Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Poprawiłem odrobinkę to wgłębienie i nos i wydaje mi sie ze jest już oki (ale tyle patrze już na ten model ze mogę nie dostrzegać błędów) ale jeśli nadal jest źle to piszcie to poprawie.

99350657xc5.jpg

render1jf1.png

  • Odpowiedzi 88
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Przejrzałem z zaciekawieniem i podziwem dla Ciebie cały ten topic. Modele są piękne, powiem bardzo piękne. I tu mi się nasuwa pytanie, gdzie się, a raczej z jakich tutków czy innych pomocy nauczyłeś?? Był bym wdzięczny za tutki, bo się zajmuję organiką, ale wychodzi mi to tragicznie :F Najbardziej mnie interesuje Twój sposób modelowania głowy, ja odkryłem swój ____ http://img207.imageshack.us/img207/3499/beztytuuyb1.jpg ___, ( bez referek, na oko ;) ) choć nie wiem, czy jest on "wydajny". Ile zajmuje Ci wymodelowanie głowy?

Wrzecionek dobrze Ci idzie tylko brakuje mu charakteru. A ta plachta na mordzie tylko psuje efekt :D

 

_Arti_ - no siatke to ty se napaćkałeś. Nie wygląda to zbyt dobrze

 

To widać ;) Muszę wymodelować nową głowę, ale tym razem z referkami i nie spieprzyć ;] Ale chyba się zajmę jakimś innym sposobem no np. modelingu z plane'ów.... Jest tego tak wiele ;]

 

Jaki polecacie??

Napisano

Wrzecionek dobrze Ci idzie tylko brakuje mu charakteru. A ta plachta na mordzie tylko psuje efekt :D

 

_Arti_ - no siatke to ty se napaćkałeś. Nie wygląda to zbyt dobrze

Napisano

Dzięki wszystkim

_Arti_- ja zaczynam model od plane'a i uważam te metodę za najlepsza jeśli chodzi o tutki to jestem samoukiem i uczę sie oglądając siatki innych osób. Niepotrafień powiedzieć ile robie jeden model bo potrafię siedzieć przez cały dzień i nic sensownego nie zrobić.

Innos- "ta płachta na mordzie" będzie (trochę ja zmienię) ale zostanie bo tak jest w koncepcie. jeśli chodzi o brak charakteru to sie zgodzę ale jakoś nie potrafię uzyskać zadowalającego efektu w zbrushu (może robie to źle) i tu mam pytanie czy ma ktoś link do tutków do zbrusha które pokazują jak dodawać detal

Napisano

Ten sposob jest dobry jak nie umiesz uzyskac topologii z cuba. Ja nie umiem i uzywam podobnego. Zaczynam od modelowania nosa potem przechodze do ust itd itd . Tak wykonana glowa to dluga praca (o wiele dluzsza niz przy modelowaniu z cube) ale prostrza i latwiejsza.

Napisano

A ja chyba będę rozwijał ten sposób który odkryłem w skrócie:

 

Box'a formuje się z frontalu i profilu do kształtu głowy. Potem odpowiednio dodaje się szczegół ( nos i oczy to banał, ale miałem problem z ustami :F )

Napisano

Taki oto modelik ma to być cała postać jednak nie modelowałem nigdy ciała wiec mam pytanko czy niema ktoś jakiś dobrych referek

Tutaj obecny etap prac Czekam na krytykę ,mam nadzieje ze mi pomożecie.

18au4.jpg

Napisano

Ach ta szkoła w ogóle czasu na modelowanie nie mam. Nielot jak narzazie zmieniła mi sie koncepcja i najprawdopodobniej włosów nie będzie wcale.

Mecze trochę cielsko ale ciągle nie jestem zadowolony.

Czekam na krytykę

ciaooc1.png

Napisano

Wyszło z deka plastikowo. Zastanawiam sie co Ci doradzić, na pewno powinieneś złagodzić krawędzie z załamania, może będą wyglądały naturalniej.

Napisano

z boku ciało wyglada jak żelbetonowy słup. Zapomniałeś zaznaczyć żebra... w ogóle cofnij troszkę brzuch do środka. Tu masz refki, ja ich zawsze używam i są niezawodne :)

facetfe2.th.jpg facetycw3.th.jpg

Napisano

Dzięki za rady wykorzystam je na pewno ale dopiero w nowym modelu.

Mortom na 100% sie przyda dzięki

Zacząłem sie bawic zbrushem

efekty są takie jak widać muszę dodać jeszcze dużo detalu

11sx4.jpg

22fd3.jpg

tarczaka7.png

Napisano

Z przodu wyglada ciekawie - cos jak hulk. Oczy ma takie komiksowe - fajne choc nierealistyczne. Mysle ze zamiast zaglebiac sie w detal powinienes jeszcze troszke popracowac nad anatomia. Konkretnie chodzi mi o nos i usta. Nie chce sie tu wymadrzac - usta nie sa zle ale wydaje mi sie ze wargi leza w jednej plaszczyznie i sa chyba zbyt ostre i to powoduje ze wygladaja troche jak dziura w plaskiej twarzy. Usta po srodku wygladaja ok ale im blizej kacikow tym bardziej to widac.

 

Pozdrawiam

Napisano

Mi się najbardziej nie podoba nos, jest za szeroki w porównaniu do jego hmm wysokości? no chodzi mi o odległość czubka nosa od twarzy. Tak jak napisał Gomez, zanim weźmiesz się za detal popracuj nad ogólnym kształtem wszystkich elementów twarzy i nie chodzi mi o to że są złe tylko o to że później będzie Ci trudno to zmienić jak dodasz detal.

Napisano

Na tym forum i w ogóle w środowisku ludzi pracujących w zbrush jest mania detalu.

- detal jest złudny

- detal jest ozdobą

- jest rzeczą podrzędną

- jest dodatkiem do ogólnej formy

 

głowy słabo wyrzeźbione, z tysiącami zmarszczek i wyrostków wyglądają śmiesznie

 

pierwsze co się widzi oglądając rzeźbę czy obrazek to kompozycja, forma, kształt

dobry detal podkręca dobrą rzeźbę

 

nawet dobry detal nie uratuję kiepskiej rzeźby

 

Jak dla mnie to oczy i usta najsłabszym są punktem w twojej rzeźbie

oczy są obrysowane (bardzo precyzyjnie) przez powieki ale tez bardzo nudno bardzo jednakowo okrązają oko, tak naprawdę to cały oczodół buduję oko u Ciebie dolan powieka jest podobna do górnej, w rzeczywistości górna zupełnie inaczej się układa od dolnej

jak dla mnie rzeźba jest ciekawsza kiedy formy są bardziej żywe, zmieniają się przenikają

 

usta podobnie wyginają się w prosty łuk, gdy tymczasem w przyrodzie w ciele człowieka mało jest takich prostych krzywych, krzywizny są bardziej skomplikowane, usta w pewnych miejscach (na środku) mają ostrzejsze połączenie z twarzą, a koło koników są bardziej płynnie łączą się z twarzą

 

mam nadzieje że się nie obrazisz to całkiem przyzwoita rzeźba

Napisano

Doszedłem do wniosku ze nie będę dodawał dużo detalu bo to w końcu tylko tarcza Myślę że do scenki która planuje wystarczy to co jest obecnie (z małymi poprawkami)

tarcza2bl0.jpg

tarczajq6.jpg

Napisano

Link do konceptu nie dziala, wrzuc jeszcze raz. Ma strasznie dziwne czolo. Nie podobaja mi sie te ostre krawedzie okreslajace brwi i dolne powieki. Nos wyglada fajnie choc posrodku jest zwezenie a powinno byc zgrubienie - chrzastka. Zle laczysz nos z twarza w miejscu gdzie sa dziurki. Przyjrzyj sie jakims referkom.

"Linia" kosci policzkowej powinna celowac w ucho a tutaj je omija i skreca w gore.

Napisano

Szerokość klaty może być ale brzuch jest za szeroki normalnie powinien być węższy a z tyłu pod łopatkami powinny wystawać mięśnie zwane bodajże motylami. Szyja za wąska i trochę za krótka, z tyłu szyi możesz zapodać mięśnie barków jak na pakera przystało. Rozstaw ramion też odrobinę za mały. No i klatę trochę opuść żeby zwiększyć jej rozmiar.

Napisano

Wydaje mi się ze jak dokończysz model to głowa będzie za mała, takie jakieś mam wrażenie, szyja na pewno za "cienka" ale głowa fajna nie zbyt naturalna, ale chyba nie o to ci chodzi (może się mylę?)

PS. Fajny pakeros będzie :)

Napisano

FF - dzięki za potwierdzenie przy następnym upie poprawie.

Gomez - link już poprawiłem, również poszerzyłem nos, poprawiłem trochę kość policzkową i wygładziłem ostre krawędzie. Czoła nie będę ruszał bo w sumie i tak nie będzie go widać pod helem.

Tomala - pleców jeszcze nie ruszałem ale dzięki za rady pobawię sie trochę skalą tego kolesia.

Robaczek - myślę ze jak dojdzie hełm i broda to głowa będzie w sam raz

Dzięki za komenty.

Napisano

Tak klata i brzuch za szerokie. Poza tym mam wrażenie że masz zamiar poprowadzić ręce równolegle do linii kręgosłupa, jeśli tak to weź je odchyl na boki. Te dziury u góry załataj. Też tak mam, że jak modeluje to nie łatam takich dziur w strukturze od razu żeby nagle nie okazało sie że wyszło nie po mojej myśli :-). Szyja zdecydowanie za wąska. W zasadzie tylko widok z front'a (1 screen po lewej na dole) wygląda nie za ciekawie (bo widać że ten korpus za szeroki i szyja za wąska). Ale tak ogólnie wygląda ten zaczątek modelu bardzo ciekawie. W ogóle Twój modeling mnie osobiście skłania żeby tu często zaglądać :-). Skończ ten model bo to ważne żeby kończyć co sie zaczyna (i to dość szybko). Pozdro.

Napisano

Trochę mało tego detalu, koleś nadal nie ma szyi i żuchwa ma dziwną linię tzn. prawie po prostej biegnie do ucha. Jak chcesz zachować realizm to lepiej popraw proporcje zanim dodasz detal bo później będzie ciężko to zmienić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności