Posted November 22, 200717 yr AKM Zmodyfikowana wersja karabinu AK-47. Moim zdaniem trochę ładniejsza od swojego poprzednika . Używana przez długi czas - również dziś - w Wojsku Polskim. Model przeznaczony do projektu Forlorn World. Dziś patrzę, myślę że więcej trójkątów mogłem dać. Z tekstury jestem zadowolony Praktycznie wszytsko oprócz drewna malowane ręcznie. Zrobiłem color mapę, specular mapę na jej podstawie (ale z wieloma modyfikacjami), oraz normal mapę (renderowanie trochę z hi-poly, więcej z height mapy, którą wydziubałem też poniekąd na podstawie color mapy). Model jak widać bardzo prosty, ale normal mapa poprawia wygląd kolosalnie - po raz pierwszy na własnej skórze miałem się okazję przekonać Chętnie w przyszłości zrobię wersję z dużo większą liczbą trójkątów :) Radźcie co można poprawić itp.
November 22, 200717 yr Jak dla mnie super, jedynie na węższej stronie magazynku brakuje zarysowań.... Z teksturką wcale nie wygląda na 270 trójkątów... gratki A Forlon world jeszcze żyje?? bo byłem kiedyś na stronce to żadnych nowych informacji nie widziałem... pzdr
November 23, 200717 yr Ładniutki, a jak na ten polycount to nawet wygląda bym powiedział świetnie :) Widzę że Forlorn jeszcze żyje :)
November 23, 200717 yr drewno za jasne jest. przy tym oswietleniu jest ok. ale przy jakimś ambiencie na poziomie bedzie sie świeciło prawdopodobnie.po za tym metal jest też bardzo jasny jak na kałacha. http://www.deactivated-guns.co.uk/images/AK%20New%20Spec/ak47_4.jpg tu masz jak ze specularem a jak bez wyglada. masz tu oświetlone i ciemne miejsce. może pomoze. na razie mało realistyczny jest. ale jeśli jest stylizowany to nie ma sie czego przyczepić. daje rade E: jakby ktoś nie mógł odpalic linka to najpierw odpalcie www.deactivated-guns.co.uk
November 23, 200717 yr Z trisami jest bardzo bardzo skromnie, przetarcie wyszły jakby były oszroniałe. Jednak jako broń podoba mi się.
November 23, 200717 yr Mi tam sie podobac :) tylko zapomniales napisu SZYMON URBAN na normalce :))))) Pozdro
November 23, 200717 yr Przez jakiś czas miałem w łapach kbk AKMS chyba z 1974 (inna konstrukcja , składana kolba etc.). Twój nie pasuje mi na taki używany w wojsku. Wojskowe nie mają śladów takich zniszczeń , są raczej lekkie przetarcia. I się błyszczą , po każdym "użyciu"(noszenie i te sprawy) broni jest jej czyszczenie i naoliwianie . Drewno chyba za bardzo popękane , nie wiem czy czasem to nie jest sklejka. Rękojeść to jakieś tworzywo sztuczne. To tylko moje doświadczenie i chodzi o inny model.
November 23, 200717 yr nie podoba mi się oświetlenie. pozatym wygląda super. na pierwszy żut oka myslałem ze znacznie więcej tris. a czy silnik forlornworld przyjmuje tylko tak małe ilości? Z trisami jest bardzo bardzo skromnie, przetarcie wyszły jakby były oszroniałe. Jednak jako broń podoba mi się. akurat do tej gry to jak najbardziej pasuje :)
November 23, 200717 yr Author Dzięki za komentarze, rzeczywiście zużycie jest mocno przesadzone, ale tak chciałem :) Czy wygląda mimo to dobrze? Wam, nie mnie oceniać. Bro > a na co komu taka normalka? Z resztą, niech se bierze :P Muminek > nie, to ten sam model, tylko Twój był ze składaną kolbą. Wzorowałem się na wielu zdjęciach, mam też airsoftowy AK-47 (1. niestety tylko Cyma :) 2. wiem, że AKM jest trochę inny) i myślę że dość wiernie odwzorowałem proporcje, kształty i detale. Teraz jak widzę niektóre modele AK w sieci to mi się scyzoryk w kieszeni otwiera... jakie tam fantastyki uprawiają, jakie deformacje ohydne :P Co do materiałów - masz jakieś zdjęcia? Jak się mają te repliki do AK które widziałeś?: http://www.gb-tech.com.tw/_newsite/eng/VFC_AEG_Rifle_EN.htm http://www.gb-tech.com.tw/AKS-74UN(E).htm (w sumie to są AK-74, ale zawsze coś... kurde nie mogę większych zdjęć znaleźć) Taki jak miałeś też miałem zrobić... na teksturze jest nawet składana kolba, bo miał tych samych plików używać :)
November 24, 200717 yr Ten sklepik ma fajne fotki . Wszystko rozebrane na części i w zbliżeniach . http://dpharms.com/ak-rifles-c-40.html Rąsia jednak drewno , w nowszych chyba jakiś plastik http://dpharms.com/images/matts%20pics%20070.jpg DUŻA fota. Lufa ma "wymienne" końcówki. http://dpharms.com/us-marked-14x1-lh-us-slant-breaks-p-82.html Koniecznie zrób bagnet. Rumuński
November 27, 200717 yr mnie tam sie giwera bardzo podoba, nie zmieniałbym w niej nic, fotorealistyczne giwery caly czas sie widuje jak nie w grach to na forach, a ta ma taki specyficzny urok jak by ją ktos wygrzebał z ziemi oczyscił i polutował lutownicą, taki post nutklearny klimat ale np do specyficznej graficznie gry
November 30, 200717 yr Nice, na początku nie myślałem że model ma 278 tri, textura w twoim stylu SzU ;) pozdro
December 16, 200717 yr ooo. fajne, fajne, a polycount to juz zupelnie rozwala :) gratz. Moznaby tez uwzglednic inny rodzaj brudu na raczce (jesli jest drewniana bardzo brudzilaby sie od lapy), albo innej jej fakture i material (moze taka 'tarka'). NA drewnie moglby bardziej specular pracowac (miejsca gdzie jest lakier - blyszcza i te bez lakieru - matowe. do tego stosunkowo malo tych posrednich). Z punktu widzenia gry to malo wazne, ale czy kolba z takimi peknieciami od razu by sie nie rozleciala? co do watermarkow, to moja teoria jest taka ze tekstury w takiej formie i tak sa nieuzywalne na innych modelach , a nawet jesli to efekt bedzie bidny. Wiec ja bym wogole nie dawal. pozdrawiam :)
December 17, 200717 yr okazuje sie ze wręcz przeciwnie jesli chodzi o water marki są takie gnidy które wykozystują prace innych miedzy innymi z tego forum , umieszczając je w swoim portofolio i dzięki temu zdobywają prace w firmach i to nie byle jakich bo tych z naszej czołówki gejmowej, takze radze sie kazdemu zastanowic 2 razy zanim cos pokaze czy to z waterem czy bez
December 18, 200717 yr no to ja nie kapuje z tymi watermarkami. jezeli ktos slaby wrzuci dobre, zwalone prace do swojego portfolio to klamstwo wyjdzie bardzo szybko. Traci oszust. Jezeli ktos dobry zwali prace to ryzykuje bardzo duzo (jezeli ktos odkryje oszustwo), a zyskuje malo (skoro sam umie zrobic rownie dobre rzeczy). Zwalanie gorszych prac niz wlasne nie ma zadnego sensu. Innych opcji nie ma. Mi wychodzi ze zawsze zwalajac cudze prace sie traci sporo, chyba ze ew. pracodawca jest potwornie glupi (a glupota jest bezgraniczna jak wszechswiat :). Wiec moze w glupocie jest jedyny sens zwalania? pozdrawiam :)
December 18, 200717 yr A jak pracodawca będzie chciał zobaczyć taki model ? Albo go wykorzystać. No to ktoś jest nieźle uwalony.
December 18, 200717 yr Szu kałach troszeczkę za bardzo poobdzierany tzn za dużo błyszczących miejsc i nie powinno być pęknięć na kolbie. Chociaż kto wie jak by wyglądał kałach bez opieki wojska. Osobiście wiele razy miałem okazję strzelać z kbk Akms(tego ze składaną kolbą jak na pierwszym obrazku muminka) i raz z AKM i muszę przyznać że większość egzemplarzy po mimo starości(AKms miałem z 84 ale AKM z 64) wyglądała dobrze. Na pewno jest to zasługa częstego czyszczenia i smarowania metalu i drewna a zużyte modele są naprawiane lub wymieniane. Co do modyfikacji to dzisiejsze modele są robione z giętej blachy a dawniej główne część były frezowane z jednego kawałka metalu co dawało im niezwykłą wytrzymałość. Muminek te wymienne końcówki mają ułatwić czyszczenie lufy i jest jeszcze taki bajer że jak strzelasz ślepakami to możesz nakręcić specjalną końcówkę z mniejszym prześwitem która ogranicza wylot gazów przez co cofają się one przez rurę gazową(to nad lufą) do tłoczyska i przeładowują broń tak jak przy strzale normalnym nabojem. Bez takiej końcówki nici ze strzelania serią ślepakami.
January 4, 200817 yr mi sie podoba ale tez bym czepil tych "sladow eksploatacyjnych" - wg mnie przesadzone na maksa- wyglada jak bajkowy AK 47 - jakos bardzo czesto widuje to w grach- przesycone kolorem tekstury, ktore kiedy sie zestawi w calosc daja wrazenie "kakofonii kolorow" przez co gra majaca nierzadko byc np odzwierciedleniem realnego pola walki wyglada raczej jak zabawowa strzelanka typu Unreal
Create an account or sign in to comment