Bruneq Posted July 21, 2007 Posted July 21, 2007 Witam! NIedlugo przyjdzie taki czas ze bede musial zrobic drzewka Low Poly, macie moze jakis tutek coby drzewka z kazdej strony wygladalo ladnie a zeby nie mialo 1000000 poly? Drzewka skladajace sie z kilku plane'ow odpadaja!! Macie jakis tutek albo co? chodzi o sam modeling, rozkladanie lisci,galazek, textury wiem jak sie robi!:P
nielot007 Posted July 21, 2007 Posted July 21, 2007 czyli to sie nie nadaje ? inaczej to wymodelowac galezie a liscie to plane z alpha :) ale ja sie nie znam wiec czekaj na specow :)
KLICEK Posted July 21, 2007 Posted July 21, 2007 nie znam innej metody :) mozesz oczywiscie wiecej małych plejnow zrobic
Bruneq Posted July 21, 2007 Author Posted July 21, 2007 te, nielot, gdzie to znalazles???Bo wiedzialem ze cos takiego widzialem, ale nie wiedzialem gdzie to znalesc!:) Powiem szczeze ze najwiecej problemow stwarza ladne rozmieszczenie samych planow zamiast galezi! ale ten sposob z piramidkami calkiem w ci.....ciekawy Inne metody milewidziane!!
nielot007 Posted July 21, 2007 Posted July 21, 2007 na forum ale nie pamietam watku, napewno w game art'cie :)
Ardeni Posted July 22, 2007 Posted July 22, 2007 Tutek chyba nie jest konieczny, wysarczy podpatrzeć modele i teksturki innych, co naszybciucha znalazłem na cgtalku: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=245855 Jest tego dużo więcej, wystarczy poszukać.
Hynol Posted July 22, 2007 Posted July 22, 2007 Z tym że tak się robi raczej do izometrycznych widoków o pewnych ograniczeniach co do kąta kamery (rtsiki itd.). Do FPP trzeba dawać krzyżaki i generalnie ustawiać planey pod różnymi kątami, co zwykle wymusza zmiane ustawienia normalnych takiego planea.
_michal Posted July 22, 2007 Posted July 22, 2007 A proszę Cię bardzo: http://bk-coffeehouse.cottages.polycount.com//tut/realtimetree1.html należy się 3,5PLN
Ardeni Posted July 22, 2007 Posted July 22, 2007 a nie 3,70? (3.20 + 0,50 za szkło) Dzieki empeck, też sobie jakieś drzewko wydziergam za chwilkę z nudów :)
Bruneq Posted July 22, 2007 Author Posted July 22, 2007 empeck, dżeffko pikne! wlasnie o takie mi chodzilo! Malo poly a efekt mniodek!:) dostaniesz to 3.5 tylko jak sie spotkamy!:)
Bruneq Posted July 22, 2007 Author Posted July 22, 2007 troche dziwny sposob, mi sie w pewbnym miejscu odbija lustrzane galaz! wam tez? moze cos zle robie? chociaz watpie!! pokazcie swoje modeliki
KLICEK Posted July 23, 2007 Posted July 23, 2007 no i gitara, troszke widac ze obracales 1 texturka ale jest pozytywnie :)
Ardeni Posted July 23, 2007 Posted July 23, 2007 To było specialnie dla Bruneq'a :) Następnym razem bardziej się postaram.
_michal Posted July 23, 2007 Posted July 23, 2007 To mirrorowanie niestety widać przy tym sposobie. Zamiast trzech plejnów w przektroju można zrobić cztery i pozbyć się mirrorowanych gałęzi. Ja swoich niestety nie mogę pokazać, bo robię je w pracy :/
Por@szek Posted July 23, 2007 Posted July 23, 2007 Moze najpeirw ustaw sobie policount? Tj ok rozumiem ze to do portfolio itd. ale moze wyceluj jakos, np next gen fpp to wtedy mozesz zrobic proxy ( drzewo high poly ( do okolo kilku set tysiecy) i przerobic je na proxy - jest odpowiedni soft do tego, poszperasz znajdziesz, ja nie mam pod reka). Jak do 3-4 tysiecy to rzeczywiscie ta metoda co empeck pokazal jest jak przy..kupkal. Jako tips radze dodac vertex kolor w srodku drzewa przy laczeniach galezi, bedzie o wiele lepiej wygladac z gory. Jako dystansowe, albo jak robisz las mozesz zrobic z 2-3 pierwsze linie drzew z 2-4k tri pozniej krzyzaki i pozniej sam plane ze zdjeciem lasu np. Bedzie wygladalo na duzo. Ale wszystko zalezy od ustawienia kamery.
Bruneq Posted July 23, 2007 Author Posted July 23, 2007 Moze najpeirw ustaw sobie policount? Tj ok rozumiem ze to do portfolio itd. A i tu cei zaskocze! Do Pracy! Ktos przedemna zrobil drzewka po 2.5K ktore wygladaly zalosnie, a poprawiac je to masakra jedna wielka! a sposob empeka miesci sie w limicie!
Hatred Posted July 24, 2007 Posted July 24, 2007 tak mi sie nie kce pracowac i z nudow zobaczylem hehe moje drzewka ktos wygrzebal - ale wstyd :/, Bruneq moze zamiast robienia 3 jak napisal Empeck mozesz zrobic kilka roznych, ale o wspolnym konarze na texturce zeby pasowaly do siebie, z 3 roznymi masz 3 kombinacje chyba, a z 4 juz 6? jakos tak ale rosnie w tepie geometrycznym i napewno bedzie trudno zobazcyc mirorki :) aha jesli w silniku beda jakies problemy z przenikaniem zrzuc wszystko na programistow zeby dopracowali Zbufor ^^
Por@szek Posted July 24, 2007 Posted July 24, 2007 Hatred tylko nie gadaj ze dzisiaj ci sie tylko nie chce :D Ewentualnie mozesz kazdy plane z lisciem dac jako osobny obiekt ( jak nie bedzie ich duzo powinno byc okej, ewentualnie zrobienie z nich grupy zamiast jednego obiektu). Pamietaj aby dac wszystko na alpha tescie nie alphie. I jak bedziesz stawial las zamiast pojedynczego drzewa to lepiej zrob jak Hatred pisze, zwal na programistow :D I nie rob osobno obiektow ;) Bo zabijesz silnik.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now