JohnyCa Napisano 10 Lipiec 2007 Napisano 10 Lipiec 2007 Witam ponownie w temacie wizualizacji. Na razie jakies 4 godziny pracy. Pozostalo troche drobnicy do dorobienia (duperele w stylu talerzy, miseczek, waz, kubkow, szklanek, butelek, warzyw, owocow, kwiatkow itp.) + widok za oknem no i oczywiscie materialy. Do jutra rano musze to skonczyc wiec sie spiesze.
Touch Napisano 10 Lipiec 2007 Napisano 10 Lipiec 2007 Na ten moment nie podobają mi się ramy okien wystające poza płaszczyznę ściany i to... lustro(?) Po co Ci lustro w kuchni?:) Pozdrawiam i powodzenia w kończeniu tej wizki;) Edit: No dobra, tak na to patrzę i to chyba jednak nie jest lustro, ale i tak za cholerę nie wiem, co innego w takim razie miałoby to być? (Mowa o tym czymś na ścianie między oknami)
JohnyCa Napisano 10 Lipiec 2007 Autor Napisano 10 Lipiec 2007 Touch to nie lustro to taki wymyslny okap - ma cztery odchylane segmenty i u gory oswietlenie punktowe! Material to polerowana stal a wiec na razie za bardzo nie ma czego obijac zeby jakos wygladac.
JohnyCa Napisano 16 Lipiec 2007 Autor Napisano 16 Lipiec 2007 Witam po malej nieprzewidzianej przerwie! Wizka prawie skonczona - wlasciwie skonczylem modelowanie i zrobilem czesc pracy z materialami.
delf77 Napisano 16 Lipiec 2007 Napisano 16 Lipiec 2007 materialy srednie . te plastikowe naczynia a szczegolnie te zielone , okno bez szyby, dziwna biala plama na dole po prawej
tadzio Napisano 16 Lipiec 2007 Napisano 16 Lipiec 2007 soc chyba ze swiatlem jest nie tak (nie wiem czy swiatlo zza kamery to dobry pomysl w tym przypadku, a na pewno jak dle mnie nie tak ustawione jak jest teraz...), przedmioty lewituja... pozdr
JohnyCa Napisano 16 Lipiec 2007 Autor Napisano 16 Lipiec 2007 Witam! Udalo mi sie wprowadzic kilka drobnych zmian. Zmienilem oswietlenie i usunalem w ten sposob dziwna biala plame z prawej strony z podlogi. Zmniejszylem tez intensywnosc swiatla spoza kadru zza kamery. Popracowalem tez troche nad materialami chociaz to jeszcze nie to co chcialem osiagnac.
Touch Napisano 16 Lipiec 2007 Napisano 16 Lipiec 2007 Widok za oknem zdecydowanie nie pasuje... pomijając, że jest za ciemny Pozdrawiam
JohnyCa Napisano 16 Lipiec 2007 Autor Napisano 16 Lipiec 2007 tadzio: tak wyladaja moje swiatla w scenie
!Ewert Napisano 16 Lipiec 2007 Napisano 16 Lipiec 2007 ja bym wywalił vray lighty... a skylight używasz?
!Ewert Napisano 16 Lipiec 2007 Napisano 16 Lipiec 2007 na razie jak tak patrze na twoją prace to mi sie jedna rzecz podoba- szkło zrób okna to od razu zmieni prace, kontakty też by sie przydały..i na boga zmień tło;]
JohnyCa Napisano 17 Lipiec 2007 Autor Napisano 17 Lipiec 2007 Witam! Zmieniłem widok za oknem - tym razem wyrenderowałem obraz z kanałem alfa i widok za oknem mogę zmieniać bez potrzeby ponownego renderowania całości. Wyrenderowałem też kanał ZDepth i dodałem w Photoshopie mała głebię.
Yasutoco Napisano 17 Lipiec 2007 Napisano 17 Lipiec 2007 szkoda że to za oknem to nie modeling... (żart) ładna kuchnia ale czy nie za duża ??
Gość George82 Napisano 17 Lipiec 2007 Napisano 17 Lipiec 2007 zbyt mocny ten dof, przypomina makro...;)
Touch Napisano 17 Lipiec 2007 Napisano 17 Lipiec 2007 Za ciemno jest. Jak na takie okna i tak mocne światło (patrz direct light) powinno być jednak jaśniej w środku. I widok za oknem, można by go trochę przepalić (exposure) Widziałbym to jako coś w tym kierunku: Pozdr
JohnyCa Napisano 17 Lipiec 2007 Autor Napisano 17 Lipiec 2007 touch: Wlasnie o to mi chodzi - rozjasnic nieco wnetrze, ale nie za bardzo. Pracuje teraz nad roche innym oswietleniem. Moze pomoze.
oo79 Napisano 17 Lipiec 2007 Napisano 17 Lipiec 2007 Touch mistrzu, całkiem nieźle to wyszło. Kurwsami sie bawiłes?
Touch Napisano 17 Lipiec 2007 Napisano 17 Lipiec 2007 Hehe;) Sharpen, powielona warstwa i blending mode na Screen + Curves'y no i exposure na widoku w oknach;) Edit: Curvesy dodane jako Adjustement Layer na całość
oo79 Napisano 17 Lipiec 2007 Napisano 17 Lipiec 2007 no tak ;> a to moja wersja: JohnyCa sorry za offtop.
Touch Napisano 17 Lipiec 2007 Napisano 17 Lipiec 2007 Przejarałeś okna chyba;D A sufit i ściana po lewej ciemna;) Dobra, nie róbmy offtopa;)
JohnyCa Napisano 17 Lipiec 2007 Autor Napisano 17 Lipiec 2007 No wlasnie - nie robmy! Jeszcze jedna proba rozjasnienia na poziomie softu renderujacego. Plus maly DOF w shopie.
Touch Napisano 17 Lipiec 2007 Napisano 17 Lipiec 2007 No i jest już lepiej, resztę bez wyrzutów można podkręcić w PS, po to w końcu jest;) Biel w większość jest jeszcze zbyt mocno szara. Nie możesz dalej trafić z widokiem, poświęć jeszcze trochę czasu na wybór otoczenia, no i teraz trochę przesadziłeś z ekspozycją, daje po oczach i odciąga uwagę od wnętrza. Do finalnego renderingu na pewno pozbyłbym się szumu. W wizualizacji takiego wnętrza jak kuchnia, która siłą rzeczy kojarzy się z czystością, noise nie będzie dobrze widziany, tak więc, podkręć sety i postaraj się pozbyć plam na suficie i ścianach, choć te może znikną przy okazji pozbywania się szumów, ale niekoniecznie. Wtedy spróbuj zmniejszyć wartość adaptive amount w rQMC Sampler. Możesz też dla pozbycia się szumów, renderując przy linearnym color mappingu ustawić gammę na 2.2, ale z zaznaczoną jednocześnie opcją Don't affect colors (adaptation only) Ostatni patent nie mój i nie gwarantuję jak się spisze;) Pozdrawiam
JohnyCa Napisano 17 Lipiec 2007 Autor Napisano 17 Lipiec 2007 Bede probowal. Plamy sa bo renderuje na niskich ustawieniach. Ale sproboje skorzystac z Twojej rady. Poki co wracam do pracy.
delf77 Napisano 18 Lipiec 2007 Napisano 18 Lipiec 2007 kafelki po prawej , przejscie kolorow - po fudze jeszcze sa 2 cm koloru jasnego - dziwnie to wyglada ..
JohnyCa Napisano 18 Lipiec 2007 Autor Napisano 18 Lipiec 2007 delf77: rzeczywiscie - kafelki do poprawy Na razie daje nowy render z zupelnie innym ustawieniem swiatel - tym razem glowne swiatlo to VraySunLight. Do tego delikatny post w shopie.
wojt0000 Napisano 18 Lipiec 2007 Napisano 18 Lipiec 2007 Model,materiały super ale światło dalej pozostawia dużo do życzenia. Podkręć ustawienia. Teraz render wygląda jakby przepuszczony przez neatimage. Do tego przepalenia, zarówno okna jak i słońce. Czekam na finalny render :) Przy takim modelu warto poczekać te pare h :)
JohnyCa Napisano 18 Lipiec 2007 Autor Napisano 18 Lipiec 2007 Przepalenie wyszlo za duze bo dalem zwykla kamere zamiast Vrayowej. Jeszcze nad tym pracuje.
!Ewert Napisano 18 Lipiec 2007 Napisano 18 Lipiec 2007 dawno mówiłem żebyś wywalił vray lighty... teraz lepiej
JohnyCa Napisano 19 Lipiec 2007 Autor Napisano 19 Lipiec 2007 Witam ponownie. Czy ktos mi moze pomoc i powiedziec w jaki sposob pozbyc sie tych artefaktow ktore zaznaczylem na renderze.?
Gość George82 Napisano 19 Lipiec 2007 Napisano 19 Lipiec 2007 To jest prawdopodobnie od modelu szyby. Podejrzewam, ze jest na styk z ramka. Wbij ja w rame i powinno byc ok imo.
Orangegraphics Napisano 19 Lipiec 2007 Napisano 19 Lipiec 2007 tak poza tym;) zmniejsz glossy i reflect ciut kafelek prosze;)
JohnyCa Napisano 20 Lipiec 2007 Autor Napisano 20 Lipiec 2007 George82: dzieki za rade, pomoglo - miedzy szyba a szafka byla po prostu szpara i przez to sie "kaszanilo". Inna sprawa dotyczaca tego samego renderu: na elementach chromowanych - chociazby widocznych w kadrze raczkach od szafek widac dziwny szum i nijak sie nie moge go pozbyc. Czy ktos wie co to moze byc?
Master Kiełbaster Napisano 20 Lipiec 2007 Napisano 20 Lipiec 2007 rączki są tu najmniej zaszumioną częścią obrazka :P może podbij ustawienia AA?
Godzil Napisano 21 Lipiec 2007 Napisano 21 Lipiec 2007 w mojej wizce mam problem z backgoundem, jak go wcisnałem na boxa przed oknem to Vraysun robi z niego biała plame, tak mocno świeci (mimo ze wewnątrz jest dość ciemno) Mozesz mi powiedzieć jak Tobie udalo się zrobić takie fajne tlo za oknem?
Touch Napisano 21 Lipiec 2007 Napisano 21 Lipiec 2007 Godzil ---> Zapisujesz render w formacie TIFF, na przykład i zachowujesz kanał alpha. Background dodajesz w PS;)
Godzil Napisano 21 Lipiec 2007 Napisano 21 Lipiec 2007 Nie rozumiem :| nie znam sie wogóle na kanale alpha :(
Touch Napisano 21 Lipiec 2007 Napisano 21 Lipiec 2007 Kanał alpha to nic innego jak mapa przezroczystości można powiedzieć. jeśli zapiszesz w ten sposób plik, otwierając go w PS i przechodząc do zakładki Channels w okienku z Warstwami także, na samym dole będziesz miał własnie tą mapkę. To co jest czarne jest było pustą przestrzenią przy renderingu, oczywiście to pod warunkiem, że nie wrzucisz niczego w okna, bo o te tutaj akurat chodzi. Klikasz wtedy na tym kanale przytrzymując ctrl i masz zaznaczenie. Przechodzisz do zakładki warstw i usuwasz tą przestrzeń która jest w oknie a pod spód wrzucasz jakieś zdjęcie;)
JohnyCa Napisano 21 Lipiec 2007 Autor Napisano 21 Lipiec 2007 Master Kiełbaster: podbijałem i zwątpiłem - szum znika wszędzie tylko nie na rączkach, niestety czas renderingu wydłuża się za bardzo - pozostanę chyba przy korekcji w Photoshopie. Może to coś nie tak z materiałem - chociaż elementy w scenie (z tym samym materiałem oczywiście) ktore są relatywnie duże renderują się bez szumu. Godzil: A używasz VRayPhysical Camera? Bo przez standardową i z Perspectiva to VraySun wszystko przepala. Jak to nie pomoże to w zakładce Output mapy Diffuse materiału którego używasz do widoczku za oknem, zmniejsz RGB Level. Metodą z kanałem Alpha, którą podpowiada Touch, aczkolwiek bardzo wygodną (bo bez renderowania całości możesz zmieniać sobie dowolnie tło), pozbywasz się niestety odbić widoczku zza okna we wszystkim co w scenie daje odbicia (szkło, powierzchnie chromowane, glazura itp.). Poza tym VRay daje Ci możliwość renderowania kanałów (w tym kanału Alpha) i te możesz wykorzystywać później do kompozycji w Photoshopie o której mówił Touch.
Godzil Napisano 21 Lipiec 2007 Napisano 21 Lipiec 2007 Tak używam kamery Vray'a Z tym kanałem alpha to ja nic nie czaje, bede musiał coś poszperać i poszukać - dzięki mimo wszystko za posta.
JohnyCa Napisano 23 Lipiec 2007 Autor Napisano 23 Lipiec 2007 Troche pomeczylem ustawienia renderera i shaderow. Mysle ze jest troche lepiej. Pozbylem sie wlasciwie wszystkich szumow za wyjatkiem tego nieszczesnego chromu na raczkach od szafek. Jest jeszcze pare baboli - dziwne rozswietlenia w niektorych "nietypowych" miejscach. Doszedlem juz do tego ze to bledy w geometrii obiektow i wlasnie zabralem sie za ich poprawianie. Poki co zarzucam to.
Godzil Napisano 24 Lipiec 2007 Napisano 24 Lipiec 2007 materiał płytek rządzi. bardzo fajnie poprawiłeś tło, odbicie tła na szafce nieźle siedzi też. No i fakt - chrom, cień koło środkowej szafki na ziemi i zeszyt wygląda bardzo sztucznie. Nie ma w ogóle nois'a poziomego żeby oddzielić od siebie kartki. I mam nadzieje ża na butelkach będa tekstury jakieś etykiety np. wyglądałoby to lepiej moim zdaniem. Ogólnie wyszło spoko!! Pozdrawiam
JohnyCa Napisano 25 Lipiec 2007 Autor Napisano 25 Lipiec 2007 Witam! Maly up. Zmienilem w ustawieniach renderera - wczesniej odbicia w posadzce byly nienaturalnie jasne (jak chocby czesc sciany obok piekarnika, po lewej stronie). Wylaczylem opcje Use light cache for glossy rays - co prawda renderuje sie znacznie dluzej (ponad dwa razy dluzej) ale z odbiciami jest juz ok. Godzil: naklejki na butelkach beda - mysle zeby tez cos do nich "wlac", tak samo teksturka ksiazki - w przygotowaniu.
Godzil Napisano 26 Lipiec 2007 Napisano 26 Lipiec 2007 no to będzie profesionall. Ale niektóre cienie dalej są "zniszczone" np. dolny prawy róg śodkowej szafki... Mozesz mi wyjasnic jak sie zachowuje render przy zaznaczeniu tej opcji której użyłeś do odbić? Bo fkatycznie róznica jest spora. Chciałbym wiedziec czemu akurat wyłączenie Lightcache dla glossów tak działa... Pozdro!
JohnyCa Napisano 26 Lipiec 2007 Autor Napisano 26 Lipiec 2007 Godzil: Myk ten wygrzebalem gdzies na cg-india: http://cg-india.com/Tutorials/V-Ray/3dsMax_tutorial_SL_01.html A i tu na forum cos sie takiego przewinelo: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=26752
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się