xeav Napisano 8 Sierpień 2007 Napisano 8 Sierpień 2007 Pixologic wydał aktualizację dla aplikacji Zbrush 3. Dodatek oferuje wiele ciekawych udogodnień. Pełna lista zmian znajduje się pod tym adresem [link] [download] 13 MB
Reanimator Napisano 8 Sierpień 2007 Napisano 8 Sierpień 2007 Sciaga sie, sciaga.... can`t fuckin wait!
Reanimator Napisano 8 Sierpień 2007 Napisano 8 Sierpień 2007 yhm, niby dziala wypalanie displacementu, ale jakos... mi nie dziala. anyone?
zeet Napisano 8 Sierpień 2007 Napisano 8 Sierpień 2007 U mnie działa discplement, Z mapper -normal,jak na razie wszystko fajnie tylko pluginy fiksują trochę .
Reanimator Napisano 8 Sierpień 2007 Napisano 8 Sierpień 2007 Jak dziala ZMapper? Mnie sie odpala tylko turn-around modelu i chyba wypluwa displacement do tekstury. Ale to wszystko, zero przyciskow, ustawien, itd. Poza tym swiruje mi, ze mam kilka polygroups, chociaz mam tylko jedna. Wierz mi - sprawdzilem, nawet ustawilem. Jest jedna! :)
zeet Napisano 8 Sierpień 2007 Napisano 8 Sierpień 2007 Jak dziala ZMapper? -przed uruchomieniem ZMapper-a zamknij boczny panel wyświetli się wtedy tabela na dole. edit Z polygroups jak na razie nie mam żadnych problemów .Displacement wskakuje normalnie do Alph ,zmiana jest taka że pojawia się nie na dole tabeli tylko u góry.
Reanimator Napisano 8 Sierpień 2007 Napisano 8 Sierpień 2007 Ok, juz widze. Na oficjalnym forum dostalem odpowiedz od marcusa;) Problemy sa przy kilku UV grupach. Czy UV obiektu musi byc jednym kawalkiem ?!
zeet Napisano 8 Sierpień 2007 Napisano 8 Sierpień 2007 Czy UV obiektu musi byc jednym kawalkiem ?!Zawsze tak było niestety. Można zrobić w taki trik że każdy obiekt mapujesz osobno malujesz tekstury zapisujesz obiekty jako .ztl, potem łączysz obiekty za pomocą narzędzia MultiMarkers. Zbrush łączy tekstury tych obiektów w jeden plik ,tylko czasami wychodzą błędy.
Leru Napisano 8 Sierpień 2007 Napisano 8 Sierpień 2007 barton_fink gratuluję obrazka na pixologicu :)
Gość Bad Moon Napisano 8 Sierpień 2007 Napisano 8 Sierpień 2007 Może by ktoś dał linka do tego obrazka?
biglebowsky Napisano 8 Sierpień 2007 Napisano 8 Sierpień 2007 Moze kliknij na link w pierwszym poscie.
Nezumi Napisano 8 Sierpień 2007 Napisano 8 Sierpień 2007 A moze ktos mi powiedziec czy tez ma zwalony "snake hook" brush? Sprobujcie nim zrobic jakas spirale a czeka was niespodzianka. Niemila. (chyba bo moze tylko ja zostalem zaszczycony taka (dys)funkcjonalnoscia :D
zeet Napisano 8 Sierpień 2007 Napisano 8 Sierpień 2007 A moze ktos mi powiedziec czy tez ma zwalony "snake hook" brush? Sprobujcie nim zrobic jakas spirale a czeka was niespodzianka. Niemila. (chyba bo moze tylko ja zostalem zaszczycony taka (dys)funkcjonalnoscia :D Mnie ten zaszczyt ominął i snake hook działa normalnie. Wszystko podejrzanie dobrze działa :) Na jakim obiekcie użyłeś tej funkcji ,zbrushowa bryła czy wykonana w innym programie ?
Nezumi Napisano 8 Sierpień 2007 Napisano 8 Sierpień 2007 zbrushowa glowa standardowa oraz zbrushowa kula.. Niby male cos ale nie dziala i przyprawia mnie o frustracje :D [edit] ha - w trybie rysowania w 2.5D snakehook brush dziala perfekcyjnie. Nowy snakehook w trybie modelowania tez dziala a takie dziwne efekty jak powyzej wyskakuja kiedy nie ma wystarczajaco duzo poly obiekt. Z reszta nic dziwnego - musialby jakos lokalnie dodawac poly zeby to dzialalo - wiec wszystko gra, jak sadze.
zeet Napisano 8 Sierpień 2007 Napisano 8 Sierpień 2007 Przetestowałem na wszystkich bryłkach zbrusowych i s-hook działa normalnie. Zbrush 3.0 często wykładał się na importowanych modelach ,które miały lewe verteksy powstałe po użyciu np.ekstrude.
Hindus Napisano 9 Sierpień 2007 Napisano 9 Sierpień 2007 mozecie opisac dokładniej tego snakehooka ? o co z nim chodzi?
imprecis Napisano 9 Sierpień 2007 Napisano 9 Sierpień 2007 Mam nadzieję, że hotkey teraz będzie można przypisywać do brushy. Update naprawdę pokaźny, choć na dobrą sprawę wszystko to powinni zawrzeć już w wersji 3.0.
Nezumi Napisano 9 Sierpień 2007 Napisano 9 Sierpień 2007 hindus - to tylko jeden z brushy - nic ciekawego. Ten ktorym mozesz jakby.. hmm.. "wyciagac" z siatki ksztalt przypominajacy macke/galaz/weza. Z jakichs przyczyn - zapewne niewyspania - zdziwilo mnie ze nie zawsze jest ten ksztalt idealnie obly na przyklad (przy okraglej alfie oczywiscie) i wychodza TAKIE brzydactwa. Ale jesli sie nie myle to po prostu zalezy od gestosci siatki - przy opcji malowania w 2.5d ten sam typ brusha dziala idealnie i marzylo mi sie cos takiego pod 3d. PS. Wybacz Zeet - myslalem ze dalem linka do przykladu wczesniej :/
zeet Napisano 9 Sierpień 2007 Napisano 9 Sierpień 2007 Nezumi-Ale jesli sie nie myle to po prostu zalezy od gestosci siatki - przy opcji malowania w 2.5d ten sam typ brusha dziala idealnie i marzylo mi sie cos takiego pod 3d.Sam odpowiedziałeś sobie na pytanie :). Sposób jaki ja stosuję w s hooku w 3d oczywiście to nie robić takiej długiej wypustki za jednym pociągnięciem ,przy rzadkiej siatce dobrze jest rozłożyć to na dwa trzy pociągnięcia a powstałe kanty złagodzić delikatnie smoothem.
Reanimator Napisano 9 Sierpień 2007 Napisano 9 Sierpień 2007 Fuck hookbrush, smooth dziala fatalnie :/ Synus: tak, mozna przypisac skrot do wszystkiego.
Tomala Napisano 9 Sierpień 2007 Napisano 9 Sierpień 2007 Smooth działa za ostro (da się gdzieś ustawić siłę smootha?) a jak jestem w trybie sub to wcale nie działa u was też?
Nezumi Napisano 10 Sierpień 2007 Napisano 10 Sierpień 2007 Reanimator - fatalnie to moze za duzo powiedziane, smooth dziala jak... smooth, tyle ze polaczony z flatten :( Dziwny jest Pixologic - dwie rzeczy usprawni, jedna zepsuje... Ale pomalutku do przodu jednak. Tomala - niby da sie ustawic po prostu Z INTENSITY ale jesli korzystasz z shifta jako smooth to... nie wiem :D A tez by mi sie to info przydalo. Ogolnie smiga zbrushyk ale wciaz jakis kulawy jest. Ten update wniosl sporo - rowniez zametu. Zmienili UI ale kompletny brak dokumentacji nowej, nie rozumiem ich... Ciekawe co Autodesk zrobi z Mudboxem.
Gordy Napisano 10 Sierpień 2007 Napisano 10 Sierpień 2007 klikasz na smooth brush i ustawiasz intensywność. Low res=low intensity. Tak trzeba ustawiać. Działa to z shiftem.
wizz Napisano 11 Sierpień 2007 Napisano 11 Sierpień 2007 layout do bani :| mnie to by starczyly dosowe ikonki ale nie tu musza być jakies pierdoły :[
Kirian Napisano 11 Sierpień 2007 Napisano 11 Sierpień 2007 Jest zdecydowanie lepiej;) poza tym samemu Bracie mozesz zrobic sobie wszystkie menusy i poukładac przyciski;)... zbrush naprawde wymiata w tym do czego jest przeznaczony... w 3.1 zauwazylem tylko błedy przy zmianie brushy- zmieniasz np z standard na flatten i niby pokazuje alpha/stroke wszesniej przypisany do flatena ale trzeba to odswiezyc bo jest flaten z ustawieniami standard:/ (no chyba ze tylko u mnie taki bug) posmigaj chwile i Ci sie spodoba!:) i pamietaj o HOT key'ach
wizz Napisano 11 Sierpień 2007 Napisano 11 Sierpień 2007 Jakich hotkeyach ? :D Bo ja tam żadnych chyba nie używam :P Wsumie ja zauważyłem że wolniej wszystko śmiga :| menu jest wieksze :\ wszystko debilnie porozmieszczane jak zawsze ... ja tu widze same - :)
Nezumi Napisano 11 Sierpień 2007 Napisano 11 Sierpień 2007 Spier.... niczyli smooth brusha, a przy niektorych operacjach jak na przyklad zapisania krzywej sie po prostu zamyka, nie zapisujac niczego (ok, przepraszam - zapisuje plik wielkosci 0 bajtow). Nie ma to jak sie spieszyc na Siggraph... No i ten idiotyzm z brakiem jakiejkolwiek dokumentacji....
zeet Napisano 11 Sierpień 2007 Napisano 11 Sierpień 2007 Nezumi Spier.... niczyli smooth brusha Na stantartowym ustawieniu nieciekawie,ale po wybraniu alphy 01 smooth działa w miarę przyzwoicie.Zapisujesz go z takim ustawieniem w folderze Zdata/BrushPresets -stary smooth kasujesz i po sprawie, masz go już na stałe w zakładce Brush :) 1
wizz Napisano 12 Sierpień 2007 Napisano 12 Sierpień 2007 Moim zdaniem spierniczyli wszystko co mogli :) a juz zaczołem sie przyzwyczajać do 3 a tu taki psikus ;(
KLICEK Napisano 12 Sierpień 2007 Napisano 12 Sierpień 2007 nie wypuszczali pacha byl wrzask ;) wypuscila pacha jest wrzask ;) ze zacytuje "itsa a nice i like"
Nezumi Napisano 12 Sierpień 2007 Napisano 12 Sierpień 2007 Klicek - powinienem ich na rekach nosic za to ze zrobili mi wielka łache i wypuscili bublowatego patcha w miesiac po podanym przez siebie terminie?.. Uwielbiam Zbrusha, ale do cholery - po co mi patch ktory likwiduje stare bledy i wprowadza nowe :D? Nie zapominaj ze przez 3 lata meczyli ten program, testowali podobno. Najpierw wydali go z niedzialajacymi a zapowiedzianymi opcjami i niestabilny (taka beta za cene pelnego), teraz opoznili wydanie patcha tlumaczac to testami i .... wydali patcha ktorego bledy widzisz po 10 minutach pracy. To pytam czy ci testerzy od siedmiu bolesci tylka chca sie dorwac do nowego softu? Czy oni w ogole zglaszaja jakies bledy? A tych jest cala masa - na zbrushcentral az huczy ;) Tym niemniej kurcze ma ten program jakas magie w sobie.
streaker Napisano 12 Sierpień 2007 Napisano 12 Sierpień 2007 taka beta za cene pelnego Update dostałeś za darmoche, więc ten argument możesz wiesz gdzie wsadzić...
Nezumi Napisano 12 Sierpień 2007 Napisano 12 Sierpień 2007 Akurat misiu tak sie sklada, ze dopiero na trojke mnie bylo stac, wiec sam sobie wsadz swoj argument tam wlasnie. Poza tym co to za glupia mentalnosc - ze za darmo to moze nie dzialac? Wole za cos zaplacic i ma to smigac. Wiecznie linuksiarze uzywaja tego durnego argumentu - "ale linuks jest za free". Pojawia sie on wlasnie gdy cos nie dziala.
KLICEK Napisano 12 Sierpień 2007 Napisano 12 Sierpień 2007 No ja testuje od kilku dni na tyle na ile mi reka pozwala i wydaje mi sie ze trzeba po prostu sie przyzwyczaic, nie jest tak zle jak tu krzyczycie :) Osobiscie mam odczucie ze mocno zbrush zwolil, ale nie wiem czy to moje odosobnione odczucie czy mam komputer z teskacza :D A co to zb3 to kosztuje tyle co zb2 ;)
Nezumi Napisano 12 Sierpień 2007 Napisano 12 Sierpień 2007 Nie tylko twoje odczucie ale innych tez - choc ja akurat az takiego spadku nie zauwazylem. Cena idzie w gore juz niebawem ;) No a wczesniej - po prostu nie mialem kasy i jechalem na... "nieoficjalnej wersji" ale rozumiem ze poprawnosc polityczna nie pozwala sie rozwodzic na ten temat... ;)
wizz Napisano 12 Sierpień 2007 Napisano 12 Sierpień 2007 srał go pies :P trzeba sie zainteresować mudboxem :)
zeet Napisano 12 Sierpień 2007 Napisano 12 Sierpień 2007 Też posiedziałem trochę przy ZB 3.1 poza lekko przestawionym interfejsem do którego musiałem się przyzwyczaić , nie mam z nim większych problemów. Jest parę nowych funkcji, które się przydają .Mam wrażenie że zniechęcił was sam wygląd:)
Tomala Napisano 12 Sierpień 2007 Napisano 12 Sierpień 2007 Tego update'a niech sobie w d... wsadzą zastanawia mnie tylko to że testerzy nie wykryli takich irytujących błędów. A może wykryli tylko pixologic miał ich zdanie w d... no gdzieś. Mam tylko nadzieję że wyjdzie jak najszybciej kolejny patch tym razem taki z prawdziwego zdarzenia. A tak się cieszyłem że będę miał tego zmappera pod ręką. Chlip chlip :(
Nezumi Napisano 12 Sierpień 2007 Napisano 12 Sierpień 2007 zeet - wiekszych poza SUPER WKURZAJACYM smoothem ktorego uzywam przez caly czas i braku mozliwosci zapisania smooth curve bo wywala program to w zasadzie tez nie mam :D
Tomala Napisano 12 Sierpień 2007 Napisano 12 Sierpień 2007 SUPER TURBO MEGA WKURZAJĄCYM smoothem. A przecież tego się co chwila przy sculptowaniu używa.
streaker Napisano 13 Sierpień 2007 Napisano 13 Sierpień 2007 Też posiedziałem trochę przy ZB 3.1 poza lekko przestawionym interfejsem do którego musiałem się przyzwyczaić , nie mam z nim większych problemów. Jest parę nowych funkcji, które się przydają .Mam wrażenie że zniechęcił was sam wygląd:) Głos rozsądku na tym forum :)
Reanimator Napisano 13 Sierpień 2007 Napisano 13 Sierpień 2007 Hmm... faktycznie jest tak, ze trzeba ooooostro zjechac z intensity i zmienic nieco krzywa. Wtedy jest calkiem normalnie.
zeet Napisano 13 Sierpień 2007 Napisano 13 Sierpień 2007 Co do tych krzywych faktycznie zb się na nich wywala a skoro są to powinny działać. Inna sprawa że nigdy nie miałem potrzeby żeby z nich korzystać :). Z tym nieszczęsnym smooth-em ,można sobie poradzić zamiast walczyć z krzywymi-wybrać Alphę 01-ustawić Z intesity i zapisać z własnymi ustawieniami jako nowego brusha,będzie dostępny w zakładce Brush . Standartowy smooth można skasować żeby nie denerwował :).
Reanimator Napisano 13 Sierpień 2007 Napisano 13 Sierpień 2007 Mi sie nic nie wywala. 3.0 zaczelo ostatnio podczas odczytywania lub proby zapisu OBJ, ale teraz wszystko dziala cacy :)
streaker Napisano 13 Sierpień 2007 Napisano 13 Sierpień 2007 Z tym, że zwiększyli siłe smootha, to bardzo dobrze, bo przedtem przy wyższych poziomach można było z intensity 100 jeździć po modelu a efekt smoothowania był mizerny
KLICEK Napisano 13 Sierpień 2007 Napisano 13 Sierpień 2007 najlepiej by bylo zeby byl brush adaptiv smoothing zeby sam dobieral jak ty chcesz zeby smoothowal ! a tak to soft do niczego :(
Reanimator Napisano 13 Sierpień 2007 Napisano 13 Sierpień 2007 Nah, klicor, to nie skresla softu, ale mimo wszystko jest *******. ******* tym bardziej, ze wypuszczana jest latka bez ZADNYCH notek, bez zadnego opisu. Ludzie musza zgadywac jak rozwiazac swoje problemy. To niepowazny i troche lekcewazacy sposob prowadzenia polityki przez Pixoli. Z cala sympatia. Nie dziwne, ze ludzie wkurzaja sie na dzialanie smootha. Nikt im nie powiedzial, jak maja uzywac nowej wersji. Caly workflow tworzenia postaci w ZB opieral sie raczej na intuicyjnym przewidywaniu, jak zadziala dane narzedzie. Teraz to sie powywracalo nieco i stad frustracja.
Nezumi Napisano 13 Sierpień 2007 Napisano 13 Sierpień 2007 Reanimator - Ot madrego dobrze posluchac :D Nie wywala ci sie? To masz chyba 3.2 :) Wejdz sobie do BRUSH, zjedz do smooth curve i sprobuj ja zapisac - ze zmienianiem czy bez - gwarantuje skutek (uboczny). Zeby to byla jedyna opcja ktora nie dziala jak powinna... Brak dokumentacji jest ni mniej ni wiecej ABSURDALNY. No ale skoro polowa uzytkownikow lize Pixologic po tylkach (bez wzgledu na niedoroby) i krzyczy na tych co im sie bugi nie podobaja to tak to wyglada pozniej. Po co sie maja starac skoro wiekszosc i tak powie "zbrush i tak jest super!!! Dziekujemy ci Pixologic! Amejzing!". Jak dzieci. Zeet - drugiego repa ci nie dam :P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się