mateusz_s Napisano 27 Wrzesień 2007 Napisano 27 Wrzesień 2007 Oto wizualizacja domowej siłowni. Renderowalo sie ok 10 godzin (VRay), i tu pytanie do Osób, które maja doświadczenie przy takich wizualizacjach, czy wg Was te 10 godzin to za duzo jak na taki obraz? moja stronka: www.mateuszstaniszew.bo.pl ps. procek to 2 Ghz i 768Mb RAM, render taki jak widzicie 800x525 jedno swiatlo Standart Spot z cieniami Vray, drugie swiatlo VRayLight Irradiance Map dla Primary Bounce i Quasi Monte Carlo dla Secondary Bounce To pierwsza taka wizualizacja pokoju jaka robilem (w sumie dla ciekawosci) i powiem szczerze, ze za cholere nie moglem pozbyc sie tych plam nawet przy duzych ustawieniach, a same modele są dosc oszczednie zrobione...
huzdebos Napisano 27 Wrzesień 2007 Napisano 27 Wrzesień 2007 duzo zalezy jakie ustawki swiatel i materialow miales, fajny obrazek, ale za duzy DOF pewnie odbicia w lustrze wydluzyly tak czas renderingu pzdrw
chudy Napisano 27 Wrzesień 2007 Napisano 27 Wrzesień 2007 to w takim rozmiarze się 10 godzin liczyło? :p troche długo.. co do odbić to huzdebos ma zdecydowanie racje edit: mój błąd z tym rozmiarem... po prostu obrazek sie nie otwierał :P nie no całkiem przyjemnie
pionix Napisano 27 Wrzesień 2007 Napisano 27 Wrzesień 2007 1. jaki sprzęt? 2. Jaka wielkość renderu czy taka jak tu prezentujesz? 3. Jakie oświetlenie? co do wizki: przyjemnie choć na suficie jakieś plamy wyszły :)
hcpiter Napisano 27 Wrzesień 2007 Napisano 27 Wrzesień 2007 Render bardzo fajny a co do czasu to wszelkie refleksy wydluzaja znacznie render jak jeszcze dochodzi do tego wysoka jakos sbdvs to tymbardziej :) A i jeszcze dof przedluza czas :) Pozdro !
mateusz_s Napisano 27 Wrzesień 2007 Autor Napisano 27 Wrzesień 2007 no wlasnie, zapomnialem o parametrach: procek to 2 Ghz i 768Mb RAM, render taki jak widzicie 800x525 jedno swiatlo Standart Spot z cieniami Vray, drugie swiatlo VRayLight Irradiance Map dla Primary Bounce i Quasi Monte Carlo dla Secondary Bounce To pierwsza taka wizualizacja pokoju jaka robilem i powiem szczerze, ze za cholere nie moglem pozbyc sie tych plam nawet przy duzych ustawieniach, a same modele są dosc oszczednie zrobione...
troglodyta Napisano 27 Wrzesień 2007 Napisano 27 Wrzesień 2007 Napisz na jakim sprzęcie to renderowałeś. Bo jeśli na czymś dosyć starym to czas jest jak najbardziej porządku. tak jak wyżej - refleksy wydłużają czas, chociaż jak jest 100% odbicia to znów nie tak bardzo jak z jakimś niższym glosinesem. Z mojego doświadczenia to głębia zjada bardzo dużo czasu.
troglodyta Napisano 27 Wrzesień 2007 Napisano 27 Wrzesień 2007 Aha, wyprzedziłeś mnie z odpowiedzią :) przy takim sprzęcie to myślę że czas jest wymierny
!Ewert Napisano 27 Wrzesień 2007 Napisano 27 Wrzesień 2007 czas nawet ok, praca ładna ale podłoga mi tylko nie pasuje a tak to na prawdę ładnie:)
mateusz_s Napisano 27 Wrzesień 2007 Autor Napisano 27 Wrzesień 2007 sie wie, ze refleksje i refrakcja wydluzaja wszystko, bo trzeba wygenerowac dodatkowe promienie, a jesli dorzucimy do tego glossines zeby nam sie odbicia ladnie rozmywaly to bedzie jescz dluzej... wiem bo sam pisze swoj renderer oparty na raytracingu :) ja dodatkowo dalem spore probkowanie zebym nie mial schodków na krawedziach... w sumie global liczyl sie jakies 3 godziny a reszta to juz render... jednak wydaje mi sie ze te 10 godzin to nieco za dlugo, zwlaszcza ze w niektorych miejscach mozna doszukac sie 'krzaczorów'...
pionix Napisano 27 Wrzesień 2007 Napisano 27 Wrzesień 2007 wydaje mi sie ze jak na ten sprzęt można by troche zoptymalizować ustawienia i do 6-7h można by zjechać - ale to takie tylko teoretyzowanie bo nie wiem jakie masz w tej chwili ustawienia. Zakładam że masz bardzo wysokie ustawienia subdivs w materiałach i AA bo render jest bardzo "gładki" - a to mocno wydłuża czas renderingu jakią masz wartość subdivs w podłodze?
mateusz_s Napisano 27 Wrzesień 2007 Autor Napisano 27 Wrzesień 2007 o ile dobrze pamietam to dla podlogi bylo jakies subdiv to 10, miejsca w ktorych najdluzej sie liczylo to srebrne hantle i duzy atlas, powiem szczerze ze DOF nie szczegolnie wydluzyl czas renderingu, VRay ma zajebistego DOF-a, ale skoro mowisz ze 10 godzin to nie najgorzej to powiedzmy ze jest OK ;-)
makbol Napisano 29 Wrzesień 2007 Napisano 29 Wrzesień 2007 Zamieniłbym atlas z ławeczka miejscami bo się atlas marnuje :P Ładnie ;)
oo79 Napisano 29 Wrzesień 2007 Napisano 29 Wrzesień 2007 mile dla oka. Sam kiedys probowalem cos takiego zrobic i rendery chodzily po 8h na dualCore 2,4 .
Zbychowaty Napisano 29 Wrzesień 2007 Napisano 29 Wrzesień 2007 hmmm same pakery na tym forum ;) Co do czasu to wydaje mi sie ze jest ok. Sam render rowniez ładny i dof wcale nie za duzy;)
hkropinski Napisano 29 Wrzesień 2007 Napisano 29 Wrzesień 2007 w porzadku, dof mi troche nie pasi, pozdr
Rekomendowane odpowiedzi