Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 62
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak dziala ZMapper? Mnie sie odpala tylko turn-around modelu i chyba wypluwa displacement do tekstury. Ale to wszystko, zero przyciskow, ustawien, itd.

 

Poza tym swiruje mi, ze mam kilka polygroups, chociaz mam tylko jedna. Wierz mi - sprawdzilem, nawet ustawilem. Jest jedna! :)

Napisano
Jak dziala ZMapper? -
przed uruchomieniem ZMapper-a zamknij boczny panel wyświetli się wtedy tabela na dole.

 

edit

Z polygroups jak na razie nie mam żadnych problemów .Displacement wskakuje normalnie do Alph ,zmiana jest taka że pojawia się nie na dole tabeli tylko u góry.

Napisano
Czy UV obiektu musi byc jednym kawalkiem ?!
Zawsze tak było niestety. Można zrobić w taki trik że każdy obiekt mapujesz osobno malujesz tekstury zapisujesz obiekty jako .ztl, potem łączysz obiekty za pomocą narzędzia MultiMarkers. Zbrush łączy tekstury tych obiektów w jeden plik ,tylko czasami wychodzą błędy.
Gość Bad Moon
Napisano

Może by ktoś dał linka do tego obrazka?

Napisano

A moze ktos mi powiedziec czy tez ma zwalony "snake hook" brush? Sprobujcie nim zrobic jakas spirale a czeka was niespodzianka. Niemila. (chyba bo moze tylko ja zostalem zaszczycony taka (dys)funkcjonalnoscia :D

Napisano
A moze ktos mi powiedziec czy tez ma zwalony "snake hook" brush? Sprobujcie nim zrobic jakas spirale a czeka was niespodzianka. Niemila. (chyba bo moze tylko ja zostalem zaszczycony taka (dys)funkcjonalnoscia :D

 

Mnie ten zaszczyt ominął i snake hook działa normalnie. Wszystko podejrzanie dobrze działa :)

Na jakim obiekcie użyłeś tej funkcji ,zbrushowa bryła czy wykonana w innym programie ?

Napisano

zbrushowa glowa standardowa oraz zbrushowa kula.. Niby male cos ale nie dziala i przyprawia mnie o frustracje :D

 

[edit] ha - w trybie rysowania w 2.5D snakehook brush dziala perfekcyjnie. Nowy snakehook w trybie modelowania tez dziala a takie dziwne efekty jak powyzej wyskakuja kiedy nie ma wystarczajaco duzo poly obiekt. Z reszta nic dziwnego - musialby jakos lokalnie dodawac poly zeby to dzialalo - wiec wszystko gra, jak sadze.

Napisano

Przetestowałem na wszystkich bryłkach zbrusowych i s-hook działa normalnie.

Zbrush 3.0 często wykładał się na importowanych modelach ,które miały lewe verteksy powstałe po użyciu np.ekstrude.

Napisano

Mam nadzieję, że hotkey teraz będzie można przypisywać do brushy. Update naprawdę pokaźny, choć na dobrą sprawę wszystko to powinni zawrzeć już w wersji 3.0.

Napisano

hindus - to tylko jeden z brushy - nic ciekawego. Ten ktorym mozesz jakby.. hmm.. "wyciagac" z siatki ksztalt przypominajacy macke/galaz/weza. Z jakichs przyczyn - zapewne niewyspania - zdziwilo mnie ze nie zawsze jest ten ksztalt idealnie obly na przyklad (przy okraglej alfie oczywiscie) i wychodza TAKIE brzydactwa. Ale jesli sie nie myle to po prostu zalezy od gestosci siatki - przy opcji malowania w 2.5d ten sam typ brusha dziala idealnie i marzylo mi sie cos takiego pod 3d.

 

PS. Wybacz Zeet - myslalem ze dalem linka do przykladu wczesniej :/

Napisano
Nezumi-Ale jesli sie nie myle to po prostu zalezy od gestosci siatki - przy opcji malowania w 2.5d ten sam typ brusha dziala idealnie i marzylo mi sie cos takiego pod 3d.
Sam odpowiedziałeś sobie na pytanie :). Sposób jaki ja stosuję w s hooku w 3d oczywiście to nie robić takiej długiej wypustki za jednym pociągnięciem ,przy rzadkiej siatce dobrze jest rozłożyć to na dwa trzy pociągnięcia a powstałe kanty złagodzić delikatnie smoothem.
Napisano

Reanimator - fatalnie to moze za duzo powiedziane, smooth dziala jak... smooth, tyle ze polaczony z flatten :( Dziwny jest Pixologic - dwie rzeczy usprawni, jedna zepsuje... Ale pomalutku do przodu jednak.

 

Tomala - niby da sie ustawic po prostu Z INTENSITY ale jesli korzystasz z shifta jako smooth to... nie wiem :D A tez by mi sie to info przydalo.

 

Ogolnie smiga zbrushyk ale wciaz jakis kulawy jest. Ten update wniosl sporo - rowniez zametu. Zmienili UI ale kompletny brak dokumentacji nowej, nie rozumiem ich...

 

Ciekawe co Autodesk zrobi z Mudboxem.

Napisano

Jest zdecydowanie lepiej;) poza tym samemu Bracie mozesz zrobic sobie wszystkie menusy i poukładac przyciski;)... zbrush naprawde wymiata w tym do czego jest przeznaczony...

w 3.1 zauwazylem tylko błedy przy zmianie brushy- zmieniasz np z standard na flatten i niby pokazuje alpha/stroke wszesniej przypisany do flatena ale trzeba to odswiezyc bo jest flaten z ustawieniami standard:/ (no chyba ze tylko u mnie taki bug)

 

posmigaj chwile i Ci sie spodoba!:) i pamietaj o HOT key'ach

Napisano

Jakich hotkeyach ? :D Bo ja tam żadnych chyba nie używam :P Wsumie ja zauważyłem że wolniej wszystko śmiga :| menu jest wieksze :\ wszystko debilnie porozmieszczane jak zawsze ... ja tu widze same - :)

Napisano

Spier.... niczyli smooth brusha, a przy niektorych operacjach jak na przyklad zapisania krzywej sie po prostu zamyka, nie zapisujac niczego (ok, przepraszam - zapisuje plik wielkosci 0 bajtow).

Nie ma to jak sie spieszyc na Siggraph...

No i ten idiotyzm z brakiem jakiejkolwiek dokumentacji....

Napisano

Nezumi

Spier.... niczyli smooth brusha

Na stantartowym ustawieniu nieciekawie,ale po wybraniu alphy 01 smooth działa w miarę przyzwoicie.Zapisujesz go z takim ustawieniem w folderze Zdata/BrushPresets -stary smooth kasujesz i po sprawie, masz go już na stałe w zakładce Brush :)

  • Like 1
Napisano

Klicek - powinienem ich na rekach nosic za to ze zrobili mi wielka łache i wypuscili bublowatego patcha w miesiac po podanym przez siebie terminie?..

Uwielbiam Zbrusha, ale do cholery - po co mi patch ktory likwiduje stare bledy i wprowadza nowe :D? Nie zapominaj ze przez 3 lata meczyli ten program, testowali podobno. Najpierw wydali go z niedzialajacymi a zapowiedzianymi opcjami i niestabilny (taka beta za cene pelnego), teraz opoznili wydanie patcha tlumaczac to testami i .... wydali patcha ktorego bledy widzisz po 10 minutach pracy. To pytam czy ci testerzy od siedmiu bolesci tylka chca sie dorwac do nowego softu? Czy oni w ogole zglaszaja jakies bledy? A tych jest cala masa - na zbrushcentral az huczy ;)

 

Tym niemniej kurcze ma ten program jakas magie w sobie.

Napisano

Akurat misiu tak sie sklada, ze dopiero na trojke mnie bylo stac, wiec sam sobie wsadz swoj argument tam wlasnie.

 

Poza tym co to za glupia mentalnosc - ze za darmo to moze nie dzialac? Wole za cos zaplacic i ma to smigac.

Wiecznie linuksiarze uzywaja tego durnego argumentu - "ale linuks jest za free". Pojawia sie on wlasnie gdy cos nie dziala.

Napisano

No ja testuje od kilku dni na tyle na ile mi reka pozwala i wydaje mi sie ze trzeba po prostu sie przyzwyczaic, nie jest tak zle jak tu krzyczycie :) Osobiscie mam odczucie ze mocno zbrush zwolil, ale nie wiem czy to moje odosobnione odczucie czy mam komputer z teskacza :D

 

A co to zb3 to kosztuje tyle co zb2 ;)

Napisano

Nie tylko twoje odczucie ale innych tez - choc ja akurat az takiego spadku nie zauwazylem. Cena idzie w gore juz niebawem ;) No a wczesniej - po prostu nie mialem kasy i jechalem na... "nieoficjalnej wersji" ale rozumiem ze poprawnosc polityczna nie pozwala sie rozwodzic na ten temat... ;)

Napisano

Też posiedziałem trochę przy ZB 3.1 poza lekko przestawionym interfejsem do którego musiałem się przyzwyczaić , nie mam z nim większych problemów.

Jest parę nowych funkcji, które się przydają .Mam wrażenie że zniechęcił was sam wygląd:)

Napisano

Tego update'a niech sobie w d... wsadzą zastanawia mnie tylko to że testerzy nie wykryli takich irytujących błędów. A może wykryli tylko pixologic miał ich zdanie w d... no gdzieś. Mam tylko nadzieję że wyjdzie jak najszybciej kolejny patch tym razem taki z prawdziwego zdarzenia. A tak się cieszyłem że będę miał tego zmappera pod ręką. Chlip chlip :(

Napisano

zeet - wiekszych poza SUPER WKURZAJACYM smoothem ktorego uzywam przez caly czas i braku mozliwosci zapisania smooth curve bo wywala program to w zasadzie tez nie mam :D

Napisano
Też posiedziałem trochę przy ZB 3.1 poza lekko przestawionym interfejsem do którego musiałem się przyzwyczaić , nie mam z nim większych problemów.

Jest parę nowych funkcji, które się przydają .Mam wrażenie że zniechęcił was sam wygląd:)

 

Głos rozsądku na tym forum :)

Napisano

Co do tych krzywych faktycznie zb się na nich wywala a skoro są to powinny działać.

Inna sprawa że nigdy nie miałem potrzeby żeby z nich korzystać :).

 

Z tym nieszczęsnym smooth-em ,można sobie poradzić zamiast walczyć z krzywymi-wybrać Alphę 01-ustawić Z intesity i zapisać z własnymi ustawieniami jako nowego brusha,będzie dostępny w zakładce Brush .

Standartowy smooth można skasować żeby nie denerwował :).

Napisano

Z tym, że zwiększyli siłe smootha, to bardzo dobrze, bo przedtem przy wyższych poziomach można było z intensity 100 jeździć po modelu a efekt smoothowania był mizerny

Napisano

Nah, klicor, to nie skresla softu, ale mimo wszystko jest *******. ******* tym bardziej, ze wypuszczana jest latka bez ZADNYCH notek, bez zadnego opisu. Ludzie musza zgadywac jak rozwiazac swoje problemy.

 

To niepowazny i troche lekcewazacy sposob prowadzenia polityki przez Pixoli. Z cala sympatia.

 

 

Nie dziwne, ze ludzie wkurzaja sie na dzialanie smootha. Nikt im nie powiedzial, jak maja uzywac nowej wersji. Caly workflow tworzenia postaci w ZB opieral sie raczej na intuicyjnym przewidywaniu, jak zadziala dane narzedzie. Teraz to sie powywracalo nieco i stad frustracja.

Napisano

Reanimator - Ot madrego dobrze posluchac :D

Nie wywala ci sie? To masz chyba 3.2 :) Wejdz sobie do BRUSH, zjedz do smooth curve i sprobuj ja zapisac - ze zmienianiem czy bez - gwarantuje skutek (uboczny). Zeby to byla jedyna opcja ktora nie dziala jak powinna...

 

Brak dokumentacji jest ni mniej ni wiecej ABSURDALNY. No ale skoro polowa uzytkownikow lize Pixologic po tylkach (bez wzgledu na niedoroby) i krzyczy na tych co im sie bugi nie podobaja to tak to wyglada pozniej. Po co sie maja starac skoro wiekszosc i tak powie "zbrush i tak jest super!!! Dziekujemy ci Pixologic! Amejzing!". Jak dzieci.

 

Zeet - drugiego repa ci nie dam :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności