Skocz do zawartości

Wiz: Wide kitchen


JohnyCa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie w temacie wizualizacji. Na razie jakies 4 godziny pracy. Pozostalo troche drobnicy do dorobienia (duperele w stylu talerzy, miseczek, waz, kubkow, szklanek, butelek, warzyw, owocow, kwiatkow itp.) + widok za oknem no i oczywiscie materialy. Do jutra rano musze to skonczyc wiec sie spiesze.

 

rustkuchnia0601rl8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 77
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Na ten moment nie podobają mi się ramy okien wystające poza płaszczyznę ściany i to... lustro(?) Po co Ci lustro w kuchni?:)

 

Pozdrawiam i powodzenia w kończeniu tej wizki;)

 

Edit: No dobra, tak na to patrzę i to chyba jednak nie jest lustro, ale i tak za cholerę nie wiem, co innego w takim razie miałoby to być? (Mowa o tym czymś na ścianie między oknami)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Udalo mi sie wprowadzic kilka drobnych zmian.

Zmienilem oswietlenie i usunalem w ten sposob dziwna biala plame z prawej strony z podlogi. Zmniejszylem tez intensywnosc swiatla spoza kadru zza kamery.

Popracowalem tez troche nad materialami chociaz to jeszcze nie to co chcialem osiagnac.

 

rustkuchnia16yu3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Zmieniłem widok za oknem - tym razem wyrenderowałem obraz z kanałem alfa i widok za oknem mogę zmieniać bez potrzeby ponownego renderowania całości. Wyrenderowałem też kanał ZDepth i dodałem w Photoshopie mała głebię.

 

9d85b29f724ded6e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za ciemno jest. Jak na takie okna i tak mocne światło (patrz direct light) powinno być jednak jaśniej w środku. I widok za oknem, można by go trochę przepalić (exposure)

Widziałbym to jako coś w tym kierunku:

 

2006307723762612028_rs.jpg

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jest już lepiej, resztę bez wyrzutów można podkręcić w PS, po to w końcu jest;) Biel w większość jest jeszcze zbyt mocno szara.

Nie możesz dalej trafić z widokiem, poświęć jeszcze trochę czasu na wybór otoczenia, no i teraz trochę przesadziłeś z ekspozycją, daje po oczach i odciąga uwagę od wnętrza. Do finalnego renderingu na pewno pozbyłbym się szumu. W wizualizacji takiego wnętrza jak kuchnia, która siłą rzeczy kojarzy się z czystością, noise nie będzie dobrze widziany, tak więc, podkręć sety i postaraj się pozbyć plam na suficie i ścianach, choć te może znikną przy okazji pozbywania się szumów, ale niekoniecznie. Wtedy spróbuj zmniejszyć wartość adaptive amount w rQMC Sampler. Możesz też dla pozbycia się szumów, renderując przy linearnym color mappingu ustawić gammę na 2.2, ale z zaznaczoną jednocześnie opcją Don't affect colors (adaptation only) Ostatni patent nie mój i nie gwarantuję jak się spisze;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model,materiały super ale światło dalej pozostawia dużo do życzenia.

Podkręć ustawienia. Teraz render wygląda jakby przepuszczony przez neatimage. Do tego przepalenia, zarówno okna jak i słońce.

Czekam na finalny render :) Przy takim modelu warto poczekać te pare h :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość George82

To jest prawdopodobnie od modelu szyby. Podejrzewam, ze jest na styk z ramka. Wbij ja w rame i powinno byc ok imo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

George82: dzieki za rade, pomoglo - miedzy szyba a szafka byla po prostu szpara i przez to sie "kaszanilo".

Inna sprawa dotyczaca tego samego renderu: na elementach chromowanych - chociazby widocznych w kadrze raczkach od szafek widac dziwny szum i nijak sie nie moge go pozbyc. Czy ktos wie co to moze byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mojej wizce mam problem z backgoundem, jak go wcisnałem na boxa przed oknem to Vraysun robi z niego biała plame, tak mocno świeci (mimo ze wewnątrz jest dość ciemno) Mozesz mi powiedzieć jak Tobie udalo się zrobić takie fajne tlo za oknem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanał alpha to nic innego jak mapa przezroczystości można powiedzieć. jeśli zapiszesz w ten sposób plik, otwierając go w PS i przechodząc do zakładki Channels w okienku z Warstwami także, na samym dole będziesz miał własnie tą mapkę. To co jest czarne jest było pustą przestrzenią przy renderingu, oczywiście to pod warunkiem, że nie wrzucisz niczego w okna, bo o te tutaj akurat chodzi. Klikasz wtedy na tym kanale przytrzymując ctrl i masz zaznaczenie. Przechodzisz do zakładki warstw i usuwasz tą przestrzeń która jest w oknie a pod spód wrzucasz jakieś zdjęcie;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Master Kiełbaster: podbijałem i zwątpiłem - szum znika wszędzie tylko nie na rączkach, niestety czas renderingu wydłuża się za bardzo - pozostanę chyba przy korekcji w Photoshopie. Może to coś nie tak z materiałem - chociaż elementy w scenie (z tym samym materiałem oczywiście) ktore są relatywnie duże renderują się bez szumu.

Godzil: A używasz VRayPhysical Camera? Bo przez standardową i z Perspectiva to VraySun wszystko przepala.

Jak to nie pomoże to w zakładce Output mapy Diffuse materiału którego używasz do widoczku za oknem, zmniejsz RGB Level.

Metodą z kanałem Alpha, którą podpowiada Touch, aczkolwiek bardzo wygodną (bo bez renderowania całości możesz zmieniać sobie dowolnie tło), pozbywasz się niestety odbić widoczku zza okna we wszystkim co w scenie daje odbicia (szkło, powierzchnie chromowane, glazura itp.). Poza tym VRay daje Ci możliwość renderowania kanałów (w tym kanału Alpha) i te możesz wykorzystywać później do kompozycji w Photoshopie o której mówił Touch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche pomeczylem ustawienia renderera i shaderow. Mysle ze jest troche lepiej. Pozbylem sie wlasciwie wszystkich szumow za wyjatkiem tego nieszczesnego chromu na raczkach od szafek.

Jest jeszcze pare baboli - dziwne rozswietlenia w niektorych "nietypowych" miejscach. Doszedlem juz do tego ze to bledy w geometrii obiektow i wlasnie zabralem sie za ich poprawianie.

Poki co zarzucam to.

 

ed22593b17e5407c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

materiał płytek rządzi. bardzo fajnie poprawiłeś tło, odbicie tła na szafce nieźle siedzi też. No i fakt - chrom, cień koło środkowej szafki na ziemi i zeszyt wygląda bardzo sztucznie. Nie ma w ogóle nois'a poziomego żeby oddzielić od siebie kartki. I mam nadzieje ża na butelkach będa tekstury jakieś etykiety np. wyglądałoby to lepiej moim zdaniem. Ogólnie wyszło spoko!! Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Maly up.

Zmienilem w ustawieniach renderera - wczesniej odbicia w posadzce byly nienaturalnie jasne (jak chocby czesc sciany obok piekarnika, po lewej stronie). Wylaczylem opcje Use light cache for glossy rays - co prawda renderuje sie znacznie dluzej (ponad dwa razy dluzej) ale z odbiciami jest juz ok.

Godzil: naklejki na butelkach beda - mysle zeby tez cos do nich "wlac", tak samo teksturka ksiazki - w przygotowaniu.

 

937bca412a5649d7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to będzie profesionall. Ale niektóre cienie dalej są "zniszczone" np. dolny prawy róg śodkowej szafki...

 

Mozesz mi wyjasnic jak sie zachowuje render przy zaznaczeniu tej opcji której użyłeś do odbić? Bo fkatycznie róznica jest spora. Chciałbym wiedziec czemu akurat wyłączenie Lightcache dla glossów tak działa... Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności