Sargoth Napisano 18 Listopad 2007 Napisano 18 Listopad 2007 (edytowane) Edit: Widze, ze obrazki gdzies sie zapodzialy wiec tutorial mozna rowniez znalesc tutaj: Czolem! W zwiazku z pytaniami dotyczacymi sposobu w jaki zrobilem zaslony postanowilem przedstawic tego prosciutkiego tutoriala. Koncepcja i sposob jest generalnie taki sam jak w tutorialu mkk3a (zreszta chyba nawet ktos pytal czy da sie clothem)ale zamiast reactora uzylem cloth'a. 1. Stworz plane. Wielkosc oraz ilosc segmentow zalezy od potrzeb. Nastepnie utworz torusy i umiesc je jak na obrazku. 2. Zaznacz plane i z listy modyfikatorow dodaj cloth. 3. W modyfikatorze cloth kliknij "object properities". W nowym okienku zaznacz plane, wybierz cloth oraz default preset. 4. Nastepnie zaznacz torus i rowniez dodaj modyfikator cloth. W "object properities" wybierz "inactive". Dla kazdego torusa dodaj osobny modyfikator cloth. 5. Teraz -zaznacz plane -w submenu cloth'a wybierz "group" -zaznacz vertexy w poblizu torusa (3 w moim przpadku) -kliknij "make group" i nazwij ja jakos -zaznacz utworzona grupe, kliknij "node" a nastepnie na torus. powinno to wygladac tak: zrob tak osobno dla kazdego torusa 6. Kliknij autokey i przesun suwak na 40 klatke. Poprzesuwaj torusy jak na obrazku. Wylacz autokey. 7. Zaznacz plane, kliknij "simulate" i.. modl sie. :P 8. Gotowe zaslony. Mam nadzieje ze sie komus przyda. Edytowane 3 Maj 2009 przez Sargoth 11 4
troglodyta Napisano 18 Listopad 2007 Napisano 18 Listopad 2007 ja bym jeszcze w clotch w plane w zakładce simulation parameters dał self collision Ps. Dzięki za metodę. Pozdrawiam
Gość slawekjs1 Napisano 16 Grudzień 2007 Napisano 16 Grudzień 2007 Witam. Ja mam taki oto problem z renderem zasłony. po zrenderowaniu pierwszej klatki wyskakuje mi :error allocating mesh. reduce the face count to render this scene. Poradźcie coś na to. ps.nie tylko zasłona, ale wszystko co robię z cloth-em
Wafer Napisano 2 Marzec 2008 Napisano 2 Marzec 2008 Spoko tutek, wfekt wyszedl bez rpbolemu :) Co do bładu który ktoś tam napisał z jakimś errorem, to też miałem, ale wystarczyło d orenderowania właczyc metal ray :D
Mlody666 Napisano 13 Lipiec 2009 Napisano 13 Lipiec 2009 Super. To się nazywa używanie opcji w 3ds :P
Gość Kolek85 Napisano 16 Lipiec 2009 Napisano 16 Lipiec 2009 Słit tut ;) Dla początkujących nie za trudny nawet :)
Gość szysia565 Napisano 23 Lipiec 2009 Napisano 23 Lipiec 2009 Ech... Zrobiłem to 3 razy i ani razu nie wyszło ;/ Coś widocznie robię nie tak... Ale brzmi mądrze xD
D4w!D Napisano 7 Styczeń 2010 Napisano 7 Styczeń 2010 Mi coś nie wychodzi, zamiast robić takie falowane jak na tutku, to robi mi tylko falowane u góry, tak jakbym przez editable poly sam ustawiał sobie, ściany proste, góra krzywa ;/
Gość Gosc Napisano 8 Styczeń 2010 Napisano 8 Styczeń 2010 modyfikator cloth ma humory zwiazane ze skala obiektu, bardzo wazne jest ustalenie skali i ustawienie gramatury materialu, poza tym tak patrze to w tym tutku jest blad, bez sensu dodaje sie oddzielne modyfikatory do obreczy, duzo prosciej i elegancko jest wejsc w modyfikator cloth kurtyny utworzyc po 1 grupie dla kazdej obreczy i w obrebie kazdej obreczy zaznaczyc odpowiednie vertexy - wtedy powinno zadzialac bezproblemowo i szybciej
Gość maciej22 Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 a ja mam inne pytanie. Nauczyciel kazał nam uzywac wersji 3Ds Maxa 6 i jak wiadomo? w tej wersjie ma opcji "Cloth" ( tzn przeszukalem calego i nie znalazlem ) a chce zrobic kołdre która lezy w miare realitycznie jak to zrobic?
Sauer Napisano 11 Kwiecień 2011 Napisano 11 Kwiecień 2011 @D4w!D Robisz błąd w 5 punkcie. Musisz to zrobić pokolei, dla każdego torusa, jak napisał autor. 1.Zaznaczasz 3 vertexy w pobliżu danego torusa. 2.Klikasz "Make Group" 3.Domyślnie już masz wybraną nowo utworzoną grupę, więc poprostu klikasz "Node" i na tego torusa, w pobliżu którego zaznaczyłeś te vertexy. To wszystko powtarzasz na każdego torusa, czyli kolejne vertexy, kolejna grupa i node.
Trismegista Napisano 31 Październik 2011 Napisano 31 Październik 2011 Witam, jak widać to moj pierwszy post i przepraszam jezeli stworzyłem go w złym miejscu ale wydaje mi się że jeżeli pojawi się jakas odpowiedź na moje pytanie, to jest to dobre miejsce by jej szukać. Chce uzyskać efekt takiej zwiazanej zasłony i mam z tym duży problem. Coś w tym stylu: Wiem gdzie mozna kupic ten model ale to nie o to chodzi. Używam do tego funkcji Cloth, tak jak z zawieszeniem samej zasłony nie mam problemu tak z jej związaniem mam. Chciałem to na poczatek zrobić za pomocą obręczy i w trakcie symulacji ją "zmniejszać" allllee no niestety ale, mniej wiecej w polowie symulacji zasłona przenika przez obręcz i wszystko się psuje. Do tego jak za bardzo walcze z opcjami Stretch itd itp to czasami w trakcie symulacji pojawia mi się błąd ktorego nie rozumiem kompletnie o co halo: Bede wdzieczny za podpowiedź jak uzyskac ten efekt z pierwszego obrazka, jezeli zabieram sie do sprawy zle to jak powinienem sie do tego zabrac? ewentualnie co zrobic by ten moj cloth nie przenikał przez torus: Zaznaczam ze jestem naprawde poczatkujacy i staram sie jak moge wertowac fora,youtube itd itp zeby uzyskac jakies efekty, ale czasami prosciej zapytac o odpowiedz niz ja znalezc ;/ PS: prosze o pelne nazwy pojec bo skroty typ IRR LC ktore gdzies juz tam widzialem nie docieraja do mnie kompletnie, przynajmniej na tym etapie na ktorym jestem. Dziekuje z gory.
Miłosz3ds Napisano 31 Październik 2011 Napisano 31 Październik 2011 Czołem! Poszukaj opcji self-collision i się tym pobaw. Bo tutaj zamieszanie jest przez to, że materiał nie działa sam na siebie. Pozdrawiam.
Trismegista Napisano 1 Listopad 2011 Napisano 1 Listopad 2011 Dzieki ale, niestety to nie to, dalem self colision od 1-10 i moze i sa zmiany jedno wzgledem drugiego, ale mimo to i tak moj clotch przenika przez torus. Moze jakies inne pomysly? No i ten blad tez jest irytujacy ;/
wertjacek Napisano 6 Listopad 2011 Napisano 6 Listopad 2011 (edytowane) troche zabawie sie w archeologa,ale mam z zasłonka pytanie. jak zrobic cofkę zaslony? chcialbym po opcji Symulate zrobić tak by zaslonka przesunęla sie i ostatni torus zafalował zasłonką,po czym znieruchomiala. Edit doszedlem do tego,w pkt.6 jest 40 na animacje zaslony,ale samo timeline musi byc dluższe Edytowane 6 Listopad 2011 przez wertjacek
Kregox Napisano 11 Listopad 2011 Napisano 11 Listopad 2011 Aaaaa... mam problem - otóż po uruchomieniu symulacji zasłona się troszeczkę psuje tzn. vertexy zaczynaja się przecinać i wychodzi to nieciekawie w górnych partycjach grafiki. Jakiś pomysł, co robie źle ? Albo jak to poprawić ( oprócz ręcznej edycji vertexow )
Trismegista Napisano 16 Listopad 2011 Napisano 16 Listopad 2011 Milosh3ds - dzieki za pomoc. Niestety nie zalatwilo to sprawy. Mam na mysli zageszczenie siatki, narazie nie chce za duzo tracic czasu nad zaslonami, chce nauczyc sie wiecej powiedzmy narazie dla mnie bardziej istotnych rzeczy wiec pomysl porzucam, i zrobie zwykla zaslone. Bez "podwiazania" niemniej jednak dzieki za pomoc.
Trismegista Napisano 16 Listopad 2011 Napisano 16 Listopad 2011 Tak jak ja wczesniej, sprobuj dodac w oknie "modify" -> Simulation Parameters -> self collision i daj tam jakas wartosc od 1-10 i probuj ( ps nie zapomnij dac "ptaszka" przy self collision. jezeli nie pomoze to zagesc siatke. A jezeli to tez nie pomoze to nie wiem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się