Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Od dłuższego czasu zabierałem się i nie mogłem, ostatnio rozgrzałem się na concepcie, teraz czas na coś poważnego. Otóż zaczynam modelować miłość mojego życia, kocham to auto od wieku 5 lat kiedy dostałem model :D Nie chce w żadnym wypadku skrzywdzić mojego ukochanego samochodu, dlatego mam nadzieje ze pomożecie mi znaleźć kolejne błędy, bo chce żeby to autko było na prawdę ekstra :) a poteżnym problemem jest fakt że moje mapy są jakieś lewe i na każdej elementy są w innym miejscu(głównie światła), ale staram się żeby było równo i trochę biorę na czuja :P

 

Na początek same, niezagęszczone nigdzie siatki, żeby łatwo można poprawiać :D

01.jpg

01b.jpg

 

No i już mi się przyda pomoc.

W zaznaczonych miejscach zostawić prostokąty jak są, czy zmienić na trójkąty czy jakoś zmienić całą siatke, a może są ok nie wiem :P jak dla mnie dziwnie wygląda :P

01z.jpg

 

No więc postaram się robić systematycznie, ale na pewno nie za szybko, bo jeszcze zepsuje i co będzie :P

Pozdrawiam :)

  • Odpowiedzi 42
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

pokaz jak wygladaja te miejsca z szarym materialem, bo na siatkach to slabo widac jak to ma wygladac [ale sadze ze jest dobrze].

 

aha, i z przodu, na srodku symetrii, nad zderzakiem, przez przypadek zweldowales vertexy

Napisano

no i trochę uszczegółowiłem przód. mozolnie mi to idzie, ale może nie będzie takie krzywe :)

 

Renderować nie będę bo się tam wszystkie błędy maskują, teraz nie o to chodzi :P

 

02.jpg

 

i siateczka :)

02s.jpg

 

co poprawić ? :P

Napisano

jak nie chcesz go popsuć to już poprawiaj, bo sporo tego...kształt swiateł na zderzaku...wloty...przetłoczenia...troche krzywy zderzak, nie będe zaznaczał bo wystarczy dobrze ze zdjęciami porównać

Napisano

no światła na zderzaku zrobilem wg 2 rzutów bo 3 nie pasował więc pominąłem, może był słuszny, więc jeszcze troche podłubie, co do wlotów i przetłoczeń to juz nie bardzo wiem co Ci nie pasuje ?

Napisano

aaaa o to chodziło, dzięki wielkie, co do zaostrzeń na zakrętach to jeszcze tego nie robiłem :P bo nie chciałem sobie tak bardzo siatki komplikować, bo poźniej nie umiem poprawić tego, ale dzięki, przydały się te miejsca gdzie jest krzywo chociaż już część poprawiłem, natomiast tego szczegółu z łączeniem bym pewnie nie zauważył więc wielkie dzięki :) i tego rogu zderzaka też nie umiem wyczuć :P

Napisano

Prac ciąg dalszy,

Przód myślę że jest prosty chociaż przez przypadek pogiąłem część jak modelowałem tył, ale powinno być ok :P

03.jpg

Tył zaczęty, niedokończony i możliwe że krzywo :P

03b.jpg

 

Robiąc to stwierdzam że Porsche jak jest piękne tak i trudne :P nie wiem jak modelować te okrągłości, chyba tylko na wyczucie ? :P

 

Pozdrawiam i czekam na wytykanie błędów :D

Napisano

ja te krągłości to modeluje w ten sposób że patrze na zdjęcie, jak tam się rozkładają odbicia na karoserii, i potem sprawdzam renderując np. z zebrą (tak jak w rhino jest) jak dobrze to dobrze, jak źle to od nowa siatke układam :p

Napisano

co do światła, to niby wszystko jest ok tylko jakoś się marszczy to światło, zastanawiam się czy to poprawiać w całości bo tam i tak pójdzie półprzezroczysty materiał, tu zbliżenie:

03z.jpg

no i oto świeżo upieczony render koła, hamulców jeszcze nie dałem rady :D

04.jpg

mogę stwierdzić że z felgi jestem wyjątkowo zadowolony bo siatki nie skopałem za bardzo, chyba najlepsza ze wszystkich które zrobiłem :D

Napisano

kurde już drugi raz dzisiaj komuś coś z ust na tym forum wyjąłem :p

bierznik mało szczegółowy ale ostatecznie i tak nie będzie go pewnie widać, mniejsze rowki możesz jeszce bumpem albo dispem załatwić

Napisano

no wiec nie wiem co poprawić w feldze, jest robiona wg zdjęcia, dzisiaj wszystko równałem do okręgów żeby było okrągło, a i tak nie jest do końca dobrze wygladąjące, ale już nie wiem jak poprawić, poprawiłem oponę i ma bieżnik(nie bierznik :P) taki jak ma porsche(chyba) :P i zrobiłem tarcze i zacisk, nie jest jakiś mega wypaśny bo i tak nie będzie ich pewnie widać :P, render:

05.jpg

Napisano

no więc poprawiłem wreszcie felgę :D zagęściłem siatkę i układałem równiutko, dorobiłem jakieś pierdółki typu wnętrza światła, nadkola, rurę wydechową, szyby, chłodnice i zostało lusterko... :P nooo a potem środek. Wrzucam taki szczególik który jak dla mnie jest najważniejszy :D

06.jpg

 

i od razu pytanie, jak do tego modelu zrobić światła? ja tego nigdy nie umiałem i nie umiem, materiały i te bumpy to dla mnie masakra :P może ktoś wspomoże jakimś tutkiem którego jeszcze nie widziałem, albo coś :D :P

Napisano

Moim zdaniem w feldze, jeżeli chcesz zostawić tą są potrzebne 2 rzeczy:

-chamfery na krawedziach ramion bo jest tam za miękkie przejście

-Na litość boską felga powinna być idealnie okrągła

Pozdro i powodzenia w dalszej pracy

Napisano
pecet dobrze ze wyjmujesz, a nie wkladasz:D
haha dobre

znaczek ładnie wygląda felgi rzeczywiście zbyt plastelinowate światła najzwyczajniej w świecie wymodeluj;)

Napisano

bardzo mi się nie podobają:

- okolice lampy na przednim zderzaku (bugi)

- tylna lampa (ogólnie zły kształt, przypatrz się dobrz zdjęciom)

- te wyloty na tylnej klapie (niestarannie zrobione)

Napisano

Witam ponownie. Znalazlem ostatnio chwilke i sie wziąlem za konczenie autka i kurde jestem załamany, pomijając fakt że komp jakos nie chetnie pracuje z całą sceną teraz a i tak nie robilem dokladnego wnetrza, w kazdym razie zabił mnie render :(. Pare słów o scenie, starałem sie materiały robić na granicy jakosc/czas i jedynym nowym elementem ktorego nigdy nie stosowalem jest Vrayblend, ale watpie zeby to byla tego wina, ogolnie scena jest jak dla mnie klimatyczna a jak dla Was będzie za ciemna przykro mi ale mnie to kreci :P. Tylko na razie nie ma scenki bo render trwa tyle ze nie ma szans z tym nic zrobic i nie wiem co począc. Ustawiłem wszystko juz najgorzej jak sie dało i nie wiem czemu są 4 prepassy przy renderze, light cache 30 min, 1prep. - okolo 10-15; drugi - 30 min trzeci - ponad godzine, a przy czwartym 10 h, do tego jeszcze dopowiem ze wczoraj ustawilem na oko żeby było dobrze i zostawilem na noc, wstając rano zaczął dopiero powstawac koncowy obraz obraz a czas szacowany do konca ponad 30 h :/ starałem sie dzisiaj skrocic czas i dalej nic. nie wiem też dlaczego są 4 fazy bo kiedys jak zmienialem z medium na high to sie to zmienialo a teraz nie ma roznicy,(niedawno sprobowalem nowszego rendera) sam juz nie wiem. To są ustawienia rendera a raczej to co zostało z mojego krecenia nimi i wyciągania coraz nizszego czasu na probce:

help.jpg

dodam że render wypisuje 90 objektow, 1mln trojkatow chyba i 9 swiatel z czego jedno to GI a 4 swiatla to takie male syfiate kuleczki w swiatlach z subv. 6 tylko zeby swieciło.

 

I cóż... Panowie błagam pomocy! :(

Napisano

na standardowych ustawieniach ile Ci się renderuje? możliwe że namieszałeś coś w materiałach, ja np, kiedyś zrobiłem taki lakier co sie chciał cały dzień renderować

Napisano

Mnie tam w v rau niema ale na pocieche ci powiem że i tak powinieneś się cieszyć że ci wogule renderuje ^^ ja jak odpalam render(mental) to w 25/50% renderowania GI mam Error : No memory bla bla bla :D i walcz tu z takim xD

Napisano

tzn powiem tak na wczesniejszych ustawieniach tylko ze wsadzilem niepotrzebni hdri i mi sie wstretnie blyszczalo to sie scena 450x300 wyrenderowala 1h47min jak dobrze pamietam a chce wyrenderowac cos wiekszego okolo 1500x1000 spodziewalem sie okolo 15h rendera ale nie 40 w sumie :P

a co do materialow to mi wpadlo na mysl ze to moze ten vray displacement tak dziala bo jest na całej podłodze bo chcialem miec ładny asfalcik :P hehe i teraz nie wiem jak to obejsc, wystarczylo by usunąc jakos 4 prepass i moze samo renderowanie bym jakos zniosl ( zawsze 10 h krocej :D )

jakis pomysl zeby to objesc ? bump nie da dobrego efektu a jak wsadze mape w displace w materiale to chyba na jedno wychodzi nie ?

Napisano

Szyby boczne są całością?? Chyba nie powinno tak być ;)

 

Ogólnie spoko moim zdaniem, ale jeszcze troche poprawek przed Tobą ;)

Napisano

szyby poprawilem tylne swiatla troche, bo nie wiem jak poprawic wg map jest w miare ok bo są przesuniete wiec bralem poprawke no i tak wyszły, przy przednich swiatlach tylko wygladzilem ile sie dalo siatki juz nie przerabialem bo juz nie wiedzialem za nawet bardzo jak, a powiedzcie jeszcze jak robicie szyby jako całą bryłe czy wysatrcza sam plane wymodelowany z materialem bo mi dziwnie szyba zachowuje się jak soczewka przez swoją krzywizne i jak sie patrzy przez jedną to nie jest tak zle ale w miejscu jak przechodzi przez 2 to jakos tak sie obraca, a co do ustwien to niestety pojechalem kosztem jakosci i moze cos wyjdzie jakos wygladające, moglobybyc lepiej ale cóz nie mam mozliwosci to nie zrobie nic nadzwyczajnego

Napisano

no to tak mam szyby i niestety dalej jest coś nie bardzo, no ale trudno :P. Zrobilem render testowy, czas 3h jakosc jak widac i chyba niestety taka zostanie, miała być lepsza bo materiały były lepsze, ale to bylo w kawałku rendera ktory widzialem i zrezygnowałem. To takie małe demo :)

 

render_01a.jpg

Napisano

hmmm ten 'nois' na masce wyglada... oryginalnie;)!... ale na felgach niebardzo:/ felga to aluminium:/ musi swiecic sie jak psu jajca ze tak sie wyraze;) a jak nie felga to klocki i tarcze juz napewno! niemoze byc mowy o lakierze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności