Skocz do zawartości

Postać 3D: Organika


wrzecionek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 88
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Przejrzałem z zaciekawieniem i podziwem dla Ciebie cały ten topic. Modele są piękne, powiem bardzo piękne. I tu mi się nasuwa pytanie, gdzie się, a raczej z jakich tutków czy innych pomocy nauczyłeś?? Był bym wdzięczny za tutki, bo się zajmuję organiką, ale wychodzi mi to tragicznie :F Najbardziej mnie interesuje Twój sposób modelowania głowy, ja odkryłem swój ____ http://img207.imageshack.us/img207/3499/beztytuuyb1.jpg ___, ( bez referek, na oko ;) ) choć nie wiem, czy jest on "wydajny". Ile zajmuje Ci wymodelowanie głowy?

Wrzecionek dobrze Ci idzie tylko brakuje mu charakteru. A ta plachta na mordzie tylko psuje efekt :D

 

_Arti_ - no siatke to ty se napaćkałeś. Nie wygląda to zbyt dobrze

 

To widać ;) Muszę wymodelować nową głowę, ale tym razem z referkami i nie spieprzyć ;] Ale chyba się zajmę jakimś innym sposobem no np. modelingu z plane'ów.... Jest tego tak wiele ;]

 

Jaki polecacie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim

_Arti_- ja zaczynam model od plane'a i uważam te metodę za najlepsza jeśli chodzi o tutki to jestem samoukiem i uczę sie oglądając siatki innych osób. Niepotrafień powiedzieć ile robie jeden model bo potrafię siedzieć przez cały dzień i nic sensownego nie zrobić.

Innos- "ta płachta na mordzie" będzie (trochę ja zmienię) ale zostanie bo tak jest w koncepcie. jeśli chodzi o brak charakteru to sie zgodzę ale jakoś nie potrafię uzyskać zadowalającego efektu w zbrushu (może robie to źle) i tu mam pytanie czy ma ktoś link do tutków do zbrusha które pokazują jak dodawać detal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sposob jest dobry jak nie umiesz uzyskac topologii z cuba. Ja nie umiem i uzywam podobnego. Zaczynam od modelowania nosa potem przechodze do ust itd itd . Tak wykonana glowa to dluga praca (o wiele dluzsza niz przy modelowaniu z cube) ale prostrza i latwiejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu wyglada ciekawie - cos jak hulk. Oczy ma takie komiksowe - fajne choc nierealistyczne. Mysle ze zamiast zaglebiac sie w detal powinienes jeszcze troszke popracowac nad anatomia. Konkretnie chodzi mi o nos i usta. Nie chce sie tu wymadrzac - usta nie sa zle ale wydaje mi sie ze wargi leza w jednej plaszczyznie i sa chyba zbyt ostre i to powoduje ze wygladaja troche jak dziura w plaskiej twarzy. Usta po srodku wygladaja ok ale im blizej kacikow tym bardziej to widac.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się najbardziej nie podoba nos, jest za szeroki w porównaniu do jego hmm wysokości? no chodzi mi o odległość czubka nosa od twarzy. Tak jak napisał Gomez, zanim weźmiesz się za detal popracuj nad ogólnym kształtem wszystkich elementów twarzy i nie chodzi mi o to że są złe tylko o to że później będzie Ci trudno to zmienić jak dodasz detal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym forum i w ogóle w środowisku ludzi pracujących w zbrush jest mania detalu.

- detal jest złudny

- detal jest ozdobą

- jest rzeczą podrzędną

- jest dodatkiem do ogólnej formy

 

głowy słabo wyrzeźbione, z tysiącami zmarszczek i wyrostków wyglądają śmiesznie

 

pierwsze co się widzi oglądając rzeźbę czy obrazek to kompozycja, forma, kształt

dobry detal podkręca dobrą rzeźbę

 

nawet dobry detal nie uratuję kiepskiej rzeźby

 

Jak dla mnie to oczy i usta najsłabszym są punktem w twojej rzeźbie

oczy są obrysowane (bardzo precyzyjnie) przez powieki ale tez bardzo nudno bardzo jednakowo okrązają oko, tak naprawdę to cały oczodół buduję oko u Ciebie dolan powieka jest podobna do górnej, w rzeczywistości górna zupełnie inaczej się układa od dolnej

jak dla mnie rzeźba jest ciekawsza kiedy formy są bardziej żywe, zmieniają się przenikają

 

usta podobnie wyginają się w prosty łuk, gdy tymczasem w przyrodzie w ciele człowieka mało jest takich prostych krzywych, krzywizny są bardziej skomplikowane, usta w pewnych miejscach (na środku) mają ostrzejsze połączenie z twarzą, a koło koników są bardziej płynnie łączą się z twarzą

 

mam nadzieje że się nie obrazisz to całkiem przyzwoita rzeźba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link do konceptu nie dziala, wrzuc jeszcze raz. Ma strasznie dziwne czolo. Nie podobaja mi sie te ostre krawedzie okreslajace brwi i dolne powieki. Nos wyglada fajnie choc posrodku jest zwezenie a powinno byc zgrubienie - chrzastka. Zle laczysz nos z twarza w miejscu gdzie sa dziurki. Przyjrzyj sie jakims referkom.

"Linia" kosci policzkowej powinna celowac w ucho a tutaj je omija i skreca w gore.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szerokość klaty może być ale brzuch jest za szeroki normalnie powinien być węższy a z tyłu pod łopatkami powinny wystawać mięśnie zwane bodajże motylami. Szyja za wąska i trochę za krótka, z tyłu szyi możesz zapodać mięśnie barków jak na pakera przystało. Rozstaw ramion też odrobinę za mały. No i klatę trochę opuść żeby zwiększyć jej rozmiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się ze jak dokończysz model to głowa będzie za mała, takie jakieś mam wrażenie, szyja na pewno za "cienka" ale głowa fajna nie zbyt naturalna, ale chyba nie o to ci chodzi (może się mylę?)

PS. Fajny pakeros będzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FF - dzięki za potwierdzenie przy następnym upie poprawie.

Gomez - link już poprawiłem, również poszerzyłem nos, poprawiłem trochę kość policzkową i wygładziłem ostre krawędzie. Czoła nie będę ruszał bo w sumie i tak nie będzie go widać pod helem.

Tomala - pleców jeszcze nie ruszałem ale dzięki za rady pobawię sie trochę skalą tego kolesia.

Robaczek - myślę ze jak dojdzie hełm i broda to głowa będzie w sam raz

Dzięki za komenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak klata i brzuch za szerokie. Poza tym mam wrażenie że masz zamiar poprowadzić ręce równolegle do linii kręgosłupa, jeśli tak to weź je odchyl na boki. Te dziury u góry załataj. Też tak mam, że jak modeluje to nie łatam takich dziur w strukturze od razu żeby nagle nie okazało sie że wyszło nie po mojej myśli :-). Szyja zdecydowanie za wąska. W zasadzie tylko widok z front'a (1 screen po lewej na dole) wygląda nie za ciekawie (bo widać że ten korpus za szeroki i szyja za wąska). Ale tak ogólnie wygląda ten zaczątek modelu bardzo ciekawie. W ogóle Twój modeling mnie osobiście skłania żeby tu często zaglądać :-). Skończ ten model bo to ważne żeby kończyć co sie zaczyna (i to dość szybko). Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mało tego detalu, koleś nadal nie ma szyi i żuchwa ma dziwną linię tzn. prawie po prostej biegnie do ucha. Jak chcesz zachować realizm to lepiej popraw proporcje zanim dodasz detal bo później będzie ciężko to zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności