Gość yon Napisano 12 Grudzień 2007 Napisano 12 Grudzień 2007 "Emilia pasjonowała się w mordowaniu pluszaków. Kat Horacy, występujący w tej opowieści jako lekarz, stwierdził że źródłem tej przypadłości jest chora głowa, a jedynym lekarstwem jest jej... ucięcie. Czego z wielką chęcią się podjął. Mimo że rzeczywiście Emilia przestała męczyć pluszowe misie i mogłoby się wydawać że wyzdrowiała, to sama nie była zbyt zachwycona z takiego obrotu sprawy. Wróciła z zaświatów, aby wyrównać porachunki ze swoim oprawcą..." wersja angielska: "Emilia's passion was murdering stuffed animals. Horacy the Headsman, acting in this story as a doctor, found out that source of this disease is her sick head and the only cure is... cutting it off, which he committed willingly. Although Emilia indeed stopped tormenting teddy bears and one could think that she was cured, she wasn't delighted of the way things developed. She came back from the underworld to get even with her executioner." wersja duza: http://yon.rootnode.pl/kat/kat_final2.jpg link alternatywny: http://img352.imageshack.us/img352/6936/katfinal2qq5.jpg stary tekst: Narazie bookuje miejsce w sumie. Zabiore sie za to w przyszlym tyg. konkretnie. Zatem, historia jest prosta: Emilia (nazwisko do wymyslenia), maniakalna morderczyni misiow pluszowych zostaje scieta za swe zbrodnie. Powraca jednak aby wyrownac porachunki ze swoim katem... Klimat - troche cartoon. Scena nocna w sypialni kata. Na pierwszym planie (plecami do widza) bezglowa Emilia w kaftanie bezpieczenstwa (i pozie lekko szalonej), z zabitym pluszakiem w kieszni, nozem w rece (zabrudzonym pluszem :). Drugi plan - przerazony kat (w odpowiedniej do wykonywanego zawodu czapce nocnej) siedzi w lozku pod gruba pierzyna, 2 przerazone pluszaki tula sie do niego. Ale, trzeba jeszcze cos z koszmarku sennego dodac na obrazku :) Na trzecim planie, ze sciany wylania sie glowa Emilii. Wlosy w jakis (do wykminienia jeszcze) fantazyjny sposob lacza sie z tapeta na scianie. Swiatlo i konkretna kompozycja jeszcze do wykminienia przeze mnie. Mysle nad tym bardzo intensywnie :) Moze bede probowal ukryc 3ci plan, tak zeby dopiero po chwili patrzenia byl zauwazalny. pozdrawiam :)
Tomala Napisano 12 Grudzień 2007 Napisano 12 Grudzień 2007 No to wykombinowałeś, jestem bardzo ciekawy jak to będzie wyglądało i trzymam kciuki. Powodzenia!
Gość yon Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 no to wrzucam szota pierwszego. Narazie kompozycja i duza czesc modellingu. Obiekty beda jeszcze zmieniane. W pierwszej kolejnosci zajalem sie poustawianiem wszystkiego, tak zeby nie narobic sie rzeczy ktorych potem nie bedzie widac. Chm. Chyba, na ten moment trzeba sporo wyobrazni zeby skumac o co tu chodzi ;) ps. to szare polprzezroczyste to plany od wlosow (mozliwe ze beda robione zupelnie inaczej). no to czekam na uwagi, sugestie i pytania. Wszystko przydatne :) http://yon.rootnode.pl/kat/szot_probny06.jpg edit: dodaje parominutowa podmalowke koncepcyjna. http://yon.rootnode.pl/kat/szot_probny06_podmalowka.jpg
Ania Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 Prawie przeoczyłam linka. Fajna scena, ładne skarpetki. Czekam na ciąg dalszy. Emilia w tej chwili nie wygląda na małą dziewczynkę, wygląda wzrostem jak starsza kobieta.
Gość yon Napisano 8 Luty 2008 Napisano 8 Luty 2008 Pracy zostala masa. Ale coby nie bylo ze nic nie robie ;) http://yon.rootnode.pl/kat/szot_probny27.jpg Prosty szot, bez ambient occlusion nawet. Brakuje sporo rzeczy (tlo, szyby w scianach, bedzie wolumetrzyka z okna i dookola twarzy na scianie) Dziewczynka na pierwszym planie prawie nieruszona. Bedzie duzo lepiej widoczna, co da wieksza rownowage w pracy. Bedzie masa zmian, nawet nie jestem w stanie ogarnac jakie (w tym momencie) zapewne w trakcie robienia dojda kolejne. Dojdzie obrazek na scianie po prawej stronie (zdjecie rodzinne katow :). Dojdzie tez kilka innych rzeczy No to czekam na komentarze. Powinienem do niedzieli dorobic sporo do pracy, tak zeby byla w miare zamknieta. Potem bede to konczyl (niezaleznie od tego czy sie uda, czy nie przejsc do 2giego etapu). ps. zmienione linki w poprzednich listach ps2.niektore tekstury na renderze sa zmniejszone 2x. ZA slaby komp mam. W ostatecznym renderze beda duze
bartonfink Napisano 9 Luty 2008 Napisano 9 Luty 2008 Powiem tak – WOW pomysł jest świetny naprawdę bardzo fajna historyjka, no i jest mocny klimat. Kilka sugestii jeśli mogę: Obniżenie lub znaczne podwyższenie (podwieszenie pod sufitem) położenia kamery powinno dodać sporo dynamizmu. Teraz jest ok. ale może być znacznie lepiej. Wyobraźni CI nie brakuje wiec poszalej, nie ograniczaj się z perspektywa. Wciąż możesz kontrolować widoczność a to jak ustawisz kamerę będzie miało mocny wpływ na końcowy odbiór. Ta żółta poświata całkiem fajnie wyszła – jednak nieco zbyt odwracała ona moja uwagę od reszty obrazka - no i wygląda jak by nie oświetla sceny – powinna nieco wpływać na kolorystykę sąsiadujących obiektów dzięki czemu otrzymasz pewna płynność. Teraz niby masz żółta poświatę ale jest bardzo słaba i mocno zblurowana – ja myślałem o czymś bardziej intensywnym ale działającym na mniejsza skale. Kolor tez nie jest zbyt trafiony taka cytrynka. Może warto zróżnicować przeźroczystość w kilku miejscach ? Nie łącz włosów ze ściana tak jak jest teraz jest świetnie . Jedyne co mogę doradzić – to popracowanie nad faktura pęknięć (teraz wygląda jak popękana farba). Fajnie by było gdyby przebijała przez ścianę a na pościeli i na podłodze walały by się odłamki. Okno troszkę zbyt duże imo. Za dużo światła pada na łóżko. Gdybyś oświetlił tylko cześć lużka (zarówno w poziomi jak i w pionie ) dało by ci to spore zróżnicowanie w oświetleniu. No i sporo pobawił bym się ta pościelą , fajne fałdki z dobrym oświetleniem powinny wyglądać bosko. Co do światła jeszcze to jak na nocną scenę troszkę zbyt dużo półcienia wyszło (za bardzo zdałeś się na GI) Może jakieś pluszaki chowające się pod łóżkiem ? Deski wyglądają jednak na nieco zbyt duże. Myślę że lepszy był by topór zamiast tego noża, ręce mogły by zostać dokładnie w tej samej pozycji a lewa dłoń podtrzymywała by siekierkę. Fajna refleksje na ostrzu można by było puknąć Koniecznie stolik z lampka nocna po lewej ;) Błyskawica w oknie i niebieska poświata na cały pokój ? Pomyśl nad doświetleniem pierwszoplanowej postaci (może nieco żółtawo-pomarańczowej poświaty padającej od tylu z uchylonych drzwi ? (ale tak delikatnie) Jeśli tekstury i oświetlenie pociągniesz na tym samym poziomie co pomysł to będzie świetna pracka. Już teraz, pokazałeś ogromną pomysłowość i zdolność do opowiadania historii Trzymam kciuki Pozdro ps w czym renderujesz ? może dało by się nieco zoptymalizoać ustawienia ?
Gość yon Napisano 9 Luty 2008 Napisano 9 Luty 2008 Barton: dzieki wielkie. Uwagi strasznie przydatne. Postac na pierwszym planie jest obecnie w stanie surowym. Musi byc bardziej widoczna. Zastanawiam sie czy nie zrobic jej jak ducha (moze troche swiecic i doswietlanie bedzie potrzebne w mniejszym stopniu). Wtedy tez poswiata z tylu bedzie pracowac inaczej. Ale to wyjdzie w praniu (dzis :). Ze swiatlem mam sporo problemu. Od strony technicznej tez jestem troche noga. Robie w Mayowym mentalu. Wszystko rzeczywiscie trzyma sie na jednym swietle, do tego jest drugie do doswietlania, ale dziala w malym stopniu (i nie oddzialuje na GI). Dzieki za sugestie i bede kombinowal ze zmniejszeniem zakresu z okna i zwiekszeniem innych swiatel. Nie stolik a pieniek katowski z lampka ;P sugestia z kamera baaardzo pomocna. Czulem ze mozna z tym pokombinowac, ale ktos musial mi to uswiadomic ;)
Gość yon Napisano 10 Luty 2008 Napisano 10 Luty 2008 http://yon.rootnode.pl/kat/szot_probny34.jpg kolejny zrzut. Tak jak wczoraj. MAsa rzeczy do dorobienia. edit: http://img339.imageshack.us/my.php?image=szotprobny34ik5.jpg na wszelki wypadek 2gi link z tym samym. server swiruje...
adek Napisano 12 Luty 2008 Napisano 12 Luty 2008 Oj... zapomnialem chyba tylko tutaj zostawić notki. Więc z małym opoznieniem ;) Gratulujemy znalezienia się wśród nominowanych. Przypominamy, że termin do którego należy oddać ostateczną pracę to 20 lutego.
peteRlo Napisano 12 Luty 2008 Napisano 12 Luty 2008 Wciągajace i klimatyczne. Wydaje mi się, że pomysł z duchem albo coś koło tego, nie byłby wcale zły. Obecnie mam wrażenie, że Emilia 'wpada' do Kata z pokoju obok, bądź prosto z wieczornego spacerku. Chciałoby się natomiast zobaczyć conajmniej nawiedziny z zaświatów, szczególnie jak się patrzy na przerażone oblicza lokatorów. Pozatym w pierwszej chwili wglądu na obrazk, mialem kłopot ze skojarzeniem głowy z korpusem. Być może powyższy zabieg pomógłby coś w tym względzie na zasadzie skojarzenia przez kolor? Kto wie. Powodzenia i pozdr.
Gość yon Napisano 12 Luty 2008 Napisano 12 Luty 2008 hej, chcialem wam dzisiaj pokazac... znaczek pocztowy ;) http://img221.imageshack.us/img221/1318/szotprobny47bz0.jpg lub: http://yon.rootnode.pl/kat/szot_probny47.jpg Nie mam cierpliwosci do renderowania, ale praca idzie do przodu ;) Idea mam nadzieje jasna. Z tylu przerazony kat, na 1szym planie ciemna Emilia. Glowe na scianie musze jeszcze odrobinke schowac. Kadr juz taki zostaje. Moze malo dynamiczny, ale dzieki niemu bede mogl dac troche DOFa. Bedzie tez troche motion blura na rekawach kaftana. Walcie smialo komentarze co o tym myslicie. Wszystko jest bardzo przydatne :) Ale z gory mowie ze duzo rzeczy jest tu dalej zle. Najpierw probuje klimat i kompozycje dociagnac do konca. Szczegoliki to juz bedzie bajka latwa. teraz pytanka ;) Ma ktos pomysl jak zrobic material welny? Probowalem robic tak zeby na krawedziach (po katach) dawac przezroczystosc i troche ambient light, ale efekty niezadowalajace. Moze cos kombinowac z futerkiem (robie w Maya)? chm Ma ktos pomysl jak schowac twarz ze sciany? aaaa. i ogolnie bardzo sie ciesze byc w 2gim etapie. Mimo ze poczatkowo nie bylem na liscie :P
Gość yon Napisano 13 Luty 2008 Napisano 13 Luty 2008 http://img138.imageshack.us/img138/3046/szotprobny49tx7.jpg wieksza wersja. ujawnila sie na niej masa drobnych bledow ;) Peterlo: thx za koment. Wlasnie jest spory problem ze skojarzeniem glowy z cialem. Myslalem nad daniem sikajacej krwi z korpusu zeby podkreslic ze postac jest bezglowa. Jeszcze mysle nad tym. chmmm. Mysle ze teraz jest ciut bardziej dramatycznie z czarna postacia na 1szym planie. Ale jeszcze mysle. thx
Destroyer Napisano 13 Luty 2008 Napisano 13 Luty 2008 fajnie wychodzi, podoba mi się cartoonowy styl i klimat pracki! jak zrobiłeś te świecące znaczki, alpha na płaskiej geometrii i 'incadesence'?
Gość yon Napisano 13 Luty 2008 Napisano 13 Luty 2008 thx. dokladnie tak :) Nawet nie incadesence, tylko alpha color + glow
Ania Napisano 13 Luty 2008 Napisano 13 Luty 2008 Fajne, tylko dziewczynki prawie nie widać, nie da się jej zbyt dobrze rozpoznać.
Gomez Napisano 13 Luty 2008 Napisano 13 Luty 2008 Postac po prawo musisz wydobyc z tla. Doswietl sciane po prawo a postac zostaw zacieniona tak jak teraz i bedzie fajnie. Mozesz zrobic inaczej - doswietl postac swiatlem tak zeby byl oswietlony kontur a cala postac byla ciemna.
Gość yon Napisano 13 Luty 2008 Napisano 13 Luty 2008 Postac po prawej jest ciemna zupelnie zamierzenie. Jest wtedy bardziej tajemniczo. Aniu. Ogolnie mam malutki problem z czytelnoscia. Ale mysle ze taka pracka powinna byc prezentowana w kontekscie (np. jako ilustracja w ksiazce). Mysle ze wtedy widz sie polapie bez problemu. chm. co o tym myslicie? Gomez: dokladnie tak chce zrobic! widziales ostatnia wersje? Tam jest jasny kontur i sciana w tle troszke podswietlona. Moze trzeba bardziej? Za duzo sie gapie na ta prace i moga mi sie niektore rzeczy zacierac ;) thx za komentarze
Ania Napisano 13 Luty 2008 Napisano 13 Luty 2008 Mi chodziło raczej o widoczność dziewczynki, nie o czytelność. Zlewa się z otoczeniem. W sumie to samo co Gomez napisał. Czytelne będzie jeśli przedstawisz wyraźnie że ona nie ma głowy. Kawałek obciętej szyi czy coś.
Orangegraphics Napisano 13 Luty 2008 Napisano 13 Luty 2008 to co sam mówisz... bez kontekstu to jest lekki mess na scenie... może jakoś nakierować widza?
Gość yon Napisano 16 Luty 2008 Napisano 16 Luty 2008 kolejna wersja. http://yon.rootnode.pl/kat/szot_probny53.jpg i link alternatywny http://img98.imageshack.us/img98/7003/szotprobny53qy6.jpg Twarz w scianie ukrywam, ale bede jeszcze robil testy zeby uwidocznik odrobine zeby. Co myslicie o patencie ukrycia twarzy? Nie ma jeszcze tla za oknem, ale bedzie mniej wiecej takiej jasnosci. Czy teraz postac jest wystarczajaco widoczna? Z tej perspektywy nie widac szyji Emilii. Musialem jakos pokazac brak jej glowy. Zrobilem to w sposob ktorego nie kocham do konca, bo obrazek nabiera odrobiny klimatu gore ;) Co myslicie? Chcialem dodac odrobine motion blura, ale niestety okazalo sie ze to nie na moj komp... MB na scanlinie powoduje zwieche Mayi, na Rapid Motion wynik jest niezadowalajacy. Pewnie moglbym zakonbinowac, ale czas potrzebny na to jest niewarty ewentualnego wyniku, wiec bez MB... aaa. dodalem swinski kontakt - to stary model ktory wykorzystywalem w starej grafice. Xizor; Fabula jest troche zbyt zagmatwana. Bez kontekstu moge pokazac dziewczynke chcaca zamordowac kata, a reszte szczegolow tylko zasugerowac. Emilie morderczynie pluszakow, pragnaca zemsty na swoim oprawcy moge pokazac tylko w kontekscie. Bo niektorych informacji na obrazku nie da sie/nie warto przekazywac. czekam na komentarze, thx.
Gomez Napisano 16 Luty 2008 Napisano 16 Luty 2008 Swiatelko na Emilce powinno byc mocniejsze, zeby skupialo wiecej uwagi. Koncowke lewego rekawa mozesz sprobowac doswietlic a srodek, na tle sciany. zostaw czarny - bedzie tu fajny kontrast. Jasny element obok okna przeszkadza bardzo. Okno moze przesun do tylu zeby lepiej bylo widac brak glowy. Przyciemnil bym bardzo lewa strone obrazka, prawa moze tez. Glowa w cieniu to bardzo dobry pomysl.
FF Napisano 16 Luty 2008 Napisano 16 Luty 2008 Mi sie ta twarz wychodząca ze ściany najbardziej podobała:(
Maykel Napisano 17 Luty 2008 Napisano 17 Luty 2008 jejku... im dalej tym bardziej psujesz te scenke :(
Gość yon Napisano 17 Luty 2008 Napisano 17 Luty 2008 thx za komentarze. Twarz musi byc schowana. Nie mozna wszystkiego pokazywac na obrazku, bo bedzie syf i w efekcie nic nie bedzie widac. A poza tym kwestia gustu. Maykel: mozesz rozwinac mysl?
Maykel Napisano 17 Luty 2008 Napisano 17 Luty 2008 w skrocie to za ciemno i nie widac gownej atrakcji czyli Pipi Langstrump >:)
Gość yon Napisano 17 Luty 2008 Napisano 17 Luty 2008 chm. no tam gdzie ma byc jasno, jest jasno. Ale ogolnie scenka jest nocna, wiec jasno byc nie moze. Ciemnosc na Emilii jest zupelnie celowym (i mysle ze przemyslanym) zabiegiem - to czego nie widac sprawia wrazenie strasznego. Wiec Emilia ma byc niewidoczna i naraz widz ma widziec ze ona jest. wiec. czy ide w zla strone w scenie, czy po prostu nie wpasowuje sie w Twoj gust? To wazne pytanie, bo jako autorowi ciezko mi trzymac dystans do pracy.
Maykel Napisano 17 Luty 2008 Napisano 17 Luty 2008 wiesz, ja nie decyduje o Twojej koncepcji :/ Jezeli inni powiedza, ze fajniej by bylo, gdybys te Pipi jednak wydobyl z cienia to wtedy zastanow sie nad tym :-) Zdaje sie, ze Anka juz o tym pisala wczesniej. Po prostu fajna postac i szkoda ja ukrywac w cieniu.
peteRlo Napisano 17 Luty 2008 Napisano 17 Luty 2008 Oczy fajne, ale skojarzenie głowy z korpusem jest już bardzo trudne. Osobiście pokombinowałbym jeszcze tak: oddzielne światła dla Emilki (głowa i korpus) i dla reszty sceny (light linking). Kto powiedział, że musi ona być istotą materialną z naszego świata i podlegać prawom w nim obowiązującym, przecież można śmiało założyć, że w stanie do jakiego sprowadził ją Kat zdolna jest nie tylko do takich 'numerów'. Głowa może tak jak wcześniej, ale zęby do przemyślenia. Korpus tak jak jest teraz (ciemność jest 'cool', prawie jak otchłań w chorej głowie Emilki, hehe). Rim light fajny, może kolor inny i troszkę glow (samplerinfo) + taki sam zabieg na głowie? W końcu jest to jedna postać, a jest problem ze skojarzeniem. Najbardziej mnie zmartwił pluszak po prawej. Porównaj z wcześniejszą wersją, gdzie są te emocje??? Uleciały. Zastanowiłbym się także, czy nie wprowadzić jeszcze jednego pluszaka, ale wystraszonego na widok głowy, bo tak troszkę wygląda ona bardziej jak dekoracja na ścianie, a nie intruz z niecnymi zamiarami. Pomogłoby to także ze wspomnianym problemem skojarzenia Emilki jako 'całość' (hehe, chciałaby). No ale to są tylko moje przemyślenia, niekoniecznie słuszne. Pozdr. Powodzenia
Gość yon Napisano 18 Luty 2008 Napisano 18 Luty 2008 http://img215.imageshack.us/img215/3012/szotprobny56gg8.jpg eksperymentuje sobie. render na malym AA. Wycofuje sie z calkowitej czerni (ale nie z ciemnosci). Wielkie dzieki za sugestie, bardzo pomocne. probuje sie przez to przegryzc. Light linking i samplerinfo oczywiscie uzywam mase ;) Pluszak dodatkowy bedzie. No nic, walcze dalej z tym ;) pozdrawiam wszystkich.
Gość yon Napisano 20 Luty 2008 Napisano 20 Luty 2008 hejka. zapraszam do 1go posta. daje jako final, ale mozliwe ze bede cos w tym delikatnie grzebal jeszcze (niestety tylko w postprodukcji). Jeszcze raz dzieki wszystkim za komentarze. Bardzo pomogly i duzo sie naumialem podczas produkcji obrazka. No i powodzenia w bitwie :) aaaa. i niczym Pani w podstawowce na apelu mam nadzieje ze duzo nauczyliscie sie i wszyscy czujecie sie wygranymi ;)
Ania Napisano 20 Luty 2008 Napisano 20 Luty 2008 Bajecznie wyszło. Tylko co to za ciemny łuk od szyi do podłogi? Jeśli to jest tryskająca krew, to nie wygląda tak, w dodatku nie leci parabolicznie ale zakosami, i powinna być grubsza przy szyi i potem rospryskać się bardziej w krople. To tak mi tylko trochę negatywnie podpadło, oprócz tego pracka bardzo fajna, klimatyczna. Bardzo sympatyczne detaliki, świniogniazdko i ten stworek za kaloryferem :) Życzę powodzenia
KoMic Napisano 20 Luty 2008 Napisano 20 Luty 2008 hehe dobra robota, bardzo klimatyczna, cartoonowaty charakter jeszcze bardziej wyostrza psychodeliczny klimat,super: ]
snooo Napisano 20 Luty 2008 Napisano 20 Luty 2008 Podoba mi się klimat i te wszystkie dodatki których na pierwszy rzut oka nie widać : ) dobra robota, można by to dopracować oczywiście bo wygląda na troche nie dokończone. Bardzo przemawia ta postać z przodu, świetnie wymodelowana i te szaty : ) ladnie, bardzo ladnie, ale jeszcze bym ją pociągnął dalej. Pozdrawiam : ) ;)
Gość yon Napisano 21 Luty 2008 Napisano 21 Luty 2008 hej. dzieki za komenty. Aniu, To krew. Moglaby byc inna, ale nie moglem zabryzgac nia pol kadru, bo byloby gore. Zrobilem ja ciut bardziej czerwona. Traktujcie to jak krew z horroru klasy c ;) aaa. to malo wazne, ale akurat gdyby miala leciec lukiem, to nie prostym, bo obiekt tryskajacy krwia jest w ruchu. Pracki juz nie bede ciagnal dalej. I tak przeszla spora metamorfoze (mialem fajna okazje potestowac sobie mase rzeczy). A ze duzo moznaby tu jeszcze zrobic to wiadomo. Wiec dzieki za komenty i gratuluje wszystkim fajnych prac :)
bartonfink Napisano 22 Luty 2008 Napisano 22 Luty 2008 Strasznie szkoda że wtopiłeś tą głowę w ścianę. Kolory sprawiają ze pracka jest „ciepła” – troszkę jednak zbyt dużo szarości się wkradło przez co nieco buro ostatecznie wyszło. Bardzo podobają mi się za to te wszystkie małe smaczki które tworzą wspólnie bardzo fajny klimat. Gratuluje ukończenia I trzymam kciuki
PLS Napisano 22 Luty 2008 Napisano 22 Luty 2008 wow, swietna praca, trzyma klimat. Niektorzy wspominaja o ukrytej glowie w scianie, ktora nalezaloby odkryc. Jestem tego samego zdania. Na poczatku przeczytalem opis Twojej pracy, zerknalem na wykonanie - oczywiscie bardzo mi sie spodobalo, ale nie wiedzialem kim jest postac w scianie. Dopiero pozniej przeczytalem pozostale posty i zauwazylem, iz tam byla glowa scietej Emilki. Dlatego moim zdaniem lepiej wyciagnac ta glowe ze sciany, aby szybciej sie kojarzylo. Kiedy zalapalem, ze jest to glowa Emilki praca nabrala mocniejszego klimatu - dlatego dobrze byloby to od razu wyraznie przedstawic.
Rekomendowane odpowiedzi