Napisano 8 Lipiec 200717 l Witam. Od dłuższego czasu zabierałem się i nie mogłem, ostatnio rozgrzałem się na concepcie, teraz czas na coś poważnego. Otóż zaczynam modelować miłość mojego życia, kocham to auto od wieku 5 lat kiedy dostałem model :D Nie chce w żadnym wypadku skrzywdzić mojego ukochanego samochodu, dlatego mam nadzieje ze pomożecie mi znaleźć kolejne błędy, bo chce żeby to autko było na prawdę ekstra :) a poteżnym problemem jest fakt że moje mapy są jakieś lewe i na każdej elementy są w innym miejscu(głównie światła), ale staram się żeby było równo i trochę biorę na czuja :P Na początek same, niezagęszczone nigdzie siatki, żeby łatwo można poprawiać :D No i już mi się przyda pomoc. W zaznaczonych miejscach zostawić prostokąty jak są, czy zmienić na trójkąty czy jakoś zmienić całą siatke, a może są ok nie wiem :P jak dla mnie dziwnie wygląda :P No więc postaram się robić systematycznie, ale na pewno nie za szybko, bo jeszcze zepsuje i co będzie :P Pozdrawiam :)
Napisano 9 Lipiec 200717 l pokaz jak wygladaja te miejsca z szarym materialem, bo na siatkach to slabo widac jak to ma wygladac [ale sadze ze jest dobrze]. aha, i z przodu, na srodku symetrii, nad zderzakiem, przez przypadek zweldowales vertexy
Napisano 9 Lipiec 200717 l Autor no i trochę uszczegółowiłem przód. mozolnie mi to idzie, ale może nie będzie takie krzywe :) Renderować nie będę bo się tam wszystkie błędy maskują, teraz nie o to chodzi :P i siateczka :) co poprawić ? :P
Napisano 9 Lipiec 200717 l jak nie chcesz go popsuć to już poprawiaj, bo sporo tego...kształt swiateł na zderzaku...wloty...przetłoczenia...troche krzywy zderzak, nie będe zaznaczał bo wystarczy dobrze ze zdjęciami porównać
Napisano 9 Lipiec 200717 l Autor no światła na zderzaku zrobilem wg 2 rzutów bo 3 nie pasował więc pominąłem, może był słuszny, więc jeszcze troche podłubie, co do wlotów i przetłoczeń to juz nie bardzo wiem co Ci nie pasuje ?
Napisano 9 Lipiec 200717 l Autor aaaa o to chodziło, dzięki wielkie, co do zaostrzeń na zakrętach to jeszcze tego nie robiłem :P bo nie chciałem sobie tak bardzo siatki komplikować, bo poźniej nie umiem poprawić tego, ale dzięki, przydały się te miejsca gdzie jest krzywo chociaż już część poprawiłem, natomiast tego szczegółu z łączeniem bym pewnie nie zauważył więc wielkie dzięki :) i tego rogu zderzaka też nie umiem wyczuć :P
Napisano 10 Lipiec 200717 l Autor Prac ciąg dalszy, Przód myślę że jest prosty chociaż przez przypadek pogiąłem część jak modelowałem tył, ale powinno być ok :P Tył zaczęty, niedokończony i możliwe że krzywo :P Robiąc to stwierdzam że Porsche jak jest piękne tak i trudne :P nie wiem jak modelować te okrągłości, chyba tylko na wyczucie ? :P Pozdrawiam i czekam na wytykanie błędów :D
Napisano 11 Lipiec 200717 l ja te krągłości to modeluje w ten sposób że patrze na zdjęcie, jak tam się rozkładają odbicia na karoserii, i potem sprawdzam renderując np. z zebrą (tak jak w rhino jest) jak dobrze to dobrze, jak źle to od nowa siatke układam :p
Napisano 11 Lipiec 200717 l te światła prostokątne z przodu, prawym górnym rogu jest bug - odstają dość.reszta wydaje mi się, że ładna.
Napisano 11 Lipiec 200717 l Autor co do światła, to niby wszystko jest ok tylko jakoś się marszczy to światło, zastanawiam się czy to poprawiać w całości bo tam i tak pójdzie półprzezroczysty materiał, tu zbliżenie: no i oto świeżo upieczony render koła, hamulców jeszcze nie dałem rady :D mogę stwierdzić że z felgi jestem wyjątkowo zadowolony bo siatki nie skopałem za bardzo, chyba najlepsza ze wszystkich które zrobiłem :D
Napisano 11 Lipiec 200717 l kurde już drugi raz dzisiaj komuś coś z ust na tym forum wyjąłem :p bierznik mało szczegółowy ale ostatecznie i tak nie będzie go pewnie widać, mniejsze rowki możesz jeszce bumpem albo dispem załatwić
Napisano 12 Lipiec 200717 l kurde już drugi raz dzisiaj komuś coś z ust na tym forum wyjąłem :p pecet dobrze ze wyjmujesz, a nie wkladasz:D
Napisano 12 Lipiec 200717 l Autor no wiec nie wiem co poprawić w feldze, jest robiona wg zdjęcia, dzisiaj wszystko równałem do okręgów żeby było okrągło, a i tak nie jest do końca dobrze wygladąjące, ale już nie wiem jak poprawić, poprawiłem oponę i ma bieżnik(nie bierznik :P) taki jak ma porsche(chyba) :P i zrobiłem tarcze i zacisk, nie jest jakiś mega wypaśny bo i tak nie będzie ich pewnie widać :P, render:
Napisano 12 Lipiec 200717 l dalej widac ze nie okragla pewnie masz nierowno gesta siatke i meshsmooth'a? :P
Napisano 13 Lipiec 200717 l Autor no więc poprawiłem wreszcie felgę :D zagęściłem siatkę i układałem równiutko, dorobiłem jakieś pierdółki typu wnętrza światła, nadkola, rurę wydechową, szyby, chłodnice i zostało lusterko... :P nooo a potem środek. Wrzucam taki szczególik który jak dla mnie jest najważniejszy :D i od razu pytanie, jak do tego modelu zrobić światła? ja tego nigdy nie umiałem i nie umiem, materiały i te bumpy to dla mnie masakra :P może ktoś wspomoże jakimś tutkiem którego jeszcze nie widziałem, albo coś :D :P
Napisano 13 Lipiec 200717 l Moim zdaniem w feldze, jeżeli chcesz zostawić tą są potrzebne 2 rzeczy: -chamfery na krawedziach ramion bo jest tam za miękkie przejście -Na litość boską felga powinna być idealnie okrągła Pozdro i powodzenia w dalszej pracy
Napisano 13 Lipiec 200717 l pecet dobrze ze wyjmujesz, a nie wkladasz:D haha dobre znaczek ładnie wygląda felgi rzeczywiście zbyt plastelinowate światła najzwyczajniej w świecie wymodeluj;)
Napisano 14 Lipiec 200717 l Wedlug mnie ladnie ale poprawil bym by dodac chociasz takie zawieszenie byle jakie bo dziwnie wyglada jak kolo nie jest polaczone z modelem auta ;/
Napisano 14 Lipiec 200717 l moze potnij szybe ? zrob swiatla ? popraw wiele elementow ? to jeszcze nie koniec, tak latwo sie z vipem nie rozstaniesz :D
Napisano 14 Lipiec 200717 l z tylnym światlem nie dobrze, dziwny ten bieznik ale dobra niech juz taki bedzie.
Napisano 14 Lipiec 200717 l bardzo mi się nie podobają: - okolice lampy na przednim zderzaku (bugi) - tylna lampa (ogólnie zły kształt, przypatrz się dobrz zdjęciom) - te wyloty na tylnej klapie (niestarannie zrobione)
Napisano 4 Wrzesień 200717 l Autor Witam ponownie. Znalazlem ostatnio chwilke i sie wziąlem za konczenie autka i kurde jestem załamany, pomijając fakt że komp jakos nie chetnie pracuje z całą sceną teraz a i tak nie robilem dokladnego wnetrza, w kazdym razie zabił mnie render :(. Pare słów o scenie, starałem sie materiały robić na granicy jakosc/czas i jedynym nowym elementem ktorego nigdy nie stosowalem jest Vrayblend, ale watpie zeby to byla tego wina, ogolnie scena jest jak dla mnie klimatyczna a jak dla Was będzie za ciemna przykro mi ale mnie to kreci :P. Tylko na razie nie ma scenki bo render trwa tyle ze nie ma szans z tym nic zrobic i nie wiem co począc. Ustawiłem wszystko juz najgorzej jak sie dało i nie wiem czemu są 4 prepassy przy renderze, light cache 30 min, 1prep. - okolo 10-15; drugi - 30 min trzeci - ponad godzine, a przy czwartym 10 h, do tego jeszcze dopowiem ze wczoraj ustawilem na oko żeby było dobrze i zostawilem na noc, wstając rano zaczął dopiero powstawac koncowy obraz obraz a czas szacowany do konca ponad 30 h :/ starałem sie dzisiaj skrocic czas i dalej nic. nie wiem też dlaczego są 4 fazy bo kiedys jak zmienialem z medium na high to sie to zmienialo a teraz nie ma roznicy,(niedawno sprobowalem nowszego rendera) sam juz nie wiem. To są ustawienia rendera a raczej to co zostało z mojego krecenia nimi i wyciągania coraz nizszego czasu na probce: dodam że render wypisuje 90 objektow, 1mln trojkatow chyba i 9 swiatel z czego jedno to GI a 4 swiatla to takie male syfiate kuleczki w swiatlach z subv. 6 tylko zeby swieciło. I cóż... Panowie błagam pomocy! :(
Napisano 4 Wrzesień 200717 l na standardowych ustawieniach ile Ci się renderuje? możliwe że namieszałeś coś w materiałach, ja np, kiedyś zrobiłem taki lakier co sie chciał cały dzień renderować
Napisano 4 Wrzesień 200717 l Mnie tam w v rau niema ale na pocieche ci powiem że i tak powinieneś się cieszyć że ci wogule renderuje ^^ ja jak odpalam render(mental) to w 25/50% renderowania GI mam Error : No memory bla bla bla :D i walcz tu z takim xD
Napisano 5 Wrzesień 200717 l Autor tzn powiem tak na wczesniejszych ustawieniach tylko ze wsadzilem niepotrzebni hdri i mi sie wstretnie blyszczalo to sie scena 450x300 wyrenderowala 1h47min jak dobrze pamietam a chce wyrenderowac cos wiekszego okolo 1500x1000 spodziewalem sie okolo 15h rendera ale nie 40 w sumie :P a co do materialow to mi wpadlo na mysl ze to moze ten vray displacement tak dziala bo jest na całej podłodze bo chcialem miec ładny asfalcik :P hehe i teraz nie wiem jak to obejsc, wystarczylo by usunąc jakos 4 prepass i moze samo renderowanie bym jakos zniosl ( zawsze 10 h krocej :D ) jakis pomysl zeby to objesc ? bump nie da dobrego efektu a jak wsadze mape w displace w materiale to chyba na jedno wychodzi nie ?
Napisano 5 Wrzesień 200717 l a ztym displace to i ja sie aktualnie męcze tylko w mentalu i widze tylko jedno wyjście - dokupić 1GB ramu ;)
Napisano 5 Wrzesień 200717 l Szyby boczne są całością?? Chyba nie powinno tak być ;) Ogólnie spoko moim zdaniem, ale jeszcze troche poprawek przed Tobą ;)
Napisano 5 Wrzesień 200717 l Witam świetny model a ja pytanie mam: Ma ktoś model Dewoo Matiz ? Pszeszukąłem cały internet 2 razy i nie znalazłem pozdro
Napisano 5 Wrzesień 200717 l Autor szyby poprawilem tylne swiatla troche, bo nie wiem jak poprawic wg map jest w miare ok bo są przesuniete wiec bralem poprawke no i tak wyszły, przy przednich swiatlach tylko wygladzilem ile sie dalo siatki juz nie przerabialem bo juz nie wiedzialem za nawet bardzo jak, a powiedzcie jeszcze jak robicie szyby jako całą bryłe czy wysatrcza sam plane wymodelowany z materialem bo mi dziwnie szyba zachowuje się jak soczewka przez swoją krzywizne i jak sie patrzy przez jedną to nie jest tak zle ale w miejscu jak przechodzi przez 2 to jakos tak sie obraca, a co do ustwien to niestety pojechalem kosztem jakosci i moze cos wyjdzie jakos wygladające, moglobybyc lepiej ale cóz nie mam mozliwosci to nie zrobie nic nadzwyczajnego
Napisano 5 Wrzesień 200717 l Autor no to tak mam szyby i niestety dalej jest coś nie bardzo, no ale trudno :P. Zrobilem render testowy, czas 3h jakosc jak widac i chyba niestety taka zostanie, miała być lepsza bo materiały były lepsze, ale to bylo w kawałku rendera ktory widzialem i zrezygnowałem. To takie małe demo :)
Napisano 5 Wrzesień 200717 l hmmm ten 'nois' na masce wyglada... oryginalnie;)!... ale na felgach niebardzo:/ felga to aluminium:/ musi swiecic sie jak psu jajca ze tak sie wyraze;) a jak nie felga to klocki i tarcze juz napewno! niemoze byc mowy o lakierze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto