Skocz do zawartości

[Modelowanie] zasłony przy użyciu "cloth" [3dsmax]


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Edit: Widze, ze obrazki gdzies sie zapodzialy wiec tutorial mozna rowniez znalesc tutaj:

Making of curtains in 3ds Max

 

 

 

Czolem! W zwiazku z pytaniami dotyczacymi sposobu w jaki zrobilem zaslony postanowilem przedstawic tego prosciutkiego tutoriala. Koncepcja i sposob jest generalnie taki sam jak w tutorialu mkk3a (zreszta chyba nawet ktos pytal czy da sie clothem)ale zamiast reactora uzylem cloth'a.

 

1. Stworz plane. Wielkosc oraz ilosc segmentow zalezy od potrzeb. Nastepnie utworz torusy i umiesc je jak na obrazku.

tut01_plane.jpg

 

2. Zaznacz plane i z listy modyfikatorow dodaj cloth.

tut02_clothmodifier.jpg

3. W modyfikatorze cloth kliknij "object properities". W nowym okienku zaznacz plane, wybierz cloth oraz default preset.

tut03_obj_prop.jpg

tut04_cloth_default.jpg

 

4. Nastepnie zaznacz torus i rowniez dodaj modyfikator cloth. W "object properities" wybierz "inactive". Dla kazdego torusa dodaj osobny modyfikator cloth.

tut06_torus_inactive.jpg

5. Teraz

-zaznacz plane

-w submenu cloth'a wybierz "group"

-zaznacz vertexy w poblizu torusa (3 w moim przpadku)

-kliknij "make group" i nazwij ja jakos

-zaznacz utworzona grupe, kliknij "node" a nastepnie na torus.

tut07_groups.jpg

 

powinno to wygladac tak:

tut08_aftergroups.jpg

 

zrob tak osobno dla kazdego torusa

 

6. Kliknij autokey i przesun suwak na 40 klatke. Poprzesuwaj torusy jak na obrazku. Wylacz autokey.

tut09_animation.jpg

 

7. Zaznacz plane, kliknij "simulate" i.. modl sie. :P

tut10_simulate.jpg

 

8. Gotowe zaslony.

tut11_finish.jpg

 

Mam nadzieje ze sie komus przyda.

Edytowane przez Sargoth
  • Like 11
  • Confused 4
  • Odpowiedzi 33
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość slawekjs1
Napisano

Witam. Ja mam taki oto problem z renderem zasłony. po zrenderowaniu pierwszej klatki wyskakuje mi :error allocating mesh. reduce the face count to render this scene. Poradźcie coś na to.

ps.nie tylko zasłona, ale wszystko co robię z cloth-em

Napisano

Spoko tutek, wfekt wyszedl bez rpbolemu :)

 

Co do bładu który ktoś tam napisał z jakimś errorem, to też miałem, ale wystarczyło d orenderowania właczyc metal ray :D

Gość Kolek85
Napisano

Słit tut ;) Dla początkujących nie za trudny nawet :)

Gość szysia565
Napisano

Ech... Zrobiłem to 3 razy i ani razu nie wyszło ;/ Coś widocznie robię nie tak... Ale brzmi mądrze xD

Napisano

Mi coś nie wychodzi, zamiast robić takie falowane jak na tutku, to robi mi tylko falowane u góry, tak jakbym przez editable poly sam ustawiał sobie, ściany proste, góra krzywa ;/

Napisano

modyfikator cloth ma humory zwiazane ze skala obiektu, bardzo wazne jest ustalenie skali i ustawienie gramatury materialu,

poza tym tak patrze to w tym tutku jest blad, bez sensu dodaje sie oddzielne modyfikatory do obreczy, duzo prosciej i elegancko jest wejsc w modyfikator cloth kurtyny utworzyc po 1 grupie dla kazdej obreczy i w obrebie kazdej obreczy zaznaczyc odpowiednie vertexy - wtedy powinno zadzialac bezproblemowo i szybciej

Gość maciej22
Napisano

a ja mam inne pytanie. Nauczyciel kazał nam uzywac wersji 3Ds Maxa 6 i jak wiadomo? w tej wersjie ma opcji "Cloth" ( tzn przeszukalem calego i nie znalazlem ) a chce zrobic kołdre która lezy w miare realitycznie jak to zrobic?

Napisano

@D4w!D

Robisz błąd w 5 punkcie.

Musisz to zrobić pokolei, dla każdego torusa, jak napisał autor.

1.Zaznaczasz 3 vertexy w pobliżu danego torusa.

2.Klikasz "Make Group"

3.Domyślnie już masz wybraną nowo utworzoną grupę, więc poprostu klikasz "Node" i na tego torusa, w pobliżu którego zaznaczyłeś te vertexy.

To wszystko powtarzasz na każdego torusa, czyli kolejne vertexy, kolejna grupa i node.

Napisano

Witam, jak widać to moj pierwszy post i przepraszam jezeli stworzyłem go w złym miejscu ale wydaje mi się że jeżeli pojawi się jakas odpowiedź na moje pytanie, to jest to dobre miejsce by jej szukać.

 

Chce uzyskać efekt takiej zwiazanej zasłony i mam z tym duży problem. Coś w tym stylu:

 

zasona.th.jpg

 

Wiem gdzie mozna kupic ten model ale to nie o to chodzi.

 

Używam do tego funkcji Cloth, tak jak z zawieszeniem samej zasłony nie mam problemu tak z jej związaniem mam. Chciałem to na poczatek zrobić za pomocą obręczy i w trakcie symulacji ją "zmniejszać" allllee no niestety ale, mniej wiecej w polowie symulacji zasłona przenika przez obręcz i wszystko się psuje.

 

zaslonaobrecz.th.jpg

 

Do tego jak za bardzo walcze z opcjami Stretch itd itp to czasami w trakcie symulacji pojawia mi się błąd ktorego nie rozumiem kompletnie o co halo:

 

badcloth.th.jpg

 

 

Bede wdzieczny za podpowiedź jak uzyskac ten efekt z pierwszego obrazka, jezeli zabieram sie do sprawy zle to jak powinienem sie do tego zabrac? ewentualnie co zrobic by ten moj cloth nie przenikał przez torus:

 

zacisniecie.th.jpg

 

Zaznaczam ze jestem naprawde poczatkujacy i staram sie jak moge wertowac fora,youtube itd itp zeby uzyskac jakies efekty, ale czasami prosciej zapytac o odpowiedz niz ja znalezc ;/

 

PS: prosze o pelne nazwy pojec bo skroty typ IRR LC ktore gdzies juz tam widzialem nie docieraja do mnie kompletnie, przynajmniej na tym etapie na ktorym jestem.

 

Dziekuje z gory.

Napisano

Dzieki ale, niestety to nie to, dalem self colision od 1-10 i moze i sa zmiany jedno wzgledem drugiego, ale mimo to i tak moj clotch przenika przez torus.

 

Moze jakies inne pomysly?

No i ten blad tez jest irytujacy ;/

Napisano (edytowane)

troche zabawie sie w archeologa,ale mam z zasłonka pytanie.

jak zrobic cofkę zaslony? chcialbym po opcji Symulate zrobić tak by zaslonka przesunęla sie i ostatni torus zafalował zasłonką,po czym znieruchomiala.

 

Edit

 

doszedlem do tego,w pkt.6 jest 40 na animacje zaslony,ale samo timeline musi byc dluższe

Edytowane przez wertjacek
Napisano

Aaaaa... mam problem - otóż po uruchomieniu symulacji zasłona się troszeczkę psuje tzn. vertexy zaczynaja się przecinać i wychodzi to nieciekawie w górnych partycjach grafiki. Jakiś pomysł, co robie źle ? Albo jak to poprawić ( oprócz ręcznej edycji vertexow )

Napisano

Milosh3ds - dzieki za pomoc. Niestety nie zalatwilo to sprawy. Mam na mysli zageszczenie siatki, narazie nie chce za duzo tracic czasu nad zaslonami, chce nauczyc sie wiecej powiedzmy narazie dla mnie bardziej istotnych rzeczy wiec pomysl porzucam, i zrobie zwykla zaslone. Bez "podwiazania" niemniej jednak dzieki za pomoc.

Napisano

Tak jak ja wczesniej, sprobuj dodac w oknie "modify" -> Simulation Parameters -> self collision i daj tam jakas wartosc od 1-10 i probuj ( ps nie zapomnij dac "ptaszka" przy self collision. jezeli nie pomoze to zagesc siatke. A jezeli to tez nie pomoze to nie wiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności