Skocz do zawartości

Problem - Co zrobic z Game Artem?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

****** Cię to, że są Polacy, którzy odchodzą od kanonu i chcą coś zrobić dążą do tego, a to przecież wbrew naturze Polaków? Ok, wyjdź i zgaś światło - po ciemku też można coś tworzyć...

 

Znam kilka osób, które sprzeciwiły się tej sytuacji i może ich praca przypominała lejący się miód ze słoika, ale dzięki temu powstały takie Polskie perełki jak Painkiller i Call of Juarez. Perełki dlatego, bo Polskie, a docenione za granicą i nie pracował nad tym sztab ludzi jak się mówi, że 100-150 osób... Trzeba chcieć.

 

 

Zrobimy tak:

Jeśli ktoś ma pomysł na rozwinięcie tego działu to niech pisze. Moje 2 pomysły:

 

1) Ileśtam tris contest - Bronie futurystyczne a'la Q3, UT2k4 itd. Określony wymiary tekstur itd.

 

2) Modelpack do jakiejś wychodzącej wkrótce lub świeżej i dobrej gierki. Możemy podpisać się nazwiskiem pod każdą pracą - do portfolio wyśmienicie...

  • Odpowiedzi 204
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeżeli moge coś powiedzieć. Sam modowałem i to jest nawet popularne np. Gothic to gra która jest często modowana i już troche modów było. Fakt że zazwyczaj jak grupy modderskie szukały grafików to nikt się nie zgłaszał bo to dla nich poniżenie (?) ale cóż od moddera do developera xD.

Napisano

tak w ogóle to po co tworzyć jakiś nowy mod, przecież jak tak bardzo chcecie coś robić to jest przecież sporo ogłoszeń na tym forum w których ktoś szuka ludzi do pomocy przy jakimś modzie, ale chyba każdy ma przerośnięte ambicje i chce stworzyć coś nowego, własnego i tylko na planach skończyć jak to w takich przypadkach bywa...

 

edit: jeszcze jedno ale: gdyby rozdawali pieniądze, to napewno więcej ludzi by miało czas na hobby, a tak niestety trzeba pracować, dorabiać itp. i czasu nie ma bo nie każy lubi odpoczywać przed monitorem ;)

Napisano

Modowanie wcale nie jest ujmą, a dla mnie jest nawet bardziej wartościowe, niż modelowanie low-poly pod render. Niestety modom ciężko dobrnąć do releasu 1.0, głównie ze względu na brak siły roboczej. Pierwsze rozczarowanie dosyć często przychodzi już na samym początku, w momencie dołączenia do danego teamu. Jak się napatrzysz na stronę modu, obejrzysz zakładką "staff" to aż Cię rozpiera, żeby chwycić coś w ręce i rzucić się w wir pracy. Dopiero jak dostaniesz do forum z WIPem okazuje się, że tak naprawdę są 3-4 osoby regularnie postujące, reszta pokazuje się od święta i czeka aż reszta odwali czarną robotę. Wtedy będzie można się chwalić miejscem w creditsach. taka jest chyba reguła, bo spotkałem się z tym w Unbound Forces i w Piratach. Całe szczęście w obu teamach są jeszcze osoby, które to ciągną, co więcej, jak wszystko pójdzie zgodnie z planem, oba mody wyjdą przed końcem wakacji.

Przyłączenie się do danego modu jest nie tylko świetną okazją do rozwinięcia umiejętności, ale także daje możliwość pokazania się przed potencjalnym późniejszym pracodawcą. Wbrew pozorom developerzy śledzą to, co się dzieje na scenie modyfikacji ich gier - ostatnio team leader Unbound Forces został zaproszony do siedziby Infinity Ward w LA. Załapał się na prezentację CoD4, dodatkowo miał możliwość zaprezentowania postępu prac nad modem przed członkami IW. Na zakończenie otrzymał CD z dodatkowymi narzędziami, których używali przy produkcji CoD2 :) A więc widać, że czasami warto ;)

Napisano

Więc na co czekamy? Na brawa i wiwaty? Jak nikt nie zacznie i nie pokarze "że można" to nie ma co liczyć na pospolite ruszenie.

 

Jak już wcześniej napisałem dobrym pomysłem jest zorganizowanie tej teamowej minibitwy. Byłby to taki start z którym można by coś dalej zrobić. Pomysł jest więc taki: Rozkręćmy minibitwę i zobaczmy co z tego wyjdzie. Wyłonią się wtedy pewnie osoby aktywne i takie co mają słomiany zapał.

 

Z tych pierwszych da się wtedy zrobić w miarę solidny team stworzony do "wyższych celów". Oczywiście członkostwo dobrowolne :) Dopiero z czymś takim warto mówić o jakimś większym projekcie

Napisano

Panowie mam wrarzenie ze za daleko sie w tym wszystkim zapedziliscie, tak naprawde forum to miejsce gdzie mozna wymieniac opinie, uczyc sie itp, a wy chcecie zrobic komercyjny projekt! chocby nie wiem jak bardzo byl okrojony. Nie wiem czy jest ses sie przekrzykiwac co polak potrafi a czego nie, albo kto jest wazniejszy od innych...

Rozpoczolem ten watek dlatego ze w glowie przypomnialo mi sie takie zajeb... uczucie gdy kiedys dawno postowalem jakies pierwsze swoje pracki to ptaktycznie co 20 min wlazilem na neta i sprawdzalen swoje watki bo caly czas bylem podjarany co ktos napisze i co o tym mysli, a teraz sprawdzam co 2 dni bo i tak wie ze moze ze 2 osoby cos napisza. Tak czy inacze mysle ze podstawa do czegokolwiek jest naklonienie ludzie do postowania i tego by czesciej sie udzielali nawe jelis to ma byc tylko kilka slow...

Napisano

widze ze watek sie przekształcil w "wyznania mlodzienczych wakacyjnych marzen", lepiej idzcie odpoczac niz marnowac czas na takie mega projekty ;)

 

tak podcinam wam skrzydla ;D

Napisano

Jeśli to podcięło komukolwiek skrzydła, to znaczy że raczej nie powinien mieszać się w jakieś poważniejsze rzeczy. A co do postowania, Matys, nie licząc tych kilku ostatnich bitew chyba od jakiegoś czasu również nie postowałeś w game-arcie. A więc o co chodzi? Czasem można tu przeczytać czyjeś żale, że nikt nie komentuje, nikt nie doradza itp. No ale skoro samemu pozostaje się z boku to na co tu liczyć?

Napisano

Kuba_ wiesz wydaje mi sie ze lepsi tego dzialu nie postuja dlatego, ze po co maja marnowac czas i probowac cos komus wytlumaczyc jak osoba ktora prowadzi wipa ma to za przeproszeniem w .... i dalej robi tak jak robila, nie ma sensu marnowac wiecej czasu i walczyc :)

 

Pozatym zamiast tu pisac lepiej cos robic we wlasnym zakresie, to ze ktos tu nie postuje nie znaczy ze nie pracuje we wlasnym zakresie, do tego coraz wiecej firm powstaje wlasnie gamedevowych i wszyscy stad nagle znikaja nic nie poradzicie ;)

Napisano
po co maja marnowac czas(...)

zamiast tu pisac lepiej cos robic we wlasnym zakresie

 

No postawa godna moderatora. Mam głupią prośbę - czy mógłbyś zmarnować dwie minuty i wrzucić mój model do wątku ze zwycięzcami mini-bitew? Może i jest słaby, ale głosy kolegów z forum bardzo mnie ucieszyły, chciałbym więc, żeby jakiś tam ślad pozostał.

 

A co do tego znikania - to rzeczywiście jakiś chyba fenomen. Na zagranicznych forach można natknąć się na bardzo znanych game-artowców, czasem wrzucą jakąś pracę, podzielą się tutorialem, pochwalą lub skrytykują kolegów. Widocznie mają inne niż Wy tutaj podejście do marnowania czasu. Może w tym jest jakaś metoda? Pracują w firmie, uczestniczą w życiu forum, a gra sprzedaje się w setkach tysięcy kopii. A tu wielkie dłubanie w samotności, a na koniec wielki sukces, najniższa półka w spożywczym w Klewkach, albo gra dołączona w promocji do Tymbarku.

Napisano
A co do tego znikania - to rzeczywiście jakiś chyba fenomen. Na zagranicznych forach można natknąć się na bardzo znanych game-artowców, czasem wrzucą jakąś pracę, podzielą się tutorialem, pochwalą lub skrytykują kolegów. Widocznie mają inne niż Wy tutaj podejście do marnowania czasu. Może w tym jest jakaś metoda? Pracują w firmie, uczestniczą w życiu forum, a gra sprzedaje się w setkach tysięcy kopii. A tu wielkie dłubanie w samotności, a na koniec wielki sukces, najniższa półka w spożywczym w Klewkach, albo gra dołączona w promocji do Tymbarku.

 

 

 

takie są polskie realia... ciężko to przychodzi polakom...

 

liczy się sukces jednostki nie społeczeństwa, widać to nie tylko w grafice... :/

Napisano
takie są polskie realia... ciężko to przychodzi polakom...

 

liczy się sukces jednostki nie społeczeństwa, widać to nie tylko w grafice... :/

 

Takie sa polskie realia ze ktos chce sie wybic na kims ;) po co samemu marnowac miliony godzin przed monitorem jak mozna poczekac az kolega zrobi i pozniej pomoze ;)

 

Kuba_ przyjda kiedys lepsze czasy nie pekaj ;) zawsze tak jest ze odchodza i przychodza nowi, wiesz nie wydaje mi sie ze wszyscy "Ci" dobzi sie udzielaja, zazwczyaj sa to freelancerzy ktorym zalezy na rozglosie i to jest doskonaly sposob na lansowanie sie w srodowisku zeby dostac wiecej zlecen ;) czym bardziej jestes wiedoczny tym wieksza szasna ze zlecenia przyjda do Ciebie same ;) koledzy na "cieplym etacie" maja to po prostu w ... ;)

Napisano
Takie sa polskie realia ze ktos chce sie wybic na kims ;) po co samemu marnowac miliony godzin przed monitorem jak mozna poczekac az kolega zrobi i pozniej pomoze ;)

 

tak sie akurat składa że ja na nikogo nie czekam, cały czas się uczę... nikt nic mi nie wykłada gotowe pod nos...

 

z praktyki wiem że game art to bardzo trudna dziedzina i trzeba samemu poświęcić dużo czasu na zdobywanie doświadczeń...

 

może dlatego tak słabo się to rozwija że są pewne ograniczenia np. ilością poly na model

 

zrobienie np. własnego moda pod grę w pełni od verta, textury po animacje na kościach i export tego do danej gry już stanowi problem...

 

nie szukam przycisku typu: zróbcie mi grę, tylko sam na to pracuje...

 

rozumiem że ktoś ceni swoją prace i nie ma przecież obowiązku się dzielić tym jak do tego doszedł... indywidualna sprawa...

 

trzeba powiedzieć sobie wprost, cienko nam(polakom) to wychodzi...

wierze że to się zmieni!

 

Game art w Polsce się dopiero rozwija.

Gość Marioza
Napisano
"Wkurwia" Cię to, że są Polacy, którzy odchodzą od kanonu i chcą coś zrobić dążą do tego, a to przecież wbrew naturze Polaków? Ok, wyjdź i zgaś światło - po ciemku też można coś tworzyć...

 

1nS my tu mówimy o forumowiczach czy o firmach?? to ze firma n czy inna zrobiła gre to nieznaczy ze grupa forumowa zrobi ją rówiez i to z tzw mnibity, dodatkową głupotą jest robinie tego przy ząłoznieu ze musze miec swój silnik itd, do tego typu spraw wystarczy unreal engine chocby z utka jest przejzyst i mozna sie w tym odalezc szybko, na potrzeby minibitywy , czyli zabawy,jest w sam raz, modele wstawia sie szybko i milo, inna sprawa ze i to nawet jest zbyt wielkie przedsięwizięcie bo zapał szybko sie wyczerpie : )

Napisano

bron Boze nie piłem tym postem do Ciebie, chodzilo mi tylko o to ze duzo jest wlasnie takich osob, ktore czekaja na zbawienie ;) zamiast usiasc i zrobic to po prostu.

 

Kuba_ jeszcze do niedawna tez sie w to wczuwałem teraz, juz jakos mniej zobaczylem kilka rzeczy, polski rynek szybko sprowadzil mnie na ziemie ;) Wiec zamiast czekac na minibitwy i inne wymysly naprawde lepiej robic cos ambitnego.

 

edit :

 

wlasnie podwazylem swoja kilku miesiaczna prace hehehehehe

Napisano

spox nic się nie dzieje... :P

 

jeśli miałbym współpracować z kimś przy projekcie gry to najchętniej z osobą co nie ma zapału(bo się spali przy czytaniu dokumentacji), a raczej zajmie się konkretami, np. człek który jest wstanie wykonać model low poly z texturkami i będzie go wstanie zanimować to już ma podstawy do pracy w tym kierunku...

 

wiem że to co bywa katem dla grafików Game Artu to wysokie wymagania.

 

np. Japończycy robili grę na PS i odpadali najlepsi w branży bo ich cierpliwość i odporność na krytykę się skończyła przy wymagającym projektancie..

 

przykład modelu low poly:

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=121&t=176883

 

a może to już high?? :P

 

to jest bardzo trudne, robić jeden model w szybkim tempie i poprawiać w nieskończoność...

 

bardzo trudne...

Napisano

floo wystarczy wziac jaki kolwiek freelanocwy model na klatke piersiowa i poprawki szybko wjezdzaja na psychike ;) najlepiej jeszcze jak klient nie ma sprecyzowanych wymagan, to szybkie zalamanie psychiczne czeka czlowieka

Napisano
floo wystarczy wziac jaki kolwiek freelanocwy model na klatke piersiowa i poprawki szybko wjezdzaja na psychike ;) najlepiej jeszcze jak klient nie ma sprecyzowanych wymagan, to szybkie zalamanie psychiczne czeka czlowieka

 

a często tak bywa i tak się zastanawiam że to kolejny powód porażek amatorskich projektów...

 

ktoś chce zrobić grę ale nie ma gotowego "design doc"

 

jak pracować z projektantem który zakłada że jakość to będzie i później się zobaczy...

 

jeśli jest dokładny opis i ktoś wie czego chce, jest dobry concept art, później model i animacje...

 

pracować np. z programistą który nie zna dobrze enignu z którego korzysta to kosmos i wielka niewidoma...

 

brakuje doświadczenia w tej dziedzinie... a o doświadczenie w domowych warunkach jest trudno bez czasu jaki trzeba poświęcić na czytanie dokumentacji darmowych silników graficznych...

 

najlepiej to mieć kumpla programiste który w wolnej chwili sklepie kod dla mini gry (animowana postać i mapki...)

Napisano

Mówiąc "gra" nie mam na myśli drugiego Diablo...

 

Nawet możemy zrobić warcaby z ludzikami zamiast pionków i to można wyklikać w TrueVision 3D np.

 

Jak kogoś to przerasta to już faktycznie jest problem.

Napisano

jeżeli chodzi o silniki to q3 napisany w czystym c to samobójstwo:)

 

zato istnieją enginy z tak zwanymi Starter Kitami, zazwyczaj są "płatne"(ekhym,ekhym). Ale są tam gotowa fizyka i podstawy typu. FPS starter kit. Racing starter kit. RTS starter kit. mają edytory leveli Gui, full dokumentacje. np. takie Torque to dobre rozwiązanie dla ludzi co chcą zrobić gierke.

 

żeby zrobić gierke nie trzeba mieć design doca, trzeba mieć kupe czasu i super kontakt z współpracownikami, no i więdzę oczywiście.

Napisano
jeżeli chodzi o silniki to q3 napisany w czystym c to samobójstwo:)

 

zato istnieją enginy z tak zwanymi Starter Kitami, zazwyczaj są "płatne"(ekhym,ekhym). Ale są tam gotowa fizyka i podstawy typu. FPS starter kit. Racing starter kit. RTS starter kit. mają edytory leveli Gui, full dokumentacje. np. takie Torque to dobre rozwiązanie dla ludzi co chcą zrobić gierke.

 

żeby zrobić gierke nie trzeba mieć design doca, trzeba mieć kupe czasu i super kontakt z współpracownikami, no i więdzę oczywiście.

 

 

to przeczytaj co to design doc.

 

przeczytaj dlaczego jest potrzebny.

 

jak zaczniesz pracować z grupą 10 osób przez komunikator to zobaczysz...

 

nie wymyśliłem tego tylko wiem z doświadczenia...

 

jak pociągniesz kilka miechów to zapomniesz co było na początku...

 

"gra bez design doc to tak jak stawiać dom bez planów."

 

jeśli gra będzie mała to dokumentacja również, więc nie ma tyle roboty.

Napisano

Design doc to mocne i bardzo ukierunkowane powiedzonko i brzmi jak plan 3-letni...

 

Lepiej powiedzieć, że przydatne jest forum, albo wiki ze spisanymi planami, pomysłami i rozwiązaniami + postępem w ich wdrażaniu. Widać kto co robi i ile zrobił i łatwo dojść do wniosku kto się opierdala... Do każdego kilkuosobowego projektu wręcz niezbędna forma komunikacji i planowania...

Napisano

****** nic tylko wystrzelać.... w pień

 

Chcecie robić gierkę?? przytoczę historyjkę, jeśli mnie pamięć nie myli gdzieś koło 1995-6 roku razem z kumplem postanowiliśmy zrobić grę... mieliśmy wtedy jakieś 12latek tak +-.... z braku funduszy na rasowe PCety cz Amigi padło na poczciwą platformę ATARI 65XE, po dwóch tygodniach morderczej pracy (ferie zimowe) powstało coś pod tytułem "Błękitny grom" chyba akurat leciał taki serial w tv..... było parę kresek na ekranie, wybór rodzaju pocisków, ekran mapy, punktacja, i kilka innych pierduł .... WNIOSEK.... nawet dzieciuch może zrobić sobie grę, a w dzisiejszych czasach chyba nawet łatwiej (internet, pomocni internauci na wszelkiego rodzaju forach;) my mieliśmy 2 książki o programowaniu w Basicu.....

 

Ale czasy się zmieniły, jesteście pokoleniem które używa CTRL-C i CTRL-V czyli kopiuj-wklej ... no i trudno będzie znaleźć osoby z takim samozaparciem jakie miałem w 1995... A sam proces tworzenia modów czy gier jest niezmiernie skomplikowany trochę o tym czytałem i od niechciało mi się robic gry on my own.....

 

Jakiś czas temu próbowałem pomóc gościowi w projekcie gry symulator autobusu, początek był porażką. Design doc miał raczej formę "marzenia" niż dokumentu.... na pytanie jakie limity ma silnik graficzny nie dostałem nigdy odpowiedzi, przy kolejnych modelach padało byle miały mało poli itp.... i to okropne zrob to zrób tamto kiedy będę miał to... ***** czy wy się z ***** na głowy pozamienialiście??

 

NIE zrobicie nawet małej gry a o modzie to już nawet nie wspominam...

 

Sam się męczę niezmiernie ze swoimi modelami do portfolio, które powstaje w bólach.. ale mnie nie gonią terminy końcowe, nikt na to nie czeka itp.... więc se mogę dłubać ile chcę i kiedy chcę....

 

ALE jeżeli sądzicie że sie mylę i nie mam racji to poczekajcie na tą teamową minibitwę... będziecie mieć okazje się naprawdę wykazać.... Proponuję bitwę ciemna strona mocy kontra jasna strona mocy czyli sceptycy(ja i kilku innych) i marzyciele czyli (wy)

Napisano

ze 2 strony wcześniej ktoś pisał że dla ludzi modowanie jest ujmą. nie zgadzam się. jakieś wielkie produkcje typu "zróbmy grę" nie mają sensu co już wcześniej napisałem ale:

 

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=40459 już idzcie tam pomagać a nie tylko sie kłócicie ;)

 

ja im właśnie pomagam :) tzn robię sobie 2 modele, broń konkretnie i jednego żołnierza. nie należę do teamu, zrobię im 2 modele bo i tak w planach miałem model żołnierza :) co się potem z tym stanie, czy chłopaki to dokończa czy nie, nie obchodzi mnie to. ja będę miał model do portfolio a jak im się przyda i wykorzystają to fajnie a jak nie to co mnie to obchodzi :)

 

ale modowanie to fajna zabawa, mod ma znacznie większe prawdopodobieństwo ukończenia

myślę że jakaś ekipa która już zrobiła ze dwa mody, ma jakieś doświadczenie i jest już zgraną grupą, ma szanse zrobić nową gre

Napisano

Tak sobie przemyślałem to wszystko...

 

Tony M. - Masz dużo racji, ale nie można uogólniać. Osobiscie znam przynajmniej jeden projekt który został zrobiony przez grupe zapaleńców, a który zostanie wydany (już niedługo).

Akurat tak się składa, że koleś który był szefem tego autobusowego sima w którym utopiłeś marzenia na zrobienie gry domowymi sposobami to zwykły dzieciak z kompleksami, miałem okazje poznać jego zdanie w kilku kwestiach dot 3d i ogólnie pojętego gameartu.

 

Imo przesadzasz ostatnio troszke jednak w swoich wypowidziach i mimo że kilka dni wcześniej zgodziłem się z Tobą w podobnym wątku dotyczącem zbierania ekipy grafików do jakiejś tam gry to tutaj niestety nie mogę.

 

Grę w domu/za pośrednctwem komunikatorów można zrobić, jest to nawet bardzo realne, wymaga jednak porządnego przygotowania jeśli chodzi o dokumentacje i skompletowania grupy porządnych zapaleńców którzy mimo, że często mają własne życie, prace itp to chcą zrobić coś innego, coś ciekawego.

A Wy którzy chcecie zrobić gre/moda czy cokolwiek, skompletujcie sobie skład i zacznijcie coś robić w zaciszu innego własnego forum. Istnieje zawsze możliwosc dołączenia do istniejacych już "teamów" w których często brakuje rąk do pracy, wystarczy poszukać, a znajdziecie miejsce do spełnienia się w tej niełatwej sztuce "tworzenia gier".

Napisano

O ja ale sie uczepiliście z tym "zróbmy gre". Tak tylko rzuciłem i czekam na INNE-LEPSZE-PROPOZYCJE-ROZKRĘCENIA-DZIAŁU.

 

Tony M. w pewnym sensie masz rację, ale w każdym miejscu są marzyciele, którzy robiąc grę myślą o kokosach, a nic nie potrafią. Czemu zakładasz, że tutaj są sami marzyciele bez możliwości? Za tym idzie, że najzdolniejsi są leniwi, tak?

 

Kogo ty chcesz wystrzelać przez internet? Rumieńcy chyba się nabawiłeś... Uspokój się, bo widze, że emocje Cie zjadają...

 

 

Valery: Też uważam, że modelowanie to fajna sprawa tym bardziej, że tam tak naprawdę wszystko jest już na tacy. Nie mówię tu o przerobieniu np. DoD:S, na symulator lotu, tylko mowię o zrobieniu Mission Packa z nowymi mapami i modelami postaci/pojazdów/detali itd...

 

 

Ardeni:

No i o to chodzi... Kto chce coś stworzyć niech podnosi rękę. Ktoś nie chce - ok, spoko, ale nie rozumem dlaczego oni nam mówią z góry "Nie uda się, to nie realne".

 

***** człowieku jeden z drugim. Połowa tego działu na forum w życiu się nie widziała i nie rozumiem czemu ktoś spotykając przypadkową osobę na forum nawołującą do zrobienia czegoś gnoi ją, o np. im się nie udało, albo że byla tu ekipa, która już coś robiła i im się nie udało... To znaczy, że wszystkich ogarnęła jakaś klątwa? Heh przykre to jest strasznie. Zamiast napisać "Nie, nie mam czasu" lub "Byłem w takim projekcie i nikt się nie starał" to prorokują nam fiasko, bo inni teżgówno robią... Przykre i żałosne...

Napisano

Ardeni :) no sam zauważyłem że mnie ostatnio ponosi :) w tematach lamerskich dyletanckich nowo-produkcji...

 

Grę w domu/za pośrednctwem komunikatorów można zrobić, jest to nawet bardzo realne, wymaga jednak porządnego przygotowania jeśli chodzi o dokumentacje i skompletowania grupy porządnych zapaleńców którzy mimo, że często mają własne życie, prace itp to chcą zrobić coś innego, coś ciekawego.
Masz całkowitą rację ale niemożliwe jest znaleźć bandę takich zapaleńców na jednym forum albo jeszcze lepiej w jednym wątku:)

 

A róbcie co chcecie, jak zapodacie jakieś wypocinki to chętnie się przyłacze do krytyki i jeśli tylko mój skill na to pozwoli to postaram się podpowiedzieć co poprawić lub zmienić...

 

ps. 1ns jesteś pierwszy na liście, trzymaj sie z dala od kabla sieciowego LOL i gniazd telefonicznych... ;P

Napisano
Nie do końca...mając juz gotowy silinik, wcale nie trzeba pracy programistow...

wiekszosc level designerow ma pojecie o skryptowaniu wiec...wystarczy ze przyswoją sobie wiedze o silniku i juz mozna "tworzyc gry" :)

 

A jak mniemam znajdzie sie klika juz gotowych engine'ow za free bądź "psie" pieniadze ...

 

Wystarczy chcieć

 

 

Fr3d3k nie jest tak jak mowisz i powinienes o tym bardzo dobrze wiedzieć. silnik to nie wszystko kazda gra jest specyficzna i wymaga pisania algorytmow i bardziej zaawansowanych skryptów niż przeciętny grafik umiał by "bez problemow napisać". Oprócz złożenia grafiki do kupy (w zaleznosci od projektu) jest stosunkowo wiele pracy potrzebnej do tego aby przystosować silnik do potrzeb gry.

Napisano

Wracając do tematu, na forum nie potrzeba zmian, teraz jest dosć fajna akipa, niektórzy znają już umiejętności innych przez co można łatwo i fajnie ogladać jak ktoś zwiększa swojego skilla. Imo jest fajnie, za duża ilość userów zwiększa tylko element anonimowości.

Mi się podoba jak jest :)

Napisano

wracając do gry to zróbmy gierkę 2D, w końcu Drugi Wymiar to też Game-Art xD Do tego dużo nie trzeba, wykrywanie kolizji, obsługa klawiszy , animacja prosta i jazda hehe :D

Napisano

Ten watek mi uswiadomil czemu wiekszosc starej gwardi maxowej - naprawde dobrych game artowcow przestala sie tutaj odzywac. Nie dziwie im sie. I chyba do nich dolacze.

Napisano

Czyli podsumowaując, Ci, którzy chcą robić grę, robią grę, Ci, którzy moda, robią moda, a Ci, którzy przestają postować w game-arcie, przestają postować. Tylko proszę dalsze ustalenia dot. design doców i nowych engine'ów już na priv. Bo jeszcze jakieś wielkie kłótnie i obrażalstwo z tego będzie :)

Napisano
Ten watek mi uswiadomil czemu wiekszosc starej gwardi maxowej - naprawde dobrych game artowcow przestala sie tutaj odzywac. Nie dziwie im sie. I chyba do nich dolacze.

 

No wiesz, Porasz, nie pamiętasz jak byłeś piękny, młody i pełen szczytnych idałów? xD

Napisano

Witam wszystkich Game Art-owcow.

W koncu musialem sie zarejestrowac i wtracic w temat (z gory przepraszam)

Akurat podpasowal mi do mojego projektu o nazwie "ViGa" (Virtual Gallery) narazie nie bede sie rozpisywal, ale jak wroce do domu to opisze wiecej o co chodzi z tym projektem.

A jezeli chcielibyscie swoje prace zobaczyc w silniku, to moge sie tym zajac.

Wystarczy ze dane obiekty zostana eksportowane w formacie FBX.

To moge zrobic maly Level w ktorym mozna sie poruszac i ogladac z kazdej strony dany objekt np. tych z Mini Bitwy

Czekam na odpowiedzi.

 

 

----------------------

milego dnia

Gość Marioza
Napisano

nie no Porasz takiego bazaru to chyba wczesniej nie było takze powod nie udzielania sie starych game artowóców jest raczej inny ; )

Napisano

do wszystkich zapaleńców, piszę również do siebie... ;P

 

Biorę udział w amatorskim projekcie i uwierzcie mi że to jest hardcore i bez ustalonego planu leżycie...

 

same testy silnika, tworzenie enignu, dobór odpowiednich formatów plików które będą staną się standardem bez względu na stosowany soft, to są miesiące...

 

to nie jest moja praca, a wolny czas jaki poświęcam na tworzenie tego nie na najwyższym poziomie, jednak cały czas się uczymy, dlatego to jest amatorka...

 

przez team przesuwało się wielu kozaków którym wydawało się że będzie to łatwe...

 

najtrudniej znaleść człowieka który zajmie się czarną robotą(dokumentacja).

 

jednak gdy ktoś chce już zacząć to radzę się odpowiednio do tego przygotować, ustalając standardy, pewną uniwersalność która pozwala na szybką współprace...

 

druga sprawa to jest to że ludzie patrzą na to że nie będę robił dla kogoś czegoś za darmo, jednak np. model można wykonać i dać do portfolio, umowa na zasadzie korzystaj, jednak masz obowiązek umieścić nazwisko autora...

 

jaki pozytyw uzyskujesz grafiku z takiego projektu???

 

masę doświadczeń, praca na określonych warunkach i wymaganiach jakie trzeba spełniać, dzięki czemu sprawdzisz się w tym że naprawdę się do tego nadajesz:

 

tutaj link dający przykład:

http://www.youtube.com/watch?v=53C9t-wr2hQ&eurl=

 

posłuchajcie tego i weźcie sobie to do serca...

 

to naprawdę jest trudne i dlatego niewielu dochodzi do końca...

oglądajcie do końca

Napisano

Ja też aktualnie pracuję przy fajny mprojekcie amatorskim. Teraz mam małą przerwę na naukę (osatatni egzamin jutro :/) i ruszam dalej... Głównie levele oteksturowane, wyklikanie przedmiotów, AI, triggerów itd. Engine darmowy, programista na bierząco koduje nowinki, dokumentacja jest obszerna i jeszcze się powiększy (przynajmniej od strony LD).

 

Nie jest bardzo ciężko, bo robię to co lubię i zajmuje mi to raczej mało czasu, tyle że ja jestem idealistą i wszystko muszę mieć idealnie zrobione, wszystko musi być równe, wysnapowane do grinda itd. Ogólnie więcej pieszczenia niż roboty :)

 

Polecam taką formę treningu, bo jeśli taki projekt wypali to nie chodzi już o portfolio, ale o tą satysfakcję :)

Gość Marioza
Napisano

wszelkie ogłoszenia nalezy umieszczać w odpowiednim do tego dziale, tu jest miejsce na game art a nie spam !!

Napisano

Pamietam doskonale jak bylem mlody i pelen szczytnych idealow. Nie zmieniam zdania ze amatorski projekt moze ujrzec swiatlo dzienne. Przykladem niech bedzie chociaz projekt chopakow z intoxicate. Narazie swietnie im idzie, wolno bo wolno bo po godzinach ale pra do przodu. Swego czasu aazero tez bylo na naprawde dobrej drodze do osiagniecia sukcesu. Moze jeszcze jakis team ktory teraz mi imknal. Jednakze w kazdym z tych przypadkow zapalenstwo musi isc na rowni z rozsadkiem i przede wszystkim wiedza.

Mario to co sie przez ostatni rok czy dwa zaczelo dziac z tym dzialem to jest po prostu straszne. A ten topic to juz wogole jest na granicy czego kolwiek. Bo az mi slow brakuje aby to okreslic. Bylo wiele powodow dla ktorych przestali sie udzielac, poczawszy od braku czasu, przez podwazanie ich opinii przez osoby ktore teoretyzowaly na tematy z ktorymi oni mieli do czynienia na codzien, skonczywszy na ciaglym tlumaczeniu tych samych zasad, bo userzy bylyu za leniwi aby znalezc cos we wlasnym zakresie. Problem ktory pojawil sie jakis czas temu zwiazany z alpha zostal rozwiazany, natomiast jak co chwila ktos pyta co to jest poli, nie pokazuje siatki i flatow z modelu o ktore ciagle sie prosi (nie bez powodu) albo trza wysluchiwac ze model ktory sie zrobilo jest okej ale to nie game art bo zamaist 2ktri ma 20ktri to tojest smieszne. Prosta zasada obowiazuje na wszystkich forach, nie znam sie, nie wypowiadam sie. Podoba mi sie, to pisze ze fajne, nie podoba mi sie to pisze dlaczego, ale nie uzywajac argumentu ze mnie ie nie podoba i chu. Jak chce sie krytykowac to trza pisac te dobre i te zle strony modelu, bo przeciez za cos co jest dobrze zrobione trzeba pochwalic a nie tylko wytykac to co jest fuj. Rzadko takie posty tutaj widze.

Od dawna proponowalem teamom ktore chca robic gre aby najpierw zrobily moda. Jeden lvl starczy aby zdaly sobie sprawe z tego ile to jest pracy, ale nie no bo to ujma na honorze.

Wiec kilka prostych pytan do osob chcacych robic gre. Odpowiedzcie sobie sami na pytania :

- jakiego rodzaju optymalizacji bedziecie uzywac, LOD, portali, czy techniki obiektu glownego i detalicznego?

- jezeli bedziecie uzywac cieni, cienie beda generowane przez ostatni lod modelu, czy moze 3 lightmapy dynamicznie zmieniajace sie , a moze poprzez harmonic cube dla lightmap?

- jakiej techniki texturowania bedziecie uzywac przy tworzeniu terenu? Bedzie to moze uv poza 0,1 czy wszystko w 0,1 podzielone na wieksza ilosc tri, a moze uzyjecie dwoch textur, glownej i detalicznej?

- jezeli bedziecie mieli pojazd z transparentnymi szybami to czy szyby beda osobnymi obiektami czy nie

- ile zakladacie podobiektow do destruction modelu i czy beda one mialy automatyczny lod czy orzygotowany wczesniej?

- na jakiej wysokosci planujecie kamere ( najprostsze ale czesto najtrudniejsze pytanie bo determinuje sposob optymalizacji obiektow)

- bedziecie uzywali setow textur ( po kilkadziesiat malych textur na lvl) czy moze bedziecie uzywali 2-3 textur wielkorozdzielczosciowych?

- w jaki sposob macie zamiar zniwelowac problem "mrugania" dekali?

 

Najsmieszniejsze jest to ze wiekszosc osob tutaj nigdy nie miala stycznosci ze studiem i profesjonalnym robieniem modeli do gier za ktore dostaje sie pieniadze, ale za to bardzo latwo przychodzi im dyskutowanie z owymi userami.

 

Przemyslcie swoje zachowanie, zastanowcie sie nad swoimi ambicjami, i przedewszystkim robieniem smietnika z tego dzialu przez tworzenie takich tematow jak ten ( moze nie chodzi o sam temat, ale raczej kierunek jaki on obral).

Napisano

- jakiego rodzaju optymalizacji bedziecie uzywac, LOD, portali, czy techniki obiektu glownego i detalicznego?

- jezeli bedziecie uzywac cieni, cienie beda generowane przez ostatni lod modelu, czy moze 3 lightmapy dynamicznie zmieniajace sie , a moze poprzez harmonic cube dla lightmap?

- jakiej techniki texturowania bedziecie uzywac przy tworzeniu terenu? Bedzie to moze uv poza 0,1 czy wszystko w 0,1 podzielone na wieksza ilosc tri, a moze uzyjecie dwoch textur, glownej i detalicznej?

- jezeli bedziecie mieli pojazd z transparentnymi szybami to czy szyby beda osobnymi obiektami czy nie

- ile zakladacie podobiektow do destruction modelu i czy beda one mialy automatyczny lod czy orzygotowany wczesniej?

- na jakiej wysokosci planujecie kamere ( najprostsze ale czesto najtrudniejsze pytanie bo determinuje sposob optymalizacji obiektow)

- bedziecie uzywali setow textur ( po kilkadziesiat malych textur na lvl) czy moze bedziecie uzywali 2-3 textur wielkorozdzielczosciowych?

- w jaki sposob macie zamiar zniwelowac problem "mrugania" dekali?

Nie dodałeś Por@szek ze totylko kilka z przykładów. I jak powiada jeden z lepszych programistów gier jakiego znam:" tworzenie gry to rozwiązanie 2000 prostych indywidualnych dla kazdej gry problemów."

 

Pozdro :)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności