Napisano 27 Wrzesień 200717 l Oto wizualizacja domowej siłowni. Renderowalo sie ok 10 godzin (VRay), i tu pytanie do Osób, które maja doświadczenie przy takich wizualizacjach, czy wg Was te 10 godzin to za duzo jak na taki obraz? moja stronka: www.mateuszstaniszew.bo.pl ps. procek to 2 Ghz i 768Mb RAM, render taki jak widzicie 800x525 jedno swiatlo Standart Spot z cieniami Vray, drugie swiatlo VRayLight Irradiance Map dla Primary Bounce i Quasi Monte Carlo dla Secondary Bounce To pierwsza taka wizualizacja pokoju jaka robilem (w sumie dla ciekawosci) i powiem szczerze, ze za cholere nie moglem pozbyc sie tych plam nawet przy duzych ustawieniach, a same modele są dosc oszczednie zrobione...
Napisano 27 Wrzesień 200717 l duzo zalezy jakie ustawki swiatel i materialow miales, fajny obrazek, ale za duzy DOF pewnie odbicia w lustrze wydluzyly tak czas renderingu pzdrw
Napisano 27 Wrzesień 200717 l to w takim rozmiarze się 10 godzin liczyło? :p troche długo.. co do odbić to huzdebos ma zdecydowanie racje edit: mój błąd z tym rozmiarem... po prostu obrazek sie nie otwierał :P nie no całkiem przyjemnie
Napisano 27 Wrzesień 200717 l 1. jaki sprzęt? 2. Jaka wielkość renderu czy taka jak tu prezentujesz? 3. Jakie oświetlenie? co do wizki: przyjemnie choć na suficie jakieś plamy wyszły :)
Napisano 27 Wrzesień 200717 l Render bardzo fajny a co do czasu to wszelkie refleksy wydluzaja znacznie render jak jeszcze dochodzi do tego wysoka jakos sbdvs to tymbardziej :) A i jeszcze dof przedluza czas :) Pozdro !
Napisano 27 Wrzesień 200717 l Autor no wlasnie, zapomnialem o parametrach: procek to 2 Ghz i 768Mb RAM, render taki jak widzicie 800x525 jedno swiatlo Standart Spot z cieniami Vray, drugie swiatlo VRayLight Irradiance Map dla Primary Bounce i Quasi Monte Carlo dla Secondary Bounce To pierwsza taka wizualizacja pokoju jaka robilem i powiem szczerze, ze za cholere nie moglem pozbyc sie tych plam nawet przy duzych ustawieniach, a same modele są dosc oszczednie zrobione...
Napisano 27 Wrzesień 200717 l Napisz na jakim sprzęcie to renderowałeś. Bo jeśli na czymś dosyć starym to czas jest jak najbardziej porządku. tak jak wyżej - refleksy wydłużają czas, chociaż jak jest 100% odbicia to znów nie tak bardzo jak z jakimś niższym glosinesem. Z mojego doświadczenia to głębia zjada bardzo dużo czasu.
Napisano 27 Wrzesień 200717 l Aha, wyprzedziłeś mnie z odpowiedzią :) przy takim sprzęcie to myślę że czas jest wymierny
Napisano 27 Wrzesień 200717 l czas nawet ok, praca ładna ale podłoga mi tylko nie pasuje a tak to na prawdę ładnie:)
Napisano 27 Wrzesień 200717 l Autor sie wie, ze refleksje i refrakcja wydluzaja wszystko, bo trzeba wygenerowac dodatkowe promienie, a jesli dorzucimy do tego glossines zeby nam sie odbicia ladnie rozmywaly to bedzie jescz dluzej... wiem bo sam pisze swoj renderer oparty na raytracingu :) ja dodatkowo dalem spore probkowanie zebym nie mial schodków na krawedziach... w sumie global liczyl sie jakies 3 godziny a reszta to juz render... jednak wydaje mi sie ze te 10 godzin to nieco za dlugo, zwlaszcza ze w niektorych miejscach mozna doszukac sie 'krzaczorów'...
Napisano 27 Wrzesień 200717 l wydaje mi sie ze jak na ten sprzęt można by troche zoptymalizować ustawienia i do 6-7h można by zjechać - ale to takie tylko teoretyzowanie bo nie wiem jakie masz w tej chwili ustawienia. Zakładam że masz bardzo wysokie ustawienia subdivs w materiałach i AA bo render jest bardzo "gładki" - a to mocno wydłuża czas renderingu jakią masz wartość subdivs w podłodze?
Napisano 27 Wrzesień 200717 l Autor o ile dobrze pamietam to dla podlogi bylo jakies subdiv to 10, miejsca w ktorych najdluzej sie liczylo to srebrne hantle i duzy atlas, powiem szczerze ze DOF nie szczegolnie wydluzyl czas renderingu, VRay ma zajebistego DOF-a, ale skoro mowisz ze 10 godzin to nie najgorzej to powiedzmy ze jest OK ;-)
Napisano 29 Wrzesień 200717 l Zamieniłbym atlas z ławeczka miejscami bo się atlas marnuje :P Ładnie ;)
Napisano 29 Wrzesień 200717 l mile dla oka. Sam kiedys probowalem cos takiego zrobic i rendery chodzily po 8h na dualCore 2,4 .
Napisano 29 Wrzesień 200717 l hmmm same pakery na tym forum ;) Co do czasu to wydaje mi sie ze jest ok. Sam render rowniez ładny i dof wcale nie za duzy;)