Jump to content

Pytanie: Drzewa, rosliny LowPoly


Recommended Posts

Posted

Witam!

NIedlugo przyjdzie taki czas ze bede musial zrobic drzewka Low Poly, macie moze jakis tutek coby drzewka z kazdej strony wygladalo ladnie a zeby nie mialo 1000000 poly? Drzewka skladajace sie z kilku plane'ow odpadaja!!

Macie jakis tutek albo co? chodzi o sam modeling, rozkladanie lisci,galazek, textury wiem jak sie robi!:P

  • Replies 19
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

te, nielot, gdzie to znalazles???Bo wiedzialem ze cos takiego widzialem, ale nie wiedzialem gdzie to znalesc!:) Powiem szczeze ze najwiecej problemow stwarza ladne rozmieszczenie samych planow zamiast galezi! ale ten sposob z piramidkami calkiem w ci.....ciekawy

 

Inne metody milewidziane!!

Posted

Z tym że tak się robi raczej do izometrycznych widoków o pewnych ograniczeniach co do kąta kamery (rtsiki itd.). Do FPP trzeba dawać krzyżaki i generalnie ustawiać planey pod różnymi kątami, co zwykle wymusza zmiane ustawienia normalnych takiego planea.

Posted

troche dziwny sposob, mi sie w pewbnym miejscu odbija lustrzane galaz! wam tez? moze cos zle robie? chociaz watpie!! pokazcie swoje modeliki

Posted

To mirrorowanie niestety widać przy tym sposobie. Zamiast trzech plejnów w przektroju można zrobić cztery i pozbyć się mirrorowanych gałęzi.

 

Ja swoich niestety nie mogę pokazać, bo robię je w pracy :/

Posted

Moze najpeirw ustaw sobie policount?

Tj ok rozumiem ze to do portfolio itd. ale moze wyceluj jakos, np next gen fpp to wtedy mozesz zrobic proxy ( drzewo high poly ( do okolo kilku set tysiecy) i przerobic je na proxy - jest odpowiedni soft do tego, poszperasz znajdziesz, ja nie mam pod reka). Jak do 3-4 tysiecy to rzeczywiscie ta metoda co empeck pokazal jest jak przy..kupkal. Jako tips radze dodac vertex kolor w srodku drzewa przy laczeniach galezi, bedzie o wiele lepiej wygladac z gory.

Jako dystansowe, albo jak robisz las mozesz zrobic z 2-3 pierwsze linie drzew z 2-4k tri pozniej krzyzaki i pozniej sam plane ze zdjeciem lasu np. Bedzie wygladalo na duzo. Ale wszystko zalezy od ustawienia kamery.

Posted
Moze najpeirw ustaw sobie policount?

Tj ok rozumiem ze to do portfolio itd.

A i tu cei zaskocze! Do Pracy! Ktos przedemna zrobil drzewka po 2.5K ktore wygladaly zalosnie, a poprawiac je to masakra jedna wielka! a sposob empeka miesci sie w limicie!

Posted

tak mi sie nie kce pracowac i z nudow zobaczylem hehe moje drzewka ktos wygrzebal - ale wstyd :/,

 

Bruneq moze zamiast robienia 3 jak napisal Empeck mozesz zrobic kilka roznych, ale o wspolnym konarze na texturce zeby pasowaly do siebie, z 3 roznymi masz 3 kombinacje chyba, a z 4 juz 6? jakos tak ale rosnie w tepie geometrycznym i napewno bedzie trudno zobazcyc mirorki :)

 

aha jesli w silniku beda jakies problemy z przenikaniem zrzuc wszystko na programistow zeby dopracowali Zbufor ^^

Posted

Hatred tylko nie gadaj ze dzisiaj ci sie tylko nie chce :D

Ewentualnie mozesz kazdy plane z lisciem dac jako osobny obiekt ( jak nie bedzie ich duzo powinno byc okej, ewentualnie zrobienie z nich grupy zamiast jednego obiektu). Pamietaj aby dac wszystko na alpha tescie nie alphie. I jak bedziesz stawial las zamiast pojedynczego drzewa to lepiej zrob jak Hatred pisze, zwal na programistow :D I nie rob osobno obiektow ;) Bo zabijesz silnik.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy