kiedy formy są bardziej żywe, zmieniają się przenikają usta podobnie wyginają się w prosty łuk, gdy tymczasem w przyrodzie w ciele człowieka mało jest takich prostych krzywych, krzywizny są bardziej skomplikowane, usta w pewnych miejscach (na środku) mają ostrzejsze połączenie z twarzą, a koło koników są bardziej płynnie łączą się z twarzą mam nadzieje że się nie obrazisz to całkiem przyzwoita rzeźba
Napisano 17 Listopad 200717 l Jak Ty to robisz że ci tako równiutko i estetycznie wychodzi? Ja tak nie umiem;(
Napisano 25 Listopad 200717 l Autor Doszedłem do wniosku ze nie będę dodawał dużo detalu bo to w końcu tylko tarcza Myślę że do scenki która planuje wystarczy to co jest obecnie (z małymi poprawkami)
Napisano 26 Listopad 200717 l Hehe fajne :D Twardy ten koleś, że wytrzymał taki strzał metalowym talerzem w twarz :D
Napisano 2 Grudzień 200717 l Autor Trzeci raz zabieram sie za krasnala tym razem wzoruje sie na pracy Todd'a Lockwood'a która można zobaczyć tutaj Jak zarazie mam tyle wszelka pomoc mile widziana.
Napisano 7 Grudzień 200717 l Autor Szkoda ze nikt nie komentuje :(( ale mimo to dłubie dalej mam trochę ciałka i mam pytanko bo wydaje mi sie zbyt szeroki czy wy tez tak myślicie?? Czekam na rady
Napisano 7 Grudzień 200717 l Link do konceptu nie dziala, wrzuc jeszcze raz. Ma strasznie dziwne czolo. Nie podobaja mi sie te ostre krawedzie okreslajace brwi i dolne powieki. Nos wyglada fajnie choc posrodku jest zwezenie a powinno byc zgrubienie - chrzastka. Zle laczysz nos z twarza w miejscu gdzie sa dziurki. Przyjrzyj sie jakims referkom. "Linia" kosci policzkowej powinna celowac w ucho a tutaj je omija i skreca w gore.
Napisano 7 Grudzień 200717 l Szerokość klaty może być ale brzuch jest za szeroki normalnie powinien być węższy a z tyłu pod łopatkami powinny wystawać mięśnie zwane bodajże motylami. Szyja za wąska i trochę za krótka, z tyłu szyi możesz zapodać mięśnie barków jak na pakera przystało. Rozstaw ramion też odrobinę za mały. No i klatę trochę opuść żeby zwiększyć jej rozmiar.
Napisano 8 Grudzień 200717 l Wydaje mi się ze jak dokończysz model to głowa będzie za mała, takie jakieś mam wrażenie, szyja na pewno za "cienka" ale głowa fajna nie zbyt naturalna, ale chyba nie o to ci chodzi (może się mylę?) PS. Fajny pakeros będzie :)
Napisano 8 Grudzień 200717 l Autor FF - dzięki za potwierdzenie przy następnym upie poprawie. Gomez - link już poprawiłem, również poszerzyłem nos, poprawiłem trochę kość policzkową i wygładziłem ostre krawędzie. Czoła nie będę ruszał bo w sumie i tak nie będzie go widać pod helem. Tomala - pleców jeszcze nie ruszałem ale dzięki za rady pobawię sie trochę skalą tego kolesia. Robaczek - myślę ze jak dojdzie hełm i broda to głowa będzie w sam raz Dzięki za komenty.
Napisano 8 Grudzień 200717 l Tak klata i brzuch za szerokie. Poza tym mam wrażenie że masz zamiar poprowadzić ręce równolegle do linii kręgosłupa, jeśli tak to weź je odchyl na boki. Te dziury u góry załataj. Też tak mam, że jak modeluje to nie łatam takich dziur w strukturze od razu żeby nagle nie okazało sie że wyszło nie po mojej myśli :-). Szyja zdecydowanie za wąska. W zasadzie tylko widok z front'a (1 screen po lewej na dole) wygląda nie za ciekawie (bo widać że ten korpus za szeroki i szyja za wąska). Ale tak ogólnie wygląda ten zaczątek modelu bardzo ciekawie. W ogóle Twój modeling mnie osobiście skłania żeby tu często zaglądać :-). Skończ ten model bo to ważne żeby kończyć co sie zaczyna (i to dość szybko). Pozdro.
Napisano 17 Grudzień 200717 l Autor Dorobiłem ręce i zacząłem zabawę w zbrushu muszę sie w końcu nauczyć dodawać porządny detal
Napisano 17 Grudzień 200717 l Trochę mało tego detalu, koleś nadal nie ma szyi i żuchwa ma dziwną linię tzn. prawie po prostej biegnie do ucha. Jak chcesz zachować realizm to lepiej popraw proporcje zanim dodasz detal bo później będzie ciężko to zmienić.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto